Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2025, 19:59   #161
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
En Charleroi heeft circa 6.000.000 passagiers.
Avec près de 6.000.000 passagers par an, il est le deuxième aéroport de Belgique après celui de Bruxelles-National. Le nombre de destinations n'a cessé d'augmenter. Plus de 75 destinations sont maintenant desservies au départ de cet aéroport qui emploie environ 700 personnes.
Niemand kan ontkennen dat de vele honderden miljoenen die het Waalse gewest heeft geïnvesteerd in Charleroi en Luik met (gedoog)steun van ECOLO, een successtory is van de low-cost overconsumptie en de chinezen pakketjes tsunami.

Maar toch even de passagiersaantallen in Charleroi op een rijtje zetten, om niet af te komen met volledig, 10 jaar achterhaalde cijfers
2014 6.432.611
2019 8.226.572 (=28% stijging, Deurne 155%)
2024 10.504.554 (=63% stijging, Deurne 74%)

tja, en dan nog zijn er Groene fundamentalisten die afkomen met waanzin als dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Deurne subsidiëren is een lijk zuurstof toedienen.
De Walen die moeten toch krom liggen van het lachen, met de jaarlijkse 8 miljard noord-zuid transfers en met een partij zoals Groen, die de Vlaamse keuterboer keer op keer zichzelf in de voet doet schieten.
Ecolo weet wel wanneer ze hun mond moeten houden als het overheidsgeld rijkelijk binnenstroomt. Ze zijn nog zo lomp niet die Walen.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2025, 19:59   #162
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Tja, das de continue desinformatie, noem het maar leugen, van Groen...

Even een paar feiten op een rij, de passagiers-jaarcijfers:
2014 120.026
2024 208.845
da's 74% stijging

Als we even de Corona nasleep, met o.a. het faillisement van Air Antwerp, (en Oekraine en Gaza, etc.) buiten beschouwing laten, zien we in 2019 306.330 passagiers, dus op 5 jaar tijd (vanaf 2014) een groei van 155%.
En dan beweren dat er in de luchthaven Antwerpen geen potentieel zit, is een dikke Groene leugen. Zonder Corona, etc. zaten we nu rond het half miljoen passagiers.

Maar het potentieel eruit halen, is in de huidige omstandigheden moeilijk.
Als je ziet dat het Waalse gewest honderden miljoenen heeft gepompt in Air Belgium, met het faillissement en een diepe schuldenput als gevolg. Dan weet je dat er niet snel een nieuwe Air Antwerp gaat starten (was trouwens volledige met privé kapitaal).

En in de luchtvaart geldt nu meer dan ooit het gezegde: 'Wil je miljonair worden met een luchtvaartmaatschappij, begin er dan aan als miljardair'.


Edit:
even de Zaventem cijfers erbij gezet
2014 21.933.190 (referentiejaar)
2019 26.360.003 (=20% stijging, Deurne 155%)
2024 23.610.856 (=8% stijging, dus ook Corona nog niet verteerd / Deurne 74% stijging)
De cijfers vallen toch tegen, DIBO.


Zo zegt de site van de luchthaven zelf.

https://www.luchthaven-antwerpen.com/statistieken/

Het zijn gemiddeld 570 passagiers per dag. Dat is lachwekkend weinig.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 19 oktober 2025 om 20:01.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2025, 20:09   #163
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.418
Standaard

Deurne zou beter boeren als het Ryan Air kon aan de haak slaan.
__________________
Tijd voor Ättestupa.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2025, 21:00   #164
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De cijfers vallen toch tegen, DIBO.
Zo zegt de site van de luchthaven zelf.
https://www.luchthaven-antwerpen.com/statistieken/
Wel de cijfers van de voorbije tien jaar spreken toch duidelijk voor zich wat het marktpotentieel is. Corona en de naweeën zijn inderdaad nog niet verteerd, maar ook voor een mastodont zoals Zaventem is dat nog niet helemaal verteerd.

En als je vindt van dat een passagiersstijging van 155% voor Corona en 74% over periode van tien jaar, dik tegenvalt, dan begrijp ik dat dit voor een Groene fundamentalist, enorm pijnlijk moet zijn, om de volgehouden Groene leugen ontkracht te zien worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zijn gemiddeld 570 passagiers per dag. Dat is lachwekkend weinig
'Lachwekkend weinig' is natuurlijk stemmingmakerij die op niks gebaseerd is. Het blijft wel een kleine 'City Airport', hé. Het luchthavengebouw dat binnenkort 100 jaar oud is, werd eigenlijk nooit uitgebreid, enkel binnenin wat vernieuwd. De pre-Corona 839 passagiers/dag (verdeeld over 2 piekmomenten) was al behoorlijk wat voor zo'n kleine luchthaven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Deurne zou beter boeren als het Ryan Air kon aan de haak slaan.
wel, had Antwerpen een luchthaven gehad, een wereldhaven waardig (die ze dan 50 jaar geleden ergens anders hadden moeten bouwen), dan zou Ryanair zeker naar Antwerpen gekomen zijn, met zijn economisch potentieel.
Maar nu is het een geluk dat Deurne veel te klein is voor de Boeings van Ryanair. Ik ben pro luchthaven Deurne, maar blijf objectief en ga zeker niet de fundamentalist uithangen zoals Groen. Dus Ryanair in Deurne, no way!
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2025, 21:08   #165
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.899
Standaard

2019 was het laatste jaar pre corona: 306.000 passagiers.

2024: 208.000 passagiers.

Waar je de indrukwekkendheid haalt ontgaat me.

En eens te meer: de redenen waarom de barak beter sluit hebben met verstandig omgaan met overheidsgeld te maken. Ik ben geen groene en vind dat luchtvaart zijn plaats heeft in ons land.

Ook al ben ik Antwerpenaar, dat betekent niet dat de luchthaven als een soort statussymbool moet blijven.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2025, 21:52   #166
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Waar je de indrukwekkendheid haalt ontgaat me.
ja, als je maar blijft de basiscijfers herhalen en de interpretatie telkens negeert.... enfin, nog een laatste keer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
een passagiersstijging van 155% voor Corona en 74% over periode van tien jaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En eens te meer: de redenen waarom de barak beter sluit hebben met verstandig omgaan met overheidsgeld te maken.
zoals ik al schreef
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
De Walen die moeten toch krom liggen van het lachen, met de jaarlijkse 8 miljard noord-zuid transfers en met een partij zoals Groen, die de Vlaamse keuterboer keer op keer zichzelf in de voet doet schieten.
Om af te ronden een mooi sfeerbeeld, van een gras vliegveldje dat failliet gaat (door Corona) en daarna door de Waalse overheid wordt overgenomen en verder uitgebaat (mits flink wat overheidsgeld in te pompen).
Laat de Vlamingen maar besparen, zullen ze daar denken.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Cerfontaine.JPG‎ (222,5 KB, 35x gelezen)
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2025, 05:18   #167
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 24.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht

wel, had Antwerpen een luchthaven gehad, een wereldhaven waardig (die ze dan 50 jaar geleden ergens anders hadden moeten bouwen), dan zou Ryanair zeker naar Antwerpen gekomen zijn, met zijn economisch potentieel.
Maar nu is het een geluk dat Deurne veel te klein is voor de Boeings van Ryanair. Ik ben pro luchthaven Deurne, maar blijf objectief en ga zeker niet de fundamentalist uithangen zoals Groen. Dus Ryanair in Deurne, no way!
De luchthaven van Brasschaat dan.
__________________
Tijd voor Ättestupa.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2025, 05:43   #168
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.627
Standaard

Rode cijfers?


Met hogere landingsprijzen voor privéjets kan de luchthaven snel 1,5 ?* 2 miljoen euro extra verdienen


Een hekelpunt, zeker stof om over na te denken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2025, 08:59   #169
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De luchthaven van Brasschaat dan.
Naast het groot Schietveld van de veldartillerie. Midden in een natuurgebied.

Echte codenaam is EBBT. Jambon airport moet kunnen.

Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be