![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 |
|
Minister-President
|
Prima, da's tenminste consequent
...maar dit is een vals dilemma...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 23 oktober 2025 om 13:22. |
|
|
|
|
|
#442 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben ook een liberaal, maar geen valse zoals de VLD of D66.
Citaat:
|
|
|
|
#443 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als iemand inbreekt in mijn huis, waarom zou ik dan gratuit moeten beschuldigen van potloodventerij? Dat hij inbreker is is al reden genoeg om hem door de politie te laten inrekenen, ik moet helemaal niks verzinnen.
|
|
|
|
#444 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feiten zijn nooit feiten voor die mannen, ze moeten er altijd vanalles rondspinnen om verwarring te zaaien en te bereiken dat er niet meer geregeerd wordt.
|
|
|
|
#445 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In andere landen misschien, in Belgie niet.
|
|
|
|
|
#446 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 oktober 2025 om 16:48. |
||
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Het is mi noch links, noch rechts. Enkele jaren geleden zou dit een non-item zijn geweest. Iets wat de meeste mensen die voor een liberale en democratische rechtstaat zijn, probleemloos zouden aanvaarden. Maar nu dat de grootste westerse democratie wat vrijheden neemt met deze rechten, nu ineens is het "links" om dat nog te bepleiten. Stammenlogica, meer is het niet. Best droevig. En, mocht je het vragen, die stammenlogica vindt men uiteraard ook terug bij nominaal links. Een leuk voorbeeld was de verbouwereerde reactie van de linkse Gentenaars op de boycot van UGent door universiteiten in Florida: "Onze stam goed, andere stam slecht".
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 23 oktober 2025 om 17:16. |
|
|
|
|
|
|
#448 | |
|
|
Citaat:
Illegalen zijn geen individuen die moeten beschermd worden tegen de eventuele grillen van de overheid. Illegalen zijn illegaal in het land. Het is geen "gril van de Belgische overheid" dat een persoon er voor kiest om illegaal zijn eigen land te verlaten, illegaal te reizen, en illegaal het grondgebied van een land te betreden. Dat is de keuze van niemand anders dan de illegaal zélf.
|
|
|
|
#449 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 23 oktober 2025 om 17:25. |
|
|
|
|
|
|
#450 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, na veroordeling mogen die naar de garnalen.
|
|
|
#451 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helaas, helaas.
|
|
|
#452 | |
|
|
Citaat:
Het is blijkbaar "extreem-rechts" dat duidelijk te maken.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 oktober 2025 om 17:30. |
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#454 |
|
Parlementslid
|
Het is vooral naïef te doen alsof politiediensten, al dan niet opzettelijk, nooit iets fouts doen.
|
|
|
#455 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als tegen de tijd die persoon bij een rechter verschijnt, er geen duidelijk bewijs kan geleverd worden, noch door de betrokken persoon, noch door aangesproken organisaties/instanties..... Om een voorbeeld te geven. Ik fiets even naar de winkel, en omdat mijn achterlicht niet werkt, houd een agent me staande. Zit mijn identiteitskaart toch niet in mijn portefeuile... Hoe lang denk u dat ik nodig heb om aan te tonen dat ik geen illegaal ben? Niet vergeten, ik ben 2de generatie allochtoon....
|
|
|
|
#456 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat was in the old days dan ook simpel hee : hij die de macht had, besliste welke 'rechten' het volk had. Ik denk dat dit één van de belangrijkste redenen is dat zelfs anno 2025 veel conservatieven zo gewillig zijn om te heulen met het concept van de 'sterke leider' die voor ons beslist. Dat is omdat ze zich ofwel willen conformeren in dat carcan, ofwel vanuit een rare idolatrie denken dat zij deel uitmaken van the greater game als ze maar serviel zijn tegenover 'den Leider'. Die weet tenslotte hoe hij al die 'mensenrechten'-toestanden moet in de gracht rijden, en hoe we terug naar de jaren 1950 kunnen streven. Dat is zelfs niet eens een west-europees gegeven. Kijk maar hoe zelfs in ex-oostblok landen men grote percentages van de bevolking kan laten lopen achter populistische extreem-rechtse conservatieven. (Orban als meest extreme voorbeeld) En hoe die quasi altijd een uiterst CONSERVATIEF discours houden. Putler in Rusland gaat zelfs zo ver om de orthodoxe kerk in te schakelen in het serviel en dociel houden van de kudde volgelingen en de orthodoxe kerk als een verlengstuk van zijn macht in te zetten. (uiteraard in ruil voor ongelimiteerde macht en rijkdom voor de orthodoxe clerus...) |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ok, dus de stelling is, dat een illegaal GEEN recht heeft op een eerlijk proces. Een staatsburger heeft wel dat recht. Stel nu, Karen Wilson uit Columbus, OH heeft het niet zo op Latino's en om die te koeieneren, uit ze gratuite beschuldigingen van verkrachting etc. etc. Geen van die beschuldigingen zijn waar. Ze is gewoon pissed off, kwaad op de wereld, vooral op Latino's. Ze uit die beschuldigingen tav Mario Gomez, een 3e generatie Amerikaan van Boliviaanse afkomst, maar dus weldegelijk staatsburger. Deze man heeft recht op een eerlijk proces. maw, ge kunt niet zomaar beschuldigingen in het rond strooien en basta. Die man gaat zich dus verdedigen en zal de rechtzaak winnen, want in het proces wordt duidelijk wat voor utter bullshit Karen verkondigt. Meer nog, Karen krijgt een rechtzaak smaad aan haar been, die ze verliest, want ja, je mag niet zomaar iemands goede naam door het slijk halen, als daar geen goede reden voor is. Stel nu - louter hypothetisch - dat ze die beschuldigingen uit aan het adres van José Gonzalez. Een Costa Ricaan die, jazeker, illegaal in het land verblijft. De beschuldiging is even van-de-pot-gerukt als die tav Mario. José Gonzalez kent Karen niet eens. Karen zegt maar wat. Welnu, als José Gonzalez geen recht heeft op een eerlijk proces, hoe kan die man zich dan verdedigen tegen deze valse aantijgingen? Is het niet logisch dat deze man zich mag verweren tegen zo'n beschuldigingen? Zeker als ze compleet uit de lucht gegrepen zijn? Vind je nu echt dat dat zomaar moet kunnen?
|
|
|
|
#458 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
|