![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 13:39. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zijn het niet jouw kleindochters die nooit de straat opgaan zonder dat enige vorm van wapens tussen hun vingers klemmen ? ..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 13:46. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wie zich agressief opstelt tegenover de maatschappelijk werkers van een ocmw mag een maandje zonder inkomsten zitten. Wat is dat toch met al die agressiviteit tegenover mensen die gewoon hun werk doen? Sommige van die agressievelingen uiten persoonlijke bedreigingen, roepen en tieren, slaan met hun vuist op de balie, spugen in't gezicht, ...en dat moet allemaal maar onbestraft kunnen en mogen volgens u??? |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is niet zelden een gevolg opdat veel mensen hun werk niet naar behoren doen. Wie heeft zich in zijn leven nog nooit ferm kwaad moeten maken opdat men bij een of ander bedrijf of dienst het vertikt om zijn taak naar behoren te vervullen. Zelfs mijn doodbrave moeder heb ik ooit met haar vuist op een balie weten slaan opdat de agent in kwestie haar belachelijk maakte en zeer agressief antwoordde op haar vriendelijk gestelde vragen. Agressie wekt agressie op Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij beide is agressief gedrag niet toegelaten, de privé aanbieder zit echter met z'n economische realiteit, klanten die je wegjaagt ben je kwijt, hij gaat gewoon op een ander. Bij openbare diensten heeft de "klant" geen keuze en staat de betreffende ambtenaar / chauffeur / sociaal assistent / ... steviger in de schoenen. Wil dit zeggen dat een privé aanbieder dan alles over zich heen moet laten gaan? Nee, natuurlijk niet. De meeste privé aanbieders zijn enkel telefonisch bereikbaar en hebben de macht om, na een waarschuwing en een vriendelijk verzoek om terug te bellen nadat je gekalmeerd bent, in te haken. Eerlijk gezegd, ik heb me zelf al bezondigd aan onheus gedrag omdat ik het spuugzat was dat na mijn zoveelste telefoontje het probleem nog niet opgelost was. Ik besefte achteraf dat roepen, schelden en ... mijn probleem niet oploste. Nu werk ik als volgt:
Zo blijf je hoffelijk en merken ze aan de andere zijde dat je het probleem ernstig neemt, het vraagt in het begin veel discipline, maar het resultaat is meestal veel beter. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U schrijft hier hoe het er in theorie zou moeten aan toegaan maar iedereen weet dat dit in de praktijk uitloopt op een sisser. In die zaken moet je gewoon wat geluk hebben. Is dat niet vandaag is dat misschien wel morgen. Voor de rest ben je afhankelijk van een gegeven waar je geen vat op hebt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2025 om 11:25. |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meen je dat?? Ik zeg "Mensenlief, ga je hier nu echt over blijven doorzeuren?" en dat is volgens jou agressief?? Over lange tenen gesproken... Dat kan je toch niet menen?? Hoe vaak voel jij je in het dagelijkse leven (en over dit forum nog maar gezwegen) dan wel agressief benaderd?? Ik vraag of je ergens over gaat blijven doorzeuren en jij vindt dat agressief? Hier moet een nieuw woord voor uitgevonden worden, woke is hier te slap voor...
|
|
|
|
#108 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegen anderen over mij zagen en klagen maar tegen mij persoonlijk geen woord meer durven zeggen. Citaat:
Hou toch op met jezelf voor te doen als de perfecte burger... Alsof jij bij elk telefoontje dat je pleegt bovenstaande lijst afwerkt. Wat een onzin... Ik geloof nog liever in de kerstman. Citaat:
Lul nog maar wat in't rond. Misschien zit hier wel één of andere achterlijke die jou onzin gelooft...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 december 2025 om 14:41. |
|||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik merk dat BigF steeds het laatste woord wil en altijd zijn gelijk wenst te krijgen.
Volgens hem zijn we "platte kaas forumers", kunnen we hem dan betitelen als de " gebakken lucht " forumer ?
Er bestaat geen GPS van het leven. Laatst gewijzigd door Onzijdig : 28 december 2025 om 22:40. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit topic ![]() Mededinger wedstrijd voor prijs: "De Boon" (kinder- & jeugdliteratuur) Onvoldoende misdadig om mee te doen aan de "Hercule Poirot" competitie.
|
|
|
#111 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het laatste woord krijgen is simpel hoor, reageer gewoon na mijn laatste bijdrage. Citaat:
Awel, als jij vind dat dat agressief is en bijgevolg gestraft moet worden dan vind ik dat jij een platte-kaas-forummer bent ja. Mag ik dat vinden? En natuurlijk mag u mij een gebakken lucht forummer vinden, geen probleem mee. Wel raar dat mensen die mij niet mogen het toch niet kunnen laten om steeds maar weer (al dan niet onrechtstreeks, zie onze NVA fanboy) op mijn schrijfsels te reageren. Soit, ik amuseer me best en ik hoop voor u hetzelfde.
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2025 om 10:38. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een ziekelijke panische angst voor alles en nog wat. Een angststoornis is geen lachertje |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten eerste is "haar" kleinkinderen want ik ben een vrouw. Ten tweede: Mijn kleindochters worden daartoe echt niet door mij verplicht. Hoe kom je daarbij? Ik vind het wèl een supergoed idee, gezien de vele meisjes en vrouwen die dagelijks lastiggevallen worden. (èn sommigen verkracht...) Dat u zoiets vergelijkt met agressie is de omgekeerde wereld! Mogen jonge meisjes zich dan niet verdedigen tegen crapuul? Er bestaat zoiets als de wet op de wettige zelfverdediging hoor. Mannen horen gewoon hun poten thuis te houden en meisjes en vrouwen hebben het recht om zich te verdedigen! Triest dat u het verschil niet ziet tussen agressie en agressie als zelfverdediging. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U doet net alsof dat iets nieuw is. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik haal ze niet stiekem weg, zodat niemand er meer kan op reageren. Wie heeft er dan een ziekelijke, panische angst? |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ging hier over het feit dat wanneer iemand (Big F) u vraagt wat minder te zeuren u dat al aanziet als een vorm van agressie.....daar ging het hier over. U schreef omzeggens letterlijk hij een agressieveling is. Stel dat u een loketbediende bent en U stelt mij 3 keren een onbelangrijke vraag waarop ik zou reageren met Mevrouw ik vind dat U nu wel erg begint te zeuren waarop U reageert ; Haha Mijnheer wordt hier agressief.....bol het maar af U krijgt geen leefloon deze maand. Mentaliteit als dit denk ik er wel alle dagen politie zal moeten bijgehaald worden aan uw loket Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2025 om 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie jullie ten dans vroeg moet wel een ferme gek zijn geweest. Alleszins en ik ben heel heel veel uit geweest heb ik nooit een meisje geweten die in de dancing rondliep met haar sleutels tussen de vingers geklemd. Maar misschien was dat 100 jaar geleden wel zo. Ik was toen nog niet geboren laat staan ik toen al uitging. |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik laat die van mij ook altijd staan. Ik heb geen weet over wie U het hebt. Interesseert me ook niet. Trouwens heeft dat weinig te maken met angsten dan eerder met huichelarij.
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Benieuwd of ik hier een antwoord op krijg.
|
|
|
|