Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2025, 13:35   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
En met droge ogen durven beweren dat je niet agressief bent....
Proficiat!
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 13:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2025, 13:37   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat!
Iemand vragen om niet langer te zeuren is ook al een vorm van agressie ?? Van heel Lange Tenen gesproken.....ja watte. Dit is een poitiek forum en geen forum om breiwerk ideeen te delen

Maar zijn het niet jouw kleindochters die nooit de straat opgaan zonder dat enige vorm van wapens tussen hun vingers klemmen ? .....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 13:46.
Oud 27 december 2025, 13:41   #103
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mensenlief seg, ga je hier nu echt over blijven doorzeuren?

Oke dan, ik doe mee.

Hier het zinnetje waar het blijkbaar allemaal rond draait.

En daarmee schrijf ik volgens u dus dat ik voorstander ben om die mensen hun stroom af te sluiten omdat ze 'agressief' waren tegen mijn dochter??

Ik ben al heel de draad aan't stellen dat roepen niet gestraft mag worden.
Jullie zijn echter voor het bestraffen van roepen.
Daarom vraag ik aan jullie: "Gaan we mensen die tegen de klantendienst van een energiebedrijf dan ook maar de stroom afsluiten?"
Dat is een heel normale discussietechniek.
Ik stel een vraag om te kijken of jullie wel beseffen hoe ver jullie voorstel (roepen wordt strafbaar) wel reikt.

En ik stop niet eens bij het voorbeeld van mijn dochter.
Ik geef ook nog het voorbeeld van supermarkt waar ik ook weer aan jullie vraag of ik dan maar buiten gezet moet worden?
Ga je nu beweren dat ik voorstander ben om MEZELF buiten te laten zetten uit de supermarkt als ik niet vriendelijk genoeg ben??

Dus ja; als jij na het lezen van mijn betoog in deze draad in dit zinnetje...

... leest dat ik wil dat mensen agressief mogen zijn BEHALVE tegen mijn dochter dan blijf ik bij mijn stelling dat je niet begrijpend kan lezen.
Awel ja; voor mij mag dat. Wie zich agressief opstelt en bedreigingen uit naar de klantendienst van bv een energiebedrijf, die mag gerust eens eens maandje zonder stroom zitten. Geen compassie mee!

En wie zich agressief opstelt tegenover de maatschappelijk werkers van een ocmw mag een maandje zonder inkomsten zitten.
Wat is dat toch met al die agressiviteit tegenover mensen die gewoon hun werk doen?

Sommige van die agressievelingen uiten persoonlijke bedreigingen, roepen en tieren, slaan met hun vuist op de balie, spugen in't gezicht, ...en dat moet allemaal maar onbestraft kunnen en mogen volgens u???
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2025, 13:52   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel ja; voor mij mag dat. Wie zich agressief opstelt en bedreigingen uit naar de klantendienst van bv een energiebedrijf, die mag gerust eens eens maandje zonder stroom zitten. Geen compassie mee!

En wie zich agressief opstelt tegenover de maatschappelijk werkers van een ocmw mag een maandje zonder inkomsten zitten.
Wat is dat toch met al die agressiviteit tegenover mensen die gewoon hun werk doen?

Sommige van die agressievelingen uiten persoonlijke bedreigingen, roepen en tieren, slaan met hun vuist op de balie, spugen in't gezicht, ...en dat moet allemaal maar onbestraft kunnen en mogen volgens u???

Dat is niet zelden een gevolg opdat veel mensen hun werk niet naar behoren doen. Wie heeft zich in zijn leven nog nooit ferm kwaad moeten maken opdat men bij een of ander bedrijf of dienst het vertikt om zijn taak naar behoren te vervullen.
Zelfs mijn doodbrave moeder heb ik ooit met haar vuist op een balie weten slaan opdat de agent in kwestie haar belachelijk maakte en zeer agressief antwoordde op haar vriendelijk gestelde vragen.

Agressie wekt agressie op

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 14:02.
Oud 28 december 2025, 09:21   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat!
Nu moet hij het verschil nog leren kennen tussen een openbare dienst en een privé aanbieder.

Bij beide is agressief gedrag niet toegelaten, de privé aanbieder zit echter met z'n economische realiteit, klanten die je wegjaagt ben je kwijt, hij gaat gewoon op een ander. Bij openbare diensten heeft de "klant" geen keuze en staat de betreffende ambtenaar / chauffeur / sociaal assistent / ... steviger in de schoenen.

Wil dit zeggen dat een privé aanbieder dan alles over zich heen moet laten gaan? Nee, natuurlijk niet. De meeste privé aanbieders zijn enkel telefonisch bereikbaar en hebben de macht om, na een waarschuwing en een vriendelijk verzoek om terug te bellen nadat je gekalmeerd bent, in te haken.

Eerlijk gezegd, ik heb me zelf al bezondigd aan onheus gedrag omdat ik het spuugzat was dat na mijn zoveelste telefoontje het probleem nog niet opgelost was. Ik besefte achteraf dat roepen, schelden en ... mijn probleem niet oploste.

Nu werk ik als volgt:
  • Ik stel me voor en vraag of ik met de juiste persoon spreek.
  • Ik vraag met wie ik spreek, dit om de volgende keer, indien het probleem niet opgelost is, terug naar die persoon te vragen.
  • Ik noteer ook steeds het uur en de dag waarop ik gebeld heb.
  • Ik noteer op voorhand waarover het gaat, zodat het voor de persoon aan de andere kant van de lijn duidelijk is waarover het gaat.
  • Ik noteer tijdens het gesprek ook wat de persoon voorstelt of gaat doen om het probleem op te lossen.

Zo blijf je hoffelijk en merken ze aan de andere zijde dat je het probleem ernstig neemt, het vraagt in het begin veel discipline, maar het resultaat is meestal veel beter.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2025, 11:22   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Nu werk ik als volgt:[list][*]Ik stel me voor en vraag of ik met de juiste persoon spreek.[*]Ik vraag met wie ik spreek, dit om de volgende keer, indien het probleem niet opgelost is, terug naar die persoon te vragen.

Zo blijf je hoffelijk en merken ze aan de andere zijde dat je het probleem ernstig neemt, het vraagt in het begin veel discipline, maar het resultaat is meestal veel beter.
Dan mag jij volgende keer naar zo een call center ergens in Bombay voor mij eens bellen en vragen wie je aan de lijn hebt. Jij weet toch ook als je wat op je strepen staat of wat te veel vragen stelt men je al vlug terug in de wacht zet of je opeens terug een bezettoon krijgt te horen.

U schrijft hier hoe het er in theorie zou moeten aan toegaan maar iedereen weet dat dit in de praktijk uitloopt op een sisser.

In die zaken moet je gewoon wat geluk hebben. Is dat niet vandaag is dat misschien wel morgen. Voor de rest ben je afhankelijk van een gegeven waar je geen vat op hebt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 december 2025 om 11:25.
Oud 28 december 2025, 14:35   #107
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat!

Meen je dat??

Ik zeg "Mensenlief, ga je hier nu echt over blijven doorzeuren?" en dat is volgens jou agressief??

Over lange tenen gesproken...
Dat kan je toch niet menen??

Hoe vaak voel jij je in het dagelijkse leven (en over dit forum nog maar gezwegen) dan wel agressief benaderd??

Ik vraag of je ergens over gaat blijven doorzeuren en jij vindt dat agressief?

Hier moet een nieuw woord voor uitgevonden worden, woke is hier te slap voor...

Oud 28 december 2025, 14:40   #108
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nu moet hij het verschil nog leren kennen tussen een openbare dienst en een privé aanbieder.
Ben je daar weer met je laffe gedrag??
Tegen anderen over mij zagen en klagen maar tegen mij persoonlijk geen woord meer durven zeggen.

Citaat:
Nu werk ik als volgt:
  • Ik stel me voor en vraag of ik met de juiste persoon spreek.
  • Ik vraag met wie ik spreek, dit om de volgende keer, indien het probleem niet opgelost is, terug naar die persoon te vragen.
  • Ik noteer ook steeds het uur en de dag waarop ik gebeld heb.
  • Ik noteer op voorhand waarover het gaat, zodat het voor de persoon aan de andere kant van de lijn duidelijk is waarover het gaat.
  • Ik noteer tijdens het gesprek ook wat de persoon voorstelt of gaat doen om het probleem op te lossen.

Hou toch op met jezelf voor te doen als de perfecte burger...
Alsof jij bij elk telefoontje dat je pleegt bovenstaande lijst afwerkt.
Wat een onzin...
Ik geloof nog liever in de kerstman.

Citaat:
Ja hoor, Mr Perfect.
Lul nog maar wat in't rond.
Misschien zit hier wel één of andere achterlijke die jou onzin gelooft...

Laatst gewijzigd door BigF : 28 december 2025 om 14:41.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2025, 22:34   #109
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat BigF steeds het laatste woord wil en altijd zijn gelijk wenst te krijgen.
Volgens hem zijn we "platte kaas forumers", kunnen we hem dan betitelen als de " gebakken lucht " forumer ?

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 28 december 2025 om 22:40.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2025, 03:35   #110
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Dit topic
Mededinger wedstrijd voor prijs: "De Boon" (kinder- & jeugdliteratuur)
Onvoldoende misdadig om mee te doen aan de "Hercule Poirot" competitie.
Oud 29 december 2025, 09:56   #111
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik merk dat BigF steeds het laatste woord wil en altijd zijn gelijk wenst te krijgen.
Jij doet aan discussies mee om te proberen ongelijk te krijgen, misschien?
En het laatste woord krijgen is simpel hoor, reageer gewoon na mijn laatste bijdrage.

Citaat:
Volgens hem zijn we "platte kaas forumers", kunnen we hem dan betitelen als de " gebakken lucht " forumer ?
Wees eens eerlijk: is aan iemand vragen of ze gaat blijven doorzeuren een agressieve daad??
Awel, als jij vind dat dat agressief is en bijgevolg gestraft moet worden dan vind ik dat jij een platte-kaas-forummer bent ja.
Mag ik dat vinden?

En natuurlijk mag u mij een gebakken lucht forummer vinden, geen probleem mee.
Wel raar dat mensen die mij niet mogen het toch niet kunnen laten om steeds maar weer (al dan niet onrechtstreeks, zie onze NVA fanboy) op mijn schrijfsels te reageren.

Soit, ik amuseer me best en ik hoop voor u hetzelfde.
Oud 29 december 2025, 10:35   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wees eens eerlijk: is aan iemand vragen of ze gaat blijven doorzeuren een agressieve daad??

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2025 om 10:38.
Oud 29 december 2025, 10:35   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is dan ook een reactie van iemand die zijn kleindochters op straat laat gaan enkel wanneer deze zijn gewapend met een bos sleutels tussen de vingers geklemd.

Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een ziekelijke panische angst voor alles en nog wat. Een angststoornis is geen lachertje
Oud 29 december 2025, 13:58   #114
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is dan ook een reactie van iemand die zijn kleindochters op straat laat gaan enkel wanneer deze zijn gewapend met een bos sleutels tussen de vingers geklemd.

Ja sommige mensen hebben nu eenmaal een ziekelijke panische angst voor alles en nog wat. Een angststoornis is geen lachertje
Pardon???

Ten eerste is "haar" kleinkinderen want ik ben een vrouw.
Ten tweede: Mijn kleindochters worden daartoe echt niet door mij verplicht. Hoe kom je daarbij?

Ik vind het wèl een supergoed idee, gezien de vele meisjes en vrouwen die dagelijks lastiggevallen worden. (èn sommigen verkracht...)

Dat u zoiets vergelijkt met agressie is de omgekeerde wereld!
Mogen jonge meisjes zich dan niet verdedigen tegen crapuul?
Er bestaat zoiets als de wet op de wettige zelfverdediging hoor.

Mannen horen gewoon hun poten thuis te houden
en meisjes en vrouwen hebben het recht om zich te verdedigen!

Triest dat u het verschil niet ziet tussen agressie en agressie als zelfverdediging.
Oud 29 december 2025, 14:34   #115
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om u gerust te stellen; ik ging 100 jaar geleden als jong meiske ook uit in't weekend met mijn sleutels tussen mijn vingers geklemd en mijn vriendinnen deden dat ook.
U doet net alsof dat iets nieuw is.
Oud 29 december 2025, 16:01   #116
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik laat al mijn reacties die ik in de loop der jaren hier gepost heb gewoon staan omdat ik erachter sta.
Ik haal ze niet stiekem weg, zodat niemand er meer kan op reageren. Wie heeft er dan een ziekelijke, panische angst?
Oud 29 december 2025, 16:37   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u zoiets vergelijkt met agressie is de omgekeerde wereld!

Neen de omgekeerde wereld is als mensen met lange tenen assertiviteit gaan vereenzelvigen met agressiviteit.

Het ging hier over het feit dat wanneer iemand (Big F) u vraagt wat minder te zeuren u dat al aanziet als een vorm van agressie.....daar ging het hier over. U schreef omzeggens letterlijk hij een agressieveling is.

Stel dat u een loketbediende bent en U stelt mij 3 keren een onbelangrijke vraag waarop ik zou reageren met Mevrouw ik vind dat U nu wel erg begint te zeuren waarop U reageert ;

Haha Mijnheer wordt hier agressief.....bol het maar af U krijgt geen leefloon deze maand.

Mentaliteit als dit denk ik er wel alle dagen politie zal moeten bijgehaald worden aan uw loket

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2025 om 16:52.
Oud 29 december 2025, 16:44   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om u gerust te stellen; ik ging 100 jaar geleden als jong meiske ook uit in't weekend met mijn sleutels tussen mijn vingers geklemd en mijn vriendinnen deden dat ook.
U doet net alsof dat iets nieuw is.
Dus U ging in 1925 al uit met je sleutels tussen uw vingers geklemd ?

Wie jullie ten dans vroeg moet wel een ferme gek zijn geweest.

Alleszins en ik ben heel heel veel uit geweest heb ik nooit een meisje geweten die in de dancing rondliep met haar sleutels tussen de vingers geklemd.

Maar misschien was dat 100 jaar geleden wel zo. Ik was toen nog niet geboren laat staan ik toen al uitging.
Oud 29 december 2025, 16:48   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik laat al mijn reacties die ik in de loop der jaren hier gepost heb gewoon staan omdat ik erachter sta.
Ik haal ze niet stiekem weg, zodat niemand er meer kan op reageren. Wie heeft er dan een ziekelijke, panische angst?
Ik laat die van mij ook altijd staan. Ik heb geen weet over wie U het hebt. Interesseert me ook niet. Trouwens heeft dat weinig te maken met angsten dan eerder met huichelarij.
Oud 29 december 2025, 16:49   #120
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Benieuwd of ik hier een antwoord op krijg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be