Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 07:59   #181
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Die insinuaties zijn te vergelijken met beschuldigingen van antisemitisme tegen mensen die wat Israël in Gaza doet een genocide durven noemen. Pogingen om andersdenkenden de mond te snoeren.
Wat Israël in Gaza doet een genocide noemen is een poging om andersdenkenden de mond te snoeren.
Oud Gisteren, 08:42   #182
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Collaboratie is geen mening, het is een misdaad tegenover de gemeenschap.
Gaat gij bepalen wat “collaboratie” inhoudt? 100% vertrouwen op de VS zou iemand ook collaboratie kunnen noemen. Roepen voor omverwerping va democratie en voor autoritaire staat evengoed. Het zit hier vol met tegengestelde meningen. That’s the whole point. Je hanteert nu toch zelf 2 maten en 2 gewichten mbt wat zou mogen en wat niet?…

Dus ja, euh, het uiten van verderfelijke meningen, zolang het to the point en beleefd is, is geen probleem.

Voor mij moet de lijn liggen bij elementaire beleefdheid en respect voor uw discussiepartners. Ge kunt perfect extreme meningen aanhouden en beleefd blijven (zie patrickve bvb.)
Oud Gisteren, 10:45   #183
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
wel, het technische luik stellen we hier nog niet in vraag. Maar klopt wel dat we voor een update zouden gaan, als we een doorstart zouden maken. Update om alles naar een laatste versie van de software te krijgen. Dat brengt ook nieuwe mogelijkheden, nieuwe functionaliteiten. Maar dan zouden we bij voorkeur alles proberen overzetten.

Technisch en financieel willen we ervoor blijven gaan. De vraag gaat over het nut (de noodzaak) en de nieuwe generatie.
Wat ik een beetje mis in vergelijking met de moderne software zoals twitter is dat je daar gemakkelijker grafieken, of grafische content kunt plakken, en dat je een soort tree structuur krijgt van het debat. Hier is alles relatief flat, anderzijds het verplicht u een beetje van andere meningen te lezen dus het heeft ergens ook voordelen.
Tweede denk ik dat je niet streng moet zijn voor toegang tenzij dat je onderhuids,,, dus tijdens de registratie een soort identificatie met EU-ID probeert te doen zou toelaten om de echte identiteit bikkelhard vast te leggen, terwijll je tochmet een pseudoniem zit te posten. Dat zou volgens mij voorkomen dat er schizofrene multiaccount types tussen zitten en russische trollen krijgen het dan ook effe moeilijker. Sowieso een unieke identificatie laat toe dat anoniem dus niet echt bestaat, en eid verificatie laat toe dat je weet dat je toch traceerbaar bent als je volledig uit de bocht probeert te gaan

OK heb eens chatgpt gevraagd

FLARUM lijkt mij goed
https://flarum.org
https://github.com/FriendsOfFlarum/oauth
Login met google/twitter/facebook maakt het gemakkelijker en toch verifieerbaar der

Anti spam
https://github.com/FriendsOfFlarum/anti-spam

Private discussions
https://github.com/FriendsOfFlarum/byobu

GeoIP
https://github.com/FriendsOfFlarum/geoip kun je trollen identificeren

Moderator tools
https://github.com/FriendsOfFlarum/moderator-warnings

Ignore users
https://github.com/FriendsOfFlarum/ignore-users

Heel fancy: AI summarize
https://github.com/datlechin/flarum-ai

Laatst gewijzigd door brother paul : Gisteren om 11:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:54   #184
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Israël in Gaza doet een genocide noemen is een poging om andersdenkenden de mond te snoeren.
Niet waar er vrijheid van meningsuiting bestaat.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:16   #185
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie wil hier eigenlijk censuur?

En wil u dat de moderatie gaan bepalen welke informatie al dan niet waarheid is, welke bronnen al dan niet mogen geciteert worden? Welke opinies al dan niet gegeven mogen worden, hoe netjes geformuleerd ook?
Dat wil ik niet. Maar jij zit je hier in alle mogelijke bochten te wringen om de forumleden het recht te ontzeggen om russische agitprop bronnen en hun inhoud als bagger weg te zetten. Het lijkt er dus op dat jij aanstuurt op censuur...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:22   #186
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Info uit verschillende hoeken: daarom koop ik in het station elke dag een andere krant.
Iedere dag dezelfde krant kopen zou, indien het mogelijk was, te zot zijn hé.

reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:19   #187
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat wil ik niet. Maar jij zit je hier in alle mogelijke bochten te wringen om de forumleden het recht te ontzeggen om russische agitprop bronnen en hun inhoud als bagger weg te zetten. Het lijkt er dus op dat jij aanstuurt op censuur...
Ik niet. U?

Ik respecteer zelfs uw recht me vals te beschuldigen. Zolang het binnen het wettelijk kader gebeurt. De draad gaat niet over Rusland en het leidt af van de essentie. Niet dat ik me niet kan verdedigen tegen die valse beschuldingen. Kort 1 element. Mijn positie is steeds geweest een onvoorwaardelijke wapenstilstand (Braziliaans Chinees vredesvoorstel) van een tijd geleden. Dat is niet de Russische positie op dit moment maar de Oekraïense. Indertijd klonk het nog "Ukraine must win". Ondertussen zitten we vele duizenden verspilde mensenlevens verder. Dat is de tragiek. En dan moet ik denken aan wat Assange zei...het doel is niet de oorlog te winnen maar te laten voortduren.

Laatst gewijzigd door Bach : Gisteren om 12:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:20   #188
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Minstens moet het forum als archief bewaard worden. Bovendien blijft het een interessant alternatief voor vluchtige sociale media. Met hoeveel medewerkers zijn jullie vandaag nog?
Jij hebt vooral heel veel geluk dat je na uw herhaaldelijk moreel verwerpelijk gedrag van de moderatie mocht blijven, terwijl je ontelbare dubbelaccounts had en de rechten van Tantist serieus geschonden hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:16   #189
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
......

Kort 1 element. Mijn positie is steeds geweest een onvoorwaardelijke wapenstilstand (Braziliaans Chinees vredesvoorstel) van een tijd geleden. Dat is niet de Russische positie op dit moment maar de Oekraïense. Indertijd klonk het nog "Ukraine must win". Ondertussen zitten we vele duizenden verspilde mensenlevens verder. Dat is de tragiek. En dan moet ik denken aan wat Assange zei...het doel is niet de oorlog te winnen maar te laten voortduren.
Daarover gaat het hier niet, wel over het niet of wel ingrijpen van de moderatie van het forum.

Voor bovenstaande reactie bestaan daarvoor speciaal geopende rubrieken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:29   #190
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe ik het bedoel.
Een tool als Detoxify kan je helemaal gebruiken en trainen zoals jij het wilt.

In eerste instantie kan je Detoxify "out of the box" toepassen op alle berichten. Dat geeft een "score" op schelden, toxiciteit,... Je kan een menselijke moderator dan gelabelde berichten van hoogste score naar laagste score ZELF laten beoordelen en al dan niet ingrijpen (verwijderen, tijdelijke cool-down van poster,...). Basically een alternatief voor de reporting-knop, met dan al soort van ranking van gortig naar niet gortig.

Waar het helemaal mooi wordt, is dat je de inschatting of een toxisch gelabeld bericht al dan niet toxisch, gewoon voorleggen aan de community.

Laat ons zelf stemmen of we iets erover vinden of niet, idealiter anoniem (om wederzijdse beinvloeding te vermijden, het moet geen discussie over een discussie worden) en gebruik de resultaten van die beoordeling om Detoxify te trainen zodat het exact weergeeft hoe de community denkt over wat toxisch is en wat niet toxisch is.

MAAR, altijd een human in the loop. Ingrijpen zou ik nog altijd aan een moderator laten, maar dan met een drastisch verminderde workload.

Niet begrijpen ?

Laat het me zo stellen : jij en ik zitten gewoon aan het andere spectrum van hoe we naar de optimale werking van een forum kijken.
Het allerlaatste waar ik voor zou opteren is waar jij naar streeft : de leden laten adviseren wat mag en wat niet mag.

Dat gaat (denk ik...) nooit werken op een politiek forum. Politieke discussies onder mensen die eerder in het 'centrum' zitten gaan zelden op de emoties werken. Maar dat is to-taal anders met diegenen die ofwel in de extreem-rechtse ofwel in de extreem-linkse hoek zitten. Discussies daarmee gaan quasi automatisch een vorm van 'strijd' worden. Ik denk dat von Clausewitz zijn beroemde uitspraak daar zeker op van toepassing is. 'oorlog is diplomatie met andere middelen'.

Als bv iemand uit de extreem-rechtse hoek (VB) systematisch zit te hakken op migranten, en ons trakteert op omvolkingsverhalen lokt dat automatisch in de reacties een heel andere tonaliteit uit. Vraag is : wat is daar mis aan ? Volgens mij : niets.

Als bv iemand uit de extreem-linkse hoek (pvda) systematisch rusland zit op te hemelen en de genocidaire oorlog tegen oekraine ontkent lokt dat automatisch in de reacties een heel andere tonaliteit uit. Ook hier is de vraag : wat is daar mis mee ? Volgens mij : niks.

En het ligt voor de hand dat fans van links scherp gaan willen modereren op de berichten vanuit VB hoek, en dat fans van VB scherp gaan willen modereren op de berichten vanuit de linkiewinkie hoek.

Wat is de meerwaarde dan eigenlijk van zo een draak van een systeem ? Een moderator floaden met zaken die eigenlijk geen aandacht verdienen ?
Oud Gisteren, 14:37   #191
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een Russische tv-zender kunnen wij toch niet meer ontvangen ?
We hebben hier op het forum enkele leden die zowat dagelijks in subforum Oekraine een hoop van die russische agitprop komen dumpen. Daar gaat het over.
Oud Gisteren, 14:53   #192
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Heel veel politici hebben hier deelgenomen aan een sessie. Wat een aanwijzing is van een zeker lokaal / regionaal / nationaal algemeen belang.
Dit is nog het enige Nederlandstalig politiek forum , in een tijd dat als Engelstalig moet zijn.
Zeker een reden om het te behouden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:01   #193
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat ik een beetje mis in vergelijking met de moderne software zoals twitter is dat je daar gemakkelijker grafieken, of grafische content kunt plakken, en dat je een soort tree structuur krijgt van het debat. Hier is alles relatief flat, anderzijds het verplicht u een beetje van andere meningen te lezen dus het heeft ergens ook voordelen.
Tweede denk ik dat je niet streng moet zijn voor toegang tenzij dat je onderhuids,,, dus tijdens de registratie een soort identificatie met EU-ID probeert te doen zou toelaten om de echte identiteit bikkelhard vast te leggen, terwijll je tochmet een pseudoniem zit te posten. Dat zou volgens mij voorkomen dat er schizofrene multiaccount types tussen zitten en russische trollen krijgen het dan ook effe moeilijker. Sowieso een unieke identificatie laat toe dat anoniem dus niet echt bestaat, en eid verificatie laat toe dat je weet dat je toch traceerbaar bent als je volledig uit de bocht probeert te gaan

OK heb eens chatgpt gevraagd

FLARUM lijkt mij goed
https://flarum.org
https://github.com/FriendsOfFlarum/oauth
Login met google/twitter/facebook maakt het gemakkelijker en toch verifieerbaar der

Anti spam
https://github.com/FriendsOfFlarum/anti-spam

Private discussions
https://github.com/FriendsOfFlarum/byobu

GeoIP
https://github.com/FriendsOfFlarum/geoip kun je trollen identificeren

Moderator tools
https://github.com/FriendsOfFlarum/moderator-warnings

Ignore users
https://github.com/FriendsOfFlarum/ignore-users

Heel fancy: AI summarize
https://github.com/datlechin/flarum-ai
Voor het ophalen en stockeren van identiteitsgegevens via internet zijn er heel strenge Europese regels. (De reuzeboete's die Meta en Alphabet al hebben mogen slikken zijn daarmee verwant dacht ik) Dat gaan beheren met vrijwilligers lijkt me een route naar de catastrofe.
Oud Gisteren, 15:17   #194
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een valse beschulding. Ik ben voorstander van pluralisme van informatie. De waarheid bevindt zich vaak ergens in het midden.
Niemand heeft iets tegen pluralisme. Wel tegen fake news en trololo.

Citaat:
En mag die opinie betwist worden?
Zeker.

Probeer gerust met verifieerbare feiten te weerleggen dat rusland haar buurland binnen is gevallen, en vele honderdduizenden doden veroorzaakte, heelder steden in ruines veranderden en de vijftien warmtekracht centrales die Oekraine heeft met raketten bestoken om zo het volk in de vrieskou te zetten bij temperaturen van min 20° celdius.
Oud Gisteren, 15:17   #195
Voltian
Europees Commissaris

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet begrijpen ?

Laat het me zo stellen : jij en ik zitten gewoon aan het andere spectrum van hoe we naar de optimale werking van een forum kijken.
Het allerlaatste waar ik voor zou opteren is waar jij naar streeft : de leden laten adviseren wat mag en wat niet mag.

Dat gaat (denk ik...) nooit werken op een politiek forum. Politieke discussies onder mensen die eerder in het 'centrum' zitten gaan zelden op de emoties werken. Maar dat is to-taal anders met diegenen die ofwel in de extreem-rechtse ofwel in de extreem-linkse hoek zitten. Discussies daarmee gaan quasi automatisch een vorm van 'strijd' worden. Ik denk dat von Clausewitz zijn beroemde uitspraak daar zeker op van toepassing is. 'oorlog is diplomatie met andere middelen'.

Als bv iemand uit de extreem-rechtse hoek (VB) systematisch zit te hakken op migranten, en ons trakteert op omvolkingsverhalen lokt dat automatisch in de reacties een heel andere tonaliteit uit. Vraag is : wat is daar mis aan ? Volgens mij : niets.

Als bv iemand uit de extreem-linkse hoek (pvda) systematisch rusland zit op te hemelen en de genocidaire oorlog tegen oekraine ontkent lokt dat automatisch in de reacties een heel andere tonaliteit uit. Ook hier is de vraag : wat is daar mis mee ? Volgens mij : niks.

En het ligt voor de hand dat fans van links scherp gaan willen modereren op de berichten vanuit VB hoek, en dat fans van VB scherp gaan willen modereren op de berichten vanuit de linkiewinkie hoek.

Wat is de meerwaarde dan eigenlijk van zo een draak van een systeem ? Een moderator floaden met zaken die eigenlijk geen aandacht verdienen ?
Maar, nog een keer, het gaat NIET over de inhoud van een post. Je kan perfect extreme meningen aanhouden en beleefd zijn. Zie Patrickve.

Ik heb het over elementaire beleefdheid. Ge gaat uw discussiepartner niet uitschelden voor het vuil van de straat. DAAR kan je toch relatief eenvoudig op ingrijpen?

OK, ik zie het risico om dat voor te leggen aan de community zelf ook wel (deels), al valt dat mijn inziens te ondervangen. Laat die ambitie even buiten beschouwing.

Ik zie helemaal niet hoe dit een moderator zou "flooden", net het omgekeerde. Elke dag 10' nemen om de lijst van hoog scorende automatische gequoteerde berichten doornemen. 30" feedback per bericht met basically 3 opties:
1, belediging (bevestig label/score)
2, geen belediging (corrigeert label/score)
3, twijfelgeval (doe niets)

En met die set kan je dan het automatisch labellen beter verfijnen (hertrainen), maar NIET om het volldig te automatiseren, gewoon om de workload nog verder te verlagen. Ik zou nooit de human uit de loop nemen.

Allez, wat zie ik over het hoofd? Dat een belediging soms verpakt is als een mening? Geef eens een voorbeeld
Oud Gisteren, 15:20   #196
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien een woordenlijst publiceren dan van best te vermijden woorden? Voor degenen die graag op de man spelen zal het niet veel verschil maken mijns inziens. Er zijn genoeg manieren om mensen te beledigen en door de mazen van het taalnet te glippen.
djeezes...

De Victoriaanse moraliteit komt eraan...
Oud Gisteren, 15:28   #197
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet begrijpen ?

Niemand hakt hier zomaar op migranten, maar op de overlast (in de meeste gevallen is dat criminaliteit) veroorzaakt door migranten.

Gij hakt hier trouwens constant op VB-ers zonder ook maar de minste reden te geven. Is dat een genetische afwijking bij u, ofwa ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:41   #198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mens, wat er in Gaza is verricht door de Israëliërs, is dan ook je reinste genocide. Dat is nogal duidelijk. En het noemt niet Gaza, maar Kamp Gaza. En de kampbewakers hier zijn de joden. Al jááren.

Degenen die dit proberen weg te moffelen, zijn niet goed bezig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : Gisteren om 15:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:59   #199
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De beheerders stellen een eenvoudige vraag over de toekomst van het forum en het ontaardt in een Palestina debat. De forumleden slaan weer een heel slecht figuur.
Oud Gisteren, 16:53   #200
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De beheerders stellen een eenvoudige vraag over de toekomst van het forum en het ontaardt in een Palestina debat. De forumleden slaan weer een heel slecht figuur.
Het is een probleem.
Best is het af te wurgen zonder op het thema de zijsprong in te gaan.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=189
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be