![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: vrouw aan de haard | |||
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
28 | 57,14% |
ja, vast inkomen tussen de 0 en 500€ |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
ja, vast inkomen tussen 500€ en 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
ja, inkomen volgens gezinstoestand |
![]() ![]() ![]() |
16 | 32,65% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zullen toch met elkaar moeten leren leven... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de vrouwen dan opkomen voor de mannen, hè ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wil niet gaan muggeziften maar ...
jawel hoor ...technisch gezien wel discriminatie is onderscheid maken op basis van een kenmerk dat er niets doe doet om dat onderscheid toe te kennen, juist ? men ( de gemeenschap ) laat dus toe dat er onderscheid is in het financieel plaatje tussen kind a van gezin A met potentieel gemeenschappelijk loon L en kind b van gezin B met evenzeer een potentieel gemeenschappelijk loon L op basis van het kenmerk ingesteldheid v/d ouders om beide wensen te gaan werken of niet net zozeer als jou voorbeeldje dat de staat zou discrimineren om al dan niet wat financieel toe te steken naargelang diezelfde ingesteldheid kortom kind a is bv de dupe tov kind b als het toevalligerwijs met ouders A zit opgescheept |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan aan elke job een bepaalde koopprijs ( voor de werkzoekende ) toekennen die resulteert in een lager loon naargelang de prijs als je je dan even ontrekt aan die markt dan daalt die prijs dus voor de anderen en kan je spreken of er niet zoiets als een afkooppremie moet zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het niet, schat. Ik mag je toch schat noemen, hè babe?
![]()
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Ik haat beiden wel.
Mag zonnestraaltje ook? Klinkt wel niet echt Antwerps, maja...
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is pas muggeziften en het begrip discriminatie volledig uithollen zo kan je elke vorm van maatschappelijke discriminatie die alsnog nog niet expliciet te lijf wordt gegaan en opgehoffen _ door één of andere wettekst ,een ongelijkheid noemen als spijtig gevolg van ons systeem dat je dan maar moet betreuren bekijk je dat dan historisch terug in de tijd dan hadden we geen enkele maatregel moeten nemen en alles bij het oude kunnen laten in feite kan je hier misschien zelfs spreken dat het ene gezin ( zeker in deze tijden ) zijn verplichtingen voor de opvoeding van het kind op geldelijk niveau misschien maar 50% nakomt ![]() het gaat eerder over gelijke mogelijkheden bij kind(eren) in relatie tot de ouders en pas ook over behandeling in relatie tot derden ps. wat doet een overheid als een kind naar 't unief wilt en de ouders zijn niet vermogend genoeg om dat te financieren als spijtig gevolg van hun vroegere initiele keuze niet beiden te gaan werken ? je geeft studietoelagen al zou je terecht kunnen opmerken dat dat maar het spijtige gevolg is van een ongelijke behandeling door de desbetreffende ouders Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2006 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, stroedeltje van me.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u voor de kinderopvang de werkelijke kostprijs aanrekent en de kinderbijslag overeenkomstig verhoogt dan krijgt iemand die zelf zijn kinderen opvangt dus een hogere bijslag. Dat betekent dat iemand met een vals statuut werkloos twee keer langs de kassa passeert. Een opvoedersloon + hoger kindergeld om de kinderopvang te compenseren. Volgens mij heeft u wel een speciaal rechtvaardigheidsgevoel of ge wilt mij in alle gevallen ongelijk geven. Als u geen eerlijke discussie kunt voeren gelieve u te onthouden en mijn woorden niet altijd te proberen verdraaien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moogt ze de kost geven die extreme gevallen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
![]() Citaat:
indien de overheid voor het ene kind meer geld geeft dan voor het andere, omdat de ene zijn ouders niet werken en de andere wel, dan spreken we over discriminatie. dat lijkt mij duidelijk. indien ouders beslissen met 2 te werken, dan hebben ze meer inkomen dan wanneer er slechts 1 gaat werken. dat is echter hun vrije keuze. er is niemand die bepaald dat ze minder krijgen, er is geen wet die dat zegt. het is nu eenmaal de manier waarop onze maatschappij is opgebouwd. ik begrijp niet waar jij discriminatie ziet, aangezien het niet over een regel, daad of weet ik wat gaat. er is wel sprake van ongelijkheid, maar dat is niet hetzelfde als discriminatie. Citaat:
![]() het gaat hier over recht op onderwijs en de overheid moet er op toezien dat alle kinderen hier gelijke kansen hebben. het inkomen van de ouders zou hier volgens mij geen rol mogen spelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() da's nogal wiedes he Bobke
de spelregels van dit monopolyspelletje zijn en blijven dat eenieder op z'n minst bestaansrechten en een minimum aan basisbehoeften krijgt... dus dat laatste goedkoop groene huisje op de twee eerste gronden moet blijven staan op dat bord en niet vervangen worden door een mooi rood hotelleke ook het 'kom langs start en ontvang' blijft dus tot zover de spelregels het werkelijke spelletje verloopt enigszins heel wat anders... je krijgt je 'startgeld' en dat de garantie dat dat goedkoop groen huisje daar blijft staan niet daarboven komt dat eenieder die niet actief aan 't spelletje wilt deelnemen ( ook dat staat in de spelregels dat dat mag ) de actieve spelers onrechtstreeks een hoger startgeld bezorgt |
![]() |
![]() |