Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2006, 13:36   #221
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Dat zou één zaak zijn. De hele N-VA heeft die veroordeling trouwens verworpen. Storme was alleen zo stom om er dan nog eens bij te zeggen dat het bijna een intellectuele plicht was op het VB te stemmen, en dat is iets wat niét kan als bestuurslid van een partij.
Erger nog: een morele plicht!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 14:19   #222
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Moest het belgisch etablishment door een politiek proces de nva de mond willen snoeren. Dan zou het maar normaal zijn dat wij onze steun zouden betonen en onze kiezers zeggen dat ze met gerust gemoed op de nva mogen kiezen. ( Maar de kans is piepklein zoniet onbestaande).
Right. Toen de N-VA door de kiesdrempel halfdood werd geknepen tot meerdere eer en glorie van de paars-groene hegemonie, heeft het Belang ons zo goed gesteund dat ze die kiesdrempel zelfs MEE met de regering goedkeurden! Het was immers maar net zo handig voor hen om de N-VA dood te laten knijpen om een concurrent minder te hebben.

Als dat al teveel gevraagd is, moet ik dan echt geloven dat het Belang partijpolitieke overwegingen zou laten varen voor Vlaams-nationale solidariteit? Dream on...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 14:30   #223
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Right. Toen de N-VA door de kiesdrempel halfdood werd geknepen tot meerdere eer en glorie van de paars-groene hegemonie, heeft het Belang ons zo goed gesteund dat ze die kiesdrempel zelfs MEE met de regering goedkeurden! Het was immers maar net zo handig voor hen om de N-VA dood te laten knijpen om een concurrent minder te hebben.

Als dat al teveel gevraagd is, moet ik dan echt geloven dat het Belang partijpolitieke overwegingen zou laten varen voor Vlaams-nationale solidariteit? Dream on...
we gaan niet weer beginnen he? Ze hebben zich onthouden en dat was een tactische blunder, meer niet. trouwens als dit feit je wantrouwen rechtvaardigt tegen het VB, waarom dan het blinde vertrouwen in de ontwerpers van de kiesdrempel waarmee jullei in de regering zijn gestapt? Maar mijn bewering dat we de nva, moest deze een vlaams-nationale partij zijn, zouden steunen blijft geldig.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 24 januari 2006 om 14:34.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 15:22   #224
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE Bekijk bericht
Gezien de context waarin Storme die oproep deed, denk ik niet dat hier intellectueel gezien iets op tegen zou zijn. Moest Storme lid geweest zijn van het Vlaams Belang, en hetzelfde pleiten bij een veroordeling van N-VA als rechtsgeleerde zou ik hier géén probleem mee hebben. Het zou hem alleen maar sieren als intellectueel.

Ben het daarmee eens.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 16:59   #225
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Gezien de context waarin Storme die oproep deed, denk ik niet dat hier intellectueel gezien iets op tegen zou zijn. Moest Storme lid geweest zijn van het Vlaams Belang, en hetzelfde pleiten bij een veroordeling van N-VA als rechtsgeleerde zou ik hier géén probleem mee hebben. Het zou hem alleen maar sieren als intellectueel.
denkt u dan dat alle N-VA'ers tegen zijn uitspraak waren
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 18:29   #226
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasmdevil Bekijk bericht
denkt u dan dat alle N-VA'ers tegen zijn uitspraak waren
Ja,

En niet omdat hij dit zij ivm het Vlaams Blok, maar gewoon omdat de verwarring van de kiezer er alleen maar groter op wordt.

De kiezer denkt als volgt:
"De N-VA roept op om op het VB te stemmen, wel dan zal de N-VA zeker stemmen genoeg halen ,dus hebben ze mijn stem niet nodig, dus stem ik maar voor ........."
Oud 24 januari 2006, 18:57   #227
tasmdevil
Burger

Standaard

ik vind het ook nogal een rare uitspraak voor een man die beweert zelfop de N-VA te stemmen, maar ja

allé
Oud 24 januari 2006, 20:33   #228
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja,

En niet omdat hij dit zij ivm het Vlaams Blok, maar gewoon omdat de verwarring van de kiezer er alleen maar groter op wordt.

De kiezer denkt als volgt:
"De N-VA roept op om op het VB te stemmen, wel dan zal de N-VA zeker stemmen genoeg halen ,dus hebben ze mijn stem niet nodig, dus stem ik maar voor ........."
Ik denk niet dat de kiezer die boodschap heeft misbegrepen. Trouwens was het kleine aantal kiezers bij een opiniepeiling niet de beweegreden en doorslaggevende factor van Geert Bourgeois en Bart De Wever om toch in kartel te gaan met CD&V? Gezien dit feit wist de kiezer maar al te goed dat N-VA géén groot aantal kiezers voor zich wist te winnen. Maar dit doet eigenlijk helemaal niet ter zake. Storme deed die uitspraak niet als N-VA partijbestuurslid, maar als rechtsgeleerde. Dit is een grote wereld van verschil, dat heeft de kiezer wat mij betreft zéér goed ingezien. Het zijn de traditionele partijen die zichzelf de das hebben omgedaan door dergelijke politieke processen mogelijk te maken, waarbij zij tegelijk aanklager en opperrechter kunnen spelen. Men is goed op weg om het Vlaams Belang de absolute meerderheid te schenken zonder één cent te moeten uitgeven aan verkiezingspropaganda. Nogmaals wie dit niet wil inzien is ziende blind.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2006, 23:59   #229
tasmdevil
Burger

Standaard

de N-VA is altijd tegen zo'n proces geweest he, dat weet gij ook!
Oud 25 januari 2006, 00:02   #230
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn weten is CD&V ook altijd tegen dergelijke processen geweest.
Zij hebben dan ook net als N-VA tegen de racismewet en konsoorten gestemd.

Wat het VB ons nog probeert aan te wrijven ivm die materie weet ik niet.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 10:49   #231
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Beste Geert Bourgeois was voorstander om ons door een Europees Hof te laten veroordelen.
Oud 25 januari 2006, 12:50   #232
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Naar mijn weten is CD&V ook altijd tegen dergelijke processen geweest.
Zij hebben dan ook net als N-VA tegen de racismewet en konsoorten gestemd.

Wat het VB ons nog probeert aan te wrijven ivm die materie weet ik niet.
CD&V heeft bij de omvorming van CVP naar CD&V de handen in onschuld trachten te wassen. Terwijl zij van bij de eerste grote successen van het toenmalige Vlaams Blok mee die wetten heeft goedgekeurd. De wet op de partijfinanciering die onlangs door de PS werden opgehaald werden voor de verkiezingen van 1999 volop gesteund door de CVP en Dehaene. Alle Vlaamse partijen, behalve het Vlaams Blok/Belang uiteraard hebben hun handtekening staan onder het cordon-sanitaire. En inderdaad als ik mij niet vergis heeft Geert Bourgeois ooit gezegd dat partijen, zoals het Vlaams Blok buiten de wet moeten worden gesteld. Die uitspraak deed hij weliswaar nog als Volksunie-voorzitter, om nadien bij de oprichting van de N-VA te pleiten voor een Europees Hof waar het democratisch gehalte van dergelijke partijen kan getoetst worden. Men spreekt wel over het Vlaams Blok als zouden die mandatarissen mee de kiesdrempel hebben gestemd, terwijl die uitspraken van een zogenaamd Vlaams-nationalist met de mantel der liefde worden bedekt. Nu blijkt onze minister van media etc. nog op bezoek te zijn geweest bij één van de oude fundamenten van 't Belziekske: de miljardairsfamilie van Saksen-Coburg.
KVE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 22:58   #233
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen.

Dit klopt echter wel:

Geert Bourgeois heeft ooit gezegd dat partijen zoals het Vlaams Blok buiten de wet moeten worden gesteld. Die uitspraak deed hij weliswaar nog als Volksunie-voorzitter. Hij bepleitte een Europees Hof waar het democratisch gehalte van dergelijke partijen kan getoetst worden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 januari 2006 om 22:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:20   #234
tasmdevil
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen.

Dit klopt echter wel:

Geert Bourgeois heeft ooit gezegd dat partijen zoals het Vlaams Blok buiten de wet moeten worden gesteld. Die uitspraak deed hij weliswaar nog als Volksunie-voorzitter. Hij bepleitte een Europees Hof waar het democratisch gehalte van dergelijke partijen kan getoetst worden.
de N-VA is meer dan Bourgeois alleen he
Oud 26 januari 2006, 06:58   #235
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu blijkt onze minister van media etc. nog op bezoek te zijn geweest bij één van de oude fundamenten van 't Belziekske: de miljardairsfamilie van Saksen-Coburg.
Tell me more.
Oud 26 januari 2006, 18:39   #236
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen.

Dit klopt echter wel:

Ik kan Geert hierin bijtreden, het Vlaams Blok was in de beginjaren een echte rassistische partij die vreemdelingenhaat predikte. Hoe het nu zit, ik weet het niet. Als ik hier de bijdrages van de Vlaams Belangers lees en de haat die ze predikken ten opzichte van "mensen met dezelfde Vlaamse Roots (N-VA)" heb ik sterk mijn twijfels. Het is niet omdat een wolf een schapevacht aantrekt, dat hij plots een schaap is!
Oud 27 januari 2006, 07:28   #237
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan Geert hierin bijtreden, het Vlaams Blok was in de beginjaren een echte rassistische partij die vreemdelingenhaat predikte.
Beginjaren vh VB meegemaakt?
Oud 27 januari 2006, 09:38   #238
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik kan Geert hierin bijtreden, het Vlaams Blok was in de beginjaren een echte rassistische partij die vreemdelingenhaat predikte. Hoe het nu zit, ik weet het niet. Als ik hier de bijdrages van de Vlaams Belangers lees en de haat die ze predikken ten opzichte van "mensen met dezelfde Vlaamse Roots (N-VA)" heb ik sterk mijn twijfels. Het is niet omdat een wolf een schapevacht aantrekt, dat hij plots een schaap is!
en ze hebben 28 jaar nodig gehad om dat door te hebben! Het Vlaams Blok was geen rassistische partij. Het is pas nadat ze een paar nieuwe wetten hebben gemaakt en de grondwet aangepast dat "plotseling" het VB rassistisch was. En als ik de hier aanwezige nva'ers dezelfde argumenten hoor gebruiken als het belgisch etablishment dan heb ik toch vragen bij die Vlaamse roots!
Oud 27 januari 2006, 09:59   #239
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

de vlaamsnationaliste component (als die er al is) en de racistische component van het Blok zijn te onderscheiden. het is niet omdat nva het racistische van het Blok bestrijd, dat ze niet (meer) vl-nationalistisch is
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 10:07   #240
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
de vlaamsnationaliste component (als die er al is) en de racistische component van het Blok zijn te onderscheiden. het is niet omdat nva het racistische van het Blok bestrijd, dat ze niet (meer) vl-nationalistisch is
en ge vergeet het component van de duivemelkers en de kippekwekers!8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be