![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Als dat al teveel gevraagd is, moet ik dan echt geloven dat het Belang partijpolitieke overwegingen zou laten varen voor Vlaams-nationale solidariteit? Dream on... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 24 januari 2006 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben het daarmee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet omdat hij dit zij ivm het Vlaams Blok, maar gewoon omdat de verwarring van de kiezer er alleen maar groter op wordt. De kiezer denkt als volgt: "De N-VA roept op om op het VB te stemmen, wel dan zal de N-VA zeker stemmen genoeg halen ,dus hebben ze mijn stem niet nodig, dus stem ik maar voor ........."
![]() |
![]() |
#227 |
Burger
|
![]() ik vind het ook nogal een rare uitspraak voor een man die beweert zelfop de N-VA te stemmen, maar ja
allé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Burger
|
![]() de N-VA is altijd tegen zo'n proces geweest he, dat weet gij ook!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij hebben dan ook net als N-VA tegen de racismewet en konsoorten gestemd. Wat het VB ons nog probeert aan te wrijven ivm die materie weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() CD&V heeft bij de omvorming van CVP naar CD&V de handen in onschuld trachten te wassen. Terwijl zij van bij de eerste grote successen van het toenmalige Vlaams Blok mee die wetten heeft goedgekeurd. De wet op de partijfinanciering die onlangs door de PS werden opgehaald werden voor de verkiezingen van 1999 volop gesteund door de CVP en Dehaene. Alle Vlaamse partijen, behalve het Vlaams Blok/Belang uiteraard hebben hun handtekening staan onder het cordon-sanitaire. En inderdaad als ik mij niet vergis heeft Geert Bourgeois ooit gezegd dat partijen, zoals het Vlaams Blok buiten de wet moeten worden gesteld. Die uitspraak deed hij weliswaar nog als Volksunie-voorzitter, om nadien bij de oprichting van de N-VA te pleiten voor een Europees Hof waar het democratisch gehalte van dergelijke partijen kan getoetst worden. Men spreekt wel over het Vlaams Blok als zouden die mandatarissen mee de kiesdrempel hebben gestemd, terwijl die uitspraken van een zogenaamd Vlaams-nationalist met de mantel der liefde worden bedekt. Nu blijkt onze minister van media etc. nog op bezoek te zijn geweest bij één van de oude fundamenten van 't Belziekske: de miljardairsfamilie van Saksen-Coburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Dit klopt echter wel: Geert Bourgeois heeft ooit gezegd dat partijen zoals het Vlaams Blok buiten de wet moeten worden gesteld. Die uitspraak deed hij weliswaar nog als Volksunie-voorzitter. Hij bepleitte een Europees Hof waar het democratisch gehalte van dergelijke partijen kan getoetst worden.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 januari 2006 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Tell me more.
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Beginjaren vh VB meegemaakt?
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() de vlaamsnationaliste component (als die er al is) en de racistische component van het Blok zijn te onderscheiden. het is niet omdat nva het racistische van het Blok bestrijd, dat ze niet (meer) vl-nationalistisch is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() en ge vergeet het component van de duivemelkers en de kippekwekers!8)
|
![]() |
![]() |