Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Van den Bossche gaan?
Ja want ze is dom en onbekwaam 87 69,60%
Ja want ze is misschien niet dom, maar ze liegt wel 21 16,80%
Neen, dit is een storm in een glas heel dure mazout 14 11,20%
- 3 2,40%
Aantal stemmers: 125. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 12:10   #261
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Is een premier gemachtigd een van de ministers de deur te wijzen ?

Bij mijn weten is ieder lid van de regering ofwel akkoord met het globaal beleid,
ofwel neemt em ontslag om zich te distantieren omdat de beslissingen
teveel indruisen met zijn/haar overtuigingen.
Niet stom doen. Of weet je echt niet hoe een coalitie werkt?
Oud 26 januari 2006, 12:11   #262
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Hoe weet jij dat die man internationaal charisma heeft? Ik heb dat nergens gelezen.
OK. Lees dan bv. eens de reacties in de Amerikaanse pers over GV's bezoek vorige week.
Oud 26 januari 2006, 12:25   #263
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Da's 'n grove, grove leugen! Wie een logopedist nodig heeft, krijgt nog maar de helft terugbetaald. Mensen met chronische vermoeidheid kunnen zogezegd gaan werken en krijgen geen uitkering. Electriciteit, voedsel en water zijn duurder geworden. Wanneer diesel en benzine opslaan, zullen die paarsen de accijnzen NIET verlagen. We zullen dus meer accijnzen betalen op diesel en benzine. Maar ja, ik zie het al. 'n Onnozele zeveraar gelijk gij heeft geen chronische vermoeidheid. Wat zit gij daar mee in? Ik hoor het al, gij zijt alleen maar met uw eigen bezig en de rest kan stikken.

De wachtlijsten voor gehandicapten die verzorging nodig hebben zijn de afgelopen jaren (onder paars-groen en paars) langer geworden. Maar ja, gij zijt blijkbaar niet gehandicapt, wat kan u dat schelen? Ik hoor het al.
Die dingen die jij daar opnoemt, vertegenwoordigen een erg nauwe kijk op de zaken. Misschien is het omdat je daar dicht bij betrokken bent. Als het zo is, dan is het niet alleen een erg nauwe kijk, maar ook een egocentrische.

Onder Verh. is de begroting eindelijk in evenwicht gebracht. Al zes jaar moet ik lezen dat dit enkel door one-shots is. Dit is lichtjes belachelijk. Als je dus zes keer een klassieker wint in het wielrennen, ben je een 1-dagsvlieg? Ha ende haha.

We zijn eindelijk verlost van het egoisme van de Belgische werkers die vinden dat zij op hun 55ste de voeten op de zetel kunnen leggen en dat de jeugd hiervoor maar moet betalen.

De economie groeit al jarenlang sneller dan bij de buren.
De wachtlijsten zijn stukken korter dan bij de meeste EU-landen.
De schuldgraad is specatulair gedaald de laatste 6 jaar.
De rotzooi die Sabena was is opgeruimd en nu heeft Belgie een nationale luchtvaartmaatschappij die tenminste winstgevend is.
Discriminaties tov homo's werden weggewerkt, euthanasie (de enige humane oplossing in sommige gevallen) is eindelijk toegelaten.
Brussel werd officieel EU-hoofdstad (onderschat dit niet, dit was niet makkelijk tov de Fransen & Duitsers).
De immigratiecijfers werden specatulair afgeremd.

Dat er bepaalden ontevreden zullen zijn, verwondert mij niks. Aan de andere kant is geen enkele Europeaan zo tevreden met zijn als de Belg (zie DS van enkele maanden terug). Dat bepaalden die mijn belastingsgeld nodig hebben om te overleven, en dan nog zagen en meer willen, wil ik er ook zelfs bijnemen. Zo ben ik, Stefanie: een redelijk toffe peer.
Oud 26 januari 2006, 12:30   #264
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Om de voedingsbodem voor een nieuw conflict te zaaien (of denk je dat het daar opgelost is?).
Wat een zever. Blijkbaar ben je niet tevreden met de NAVO-interventie.

OK. Blijkbaar moesten we de kat uit de boom gekeken hebben terwijl in onze achtertuin onschuldigen in concentratiekampen werden gestoken, gemarteld en zomaar vermoord.

En wat had de VS hierbij te winnen? Niets ofte niets. Wat had de VS te winnen in Somalie? Geen zak. Stank voor dank.
Oud 26 januari 2006, 13:13   #265
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Onder Verh. is de begroting eindelijk in evenwicht gebracht. Al zes jaar moet ik lezen dat dit enkel door one-shots is. Dit is lichtjes belachelijk. Als je dus zes keer een klassieker wint in het wielrennen, ben je een 1-dagsvlieg? Ha ende haha.
Ik ben niet helemaal akkoord met deze vergelijking, alhoewel ik uw achterliggend punt wel begrijp. Doch, je kan evengoed zeggen dat de boeken van Enron/L&H/... 6 jaar lang in orde leken, en dat het dus wel goede en florerende bedrijven moeten zijn...
Oud 26 januari 2006, 13:38   #266
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik ben niet helemaal akkoord met deze vergelijking, alhoewel ik uw achterliggend punt wel begrijp. Doch, je kan evengoed zeggen dat de boeken van Enron/L&H/... 6 jaar lang in orde leken, en dat het dus wel goede en florerende bedrijven moeten zijn...
Wat je de media nooit ziet doen, is een lijstje presenteren van de "one-shots" die de inkomsten deden dalen, die bv. aan pech te wijten zijn. We hebben het hier over een organisatie van 300 miljard euro per jaar. Ik denk dat "one-shots" niet te vermijden zijn, zowel als inkomst als verlies.
Oud 26 januari 2006, 13:48   #267
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je de media nooit ziet doen, is een lijstje presenteren van de "one-shots" die de inkomsten deden dalen, die bv. aan pech te wijten zijn. We hebben het hier over een organisatie van 300 miljard euro per jaar. Ik denk dat "one-shots" niet te vermijden zijn, zowel als inkomst als verlies.
OK, akkoord. Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn dat de economische groei minder is, dan oorspronkelijk beraamd door bvb. de Nationale Bank. Echter, zo'n evolutie is niet enkel zichtbaar in december, een paar dagen of weken vooraleer de begroting definitief wordt afgerond. En het zijn juist de maatregelen die op zo'n moment worden genomen, waar nu enorm veel commotie rond bestaat. Zoiets voedt natuurlijk de indruk dat gans de begroting slechts met haken en ogen aan elkaar hangt, en dat men koste wat het kost alles doet om toch maar de one-liner te kunnen brengen dat "de begroting weeral op evenwicht is".
Oud 26 januari 2006, 16:33   #268
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die dingen die jij daar opnoemt, vertegenwoordigen een erg nauwe kijk op de zaken. Misschien is het omdat je daar dicht bij betrokken bent. Als het zo is, dan is het niet alleen een erg nauwe kijk, maar ook een egocentrische.
Egocentrisch? Helemaal niet. Het kan iedereen overkomen. Als jij nu plots gewond raakt, kan je het zelf ook voorhebben. Even nadenken dus vooraleer je iets uitkraamt. Ik las eerder deze week nog iets over een comapatient die ontwaakt is. Volgens het RIZIV kan die gaan werken. Is dus niet het geval.

Een nauwe kijk? Ik denk dat zoiets veel zegt over de maatschappij waarin wij leven. Nogmaals: het kan iedereen overkomen.

Waar het mij om ging is dat gij beweert dat we er op vooruit gegaan zijn. De belastingen zijn verhoogd en de chronisch zieken of mensen die een logopedist nodig hebben gaan erop achteruit. Waarom betalen de Belgen dan belastingen? Waarvoor dan? Het gaat hier trouwens niet enkel om de mensen die geen uitkering krijgen of hun logopedist zélf moeten betalen, maar ook om de mensen die belastingen betalen. Wat gebeurt er dan met hun geld?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 16:35   #269
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Brussel werd officieel EU-hoofdstad (onderschat dit niet, dit was niet makkelijk tov de Fransen & Duitsers).
Ik herinner mij dat ze in het nieuws 'n tijd geleden 'n allochtoon uit Molenbeek in het Brussels gewest toonden. Hij was ongeveer 16 jaar. Hij zei: "Na ons is er 'n jongere generatie die veel agressiever is dan wij." Dus als die later volwassen worden... Dat belooft. Bij de mannelijke babies die in het Brussels gewest geboren worden, is Mohammed de meest voorkomende naam, heb ik gehoord.
Oud 26 januari 2006, 16:41   #270
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Discriminaties tov homo's werden weggewerkt, euthanasie (de enige humane oplossing in sommige gevallen) is eindelijk toegelaten.
Vroeger was er inderdaad discriminatie tov homo's. Dat is waar. En het is goed dat dat nu weg is. Maar wat is erger? Uw electriciteit of stookolie niet kunnen betalen of uwe vriend moeten verborgen houden omdat de mensen tegen homo's zijn? Nu ja, dat is misschien voor discussie vatbaar. Ik vind alleen dat ge de schrijnende armoede die hier ons land bestaat niet moet banaliseren of ontkennen. De koopkracht is er trouwens op achteruit gegaan. En dan uw opmerking over euthanasie. In het geval van ondraaglijke pijn, kan ik begrijpen dat ge over "humaan" spreekt. Maar als het gewoon is omdat het te vervelend is om voor die persoon te zorgen, omdat die patient te veel zorg nodig heeft? Als een uitkering van het ziekenfonds voor chronisch zieken te veel gevraagd is, dan is verzorging voor 'n zwaar zieke patient ook te veel gevraagd zeker? Dat is gemakkelijk, om achterover te vallen van pretentie omdat ge zogezenaamd progessief zijt omdat ge voor euthanasie zijt, terwijl het in werkelijkheid gewoon te veel gevraagd is om 'n zieke te verzorgen. Anderzijds, er zijn natuurlijk wel gevallen waarbij er sprake is van ondraaglijke pijn.
Oud 26 januari 2006, 16:43   #271
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Egocentrisch? Helemaal niet. Het kan iedereen overkomen. Als jij nu plots gewond raakt, kan je het zelf ook voorhebben. Even nadenken dus vooraleer je iets uitkraamt. Ik las eerder deze week nog iets over een comapatient die ontwaakt is. Volgens het RIZIV kan die gaan werken. Is dus niet het geval.

Een nauwe kijk? Ik denk dat zoiets veel zegt over de maatschappij waarin wij leven. Nogmaals: het kan iedereen overkomen.

Waar het mij om ging is dat gij beweert dat we er op vooruit gegaan zijn. De belastingen zijn verhoogd en de chronisch zieken of mensen die een logopedist nodig hebben gaan erop achteruit. Waarom betalen de Belgen dan belastingen? Waarvoor dan? Het gaat hier trouwens niet enkel om de mensen die geen uitkering krijgen of hun logopedist zélf moeten betalen, maar ook om de mensen die belastingen betalen. Wat gebeurt er dan met hun geld?
Zorg dragen voor de zwakkeren is slechts 1 aspect van de maatschappij. Een belangrijk aspect, maar niet zaligmakend. En uitspraken als "Ik denk dat zoiets veel zegt over de maatschappij waarin wij leven" vind ik eigenlijk onterecht. Wellicht werd nooit beter naar hen gekeken dan nu het geval is.
Oud 26 januari 2006, 16:44   #272
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De economie groeit al jarenlang sneller dan bij de buren.
De koopkracht is achteruit gegaan. Voedsel, water, electrictiteit en stookolie zijn duurder geworden. De belastingen zijn gestegen. (Zie die nieuwe maatregel waarbij de accijnzen NIET verlaagd worden als de benzine en diesel duurder worden.) En dan is er die beurstaks op die aandelen. Op die fondsen of hoe heet het weer?
Oud 26 januari 2006, 16:44   #273
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger was er inderdaad discriminatie tov homo's. Dat is waar. En het is goed dat dat nu weg is. Maar wat is erger? Uw electriciteit of stookolie niet kunnen betalen of uwe vriend moeten verborgen houden omdat de mensen tegen homo's zijn? Nu ja, dat is misschien voor discussie vatbaar. Ik vind alleen dat ge de schrijnende armoede die hier ons land bestaat niet moet banaliseren of ontkennen. De koopkracht is er trouwens op achteruit gegaan. En dan uw opmerking over euthanasie. In het geval van ondraaglijke pijn, kan ik begrijpen dat ge over "humaan" spreekt. Maar als het gewoon is omdat het te vervelend is om voor die persoon te zorgen, omdat die patient te veel zorg nodig heeft? Als een uitkering van het ziekenfonds voor chronisch zieken te veel gevraagd is, dan is verzorging voor 'n zwaar zieke patient ook te veel gevraagd zeker? Dat is gemakkelijk, om achterover te vallen van pretentie omdat ge zogezenaamd progessief zijt omdat ge voor euthanasie zijt, terwijl het in werkelijkheid gewoon te veel gevraagd is om 'n zieke te verzorgen. Anderzijds, er zijn natuurlijk wel gevallen waarbij er sprake is van ondraaglijke pijn.
Hola, euthanasie kan je niet zomaar laten uitvoeren. Die suggesties van jou vind ik lichtjes schokkend. Ik denk dat politici en artsen iets meer integer zijn dan dat.
Oud 26 januari 2006, 16:45   #274
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij dat ze in het nieuws 'n tijd geleden 'n allochtoon uit Molenbeek in het Brussels gewest toonden. Hij was ongeveer 16 jaar. Hij zei: "Na ons is er 'n jongere generatie die veel agressiever is dan wij." Dus als die later volwassen worden... Dat belooft. Bij de mannelijke babies die in het Brussels gewest geboren worden, is Mohammed de meest voorkomende naam, heb ik gehoord.
Best ervoor zorgen dat ze aan werk geraken. De gevaarlijkste generatie is degene die denkt dat ze niks meer te verliezen heeft!
Oud 26 januari 2006, 16:46   #275
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De rotzooi die Sabena was is opgeruimd en nu heeft Belgie een nationale luchtvaartmaatschappij die tenminste winstgevend is.
Ik heb nochtans alarmerende berichten over de luchthaven van Zaventem gehoord. Wanneer was het? Enkele weken geleden of zo, voerden de werknemers van de luchthaven actie om hun werk te kunnen behouden. Door de wetten voor nachtvluchten en nachtlawaai en door de houding van de Brussels politici, dreigen die mensen die op de luchthaven van Zaventem werken, hun baan te verliezen. Er moet een beslissing genomen worden. De toekomst van de luchthaven is bedreigd doordat ze 's nachts zo weinig mogen vliegen.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 26 januari 2006 om 16:48.
Oud 26 januari 2006, 16:47   #276
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De immigratiecijfers werden specatulair afgeremd.
De Nederlandse minister Rita Verdonk heeft onlangs bij Karel De Gucht geklaagd over de "België-route" waarbij Nederlandse allochtonen in België trouwen.
Oud 26 januari 2006, 16:51   #277
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hola, euthanasie kan je niet zomaar laten uitvoeren. Die suggesties van jou vind ik lichtjes schokkend. Ik denk dat politici en artsen iets meer integer zijn dan dat.
Dat weet ik niet. Ik hoop dat ge hier gelijk hebt. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de mentaliteit in 't algemeen. Trouwens, ge moogt zeggen wat ge wilt, de manier waarop chronisch zieken behandeld worden, hoe uitkeringen geweigerd worden, doet mij het ergste vermoeden. Dus als ik het goed begrijp: Een uitkering is te veel gevraagd, maar verzorging als ge zwaar hulpbehoevend zijt is geen enkel probleem? Dan is er plots wél geld? Dus: Als ge bv. chronische vermoedheid hebt, kunt ge maar beter zwaar hulpbehoevend zijn? Allez...
Oud 26 januari 2006, 16:53   #278
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zorg dragen voor de zwakkeren is slechts 1 aspect van de maatschappij. Een belangrijk aspect, maar niet zaligmakend. En uitspraken als "Ik denk dat zoiets veel zegt over de maatschappij waarin wij leven" vind ik eigenlijk onterecht. Wellicht werd nooit beter naar hen gekeken dan nu het geval is.
Wel, ik vind dat veelzeggend. Zaligmakend heeft er niets mee te maken. Hoe komt ge daarbij? De laatste maanden lees ik geregeld over mensen die hun uitkering kwijt zijn.
Oud 26 januari 2006, 16:54   #279
Stefanie
Minister-President

Standaard

Trouwens, zaligmakend, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat mij enkel om uw bewering dat "we erop vooruit gegaan zijn".
Oud 26 januari 2006, 16:56   #280
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Best ervoor zorgen dat ze aan werk geraken. De gevaarlijkste generatie is degene die denkt dat ze niks meer te verliezen heeft!
Ervoor zorgen dat ze aan werk graken? Moet dat dan nog? We waren er toch op vooruit gegaan onder Verhofstad? Trouwens, waarom zouden zij willen werken? Criminaliteit brengt veel meer op zonder dat ze de hele dag moeten werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be