![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Van den Bossche gaan? | |||
Ja want ze is dom en onbekwaam |
![]() ![]() ![]() |
87 | 69,60% |
Ja want ze is misschien niet dom, maar ze liegt wel |
![]() ![]() ![]() |
21 | 16,80% |
Neen, dit is een storm in een glas heel dure mazout |
![]() ![]() ![]() |
14 | 11,20% |
- |
![]() ![]() ![]() |
3 | 2,40% |
Aantal stemmers: 125. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#262 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() OK. Lees dan bv. eens de reacties in de Amerikaanse pers over GV's bezoek vorige week.
![]() |
#263 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onder Verh. is de begroting eindelijk in evenwicht gebracht. Al zes jaar moet ik lezen dat dit enkel door one-shots is. Dit is lichtjes belachelijk. Als je dus zes keer een klassieker wint in het wielrennen, ben je een 1-dagsvlieg? Ha ende haha. We zijn eindelijk verlost van het egoisme van de Belgische werkers die vinden dat zij op hun 55ste de voeten op de zetel kunnen leggen en dat de jeugd hiervoor maar moet betalen. De economie groeit al jarenlang sneller dan bij de buren. De wachtlijsten zijn stukken korter dan bij de meeste EU-landen. De schuldgraad is specatulair gedaald de laatste 6 jaar. De rotzooi die Sabena was is opgeruimd en nu heeft Belgie een nationale luchtvaartmaatschappij die tenminste winstgevend is. Discriminaties tov homo's werden weggewerkt, euthanasie (de enige humane oplossing in sommige gevallen) is eindelijk toegelaten. Brussel werd officieel EU-hoofdstad (onderschat dit niet, dit was niet makkelijk tov de Fransen & Duitsers). De immigratiecijfers werden specatulair afgeremd. Dat er bepaalden ontevreden zullen zijn, verwondert mij niks. Aan de andere kant is geen enkele Europeaan zo tevreden met zijn als de Belg (zie DS van enkele maanden terug). Dat bepaalden die mijn belastingsgeld nodig hebben om te overleven, en dan nog zagen en meer willen, wil ik er ook zelfs bijnemen. Zo ben ik, Stefanie: een redelijk toffe peer.
![]() |
![]() |
#264 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
OK. Blijkbaar moesten we de kat uit de boom gekeken hebben terwijl in onze achtertuin onschuldigen in concentratiekampen werden gestoken, gemarteld en zomaar vermoord. En wat had de VS hierbij te winnen? Niets ofte niets. Wat had de VS te winnen in Somalie? Geen zak. Stank voor dank.
![]() |
![]() |
#265 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben niet helemaal akkoord met deze vergelijking, alhoewel ik uw achterliggend punt wel begrijp. Doch, je kan evengoed zeggen dat de boeken van Enron/L&H/... 6 jaar lang in orde leken, en dat het dus wel goede en florerende bedrijven moeten zijn...
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat je de media nooit ziet doen, is een lijstje presenteren van de "one-shots" die de inkomsten deden dalen, die bv. aan pech te wijten zijn. We hebben het hier over een organisatie van 300 miljard euro per jaar. Ik denk dat "one-shots" niet te vermijden zijn, zowel als inkomst als verlies.
![]() |
#267 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een nauwe kijk? Ik denk dat zoiets veel zegt over de maatschappij waarin wij leven. Nogmaals: het kan iedereen overkomen. Waar het mij om ging is dat gij beweert dat we er op vooruit gegaan zijn. De belastingen zijn verhoogd en de chronisch zieken of mensen die een logopedist nodig hebben gaan erop achteruit. Waarom betalen de Belgen dan belastingen? Waarvoor dan? Het gaat hier trouwens niet enkel om de mensen die geen uitkering krijgen of hun logopedist zélf moeten betalen, maar ook om de mensen die belastingen betalen. Wat gebeurt er dan met hun geld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stefanie : 26 januari 2006 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Minister-President
|
![]() Dat weet ik niet. Ik hoop dat ge hier gelijk hebt. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over de mentaliteit in 't algemeen. Trouwens, ge moogt zeggen wat ge wilt, de manier waarop chronisch zieken behandeld worden, hoe uitkeringen geweigerd worden, doet mij het ergste vermoeden. Dus als ik het goed begrijp: Een uitkering is te veel gevraagd, maar verzorging als ge zwaar hulpbehoevend zijt is geen enkel probleem? Dan is er plots wél geld? Dus: Als ge bv. chronische vermoedheid hebt, kunt ge maar beter zwaar hulpbehoevend zijn? Allez...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Minister-President
|
![]() Trouwens, zaligmakend, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat mij enkel om uw bewering dat "we erop vooruit gegaan zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Minister-President
|
![]() Ervoor zorgen dat ze aan werk graken? Moet dat dan nog? We waren er toch op vooruit gegaan onder Verhofstad? Trouwens, waarom zouden zij willen werken? Criminaliteit brengt veel meer op zonder dat ze de hele dag moeten werken.
|
![]() |
![]() |