![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Spotten met het geloof? | |||
Beide spotprenten moeten kunnen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 85,71% |
Alleen de spotprenten van Mohammed zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Alleen de spotprenten van O.L.V. van Vlaanderen zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Geen van beide spotprenten kan |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Dit is humor :
![]() Dit is "ordinaire" humor tot op de grens van respectloosheid, maar waar ik geen last van heb.Al gaat het over een christus of eigen familie of een vriend. Zo erg is dit nu ook niet weer niet. http://images.google.be/imgres?imgur...lr%3D%26sa%3DN ![]() En dit is erover : ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 1 februari 2006 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
de islam gooit niet met bakstenen. de islam is een religie en een religie heeft geen handen. sommige moslims gooien echter wel met bakstenen. maar dat is een probleem dat bij die mensen ligt, niet bij hun religie. als we dat inzien, dan kunnen we die baksteengooiers misschien helpen. als we inzien dat hun religie altijd een schitterend juweel blijft, ook al is de drager bezoedeld door al zijn fouten en misstappen. als we de schittering van zijn godsdienst kunnen zien, kunnen we hem helpen om door die schittering zijn eigen handelen te zuiveren. we kunnen hem helpen om zijn religie opnieuw te ontdekken en uit die religie de kracht te putten om zijn leven te verbeteren. ik weet dat dit nogal hippie-achtig klinkt. ik kan echter alleen maar vertellen dat het lijkt te werken. de jongeren met wie ik samenwerk beginnen hun religie (islam voor de enen, christendom voor de anderen en voor een paar uitzonderingen een soort oostblok-atheisme...) opnieuw te ontdekken. doorheen de oefeningen die hen in die religie worden aangeboden (vasten, bidden, liefdadigheid...) worden ze ook met zichzelf geconfronteerd. in die confrontatie ontstaan taubah (berouw) en ontzag voor het heilige (al khauf). ik heb dit bij een paar gasten heel duidelijk gemerkt. één van hen KON op een bepaald moment niet meer pikken of vechten. iedere keer als hij de aandrang voelde om zo iets te doen, werd hij ineens door een enorme angst overvallen. geen angst voor politie of jeugdrechter, ook niet voor ouders. het was een angst voor zijn daden en de konsekwenties van die daden. bij hem en bij een aantal anderen heb ik ook gemerkt dat taubah en khauf geen eindstations zijn. als berouw en ontzag oprecht zijn, worden vroomheid (taqwah) en danbkbaarheid (sjoekr) eruit geboren. dit zijn de elementen van een echt geloof. de islam gooit dus niet zelf met bakstenen en als we die simpele waarheid doorhebben, kunnen we liefdevol en met veel geduld ook de baksteengooiende aanhangers van de islam op het goede pad brengen. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]()
![]() |
#67 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
ik ken een pot en ze is blank. is dat nu humor? slm |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Ja Ja speel jij maar verder de heilige priest.
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() goe bezig colargo
![]() ![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 februari 2006 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door colargo : 1 februari 2006 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Kritiek tegen je soortgenoten is een teken van ruimdenkendheid een niet zozeer vijandelijkheid!!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 2 februari 2006 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]()
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve skaldis, sta me toe om op het volgende te antwoorden? >> kust mijn kloten >> >> Ik lijdt aan hoogheidswaanzin en zal het hier eens komen uitleggen. >> Waar ik mee begin is met me te onderscheiden van de rest, daarom >> begin ik steeds mijn gelul met kust mijn kloten en eindig ik ook aldus. >> Het is zoiets als de besnijdenis of het niet dan wel tot zich nemen van >> het vlees van een uitverkoren dier. Ik ben niet als jij, ik sta boven jou. >> Voorts kom ik hier zeer hypocriet de blijde boodschap verkondigen, >> moralistisch gezwets dat ik zelf in het dagelijkse leven niet kan >> toepassen omdat de wereld nu eenmaal niet perfekt is en ik het dus >> ook af en toe eens op de heupen krijg en eens woedend wordt of de >> kleine een pets op de broek geeft omdat hij al drie dagen loopt te >> zagen en wenen om een samsonkoek mee naar school te krijgen. >> kust mijn kloten ik zou je willen bedanken voor wat je schreef. het was een beetje grof geformuleerd, maar je hebt een paar dingen duidelijk gezegd. je hebt me hier en daar heel goed gewezen op foutjes bij mezelf. je post heeft me doen nadenken in hoeverre dat wat ik hier schrijf niet als een soort versiering voor mijn ego dient. ik kan mezelf veel wijsmaken over het ego overstijgen en een spiritueel pad volgen, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het ikje haalt desnoods de heilige schriften aan om zichzelf in stand te houden. jouw tekst was weer even de vinger op de zere plek, ik heb er gelukkig door kunnen inzien dat ik niet moet overdrijven. ik wil je dus heel erg bedanken voor het inzicht dat je me geschonken hebt, en via jou wil ik heel de kosmos danken. alle levende wezens hebben samengewerkt om dat inzicht te doen ontstaan. alhamduli'llah assalaam alaikum redwasp Laatst gewijzigd door redwasp : 2 februari 2006 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |