Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 08:07   #1521
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Ik weet niet meer welk land het was maar die drukten op de achterkant van de kassaticketten loterijbriefjes af. Zo wilde iedereen zijn rekening natuurlijk wél hebben en was het vergeten tikken op de kas op enkele maanden tijd verleden tijd. De BTW inkomsten stegen spectaculair en daarvan kon zeer ruim in het prijzengeld voorzien worden.
Ik heb dit altijd al leuk en inventief gevonden. Hadden wij ook maar zo 'n politiekers ...
Schitterend idee !!
Ik ga dat mailen naar het duo Van der Maelen/Daems .
Het nieuw meneer Proper-team
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 21:44   #1522
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Hopelijk moet jij je kinderen dan niet toevertrouwen aan mensen die gedwongen worden om ze te verzorgen. Zelfs de kinderopvang door normaal betaald personeel is al van zeer twijfelachtige aard.
Er zijn nog andere mogelijkheden.
In Enschede wil de VVD bijstandsmoeders (sociale uitkering) gratis een huwelijksbemiddeling geven zodat de nieuwe man deze vrouw kan onderhouden en dat scheelt weeral een uitkering. Echt waar !!
Het worden barre tijden voor uitkeringstrekkers en , zoals ik zo dikwijls al zegde, de échte sukkelaars gaan mee in de klappen delen.
Oud 19 oktober 2005, 07:40   #1523
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Er zijn nog andere mogelijkheden.
In Enschede wil de VVD bijstandsmoeders (sociale uitkering) gratis een huwelijksbemiddeling geven zodat de nieuwe man deze vrouw kan onderhouden en dat scheelt weeral een uitkering. Echt waar !!
Het worden barre tijden voor uitkeringstrekkers en , zoals ik zo dikwijls al zegde, de échte sukkelaars gaan mee in de klappen delen.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 10:28   #1524
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Deze topic wordt hoe langer hoe actueler.
Het OCMW begint zowaar mensen aan het werk zetten.
In Nederland verplicht plukken, in Amsterdam onder de 27 gemeenschapsdienst of géén uitkering, hier nog allemaal verre droombeelden, maar het komt dichterbij.
De sociale hangmatten komen nu echt in het vizier.
Zo wist een radioprogramma mij enkele maanden te vertellen dat het verschil tussen een minimumloon en een dop voor alleenstaanden (met kinderlast)+€60 was, vroeger -€40.
Alle alleenstaanden zitten nu massaal in de hangmat, eens curieus hoe ze die er gaan uitkrijgen ?
Oud 21 oktober 2005, 11:01   #1525
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Deze topic wordt hoe langer hoe actueler.
Het OCMW begint zowaar mensen aan het werk zetten.
In Nederland verplicht plukken, in Amsterdam onder de 27 gemeenschapsdienst of géén uitkering, hier nog allemaal verre droombeelden, maar het komt dichterbij.
De sociale hangmatten komen nu echt in het vizier.
Zo wist een radioprogramma mij enkele maanden te vertellen dat het verschil tussen een minimumloon en een dop voor alleenstaanden (met kinderlast)+€60 was, vroeger -€40.
Alle alleenstaanden zitten nu massaal in de hangmat, eens curieus hoe ze die er gaan uitkrijgen ?
Hangmat ?
Ik weet van niks ...

Ik krijg een vergoeding waarmee ik kan overleven
en als plicht moet ik werk zoeken, waar ik onregelmatig rekenschap
moet van geven bij die bende onbekwame luilakken in hun staatsbenoemingshangmatten
van de vdab.

Over hangmatten gesproken !
Als die hun job deden dan hadden we op slag 100 000 werklozen minder,
die simpelweg zelf aan de slag WILLEN maar geblokkeerd worden door
de onkunde van die bende snurkers.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 21 oktober 2005, 11:20   #1526
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Hangmat ?
Ik weet van niks ...

Ik krijg een vergoeding waarmee ik kan overleven
en als plicht moet ik werk zoeken, waar ik onregelmatig rekenschap
moet van geven bij die bende onbekwame luilakken in hun staatsbenoemingshangmatten
van de vdab.

Over hangmatten gesproken !
Als die hun job deden dan hadden we op slag 100 000 werklozen minder,
die simpelweg zelf aan de slag WILLEN maar geblokkeerd worden door
de onkunde van die bende snurkers.
Kun jij je laatste bewering eens wat staven , dat van die 100000 ?
Ik wil niets beweren over werklozen zonder kinderlast.
Maar het verschil tussen een klein loon en een ganse dag werken t.o.v. een sociale hangmat is in het voordeel van de dopper.
Zo mocht ik op de radio een getuigenis horen van een dame, die zich gewoon had laten ontslaan om haar kinderen op te voeden.
Oud 21 oktober 2005, 11:24   #1527
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het verschil tussen een klein loon en een ganse dag werken t.o.v. een sociale hangmat is in het voordeel van de dopper.
Zo mocht ik op de radio een getuigenis horen van een dame, die zich gewoon had laten ontslaan om haar kinderen op te voeden.
Het is een ruwe schatting.
Soms maakt een mens wel eens een praatje met andere werklozen die
hun tijd onvrijwillig zitten te verprutsen bij die vdab-koeien.
Ik hou ook met enkele ex-leerlingen contact uit een cursus die ik bij
de vdab gevolgd heb, een basiscursus webontwikkeling waar de leken
niet konden volgen en er nu ook niks mee zijn, en waar ik als professionele
programmeur op m'n sokken doorfietste en verder word geweigerd
onder het mom "niet gemotiveerd".
Als je als enige in je vrije tijd thuis oefeningen maakt van de groep
en halverwege de opleiding de cursussen al hebt doorgenomen en je
te kennen heeft in hun eigen bibliotheek wat verder wil snuffelen,
zoiets kun je terecht "ongemotiveerd" noemen, nietwaar
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 21 oktober 2005, 11:59   #1528
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het is een ruwe schatting.
Soms maakt een mens wel eens een praatje met andere werklozen die
hun tijd onvrijwillig zitten te verprutsen bij die vdab-koeien.
Ik hou ook met enkele ex-leerlingen contact uit een cursus die ik bij
de vdab gevolgd heb, een basiscursus webontwikkeling waar de leken
niet konden volgen en er nu ook niks mee zijn, en waar ik als professionele
programmeur op m'n sokken doorfietste en verder word geweigerd
onder het mom "niet gemotiveerd".
Als je als enige in je vrije tijd thuis oefeningen maakt van de groep
en halverwege de opleiding de cursussen al hebt doorgenomen en je
te kennen heeft in hun eigen bibliotheek wat verder wil snuffelen,
zoiets kun je terecht "ongemotiveerd" noemen, nietwaar
Ik kan me best voorstellen hoe arrogant U zich aanstelde...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 12:07   #1529
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik kan me best voorstellen hoe arrogant U zich aanstelde...
Aan uw posts te zien moet uw voorstellingsvermogen naar menselijke normen
heel nietig zijn.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 11 januari 2006, 21:11   #1530
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik heb ook niets tegen werken uitgezonderd de huidige configuratie van overwerken,overproduceren.
Geld als centrum van het universum en werken als alles heiligen,daar is wat voor u en helaas voor velen om draait.

En de fabel van de illegaal is er ook zo één!Als aardeling kan ik onmogelijk een vreemde zijn op aarde,capito!
De criminaliteit is niet wat men denkt,zijn moordenaars mss gelijk te stellen met dieven of verkeersovertreders,enz.?Zou het mogelijk zijn om uw rechtse standpunden nader uit te leggen,desnoods met een link als het al uitgelegd zou zijn.
De onderstaande linken en de linken die u daarin kunt vinden, komen allicht aan uw vraag tegemoet. Graag zou ik u wel willen vragen eventuele reacties te posten in de desbetreffende topics.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=19
http://forum.politics.be/showthread.php?t=44595
http://forum.politics.be/showthread.php?t=6332
http://forum.politics.be/showthread.php?t=18050
http://forum.politics.be/search.php?searchid=60100

Laatst gewijzigd door Cynicus : 11 januari 2006 om 21:14.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 21:37   #1531
guerin
Minister

Standaard

U zou een boek moeten uitgeven!het zou een analyse van uw politieke programma vergemakkelijken, waar wij nu op een discussie forum uw analyse incoherent moeten ondergaan.Basta!
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 07:25   #1532
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het uitdelen van parasitaire stigma's is verslavend en werkt idiotie in de hand (vooral als er weinig werk is, als er steeds minder werk zal zijn, en als ze de in de misère terechtgekomen slachtoffertjes willen wijsmaken dat juist zij het zijn die méér werk zullen creeëren door steeds meer te solliciteren voor steeds minder banen).
Er is werk in overvloed. Ook zijn er meer dan voldoende mogelijkheden inzake gemeenschapsdiensten die men de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers zou kunnen laten verrichten. Hiervoor zou ik u onder meer willen verwijzen naar volgende berichten : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168 en http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1705. Alleen al op het vlak van de productie van milieuvriendelijke spierkrachtenergie (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758) zou de vraag naar gemeenschapsdienstprestaties quasi oneindig zijn. En voor wie liever geen gemeenschapsdienst zou verrichten, zijn er in het reguliere circuit ook nog mogelijkheden te over, bv. in de horeca of in de bouwsector. De horeca aan de kust deed vorige zomer zelfs een beroep op (al dan niet illegale) 'vluchtelingen' (die doorgaans misbruik komen maken van het veel te lakse asielbeleid) omdat ze anders geen personeel vonden. En dat terwijl er in ons land meer dan één miljoen werkbekwame uitkeringstrekkers zijn !!!!!!!!!!!!!!!! Dat zegt heel veel over de werkwilligheid van vele uitkeringstrekkers. Indien al de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers geen recht meer zouden hebben op een passieve uitkering, doch enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur, dan zouden een aantal onder hen er misschien plotseling toch de voorkeur aan geven om, tegen een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro, te gaan werken in de horeca, de onderhoudssector, in de bouwsector als metser-diender, enz.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 15 januari 2006 om 07:27.
Oud 22 januari 2006, 05:06   #1533
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
U zou een boek moeten uitgeven!het zou een analyse van uw politieke programma vergemakkelijken, waar wij nu op een discussie forum uw analyse incoherent moeten ondergaan.Basta!
Met wat ik hier op het forum reeds bijeen geschreven heb, zou ik inderdaad over stof genoeg beschikken om een heus boek te schrijven. De titel van een dergelijk boek zou dan kunnen luiden "Mijn strijd", waarin ik dan mijn visie uiteen zet om te komen tot een overwegend blank, drugsvrij, veilig, welvarend, werkzaam,
positief-autoritair Vlaanderen waar wet en orde heerst, waar een rechts vreemdelingenbeleid gevoerd wordt, waar het parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak wordt uitgeroeid, en waar de werkende middenklasse de vruchten kan plukken van zijn arbeid zonder fiscaal bestolen te worden.
Oud 29 januari 2006, 11:42   #1534
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Een eenoudergezinssituatie is voor kinderen allesbehalve een ideale situatie. Indien die kinderen dan bovendien ook nog eens opgroeien in een uitkeringstrekkerseenoudergezinssituatie, dan stijgt de kans dat die kinderen zich later op hun beurt ook gaan bezondigen aan sociaal profitariaat. Hoe kan men dergelijke kinderen motiveren om te studeren in functie van hun latere kansen op de arbeidsmarkt, als ze geleerd hebben dat men ook een inkomen (en nog een pak andere voordelen) kan bekomen zonder dat men daar hoeft voor te werken ??????????????
Oud 29 januari 2006, 12:00   #1535
duncan
Banneling

Standaard

GOED dat die dame zich liet ontslaan uit dat bedrijf .

*doppen en L E E F loon is het MINIMUM en G E E N weldadigheids principe.
*Duitsland 2006 vrouw trekt dopke van 60€ en KAN zelfs niet solliciteren en LEVEN naar behoren.
*MODAAL LOON 1500€ (sommige verdiene met 7/7 werk slechts 1000€ ...LEEFloontje is MINDER dan de helft + btw en kost dan !
*RIJKEN SLUITEN ARMEN SOCIAAL UIT
kust ze moh is realiteit hé & ik zen ni alléén door ONDERWAARDERING en ONBEGRIP in vele sectoren

* LEVEN ZONDER comfort en weldaad = 1000€ kust ze nogis
*LIBERALE PROFITEURS REGEEREN HET LAND OP WEG NAAR VERHOFSTADT 3 �* 4 .

MVG- Duncan

Laatst gewijzigd door duncan : 29 januari 2006 om 12:02.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 12:29   #1536
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Met wat ik hier op het forum reeds bijeen geschreven heb, zou ik inderdaad over stof genoeg beschikken om een heus boek te schrijven. De titel van een dergelijk boek zou dan kunnen luiden "Mijn strijd", waarin ik dan mijn visie uiteen zet om te komen tot een overwegend blank, drugsvrij, veilig, welvarend, werkzaam,
positief-autoritair Vlaanderen waar wet en orde heerst, waar een rechts vreemdelingenbeleid gevoerd wordt, waar het parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak wordt uitgeroeid, en waar de werkende middenklasse de vruchten kan plukken van zijn arbeid zonder fiscaal bestolen te worden.
Tja u zou wel een boek kunnen schrijven maar of die veel gekocht zou worden is een andere vraag.
Kookboeken liggen beter in de markt, na kinderboeken. Sex doet het ook niet slecht.
Probeer eens?
Oud 3 februari 2006, 22:37   #1537
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
GOED dat die dame zich liet ontslaan uit dat bedrijf .

*doppen en L E E F loon is het MINIMUM en G E E N weldadigheids principe.
*Duitsland 2006 vrouw trekt dopke van 60€ en KAN zelfs niet solliciteren en LEVEN naar behoren.
*MODAAL LOON 1500€ (sommige verdiene met 7/7 werk slechts 1000€ ...LEEFloontje is MINDER dan de helft + btw en kost dan !
*RIJKEN SLUITEN ARMEN SOCIAAL UIT
kust ze moh is realiteit hé & ik zen ni alléén door ONDERWAARDERING en ONBEGRIP in vele sectoren

* LEVEN ZONDER comfort en weldaad = 1000€ kust ze nogis
*LIBERALE PROFITEURS REGEEREN HET LAND OP WEG NAAR VERHOFSTADT 3 �* 4 .

MVG- Duncan
Uit de teneur van uw bericht blijkt duidelijk dat mensen die moeten overleven van een passieve uitkering (stempelgeld, leefloon, enz.) daar vaak niet tevreden mee zijn, omdat ze er nauwelijks mee rondkomen. De brave werkende middenklasse die moet opdraaien voor al die passieve uitkeringen, is ook niet tevreden. Passieve uitkeringen kunnen dan ook beschouwd worden als een belangrijke oorzaak van de verzuring in onze maatschappij. Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn dan ook uitermate verwerpelijk, en zouden, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, dan ook maar beter worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van de gemeenschapsdienstpresteerders aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem) waarbij gemeenschapsdienstpresteerders zoveel gemeenschapsdiensten mogen verrichten als ze zelf willen of kunnen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen voor diegenen die bereid zijn een redelijke inspanning te leveren, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld. Dit alles zou de verzuring in de maatschappij kunnen terugdringen.
Oud 3 februari 2006, 22:48   #1538
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de teneur van uw bericht blijkt duidelijk dat mensen die moeten overleven van een passieve uitkering (stempelgeld, leefloon, enz.) daar vaak niet tevreden mee zijn, omdat ze er nauwelijks mee rondkomen. De brave werkende middenklasse die moet opdraaien voor al die passieve uitkeringen, is ook niet tevreden. Passieve uitkeringen kunnen dan ook beschouwd worden als een belangrijke oorzaak van de verzuring in onze maatschappij. Passieve, verslavende uitkeringen (inclusief het leefloon) voor werkbekwamen zijn dan ook uitermate verwerpelijk, en zouden, in het kader van een werkloosheidsontmoedigingsbeleid, dan ook maar beter worden vervangen door een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur (kwestie van de gemeenschapsdienstpresteerders aan te moedigen zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem) waarbij gemeenschapsdienstpresteerders zoveel gemeenschapsdiensten mogen verrichten als ze zelf willen of kunnen. Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem zou de onvrijwillige armoede op een structurele manier kunnen oplossen voor diegenen die bereid zijn een redelijke inspanning te leveren, en zou er tegelijkertijd voor zorgen dat de brave belastingbetaler ten minste waar krijgt voor zijn geld. Dit alles zou de verzuring in de maatschappij kunnen terugdringen.

Die verzuurde wetten en gemeenschapsdienst heb ik al vaarwel gezegd net zoals vele managers en beleids mensen die trachten de vinger te wijzen naar mensen met een klein loon.

FEIT dat die middenklas de vinger wijst en zichZELF als zijnde sociaal omschrijft valt nog te betwisten.

De MEESTE bedrijven kijken immers naar het geld en dergelijke niet naar hun personeel ; te bemerken ook aan huidige media sencuraties die men pleegt .

Onderdrukkingen en uitsluitingen blijven immers populair associaal goedkoop ...anders zou men niet veel zwart werk aan hebben getroffen bij die Brusselse controles in den bouw

Vermits managers & top managers en andere beleids midden klassen het noodzakenlijk vinden zelfs achten om lagere klassen te onder drukken getuigd van onbegrip en gekweekte verzuring .

Heeft geen reet te maken met LEEF loon dat geregulariseerd werd als zijnde NOODZAKENLIJK om te OVERLEVEN.

Indien u dit ontneemt met nodige arrogantie van de medemens des te meer sociaal onrust u kweekt en vormt dus nieuwe wetten rond gemeenschaps diensten verergen eerder het systeem dan het systeem er baat bij heeft .

Speel maar god en oordeel maar UW lagere klassen we zullen zien hoe lang de economie kan leven met blinde rijke beetweters die de maatschapij associaal besturen .

Eens zien hoe lang men onze voeding blijft vergiftigen en het snoepgoed der kinderen; eens zien hoe lang men zal profiteren van de armeren van de maatschapij die al be-oordeelde en bij deze vooroordeelt als zijnde PASSIEF !!!

*Meeste top managers/ambtenaren ...enz zijn ZELF passief sociaal en dus per definitie NON SOCIAAL te bemerken aan het huidig beleid .

*MEESTE WERK GEVERS WETEN NIET WAT HET WOORD GEMEENSCHAP BETEKENT !

*tegenwoordig praat men MEER over de allochtoon dan de AUTOCHTOON in de media DUS ge hebt GEEN KLOTEN RESPECT ZELFS KENNIS VANT EIGEN VOLK; per definitie NIET sociaal BEWUST .

Next please

Laatst gewijzigd door duncan : 3 februari 2006 om 23:15.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 00:58   #1539
Kundalini
Burger

Kundalini's schermafbeelding

Standaard

Al eventjes van deze zijde bekeken cinicus?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3329
Kundalini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 01:15   #1540
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de voornaamste oorzaken van verzuring in de maatschappij (op zich al een verzuurd woordje vind ik, vol met zure regen en industrialistisch arbeidsethos) zijn mensen zoals gij, Cynicus !!!

Trouwens, nu ze de PWA-cheques vervangen door dienstencheques zijn er al mensen die tweemaal zoveel moeten werken om aan hetzelfde inkomen te geraken. Is dat niet voldoende voor U ?

Ge zijt echt wel een toonbeeld van verzuring, van rechts angelsaksisch blank gespuis dat denkt dat de wereld van hen is.

Denk je echt dat mensen verslaafd zijn aan het trekken van een leefloon ? Het is overduidelijk dat je niet eens weet waarover je praat, anders zou het zo'n kemels niet vertellen, Cynicus.

Luister liever eens naar anderen, die spreken uit ervaring, zoals Duncan, die hier zijn verhaal regelmatig doet en uitlegt waarom hij niet goed aan de bak komt. Dat komt door bekrompen figuren van jouw soort, die hem niet accepteren zoals hij is.

Kapitalisten zijn geen sociaal, maar ASOCIAAL PROFITARIAAT.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be