Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2006, 13:04   #321
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ah neen, 't is allemaal Vlaanderen tegen Wallonië tegenwoordig. Elke cent wordt gewogen en al dan niet goed bevonden. Ze werken niet samen, ze werken tegen elkaar. De federale moet zich permanent verantwoorden bij de Vlaamse regering. De Vlaamse regering zit op de hiel van de federale. De Eerste Minister moet zich bijna verontschuldigen omdat hij de koning steunt, die alleen België wil vrijwaren van een hartverscheurend financieel bankroet.
Het is een triestig schouwspel voor de gewone Belgische burger.
Is het niet godgeklaagd. Transfers van meer dan 10 milard verdwijnen in corruptie en slecht bestuur zonder enig resultaat. En onze lieve labyrinth maakt daarvan Elke cent wordt gewogen
Ze heeft in ieder geval met haar wereldvreemde bijdragen duidelijk gemaakt: met dat soort 'Belgen' is elk gesprek vruchteloos.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 februari 2006 om 13:05.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 13:34   #322
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ze heeft in ieder geval met haar wereldvreemde bijdragen duidelijk gemaakt: met dat soort 'Belgen' is elk gesprek vruchteloos.
Join the team, brother
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:12   #323
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zo niet volgens de katolieke leer: wat God verbonden heeft, zal den mensch niet scheiden.
Neen Staaf, waar relatieve vrede heerst moet geen oorlog gestookt worden, tenzij men een god aanbidt die oorlog leuk vindt.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 februari 2006 om 14:29.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:14   #324
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Join the team, brother
Uw manier van praten is me ondertussen al bekend.

Peloton....... vuur !
Oud 5 februari 2006, 14:28   #325
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is het niet godgeklaagd. Transfers van meer dan 10 milard verdwijnen in corruptie en slecht bestuur zonder enig resultaat. En onze lieve labyrinth maakt daarvan Elke cent wordt gewogen
Ik erken dat er transfers zijn en corruptie onder allerlei vormen maar betwijfel dat het laten barsten van België DE oplossing en een goede zaak zou zijn voor de Belgische bevolking en dat zowel voor Vlamingen als Walen. Dat we hierdoor onze Europese geloofwaardigheid flink zouden ondermijnen en dat het heel wat mensen nodeloos zou kwetsen. En dat dat laatste een heel slecht signaal is in een wereld die al op ontploffen staat.
Vrede heeft nog nooit iemand kwaad gedaan behalve hen die vrede ervaren als een hel.
Oud 5 februari 2006, 14:37   #326
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Een copie van zijn contract met onze staat zou leuk zijn om lezen ...
Inderdaad, maar zelfs dan nog blijft hij een mens en als Belg vindt hij het misschien zijn taak zijn talrijke landgenoten voor gevaar te waarschuwen.
Hij heeft gewoon het knipperlicht op oranje gezet............want groen is net zoals elders aan het verdwijnen. Het is geen rood licht, maar een waarschuwingslicht dat er gevaar dreigt en dat we beter onze energie samenbundelen om de echte problemen op wereldschaal aan te kunnen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 februari 2006 om 14:43.
Oud 5 februari 2006, 14:58   #327
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik erken dat er transfers zijn en corruptie onder allerlei vormen maar betwijfel dat het laten barsten van België DE oplossing en een goede zaak zou zijn voor de Belgische bevolking en dat zowel voor Vlamingen als Walen. Dat we hierdoor onze Europese geloofwaardigheid flink zouden ondermijnen en dat het heel wat mensen nodeloos zou kwetsen. En dat dat laatste een heel slecht signaal is in een wereld die al op ontploffen staat.
Vrede heeft nog nooit iemand kwaad gedaan behalve hen die vrede ervaren als een hel.
onze Europese geloofwaardigheid wordt ondermijnd omdat we dergelijke geldverslindende corruptie en slecht bestuur al zo lang vredelievend dulden.
Een hoopvol signaal zal zijn als we daar eindelijk komaf meemaken
Oud 5 februari 2006, 15:36   #328
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

[quote=PelgrimForever;1533437]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Het is off topic ondertussen,
but I don't care.

Droogleggen van land brengt met zich mee dat het land verder verzakt.
Bijgevolg: steeds hogere dijken die bijgevolg onder steeds hogere druk komen te staan.
Eens begonnen, blijk je in een visieuze cirkel te zijn beland,
vandaar dat in de jaren '50 het boeltje zo erg uit de hand is gelopen
als we eens met een superstorm te maken kregen.

Ook nu, zoveel jaren na de deltawerken,
beginnen er bij Rijkswaterstaat stemmen op te gaan dat die werken
"een vergissing" zijn geweest.
Niet alleen heb je die werken die verschrikkelijk veel in onderhoud kosten,
daarnaast moeten de dijken op het land nog steeds verder onderhouden worden,
als 2e verdedigingslijn mocht er iets gebeuren met de deltawerken.

Daar tegenover staat de natuurlijke verdediging.
Hoe werkt dit ?
Duinen:
bij iedere storm krijg je afbraak van een stuk duinen: het zand word weggespoeld.
Maar, tussen 2 stormen in, wordt bij iedere vloed laag per laag het afgevoerde zand terug binnengebracht en hoopt het zich weer op.
Ecologisch evenwicht.

Overstromingsgebieden:
Dit zal wel beter bekend zijn. Vroeger waren uitgestrekte landerijen beschikbaar
waar overtollig water heen kon stromen als de rivieren het niet meer aankonden.
Alles is nu ondertussen volgebouwd en ingedamd in nauwe stromen,
die bijna jaarlijks op kritiek pijl komen.
Beste PelgrimForever,

Ik bedoelde het overdrachtelijk, niet letterlijk. Onze democratie heeft de natuurlijke verdediging nooit verwaarloosd. Sterker nog, wij hebben zoveel vertrouwen in die natuurlijke verdediging dat wij op een kwetsbaar moment (een paar dagen na de moord op Pim Fortuyn) verkiezingen hebben laten houden en de meest controversiële partij aan de regering hebben laten deelnemen. En het �*s inderdaad zo: Als je strijdt tegen het water, strijdt je niet tegen elkaar!

Nu weer verder off-topic: Ook onze (letterlijke) natuurlijke verdediging, in de vorm van duinen, hebben we nooit verwaarloosd. Het Deltaplan was nodig, en zeker geen 'vergissing'. Rijkswaterstaat staat alleen niet stil en lanceert geregeld nieuwe inzichten: Dit is goed. Er wordt voortdurend gewerkt aan de natuurlijke of kunstmatige verdediging tegen het water. En het �*s inderdaad zo: Als je strijdt tegen het water, strijdt je niet tegen elkaar!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 21:44   #329
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw manier van praten is me ondertussen al bekend.

Peloton....... vuur !
???????
Oud 5 februari 2006, 23:25   #330
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
???????
Geheugenverlies Foreigner ?
Bericht 2 op 12.01.2006 om 01.52

Richting. . . . twaalf uur
Afstand. . . . honderd
Doel. . . . . . .Labyrint
Hoog richten aan. . . . .vuur.

Dit was een antwoord op dat :

Ik ben geen politicus daarom is het voor mij allicht gemakkelijker. Gewoon de verstandigste oplossing voor allen zoeken zonder rekening te houden met de belangen van één enkele partij of van enkelen die hun eigen zienswijze willen opdringen aan een meerderheid. Samen vooruit, geen verdeling maar vereniging .......

Waarschijnlijk kwam u toen net thuis van een rondje vergaderen over de geweldloze vredesmacht.........
Bij deze is het dus bewezen dat u
1. aan geheugenverlies lijdt
2. niet te vertrouwen bent
3. dat niet ik, maar u eerder fout bent

Laatst gewijzigd door labyrinth : 5 februari 2006 om 23:37.
Oud 6 februari 2006, 00:32   #331
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Geheugenverlies Foreigner ?
Bericht 2 op 12.01.2006 om 01.52

Richting. . . . twaalf uur
Afstand. . . . honderd
Doel. . . . . . .Labyrint
Hoog richten aan. . . . .vuur.

Dit was een antwoord op dat :

Ik ben geen politicus daarom is het voor mij allicht gemakkelijker. Gewoon de verstandigste oplossing voor allen zoeken zonder rekening te houden met de belangen van één enkele partij of van enkelen die hun eigen zienswijze willen opdringen aan een meerderheid. Samen vooruit, geen verdeling maar vereniging .......

Waarschijnlijk kwam u toen net thuis van een rondje vergaderen over de geweldloze vredesmacht.........
Bij deze is het dus bewezen dat u
1. aan geheugenverlies lijdt
2. niet te vertrouwen bent
3. dat niet ik, maar u eerder fout bent
Geen geheugenverlies. Jou conclusies betreffende mijn persoon worden kennelijk gevormd in een totaal verwarde geest. Mijn vraagtekens sloegen op het feit dat je quote nergens op sloeg. Met 'Join the team, brother" richtte ik me tot Luc Broes die aangaf dat hij, net als ik, begrepen had dat er met jou niet te discuteren viel.
Maar goed, jij je zin.

Laatst gewijzigd door Foreigner : 6 februari 2006 om 00:34.
Oud 6 februari 2006, 10:40   #332
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen geheugenverlies. Jou conclusies betreffende mijn persoon worden kennelijk gevormd in een totaal verwarde geest. Mijn vraagtekens sloegen op het feit dat je quote nergens op sloeg. Met 'Join the team, brother" richtte ik me tot Luc Broes die aangaf dat hij, net als ik, begrepen had dat er met jou niet te discuteren viel.
Maar goed, jij je zin.
Ik moet mijn Belgische nationaliteit toch niet opgeven om u plezier te doen ?
Waarom is mijn geest verward ? Omdat ik uw mening niet deel waarschijnlijk.
Nog iets dat we weten......... 'verwarde geesten' ( versta mensen die een andere mening hebben ) worden in een onafhankelijk Vlaanderen op z'n minst onder de tomatenpuree bedolven en het liefst door witte jassen in een instelling geplaatst.
Arm Klein-Vlaanderen.
Oud 6 februari 2006, 10:59   #333
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik moet mijn Belgische nationaliteit toch niet opgeven om u plezier te doen ?
Waarom is mijn geest verward ? Omdat ik uw mening niet deel waarschijnlijk.
Nog iets dat we weten......... 'verwarde geesten' ( versta mensen die een andere mening hebben ) worden in een onafhankelijk Vlaanderen op z'n minst onder de tomatenpuree bedolven en het liefst door witte jassen in een instelling geplaatst.
Arm Klein-Vlaanderen.
Je eerste zin, die overigens ook nergens op slaat, geeft al enigszins aan wat ik met een verwarde geest bedoel.
Je hoeft mijn mening en die van Luc Broes niet te delen als we beiden stellen dat er met jou niet te discuteren valt. Ik ben er overigens wel van overtuigd dat jij met jezelf uitstekend kunt discuteren.
Mensen met een andere mening in Vlaanderen worden niet bedolven onder tomatenpuree en door witte jassen in een instelling geplaatst. Die worden vervolgd wegens vermeend racisme, er wordt gepoogd hun 'dotaties' af te nemen, ze worden verketterd, gedemoniseerd, uitgescholden en gemarginaliseerd.
Arm Klein-Belgie.
Dit heeft niets met militair geweld te maken waar je zelf altijd zo graag aan refereert, maar alles met afkeer. Als het je al als vervelend over komt, bedenk dan maar dat zou overloze gepraat bij een aantal forumleden precies hetzelfde doet.
Oud 6 februari 2006, 14:45   #334
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je eerste zin, die overigens ook nergens op slaat, geeft al enigszins aan wat ik met een verwarde geest bedoel.
Je hoeft mijn mening en die van Luc Broes niet te delen als we beiden stellen dat er met jou niet te discuteren valt. Ik ben er overigens wel van overtuigd dat jij met jezelf uitstekend kunt discuteren.
Mensen met een andere mening in Vlaanderen worden niet bedolven onder tomatenpuree en door witte jassen in een instelling geplaatst. Die worden vervolgd wegens vermeend racisme, er wordt gepoogd hun 'dotaties' af te nemen, ze worden verketterd, gedemoniseerd, uitgescholden en gemarginaliseerd.
Arm Klein-Belgie.
Dit heeft niets met militair geweld te maken waar je zelf altijd zo graag aan refereert, maar alles met afkeer. Als het je al als vervelend over komt, bedenk dan maar dat zou overloze gepraat bij een aantal forumleden precies hetzelfde doet.
Het heeft inderdaad geen zin nog talrijke blz. door te gaan. Eens zullen we het waarschijnlijk nooit worden.
Verder is het aan de rechter en aan de kiezer om te oordelen of het VB wel handelt in het Vlaams belang, vermits het het belang van de anderen negeert of zelfs ontkent.
U bewijst zelf hoe pijnlijk het kan zijn als u mensen absoluut van elkaar wilt scheiden, in groepen verdelen en bruggen opblazen tussen gemeenschappen binnen een eigen gemeenschap, binnen een land.
Daarom is vrede voor mij zo belangrijk. En vrede betekent niet dat de ene van de andere zou profiteren, nog dat de ene de andere zou verstoten, vrede is begrip voor de omstandigheden die tot deze toestand hebben geleid en het solidair oplossen van problemen met al dan niet meer bevoegdheden voor Vlaanderen en Wallonië afzonderlijk.
De Belgen, naast andere bevolkingsgroepen, verdelen en Brussel verliezen vind ik persoonlijk nog steeds niet in ons belang, noch in de uwe noch in de mijne.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2006 om 14:47.
Oud 6 februari 2006, 15:45   #335
luc broes

Standaard

Oeverloos Gepraat

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 februari 2006 om 15:46.
Oud 8 februari 2006, 23:00   #336
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oeverloos Gepraat
..... van ongeveer 1.000.000 Vlamingen die 9.000.000 Belgen willen meesleuren in hun eigen strijd.
Oud 8 februari 2006, 23:22   #337
luc broes

Standaard

Citaat:
..... van ongeveer 1.000.000 Vlamingen die 9.000.000 Belgen willen meesleuren in hun eigen strijd.
Meisje maak toch zo geen grote rekenfouten.
Die 1.000.000 Vlamingen zijn personen met stemrecht.
Er zijn geen 10.000.000 personen met stemrecht in België
Oud 8 februari 2006, 23:30   #338
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat hierop volgt?
Oeverloos gepraat!
Oud 8 februari 2006, 23:33   #339
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist. Als ik een fout bega dan geef ik dat toe.
En u ?
Oud 8 februari 2006, 23:46   #340
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat hierop volgt?
Oeverloos gepraat!
Mis dus !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be