![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je nu eens je laatste kom soep weggeeft aan iemand omdat die honger heeft, maar jijzelf ook, en je baalt er ook nog eens van dat je dat gedaan hebt, wat is daar nog economisch aan? Als je dat economisch vindt, dat reduceer je economie tot een inhoudsloos begrip. Maar doe maar.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 17 februari 2006 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
ProPol is een sociaal-links gedachtengoed, maar we hebben daarvoor wel rechtse middelen nodig om dit te verwezelijken. Ik heb het al meerdere malen uit mijn toetsenbord laten vloeien : Wie kan werken, móet werken. En er is werk voor iedereen, alleen is dat werk te duur. De netto-lonen moeten stijgen, de totale loonkosten moeten dalen. De lasten moeten worden geheven op consumptie, niet op arbeid. Zoniet zal straks niemand meer ondernemen.
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Werk kan niet verplicht worden. Dat is gewoon inhumaan, de grond onder de mens zijn voeten uit stelen en dan nog eens gaan eisen dat hij gaat arbeiden in het systeem dat hem zijn vrijheid ontneemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel de staat en de kassen van de sociale zekerheid die lef hebben. Zij stellen het voor alsof de arbeider maar een gedeelte betaald, terwijl het overgrote gedeelte afgedragen wordt door de patroon. Daarom voor het verplicht laten verschijnen van de totale bijdrage (deze rechtstreeks betaald door de patroons inbegrepen) voor de sz op de loonstrook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betaalde feestdagen, sociale dagen, ziekte enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wenst u te kiezen voor een staatloos bestaan als landloper? Verhuis dan naar een land waar dat mogelijk is. Als u zich niet wil voegen naar democratisch tot stand gekomen samenlevingsregels, sodemieter dan op!
The only thing for free is the cheese in a mousetrap... Laatst gewijzigd door Chrisis : 17 februari 2006 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik mag dat wel aanklagen hé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dan kan je het aankaarten op www.meldpuntwaanzin.be of via gerechterlijke weg uw rechten laten gelden, maar zomaar zeggen dat actief meewerken aan de opbouw van de samenleving geen plicht is, gaat een brug te ver!
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Nee, ik denk alleen dat door het ontzeggen van de toegang tot de natuur(lijke hulpbronnen) aan de grote meerderheid van de menselijke populatie, deze mensen onrecht wordt aangedaan. En dat zij tot zolang dit onrecht niet gecompenseerd wordt, in opstand mogen komen, dat is mijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Kan ik ergens vrij beginnen boeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge eerst de wereldbevolking afslacht wel.
Ik kan mij voorstellen dat ge liever wilt terugkeren naar de oertijd maar ik betwijfel of ge dan nog wel geleefd zou hebben. Nog nooit ziek geweest ? Trouwens, vrij beginnen boeren moet wel ergens ter wereld mogelijk zijn maar het valt op dat sommigen altijd de eigendom van anderen als hun natuurlijk erfgoed beschouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Tja, u vindt het blijkbaar normaal dat sommigen bij hun geboorte al een gebied zo groot als België bezitten en anderen niet eens een lapje grond om hun eigen petatten (hoe schrijft men dat eigenlijk?) op te verbouwen mogen claimen. Het lijkt mij dan verantwoord dat die laatste op één of andere manier door die eerste daarvoor gecompenseerd wordt.
Ik ben al ziek geweest, maar nooit ernstig genoeg om er aan te sterven, maar terzijde, ben ik zoveel gelukkiger dat ik dubbel zo lang kan leven als de oermens? (Deze vraag past wel niet echt in dit topic, mijn excuses daarvoor.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 februari 2006 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij altijd opvalt is dat sommigen die vrije grond zoeken altijd de dichtstbevolkte streken opzoeken waar ze kunnen meegenieten van het werk van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Er zijn inderdaad misschien wel onaangetaste streken maar vroeg of laat valt daar dan toch ne claim op en staat u zelf met uw informele regeling nergens, en is het wijken voor de rijken (simpel gesteld.)
Ik heb het niet tegen kapitalisten ofzo. Maar het is gewoon moreel gezien onrechtvaardig, denk ik. Verder kan je het ook uitbreiden tot het hele 'milieu', dus niet enkel grond. Bepaalde mensen kunnen uiteindelijk zonder teveel problemen bossen platleggen, enorme hoeveelheden CO2 de lucht inblazen, wat vaten in bepaalde wateren dumpen, fijn stof door mijn longen jagen, en vaak wordt het dat niet aangerekend, terwijl zij de omgeving waar ik evenveel recht op heb kapot maken en een grotere hap nemen dan dat eigenlijk 'gezond' en rechtvaardig tav anderen is. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 februari 2006 om 00:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is uw moeder niet bevallen in een ziekenhuis waar ge de nodige zorgen ontving ? Had ze voldoende moedermelk om u groot te brengen. Tussen de patatten bevallen is niet aan te raden. Het is trouwens zelfs de vraag of uw moeder wel lang genoeg zou geleefd hebben om zixh voort te planten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Tja, allemaal leuke vragen, wat maakt het uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het eigendomsrecht ontstaan denk ik. Mij lijkt het logisch dat niemand u van uw patattenveld kan verdrijven waar ge jaren voor gezwoegd het om het vruchtbaar te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Maar waarom wordt ik beperkt in mijn vrijheid door de claims die mogelijks jaren tot eeuwen geleden op een bepaald deel van de wereld zijn genomen terwijl ik evenveel recht heb op een deel van de wereld. (Btw, u moet het niet zo op mij betrekken maar dat spreekt gewoon gemakkelijker, ik heb het dus over elk menselijk individu natuurlijk.) Ik ben ook niet tegen eigendomsrecht, ik denk alleen niet dat iemand bezit kan nemen van een bepaald deel van de wereld, hij kan wel het gebruiksrechts (of zoals u wilt, het eigendomsrecht) daarop krijgen van de 'gemeenschap' in ruil voor bijv. een geldelijke som. Het spreekt dan voor zich dat u niet zomaar van uw 'eigendom' ontzet kan worden.
|
![]() |
![]() |