Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2006, 11:20   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is een speculatief bedrag in elk geval want niet alle doppers hebben 800€. Daarnaast zijn vele werknemers vrijgesteld van RSZ ook. Dus die betalen feitelijk al niet meer mee.
Komt nog van alle werklozen dat er veel op de ziekenkas staan, brugpensioen, ocmw en andere systemen die ook niet op werklozenkas vallen maar onder andere regelingen.
En eerlijk gezegd met wat onze staat aan inkomsten heeft op sigaretten en drank en benzine alleen al kunnen ze dat gerust betalen.
Dus het is zeer moeilijk hier een juiste weergave te vinden of te maken.

Langs de andere kant er zijn er teveel werkloos hoe dan ook.
Mensen die aan de staat werken bv en die 3 jaar thuis zitten met een verstuikte pink tellen ook mee hé!
is idd een speculatief bedrag maar soit dan heb ik toch ook eens een keer kunnen speculeren he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 11:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:25   #22

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
ja, oorspronkelijk schreef ik dat je berekening niet klopt, maar strikt gezien bleek ze bij een tweede blik wel juist

maar natuurlijk is ze wel puur boerenbedrog,
elke werkschuwe kost werkgever en werknemer samen 9600 euro per jaar

door de zaak voor te stellen als een transactie tussen individuën maak je er iets belachelijk van

jij kost mij 24 cent maar diezelfde 24 cent moet ik wel een miljoen keer ophoesten, nl één keer per dopper

per eeuw kost één ezel als jij dus aan vier werkezels elk 240.000 euro

jij lijkt daar trots op te zijn, ik zou me schamen

kwestie van moraal wellicht
tuurlijk ben ik daar niet beschaamd voor. Waarom zou ik beschaamd zijn als ik speculatief 0.24 eurocent van u ontvang ? Van die 0.24 eurocent moet ik dan nog de helft afgeven aan een pandjesmelker. Ik koop bovendien ook producten die jij aan de band staat te maken.

de vraag is ook hoeveel de werkgever van jouw krijgt he - ik denk dat ik wel weet wie er reden heeft om beschaamd te zijn indien we dat speculatief zouden uitrekenen.

wat ook niet bepaald een reden is om trots te zijn voor de werkende dan dat is om te zagen over mijn 0.24 eurocent maar niet te durven zagen op de riante winsten die een winstnemer op een winstgever maakt, waarbij de grootte van de winstnemer doorgaans recht evenredig is met zijn onbetrokkenheid in het productieproces ( = arbeid ) .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2006 om 11:28.
Oud 5 maart 2006, 11:33   #23
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee... je berekening klopt niet. Tijd dat je gaat werken om iets terug te doen voor de maatschappij die je in leven houdt.
Tijd dat al die uitermate verwerpelijke passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen betreft, worden afgeschaft en vervangen worden door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij werkbekwamen zonder werk alleen nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst. Het zou dan wel rap gedaan met al dat parasiterend sociaal profitariaat.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 5 maart 2006 om 11:36.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:35   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Tijd dat al die uitermate verwerpelijke passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen betreft, worden afgeschaft en vervangen worden door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidssysteem waarbij werkbekwamen zonder werk alleen nog recht hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst. Het zou dan wel rap gedaan met al dat parasiterend sociaal profitariaat.
Steek maar eerst eens al die allochtonen in gang! Zij zijn gekomen om te werken als ik me niet vergis.
Oud 5 maart 2006, 11:35   #25
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind nochthans mensen laten werken voor vijf euro per uur (voor belasting) het toonbeeld van parasitering. [SIZE=1]psssst Stevaert had het niet over werken toen hij het woord GRATIS gebruikte[/SIZE]
Oud 5 maart 2006, 11:38   #26
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ik vind nochthans mensen laten werken voor vijf euro per uur (voor belasting) het toonbeeld van parasitering. [SIZE=1]psssst Stevaert had het niet over werken toen hij het woord GRATIS gebruikte[/SIZE]
Dan moeten ze zich maar een job gaan zoeken die meer opbrengt dan 5 euro per uur.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:38   #27
noenkel swa
Vreemdeling

noenkel swa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw moeder valt in herhaling met haar gezwets over een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per effectief uur gepresteerde gemeenschapsdienst. Het zou dan wel rap gedaan met al dat parasiterend sociaal profitariaat

ga liever eens werken en koop haar een andere plaat

Laatst gewijzigd door noenkel swa : 5 maart 2006 om 11:40.
noenkel swa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 11:41   #28
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze zich maar een job gaan zoeken die meer opbrengt dan 5 euro per uur.
Wat doen wij voor de kost lieverdje?
Oud 5 maart 2006, 22:35   #29

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Leg het dan uit hé Jazeker, Ik ga het proberen uit te leggen 800euro uitkering*1000.000 uitkeringsgerechtige = 800.000.000:4.000.000 werkende=200 euro en dan rekend hij als1 pers 200euro:1.000.000steuntrekkers, =0.0002euro* 12 maanden is dus 0.0024euro * 100 jaar dat hij wil stempelen =0.24euro tot zo ver klopt die rekening wel volgens mij. Ik denk zelf dat de verhouding 1.000.000 steuntrekkers en 4.000.000 werkende mensen ook klopt Goeie bil king
Sorry King en Duvelke, maar deze rekening is eenmaal teveel gedeeld geweest. Als de totale kost per maand 800 000 000 bedraagt (volgens mij zal het wat meer zijn want heel wat mensen hebben meer dop maar soit) en men heeft vier miljoen werkenden dan bedraagt de som per werkende 800 000 000 gedeeld door 4 000 000 werkende is gelijk aan 200 euro per werkende.

Laatst gewijzigd door Karma : 5 maart 2006 om 22:43.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 22:38   #30

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
euh ik weet niet zulle king

1'000'000 werklozen �* 800€
4'000'000 werkenden
800'000'000 milj uitkering/maand
(800'000'000: 4000'000= 200)
Dat komt op 200€/maand per werkende.
Iedere werkende of werkgever dus betaald 200€/maand per dopper.
(moest het 0,02€ zijn dan was het slechts 80'000€)

En ik denk eerlijk gezegd niet dat er 4'000'000 milj mensen aan het werk zijn zelfs. Eerder 3 �* 3,5 mss.
Ah, 'k zie juist dat je ook de berekening had gemaakt. Was nog zo ver niet.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 23:46   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
1'000'000 werklozen �* 800€
4'000'000 werkenden800'000'000 milj uitkering/maand
(800'000'000: 4000'000= 200)
Dat komt op 200€/maand per werkende.
Iedere werkende of werkgever dus betaald 200€/maand per dopper.
(moest het 0,02€ zijn dan was het slechts 80'000€)
In belgië is op elke 2.5 "werkende, belasting opbrengende werknemer" minstens 1 belastingskostende ambtenaar aan de slag.
En die kosten een stuk meer als een stempelaar, en brengen totaal niks op voor de staatskas.

Ergo per 2.5 werkenden moeten we 2.3 staatsgesponsorden betalen

Laatst gewijzigd door maddox : 5 maart 2006 om 23:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 02:42   #32

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Sorry King en Duvelke, maar deze rekening is eenmaal teveel gedeeld geweest. Als de totale kost per maand 800 000 000 bedraagt (volgens mij zal het wat meer zijn want heel wat mensen hebben meer dop maar soit) en men heeft vier miljoen werkenden [SIZE="3"]dan bedraagt de som per werkende 800 000 000 gedeeld door 4 000 000 werkende is gelijk aan 200 euro per werkende[/SIZE].
heb ik dan anders beweerd in mijn openingspost ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mezelf in openingspost
Als er ongeveer 4 000 000 werkenden zijn. dan maakt dit dat elke werkende gemiddeld 200 euro betaald voor [SIZE="3"]alle doppers [/SIZE]( 1 000 000 ).
het gaat echter wel over 200 euro die verdeeld moet worden onder [SIZE="3"]alle doppers [/SIZE]he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 02:46.
Oud 6 maart 2006, 02:47   #33

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In belgië is op elke 2.5 "werkende, belasting opbrengende werknemer" minstens 1 belastingskostende ambtenaar aan de slag.
En die kosten een stuk meer als een stempelaar, en brengen totaal niks op voor de staatskas.

Ergo per 2.5 werkenden moeten we 2.3 staatsgesponsorden betalen
die factor is idd ook niet onbelangrijk in deze discussie.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2006 om 02:48.
Oud 6 maart 2006, 08:51   #34
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
heb ik dan anders beweerd in mijn openingspost ? het gaat echter wel over 200 euro die verdeeld moet worden onder [SIZE=3]alle doppers [/SIZE]he
Als alle 'vrijwillige werkonwilligen' werk zouden aannemen, dan zou al een felle verbetering zijn...

Maar ja, ik begrijp dat U niet graag tegen uw eigen winkel 'spreekt'...
([SIZE=1]ik zal voor U vandaag maar een extra muizentandje bijsteken... Als de moeder van Noenkel Swa dat ook zou willen doen...)[/SIZE]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 09:29   #35
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als alle 'vrijwillige werkonwilligen' werk zouden aannemen, dan zou al een felle verbetering zijn...

Maar ja, ik begrijp dat U niet graag tegen uw eigen winkel 'spreekt'...
Nee, ik denk niet dat dat een felle verbetering zou zijn. Er zijn al niet genoeg jobs voor de werkwilligen, dus zou het een slechte zaak zijn als de werkonwilligen ook nog eens jobs bezet houden. Integendeel, eigenlijk zou men werkonwilligen een beloning moeten geven, omdat ze zo vriendelijk zijn de jobs over te laten aan mensen die heel graag willen werken.

debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 10:18   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
ja, oorspronkelijk schreef ik dat je berekening niet klopt, maar strikt gezien bleek ze bij een tweede blik wel juist

maar natuurlijk is ze wel puur boerenbedrog,
elke werkschuwe kost werkgever en werknemer samen 9600 euro per jaar

door de zaak voor te stellen als een transactie tussen individuën maak je er iets belachelijk van

jij kost mij 24 cent maar diezelfde 24 cent moet ik wel een miljoen keer ophoesten, nl één keer per dopper

per eeuw kost één ezel als jij dus aan vier werkezels elk 240.000 euro

jij lijkt daar trots op te zijn, ik zou me schamen

kwestie van moraal wellicht
Ach, even snel een ander onderwerp aanmaken, om in het topic waar dit oorspronkelijk ter sprake kwam toch maar niet meer te moeten reageren, is hem niet vreemd hoor

@Kobaf: je verzwijgt nog steeds angstvallig jouw bijdrage tov de bijdrage van een werkgever. Doelbewust?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 10:32   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

De raarste hersenkronkels uitbroeden om toch maar het parasiet-zijn proberen te ontkennen.

Een jong en gezond iemand die gaat proberen om voor de rest van zijn leven op kosten van anderen te leven is gewoon een bloedzuiger.

Zo simpel is dat.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 12:13   #38
eno2
Banneling

Standaard

Arbeid kan voor mij alleen datgene zijn dat je doet omwille van de bezigheid zelf, en niet datgene wat je doet tegen betaling om de doeleinden van anderen te dienen.

Mensen moeten hun bezigheden zelf kunnen kiezen, niet gedwongen worden terwille van het overleven. Dat is slavernij.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 12:14   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
De raarste hersenkronkels uitbroeden om toch maar het parasiet-zijn proberen te ontkennen.

Een jong en gezond iemand die gaat proberen om voor de rest van zijn leven op kosten van anderen te leven is gewoon een bloedzuiger.

Zo simpel is dat.
Ja, zo simpel ben jij wel, vampier.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 12:21   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Mijn dop wordt betaald vanuit de RSZ. Die RSZ wordt betaald vanuit belasting op arbeid.

Vanuit de RSZ worden nog andere zaken gefinancierd dan alleen maar de dop.

ik ga uit van een gemiddelde stempelvergoeding van 800 euro per maand
ik ga uit van in totaal 1 000 000 werklozen en leefloners.

In totaal een bedrag van 800 000 000 euro dus vanuit de rsz.

Als er ongeveer 4 000 000 werkenden zijn. dan maakt dit dat elke werkende gemiddeld 200 euro betaald voor alle doppers ( 1 000 000 ).

geeft 0.0002 euro dat ik per maand van u ontvang dus

0.02 eurocent dus x 12 = 0.24 eurocent
x 100 ( ik ben van plan om oud te worden ) = 24 eurocent

klopt mijn berekening ?

soit - wie mij zijn rekeningnr en gegevens doorgeeft die kan er op rekenen dat ik zijn 24 eurocent zal terugstorten. Dit echter wel onder de voorwaarde dat we dan nadien samen ook wel de centen die de werk"gever" aan u heeft verdient gaan terugEISEN

gaat nog plezant worden

laat maar horen he mannen

Goede poging, het verwondert mij dat ge geen functie bij de bank of in de reclame kunt bemachtigen. Daar zoeken ze kerels die anderen een rad voor de ogen kunnen draaien.
Mijn berekening gaat als volgt:
800 x 12 x 50 = 480.000 per werkloze
480.000 x 1.000.000 = 480.000.000.000 voor alle werklozen samen.
Dat wordt gedragen door 4.000.000 werkenden
480.000.000.000 / 4.000.000 = 120.000 €
Ik stuur u mijn rekeningnummer per pb
U mag het afbetalen met 200 € per maand hoor.
Rekent daarbij de gezondheidszorg voor elke werkloze, de kosten voor zijn genoten opleiding die niet rendeert en de werkingskosten van de organisaties die hem begeleiden en zijn uitkering uitbetalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be