Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 22:56   #581
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht

Bij mijn weten is niemand onmisbaar en is iedereen vervangbaar.
Waarschijnlijk ben jij - als forumnar - een uitzondering?

Allez concreet, wat zegt je glazenbol erover hoe dat armen zich onmisbaar kunnen maken?
Bij mijn weten zijn betaalbare werkkrachten onmisbaar voor elk bedrijf.
Als zij die hier niet vinden omdat iedereen meent recht te hebben op een basisinkomen gaan ze elders winst maken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:04   #582
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mensen worden almaar luier en verwender, dat is zo. das de hedonistische tijdsgeest.
ge krijgt de meerderheid van die 500.000 werklozen nooit aan het werk, die kiezen daar niet voor. en zo'n massa kunt ge onmogelijk alle bestaansmiddelen afnemen want wie wil er nu de hongerdood van honderdduizenden op z'n geweten. geen enkele politicus gaat dat durven.
asociaal beleid wordt electoraal afgestraft, zie maar recent in nederland. extreem links verdubbelde haar score.
en ondertussen stroomt het hier vol met vreemdelingen die lekker hard voortplanten en die stemmen ook allemaal links, reken maar, want daarvan zijn de meeste ook werkloos.
sterkte in getal, electoraal gewicht, het beste wapen.
Kortom, het is de hoogste tijd voor een uitgesproken rechtse tegenreactie die paal en perk stelt aan het parasiterend sociaal profitariaat en die werk maakt een rechts vreemdelingenbeleid zonder taboes.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:05   #583
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen worden almaar luier en verwender, dat is zo. das de hedonistische tijdsgeest.
ge krijgt de meerderheid van die 500.000 werklozen nooit aan het werk, die kiezen daar niet voor. en zo'n massa kunt ge onmogelijk alle bestaansmiddelen afnemen want wie wil er nu de hongerdood van honderdduizenden op z'n geweten. geen enkele politicus gaat dat durven.
asociaal beleid wordt electoraal afgestraft, zie maar recent in nederland. extreem links verdubbelde haar score.
en ondertussen stroomt het hier vol met vreemdelingen die lekker hard voortplanten en die stemmen ook allemaal links, reken maar, want daarvan zijn de meeste ook werkloos.
We hebben ook geen werk voor 500.000 en dat is ook niet nodig.
Het grootse deel heeft zijn bijdrage aan de maatschappij reeds geleverd en op een ouderdom gekomen dat ze niet meer aan een nieuwe job geraken. Voor die mensen is de werkloosheidssteun in het leven geroepen, niet voor jongeren die van mening zijn dat ze recht hebben op een basisinkomen.
Oud 17 maart 2006, 23:05   #584
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn betaalbare werkkrachten onmisbaar voor elk bedrijf.
Als zij die hier niet vinden omdat iedereen meent recht te hebben op een basisinkomen gaan ze elders winst maken.
En dan komt de financiering van dat basisinkomenssysteem meteen in het gedrang.
Oud 17 maart 2006, 23:07   #585
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zeg bobke, wat deed jij vroeger zoal om de kantjes eraf te lopen op het werk?
jij bleef toch ook wel eens langer dan nodig op toilet zitten om bijvoorbeeld -ik zeg maar wat- aan je fluit te rammelen op kosten van de baas of niet?
en was je daarna een mouwvegertje dat spontaan een werklustige houding aannam als de baas in zicht was?
wat deed jij zoal om niet te moe te worden?

Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 maart 2006 om 23:07.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:10   #586
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Kortom, het is de hoogste tijd voor een uitgesproken rechtse tegenreactie die paal en perk stelt aan het parasiterend sociaal profitariaat en die werk maakt een rechts vreemdelingenbeleid zonder taboes.
maak onderscheid tussen vlamingen en vreemdelingen als het over sociale rechten gaat , wil je?
Als gij het "rechts" vindt om arme vlamingen hun laatste hoop af te pakken (de staatsvoorzieningen) dan moet ge daar bij mij niet mee afkomen. En ik zal niet de enige zijn in dat geval, wees gerust.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:14   #587
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Oorspronkelijk bericht door Mitgard
[SIZE=1]mensen worden almaar luier en verwender, dat is zo. das de hedonistische tijdsgeest.
[/SIZE]

We hebben ook geen werk voor 500.000 en dat is ook niet nodig.
Het grootse deel heeft zijn bijdrage aan de maatschappij reeds geleverd en op een ouderdom gekomen dat ze niet meer aan een nieuwe job geraken. Voor die mensen is de werkloosheidssteun in het leven geroepen, niet voor jongeren die van mening zijn dat ze recht hebben op een basisinkomen.
Niet akkoord. Wie enigzins werkbekwaam is maar geen werk heeft, moet maar gemeenschapsdiensten verrichten zo hij of zij van de staat een inkomen wil bekomen. Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou worden ingevoerd waarbij werkbekwamen zonder werk alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur, dan zou een groot deel van de huidige werklozen plotseling wél de nodige inspanningen doen om een gewone (desnoods onaantrekkelijke) job te zoeken en dan zou zeer snel blijken dat er weldgelijk werk genoeg is.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 maart 2006 om 23:15.
Oud 17 maart 2006, 23:26   #588
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
maak onderscheid tussen vlamingen en vreemdelingen als het over sociale rechten gaat , wil je?
Als gij het "rechts" vindt om arme vlamingen hun laatste hoop af te pakken (de staatsvoorzieningen) dan moet ge daar bij mij niet mee afkomen. En ik zal niet de enige zijn in dat geval, wees gerust.
Lees er mijn diverse berichten en mijn gelanceerde topics maar eens op na. Dan zult u zeer snel merken dat ik er inzake vreemdelingen zeer rechtse standpunten op nahoud. Ik kan u geruststellen dat ik er voor wat arme Vlamingen betreft een uitgesproken sociale ingesteldheid op nahoud. Werkonbekwamen moeten kunnen genieten van een degelijke sociale bescherming. Voor werkbekwamen zonder werk moet er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem worden ingevoerd dat toelaat dat de onvrijwillige armoede wordt uitgebannen.
Oud 17 maart 2006, 23:26   #589
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Jehovagetuigen mag men binnenlaten.
Heb ze dikwijls een kans gegeven.
Ze vertrokken steeds met gebogen hoofd, in diepe bedenking.

Wat ik vreemd vind... ze komen niet meer.

Nochtans zijn het andere getuigen, die hier voorbijwandelen.

Weet iemand een verklaring hiervoor?
tjien tjien hier hebben we iets gemeen blijkbaar .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 23:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:31   #590

Standaard

Citaat:
Vanwaar die defensieve houding ???? Bent u soms bang dat er één of andere politicus vroeg of laat mijn idee over de invoering van een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem wel eens zou kunnen overnemen ???????????????
Men is dat al aan t doen beste cynicus. De mensen die nu zo n nepjob hebben hebben immers nu reeds een gemeenschapsdienstinkomen en werken in feite voor een bedrag dat nauwelijks hoger is dan een uitkering. Wij willen natuurlijk de veralgemening van deze gang van zaken voorkomen

moge de beste winnen !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 17 maart 2006, 23:33   #591
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
eens alle vreemde parasieten buiten, kraait er geen haan naar om ook de drie man en een paardekop die er nog overblijven, en die uit het land oorspronkelijk zijn, ook terug aan het werk te zetten.Die zijn dan met zo weinig, en dat zal zoveel minder kosten dat het niemand nog kan schelen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:36   #592

Standaard

Citaat:
Dat vind ik helemaal niet.
welles
Citaat:
Wat ik wel vind is dat ge de sector die voor de winst zorgt niet eindeloos kunt blijven uitmelken ten koste van de mensen die er tewerkgesteld zijn en van de aandeelhouders.
ocharme die arme aandeelhoudertjes toch
Citaat:
Op het ogenblik dat deze wegens te hoge loonlast vertrekken wil ik wel eens weten waarmee gij uw non-profit sector denkt te financieren.
indien ze vertrekken wordt de nonprofitsector minder nodig. Van werken in de fabriek bvb wordt een normaal mens ziek. die moet dan opgevangen worden door de non-profit sector. dus heel simpel. gewoon die mens gerust laten en dan zal de opvang ook niet meer nodig zijn.
Citaat:
Ik beschouw trouwens helemaal niets als nodeloze ballast. Maar als iedereen alleen de leuke jobkes wilt doen blijft er binnenkort helemaal geen winst meer te maken.
zou het niet logischer zijn indien men de voor de niet leuke jobkes meer zou betalen dan voor de leuke jobkes ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 23:37.
Oud 17 maart 2006, 23:43   #593

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Wie enigzins werkbekwaam is maar geen werk heeft, moet maar gemeenschapsdiensten verrichten zo hij of zij van de staat een inkomen wil bekomen. Indien er een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou worden ingevoerd waarbij werkbekwamen zonder werk alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur, dan zou een groot deel van de huidige werklozen plotseling wél de nodige inspanningen doen om een gewone (desnoods onaantrekkelijke) job te zoeken en dan zou zeer snel blijken dat er weldgelijk werk genoeg is.
moet mij toch eens uitleggen hoe er door dat systeem plots 450 000 banen gaan bijkomen ? Integendeel er gaan er nog meer wegvallen. Aangezien veel gemeenschapdienstinkomenpresteerders dan als veel goedkopere werkkrachten gaan ingezet worden. Een proces dat nu bovendien al volop aan de gang is zoals ik al zei. Ook de groenwerkers, de straatkeerder en uiteindelijk de postbode en zelfs de belastingcontroleur gaan er hun lonen door zien dalen. Dat is dan ook de enige echte bedoeling achter het soort praat dat ge verkoopt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 23:44.
Oud 17 maart 2006, 23:48   #594

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eens alle vreemde parasieten buiten, kraait er geen haan naar om ook de drie man en een paardekop die er nog overblijven, en die uit het land oorspronkelijk zijn, ook terug aan het werk te zetten.Die zijn dan met zo weinig, en dat zal zoveel minder kosten dat het niemand nog kan schelen...
ik ben daar zo zeker nog niet van carlgustaaf. De weinigen die dan overblijven zouden zich in een nog veel meer geisoleerde en marginale positie gaan bevinden en de stront die nu de marokanen mee over zich heen krijgen alleen moeten zien te verteren.

De zuiderse invloed ( de laisser faire mentaliteit - morgen is er ook nog een dag als we vandaag geen goesting hebben om te werken ) is positief in ons land en zeker ook de wiet ( hét geneesmiddel tegen plutomanie ) die ze hebben meegebracht. Waarmee ik anderzijds ook weer niet wil zeggen dat we nog meer zuiderlingen moeten aantrekken. En de al te plutomane zuiderlingen ( de uitzonderingen dus ) mag men voor mijn part gerust buitensmijten.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2006 om 23:52.
Oud 17 maart 2006, 23:52   #595
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
welles ocharme die arme aandeelhoudertjes toch indien ze vertrekken wordt de nonprofitsector minder nodig. Van werken in de fabriek bvb wordt een normaal mens ziek. die moet dan opgevangen worden door de non-profit sector. dus heel simpel. gewoon die mens gerust laten en dan zal de opvang ook niet meer nodig zijn.zou het niet logischer zijn indien men de voor de niet leuke jobkes meer zou betalen dan voor de leuke jobkes ?
En waarom gaat U dan niet werken... Ziek zult U er dus niet van worden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:59   #596
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg bobke, wat deed jij vroeger zoal om de kantjes eraf te lopen op het werk?
jij bleef toch ook wel eens langer dan nodig op toilet zitten om bijvoorbeeld -ik zeg maar wat- aan je fluit te rammelen op kosten van de baas of niet?
en was je daarna een mouwvegertje dat spontaan een werklustige houding aannam als de baas in zicht was?
wat deed jij zoal om niet te moe te worden?
Maar ik zit hier ook niet te lullen hoe erg ik wel uitgebuit werd door mijn werkgever.
Oud 18 maart 2006, 00:06   #597

Standaard

Citaat:
Maar ik zit hier ook niet te lullen hoe erg ik wel uitgebuit werd door mijn werkgever.
stoer hoor. Die mentaliteit waarbij lijden verheerlijkt wordt is eigen aan uw door de kerk gehersenspoelde werkezelsgeneratie. Wie het hardste uitgebuit werd was de stoerste 8) .Maar wel naief van u te denken dat de volgende generatie even van lotje getikt gaat zijn

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2006 om 00:08.
Oud 18 maart 2006, 00:16   #598
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
moet mij toch eens uitleggen hoe er door dat systeem plots 450 000 banen gaan bijkomen ? Integendeel er gaan er nog meer wegvallen. Aangezien veel gemeenschapdienstinkomenpresteerders dan als veel goedkopere werkkrachten gaan ingezet worden. Een proces dat nu bovendien al volop aan de gang is zoals ik al zei. Ook de groenwerkers, de straatkeerder en uiteindelijk de postbode en zelfs de belastingcontroleur gaan er hun lonen door zien dalen. Dat is dan ook de enige echte bedoeling achter het soort praat dat ge verkoopt.
Er is werk in overvloed. Ook zijn er meer dan voldoende mogelijkheden inzake soorten gemeenschapsdienst die men de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers zou kunnen laten verrichten. Hiervoor zou ik u willen verwijzen naar volgend bericht : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168. Alleen al op het vlak van de productie van milieuvriendelijke spierkrachtenergie (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758) zou de vraag naar gemeenschapsdienstarbeid quasi oneindig zijn. En voor wie liever geen gemeenschapsdienst zou verrichten, zijn er in het reguliere circuit ook nog mogelijkheden te over, bv. in de horeca of in de bouwsector. Indien al de huidige werkbekwame uitkeringstrekkers geen recht meer zouden hebben op een passieve uitkering, doch enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur, dan zouden een aantal onder hen er misschien toch de voorkeur aan geven om, tegen een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro, te gaan werken in de horeca of als metser-diender.
Oud 18 maart 2006, 00:17   #599
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is dat al aan t doen beste cynicus. De mensen die nu zo n nepjob hebben hebben immers nu reeds een gemeenschapsdienstinkomen en werken in feite voor een bedrag dat nauwelijks hoger is dan een uitkering. Wij willen natuurlijk de veralgemening van deze gang van zaken voorkomen

moge de beste winnen !
Ik hoop dat ge niet verwacht dat die nepjobs beter betaald worden dan echte jobs.
Oud 18 maart 2006, 00:26   #600

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ge niet verwacht dat die nepjobs beter betaald worden dan echte jobs.
tuurlijk niet. Waarom denk ge anders dat ik het NEPjobs noem ? Het werk is niet nep he maar het loon wel.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2006 om 00:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be