![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() School geeft kinderen een nuttige besteding van hun tijd EN een doel in het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Scholen dragen elementen in zich van jeugdgevangenissen en strafinrichtingen om van een potentieel lastige bevolkingsgroep af te raken, op te bergen of langdurig te parkeren.
Het zijn veredelde jeugdbewaarplaatsen. Vooral in Vlaanderen werden en worden kinderen ongelooflijk overbelast in vergelijking met onze buurlanden, die de jeugd 's namiddags vrij geeft om te sporten en te spelen terwijl wij vier talen moesten leren en dus tot 's avonds laat naar school moesten gaan. Plus bijkomende vorming na de uren, en een ongelooflijke hoeveelheid confessionele contraproductieve overbodigheden. Je zou van minder kotsen en compulsief brossen... Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2006 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() niet veralgemenen vanuit je eigen ingesteldheid. school kan sommige kinderen een nuttige besteding van hun tijd en een doel in het leven geven. De openingspost bewijst dat je veralgemening niet terecht is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het doel is juist wat er na de school volgt. Het tijdelijke van de school draagt stevig bij aan het draaglijke ervan. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 maart 2006 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Doel in het leven weet ik zo niet, maar dat van die tijd is wel waar. We kloegen wel altijd dat we niet op school wilden zijn, maar anders zouden we ons dood vervelen. Op school ontmoet je trouwens de meeste van je vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kwestie van het weinige voordeel dat ons nog rest dankzij een goede scholing, helemaal om zeep te helpen laat on zeggen. 't Is vreemd om te moeten vaststellen dat zij die zich uitgeven voor dé beschermers van de zwakkeren in de maatschappij, eigenlijk diegenen zijn die ervoor pleiten om die zwakkeren nog dommer te houden dan ze nu zijn. Ongtwijfeld beschouw je zaken zoals leerplicht voor elk kind als een slechte zaak? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat jij en ik (hoewel, wiskunde is me altijd parten blijven spelen) zonder veel moeite de middelbare school hebben doorlopen, dat dit voor iedereen geldt. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 20 maart 2006 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() MAW zonder school zouden we de ruimte en de behoefte krijgen om ons als individu te ontplooien. School dient natuurlijk om dat te voorkomen en ons zoveel mogelijk int gareel te doen lopen zodat dat kutsysteem blijft draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Neen, eerder irrationeel.
Waarom zou ik geen individu zijn? Uw vermaak niet meegerekend uiteraard. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En dan zijn er nog eikels als jij die beweren dat school 'peanuts' is en dat er helemaal geen druk is. Ik heb nu zelf op school weinig gedaan, maar is het zo moeilijk je even in andere mensen hun plaats te stellen? Man, dat arrogant gezever... Maar kom, vertel eens, welke ongelooflijke druk ondervindt een 'professional' als jij? De elektriciteitsrekening betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
sociaal zijn - check welbespraakt zijn - check hobbies hebben - check Allemaal zaken die ik vroeger ook "moest" doen (het is maar zeer de vraag of dat laatste bijvoorbeeld geëist wordt door een school maar bon). Waar zit nu die extra uitdaging? Citaat:
Vertel me eens, wat is er zo moeilijk aan school? Waar ligt die waanzinnige druk? Citaat:
Nog wat meer druk? Wat te denken van het feit dat als je het slecht doet, je je inkomen kan verliezen? Als scholiertje krijg je hoogstens een slecht punt of een opmerking in je agenda, maar de dag nadien steek je weer je hand uit en geeft vaderlief weer wat zakgeld. Vergeet dat maar op je werk. Gaan we nog verder? Welke verantwoordelijkheden heeft een scholier? Heeft hij die uberhaupt wel? Vraag eens aan de eerste de beste werknemer wat voor verantwoordelijkheid hij heeft, en wees heel verbaasd... Kom jij me nu eens vertellen welke druk een scholiertje heeft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Sfax is een mensenkenner.
Vandaar zijn meningen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er ligt geen 'waanzinnige' druk. Er ligt wel een zekere druk. En dat hoort zo. Maar die druk IS ER! Bijna elke dag zou je thuis moeten werken om je zaken echt op orde te houden, genoeg voor te bereiden voor toetsen, mondelinge oefeningen, examens,...wat dan ook. Citaat:
Ik ondervind als volwassene een veel vrijer gevoel nu het strakke, slopende schoolsysteem is weggevallen. School is vooral plichten en geen rechten. Natuurlijk word je 'geleid' - het zijn dan ook kinderen. Maar tenzij je mammie en pappie alles voor je doen, moet je er nog altijd tegen opgewassen zijn in een wereld waarin mensen als jij voortdurend alles wat zijn doen en zijn proberen te minimaliseren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar die druk is minimaal; dat beetje dat je thuis moet doen is heus geen ramp, laat staan dat het veel is... Citaat:
![]() Maar dan nog, als scholier kan je met massa's meer zaken weg komen dan als werknemer. Citaat:
Citaat:
Dat je bij "volwassenen" ook kleuters hebt rondlopen is natuurlijk zo, maar dat gedrag zegt niets over hetgeen ze van je verwachten als werknemer. Citaat:
Met dank voor de raad vanzelfsprekend, maar laat ik het net leuk vinden om onder wat druk te staan ![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() in Duitsland zijn er enkel lessen s'morgens, s'namiddags doen ze andere dingen, veel sport enzo.Ze hebben wel een beetje minder vakantie in de zomer, maar toch vind ik dat beter zo.Zo een hele dag met uw neus in de boeken, dat is toch niet goed voor zo jonge gasten?Persoonlijk heb ik altijd graag gelezen, en geschreven, en heel wat van er op school geleerd werd vond ik interressant, maar beweging had ik ook nodig, en heel de dag op mijn kont zitten beviel me niet.Dat uitte zich door "kattekwaad" en tot slot heb ik de school vlug vaarwel gewenst.Er zijn wel meer zo een gevallen denk ik...
|
![]() |
![]() |