Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2006, 15:27   #441
skippy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Een belangrijk punt verliest U uit het oog. Het wapen van Geert Lambert was een VRIJ te koop wapen. Dus het vervoeren valt niet onder de reglementen van de sportwapens welke wel op vergunning staan.Die gek weet zelfs het verschil niet tussen een verweervurwapen en een jachtwapen.
Die cholesterolbom liep rond met een model 9 wapen (registratie) en valt wel degelijk onder de wapenwet ivm vervoer. Het wapen mag alleen gedragen worden met wettige of geldige reden zijnde tijdens de jacht en met een wettige jachtvergunning, op een officiële schietstand ( vaste stand) of tijdelijke schietstand ( kleiduifschuiting). Het wapen dient, zich voor een knikgeweer, steeds open te bevinden en zonder patronen. Enkel op de vuurlijn mag het wapen geladen worden, en slechts gesloten wanneer het zijn schietbeurt is. Bij een klopjacht mag het wapen enkel geladen worden bij het aanblazen van de jacht en ontladen bij het afblazen.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:30   #442
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Domme poll.
Ik heb altijd een mes bij, ommijn boterhammen te smeren op mijn wandelingen.

ik ook, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 15:33   #443
skippy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vrouwen zijn erger dan de wapenwet Calle, of ge moet sjans hebben da ze zelf ook schiet, ...

Maar de kans dat da gebeurd, ... kunde eigenlijk beter op de lotto spelen... en als ge wint , geefde uw vrouw een schoon sjakosjh (en hebde nog genoeg over om uw grief te kopen...

Alhoewel de madamen die ik al met vuurwapens bezig gezien heb, van klein kaliber tot geweer met vrij vinnige munitie, (wel niet te zwaar, vanaf bepaalde kalibers moete toch een vrij stevig schouderke hebben om de klap op te kunnen vangen. ) Alhoewel ik er ooit bezig gezien heb met ne 45, 357 en 38 en dat is geen speelgoed.
De mijne schiet zelfs met nen .44, niet veel want dan ligt haar permanent in de war en da kost weer meer.
skippy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2006, 16:55   #444
Keyfan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skippy Bekijk bericht
Die cholesterolbom liep rond met een model 9 wapen (registratie) en valt wel degelijk onder de wapenwet ivm vervoer. Het wapen mag alleen gedragen worden met wettige of geldige reden zijnde tijdens de jacht en met een wettige jachtvergunning, op een officiële schietstand ( vaste stand) of tijdelijke schietstand ( kleiduifschuiting). Het wapen dient, zich voor een knikgeweer, steeds open te bevinden en zonder patronen. Enkel op de vuurlijn mag het wapen geladen worden, en slechts gesloten wanneer het zijn schietbeurt is. Bij een klopjacht mag het wapen enkel geladen worden bij het aanblazen van de jacht en ontladen bij het afblazen.
Klopt als een bus. Daarbij kan je je nog de vraag stellen hoe hij met dit wapen in het parlement is geraakt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij met een gesloten wapen stond te zwaaien, zeggende "ge moet gene schrik hebben, het is niet geladen", tewijl hij de cartouchen in zijn ander hand had.

De wettelijk reden die hij had om het wapen te vervoeren en te manipuleren in het parlement is me eveneens ontgaan. Maar ja, onze vriend is natuurlijk politiek onschendbaar.

Laatst gewijzigd door Keyfan : 28 maart 2006 om 16:56.
Keyfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 08:36   #445
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik ook, ...
Bowie?............ik ook.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 09:27   #446
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Maar dit betekent niet dat wanneer die flikken hun dienstwapen niet bij hen hadden, dat ze dan geen zelfmoord zouden plegen.
Een zelfmoord is in vele gevallen vooral een teken dat er iets onderhuids fameus misloopt. Het zou daarom zeker niet de eerste zelfmoordenaar zijn die in zijn poging mislukt, om daarna zijn leven weer in de goede richting te duwen / geduwd te zien. We kunnen anderzijds natuurlijk ook als overheid ervoor zorgen dat alle middelen zo spoedig mogelijk voorzien worden opdat mensen zo veel als mogelijk slagen in hun eerste poging.
Oud 29 maart 2006, 09:29   #447
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een zelfmoord is in vele gevallen vooral een teken dat er iets onderhuids fameus misloopt. Het zou daarom zeker niet de eerste zelfmoordenaar zijn die in zijn poging mislukt, om daarna zijn leven weer in de goede richting te duwen / geduwd te zien. We kunnen anderzijds natuurlijk ook als overheid ervoor zorgen dat alle middelen zo spoedig mogelijk voorzien worden opdat mensen zo veel als mogelijk slagen in hun eerste poging.
Daarom krijgen flikken regelmatig training op de schietstand.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 09:29   #448
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat boort uw non-ideologische argumenten gewoon de grond in, maar eigenlijk zijn ideologische elementen al genoeg om wapenbezit en wapendracht geregulariseerd vrij te maken, net zoals holebi-adoptie aan ideologie al genoeg heeft om toegelaten te zijn.
Er bestaan genoeg ideologische argumenten om wapendracht absoluut verboden te maken, net zoals er ideologische argumenten bestaan om holebi-adoptie te verbieden. U dacht toch niet dat u de enige was met een ideologie? Laat staan dat uw ideologie de Enige Juiste is?
Oud 29 maart 2006, 09:34   #449
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Moet ik daaruit besluiten dat de paranoia om achter elke hoek een moslimterrorist (of VB-er) te ontwaren toeneemt naarmate men de wapenwet strenger maakt?
U kunt daar bvb. uit besluiten dat bij vrije wapendracht de moslims niets meer in de weg staat om van hun buurten versterkte en bewapende killing fields te maken (P.S. dit enkel serieus nemen als u een echt goed doorwrochte Blokker bent )
Oud 29 maart 2006, 09:35   #450
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Daarom krijgen flikken regelmatig training op de schietstand.
Het aantal zelfmoorden op schietstanden baart me dan ook grote zorgen 8)
Oud 29 maart 2006, 10:18   #451
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kunt daar bvb. uit besluiten dat bij vrije wapendracht de moslims niets meer in de weg staat om van hun buurten versterkte en bewapende killing fields te maken (P.S. dit enkel serieus nemen als u een echt goed doorwrochte Blokker bent )
Uiteraard, dus blijkbaar zit de paranoia slechts aan één kant
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 13:08   #452
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan genoeg ideologische argumenten om wapendracht absoluut verboden te maken, net zoals er ideologische argumenten bestaan om holebi-adoptie te verbieden. U dacht toch niet dat u de enige was met een ideologie? Laat staan dat uw ideologie de Enige Juiste is?
Je moet er altijd van uitgaan dat je ideologie op zijn minst juist is tot ze een zware nederlaag leidt.

Hoe kan je anders consequent aan politiek doen? Door een pseudo-ideologisch pragmatische brolpartij te worden als de SP.a, CD&V en VLD?
Oud 29 maart 2006, 19:39   #453
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Foutje..

Laatst gewijzigd door Manuel* : 29 maart 2006 om 19:40.
Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2006, 19:55   #454
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je moet er altijd van uitgaan dat je ideologie op zijn minst juist is tot ze een zware nederlaag leidt.

Hoe kan je anders consequent aan politiek doen?
Consequent aan politiek doen in een hedendaagse context in Vlaanderen of België betekent compromissen sluiten of uzelf beperken tot een schreeuwer in de marge. Soms is pragmatisme dus ook niet geheel nutteloos in een politieke carrière, maar dit terzijde.

Feit is echter dat ik in de discussie over vrij wapenbezit niet echt doorslaggevende argumenten tegenkom waarom deze ideologie juist en de andere fout is. Het blijft veelal een emotionele kwestie (gerelateerd aan hetzij wantrouwen tov de overheid, hetzij wantrouwen tov de medemens).
Oud 30 maart 2006, 13:01   #455
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Foutje..
Beledigingen uiten jong?
Oud 9 april 2006, 15:19   #456
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook hier is (bijna) de helft van alle mensen vóór vrijheid.

Tof.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 15:25   #457
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Ok Voodoo Child, en wat doe je met je pepperspray als er twee gewapende dieven tegenover je staan?

gebruiken verdomme , 't buske leeg en zo rap mogelijk naar duitsland om nieuwe te gaan halen
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 15:47   #458
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Aangezien ik geen zin heb in Far-West toestanden, pleit ik voor een strenge wapenwetgeving. Bewakingsagenten, jagers hebben recht op wapens, andere particulieren hebben geen wapens nodig(bezit kan eventueel mits een zéér strenge reglementering).
Waar leg je trouwens de grens bij "vrij wapenbezit"?
Lichte wapens, handvuurwapens, half-automatische - of vol-automatische wapens?
Mag ik bv. een luchtafweergeschutinstallatie op mijn dak installeren of een kernbom in mijn kelder bewaren(extreme voorbeelden)?

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 9 april 2006 om 15:48.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 15:55   #459
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in zulk geval word er gewoon het leger naar toe gestuurd.Een paar tanks, een divisie pansterwagens, 2 of 3 bommenwerpers en een brigade vlammenwerper-commando's
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 15:58   #460
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Aangezien ik geen zin heb in Far-West toestanden, pleit ik voor een strenge wapenwetgeving. Bewakingsagenten, jagers hebben recht op wapens, andere particulieren hebben geen wapens nodig(bezit kan eventueel mits een zéér strenge reglementering).
Waar leg je trouwens de grens bij "vrij wapenbezit"?
Lichte wapens, handvuurwapens, half-automatische - of vol-automatische wapens?
Mag ik bv. een luchtafweergeschutinstallatie op mijn dak installeren of een kernbom in mijn kelder bewaren(extreme voorbeelden)?
Dus het recht op zelfverdediging is van geen tel voor je?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be