Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2005, 23:55   #41
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de basis en daar teken ik voor!
VLD VLD VLD VLD VLD I LOVE YOU AGAIN
Pas op, ge gaat ze weer dingen laten beloven die ze niet na gaan komen ...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 07:59   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb het ook al gedacht.
Maar het uitgangspunt is wel goed.
Fiscale vereenvoudiging. Yes!
Flat tax, vrijheid vrijheid en zo nog van die zaken. Yes!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 17:50   #43
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Na de Limburgse koffiedames richt de fiscus nu het vizier op de Oostendse toiletdames. Zes van hen moeten tot 2.500 euro 'achterstal' betalen. Dat moet dan als compensatie dienen voor de voorbije vier jaar dat ze geen cent plasgeld aangaven. Nochtans hebben de dames een contract met de stad waarin staat 'vrij van belasting'. Maar de belastingdiensten vonden toch een achterdeurtje.

[size=2]Goed werk van onze fiscus. Ze bestrijden fraude. [/size]
Alle beroepsinkomsten zijn belastbaar. Waarom zou dat voor toiletdames anders moeten zijn ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 21:51   #44
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Alle beroepsinkomsten zijn belastbaar. Waarom zou dat voor toiletdames anders moeten zijn ?
kent u het verschil tussen inkomen en fooien?
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 21:53   #45
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Neen. Vertel op!
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 21:55   #46
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Waarop baseer je je om dit te zeggen? Volgens mij zijn dit geen "fooien", maar het volledige inkomen van deze dames. Pak 1 betalende plasser per 3 mins aan een halve euro, dat is 10 euro per uur of 80 euro per dag. Doe dit 20 dagen en je haalt 1600 euro per maand. Velen halen dit niet na aftrek van de belastingen, denk ik. Waarom zouden zij benadeeld moeten worden?
wat volgens jou of voor mij is geeft geen zin, wel wat p hun arbeidscontract staat.
Wanneer zij een officieel loon krijgen, waar nergens sprake is van giften of fooien, is dit idd een betwistbaar feit.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 21 mei 2005 om 21:55.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2005, 21:55   #47
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Na de Limburgse koffiedames richt de fiscus nu het vizier op de Oostendse toiletdames. Zes van hen moeten tot 2.500 euro 'achterstal' betalen. Dat moet dan als compensatie dienen voor de voorbije vier jaar dat ze geen cent plasgeld aangaven. Nochtans hebben de dames een contract met de stad waarin staat 'vrij van belasting'. Maar de belastingdiensten vonden toch een achterdeurtje.

[size=2]Goed werk van onze fiscus. Ze bestrijden fraude. [/size]

Denkt u nu echt dat de fiscus enkel op toiletdames jaagt??

Pluim alweer voor de fiscus. Het moet maar eens gedaan zijn, met die extralegale voordelen voor toiletdames.

PS 'toiletdame', het klinkt nóg erger dan het is...
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 06:49   #48
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Ook fooien zijn beroepsinkomsten. U had beter eerst eens artikel 31, vierde lid van het fiscaal wetboek en artikel 17 van het KB ter uitvoering van het fiscaal wetboek gelezen, alvorens overhaast te reageren. En indien de ontvangsten van toiletdames niet zouden vallen onder het toepassingsveld van voormelde artikels, dan vallen ze zonder enige twijfel onder het toepassingsveld van het artikel 27, eerste lid en tweede lid, 1° van het fiscaal wetboek. In alle geval, hun inkomsten zijn weldegelijk belastbaar, uiteraard voor zover hun totale inkomen hoger ligt dan de belastingvrije sommen, zoals die worden geregeld door de artikelen 131 tot 134 van het fiscaal wetboek.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 21:28   #49
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ook fooien zijn beroepsinkomsten. U had beter eerst eens artikel 31, vierde lid van het fiscaal wetboek en artikel 17 van het KB ter uitvoering van het fiscaal wetboek gelezen, alvorens overhaast te reageren. En indien de ontvangsten van toiletdames niet zouden vallen onder het toepassingsveld van voormelde artikels, dan vallen ze zonder enige twijfel onder het toepassingsveld van het artikel 27, eerste lid en tweede lid, 1° van het fiscaal wetboek. In alle geval, hun inkomsten zijn weldegelijk belastbaar, uiteraard voor zover hun totale inkomen hoger ligt dan de belastingvrije sommen, zoals die worden geregeld door de artikelen 131 tot 134 van het fiscaal wetboek.
wie leest er dat nu?
Oud 2 april 2006, 22:35   #50
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

[SIZE=2]Goed werk van onze fiscus. Ze bestrijden fraude. [/SIZE]
madame pipi haar kleingeld jatten!Ze hebben echt niet het minste eergevoel...en terzeldertijd drukken de korrupte politiekers & kapitalisten miljoenen euros achterover!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 22:49   #51
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Ik herinner me een redelijk recente televisiereportage over bejaarde dames die moesten rondkomen met een pensioentje van om en nabij de 350 - 500 € per maand. Dat was nl. nog de generatie die thuisbleef om voor manlief en de kinders te zorgen of die meehielp in de kruidenierszaak. Nu ze weduwe waren geworden en bleek dat ze te weinig pensioenrechten hadden opgebouwd, werden ze bedacht met zo'n superklein pensioentje. Enige uitweg om niet te moeten bedelen (en voor die madammen heeft het OCMW nog altijd een bijzonder hoge drempel) was dan maar om in de supermarkt of het station WC-dame te gaan spelen om hun karig inkomen wat aan te vullen. Ze hadden het ook anders kunnen aanpakken, maar daar zijn ze doorgaans te fier en te eerlijk voor.

Ik neem aan dat er tussen die dames niet veel fiscale experten zitten en dat ze niet moedwillig de "fraudeur" uithangen. De actie van de fiscus lijkt me in die gevallen dan ook bijzonder cynisch en harteloos. Er zijn wellicht meer prioritaire acties, die dan weliswaar iets meer inspanning vragen. Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat die dames nagenoeg niet kunnen "gepakt" worden als ze zouden beschikken over een goeie advocaat/fiscaal expert. Maar dat is dan weer onwaarschijnlijk; de fiscus hangt hier dus de opportunistische haai uit en kiest steevast voor de zwakste visjes in de poel.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 04:45   #52
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Aangezien hun inkomsten laag zijn, moeten deze voor mij geen belastingen betalen.
Heb jij enig idee hoeveel ze verdienen dan?
Ik ook niet hoor, maar de bedragen die ik al gehoord hebben liggen ver boven mijn maandloon en ik ben dan nog een goedbetaalde arbeider...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik herinner me een redelijk recente televisiereportage over bejaarde dames die moesten rondkomen met een pensioentje van om en nabij de 350 - 500 € per maand. Dat was nl. nog de generatie die thuisbleef om voor manlief en de kinders te zorgen of die meehielp in de kruidenierszaak. Nu ze weduwe waren geworden en bleek dat ze te weinig pensioenrechten hadden opgebouwd, werden ze bedacht met zo'n superklein pensioentje. Enige uitweg om niet te moeten bedelen (en voor die madammen heeft het OCMW nog altijd een bijzonder hoge drempel) was dan maar om in de supermarkt of het station WC-dame te gaan spelen om hun karig inkomen wat aan te vullen. Ze hadden het ook anders kunnen aanpakken, maar daar zijn ze doorgaans te fier en te eerlijk voor.

Ik neem aan dat er tussen die dames niet veel fiscale experten zitten en dat ze niet moedwillig de "fraudeur" uithangen. De actie van de fiscus lijkt me in die gevallen dan ook bijzonder cynisch en harteloos. Er zijn wellicht meer prioritaire acties, die dan weliswaar iets meer inspanning vragen. Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat die dames nagenoeg niet kunnen "gepakt" worden als ze zouden beschikken over een goeie advocaat/fiscaal expert. Maar dat is dan weer onwaarschijnlijk; de fiscus hangt hier dus de opportunistische haai uit en kiest steevast voor de zwakste visjes in de poel.
Zo wat de enige on-topic én zinnige post in deze draad
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 07:43   #53

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
zou een madammeke dat werkozensteun trekt mogen wat bijverdienen, zowat 38 uren per week, en zowat 1000 euro (ik zeg maar wat ...) bijverdienen per maand ??? Of idem dito als ze "gehandikapt" is en van de ziekenkas trekt ....
Even terzijde: onderschat de inkomsten van wc-madammekes niet op strategische plaatsen.
Toen ik zo'n 33 jaar terug als jobstudent kelner was in een bekende brasseriezaak aan de kust verdiende het wc-madammeke het meest van al het personeel. Toen al had ze in de zomermaanden een inkomen tussen de 3000 en 4000 euro.
En ik ken (niet persoonlijk) een wc-madammeke in een wegrestaurant op de autosnelweg die momenteel met een jaguar rijdt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 08:38   #54
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Even terzijde: onderschat de inkomsten van wc-madammekes niet op strategische plaatsen.
Toen ik zo'n 33 jaar terug als jobstudent kelner was in een bekende brasseriezaak aan de kust verdiende het wc-madammeke het meest van al het personeel. Toen al had ze in de zomermaanden een inkomen tussen de 3000 en 4000 euro.
En ik ken (niet persoonlijk) een wc-madammeke in een wegrestaurant op de autosnelweg die momenteel met een jaguar rijdt.
Zou men als man ook wc-madammeke mogen spelen? En zou die dan daar geen computer met internetverbinding mogen gebruiken? Zo ja, dan zouden de bibs aan de kust misschien wat ontlast kunnen worden... en heeft er toch iemand een gezellig basisinkomen gevonden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 08:43   #55
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de belastingdiensten vonden toch een achterdeurtje.
Wat hebben die daar nu bij te verliezen? Is dat geprivatiseerd? En het MOCHT eerst...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 10:09   #56

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3000 tot 4000 euro per maand wel te verstaan he
Oud 3 april 2006, 17:30   #57
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3000 tot 4000 euro per maand wel te verstaan he
ik denk niet dat dat een stategische zo goede plaats was, er zijn er véél betere 8)
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:13   #58

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
ik denk niet dat dat een stategische zo goede plaats was, er zijn er véél betere 8)
ja maar, 'k spreek dan ook van drieendertig jaar geleden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be