![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb het ook al gedacht.
Maar het uitgangspunt is wel goed. Fiscale vereenvoudiging. Yes! Flat tax, vrijheid vrijheid en zo nog van die zaken. Yes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer zij een officieel loon krijgen, waar nergens sprake is van giften of fooien, is dit idd een betwistbaar feit. Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 21 mei 2005 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt u nu echt dat de fiscus enkel op toiletdames jaagt?? Pluim alweer voor de fiscus. Het moet maar eens gedaan zijn, met die extralegale voordelen voor toiletdames. PS 'toiletdame', het klinkt nóg erger dan het is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Ik herinner me een redelijk recente televisiereportage over bejaarde dames die moesten rondkomen met een pensioentje van om en nabij de 350 - 500 € per maand. Dat was nl. nog de generatie die thuisbleef om voor manlief en de kinders te zorgen of die meehielp in de kruidenierszaak. Nu ze weduwe waren geworden en bleek dat ze te weinig pensioenrechten hadden opgebouwd, werden ze bedacht met zo'n superklein pensioentje. Enige uitweg om niet te moeten bedelen (en voor die madammen heeft het OCMW nog altijd een bijzonder hoge drempel) was dan maar om in de supermarkt of het station WC-dame te gaan spelen om hun karig inkomen wat aan te vullen. Ze hadden het ook anders kunnen aanpakken, maar daar zijn ze doorgaans te fier en te eerlijk voor.
Ik neem aan dat er tussen die dames niet veel fiscale experten zitten en dat ze niet moedwillig de "fraudeur" uithangen. De actie van de fiscus lijkt me in die gevallen dan ook bijzonder cynisch en harteloos. Er zijn wellicht meer prioritaire acties, die dan weliswaar iets meer inspanning vragen. Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat die dames nagenoeg niet kunnen "gepakt" worden als ze zouden beschikken over een goeie advocaat/fiscaal expert. Maar dat is dan weer onwaarschijnlijk; de fiscus hangt hier dus de opportunistische haai uit en kiest steevast voor de zwakste visjes in de poel.
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ook niet hoor, maar de bedragen die ik al gehoord hebben liggen ver boven mijn maandloon en ik ben dan nog een goedbetaalde arbeider... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toen ik zo'n 33 jaar terug als jobstudent kelner was in een bekende brasseriezaak aan de kust verdiende het wc-madammeke het meest van al het personeel. Toen al had ze in de zomermaanden een inkomen tussen de 3000 en 4000 euro. En ik ken (niet persoonlijk) een wc-madammeke in een wegrestaurant op de autosnelweg die momenteel met een jaguar rijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |