Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 17:53   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Doe uw ogen open Beste,1/3 zijn inderdaad nepjobs!
Of hoe zou je het noemen als je 35 vacatures instuurt en op amper 5 een antwoord krijgt.
Nepjobs zijn ook jobs gesponserd door de staat zonder dat men een loopbaan kan uitbouwen,interimjobs opgenomen in de werkloosheid geven eveneens een vals beeld,want 2 weken later,terug werkloos.
Half-timejobs dienen als tijdelijk voor vele mensen want verdiend niet genoeg.
Vergeet ook niet wat Die VLD senator vorige week verkondigde slechts 11% van de allochtone vrouwen hebben een job,maar hoeveel trekken er dopgeld?
Vergeleken met de Vlaamse dames scheelt dat ongeveer 40%!
Oordelen kan alleen als men zelf in die ongelukkige situatie zit.
Het is waar dat veel mensen graag oordelen en veroordelen zonder zelf ooit moeilijkheden aan de lijve ondervonden te hebben.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 17:55   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
huh?

forumreglement:

Het forumreglement klopt dus niet?
Helaas telaat wegens sluiting (van het incident).
Oud 3 april 2006, 18:08   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Helaas telaat wegens sluiting (van het incident).
maar dat gaat niet meer over dat incident eh, dit is een algemene vraag.
Oud 3 april 2006, 18:20   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Of hoe zou je het noemen als je 35 vacatures instuurt en op amper 5 een antwoord krijgt.

Een slecht cv of een slechte motivatiebrief?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 19:20   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk de tips van het VWS gvolgd...

Deze tips zijn hier te vinden:

---> http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 21:14   #26
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Waarschijnlijk de tips van het VWS gvolgd...

Deze tips zijn hier te vinden:

---> http://forum.politics.be/showthread.php?t=46701
Het gaat niet om mij Chipie,maar om mijn dochter.
Zij had een job op een boekhoudkantoor ,maar door een venoot die er met geld vandoor is zijn 2 van zijn opgerichte firma's in moeilijkheden gekomen en is de 3e opgegaan in KPNG.
Ondertussen werkt zij samen met een interimkantoor en wekelijks met de VDAB om een job te vinden, ondertussen heeft zij reeds +/- 35 maal gesoliciteert op ongeveer 2 maanden resultaat, noppes!
Als je dan alle dagen uitkijkt naar een voltijdse job,dan weet je vanzelf wel dat er veel nepjobs tussenzitten.
Voor mezelf is het niet meer nodig,(Op verlof voor pensioen wegens het openen van de telecommarkt +/-11.000 mensen met Brugpensioen na evenwel 36 jaar dienstjaren bij Belgacom.
Oud 3 april 2006, 21:33   #27
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om mij Chipie,maar om mijn dochter.
Zij had een job op een boekhoudkantoor ,maar door een venoot die er met geld vandoor is zijn 2 van zijn opgerichte firma's in moeilijkheden gekomen en is de 3e opgegaan in KPNG.
Ondertussen werkt zij samen met een interimkantoor en wekelijks met de VDAB om een job te vinden, ondertussen heeft zij reeds +/- 35 maal gesoliciteert op ongeveer 2 maanden resultaat, noppes!
Als je dan alle dagen uitkijkt naar een voltijdse job,dan weet je vanzelf wel dat er veel nepjobs tussenzitten.
Voor mezelf is het niet meer nodig,(Op verlof voor pensioen wegens het openen van de telecommarkt +/-11.000 mensen met Brugpensioen na evenwel 36 jaar dienstjaren bij Belgacom.
Ik had het ook niet over U, BitterSweet...

Ik dacht nochtans dat een boekhouder bij de knelpuntenberoepen ingedeeld werd...

Ik wens uw dochter alleszins veel succes toe bij het vinden van een nieuwe job...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 09:50   #28
eno2
Banneling

Standaard

Grosso modo de helft van de vacatures worden intern opgevuld, maar gepubliceerd voor publicitaire redenen, dat weet iedereen, zelfs de superdomme superbazen.
Oud 4 april 2006, 11:19   #29
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Wat bedoel je, Geertje?

Dat het geen zin heeft om te werken als je jezelf daar niet mee in leven kan houden, en met te doppen wel?

In dat geval zou ik iedereen aanraden ervan te profiteren, die graag wil overleven.

De werkloosheidsval is het gevolg van harde stellingnames van bazen, die onwillig zijn om de laagste lonen op te trekken.
De werkloosheidsval is ook mede het gevolg van overbelasting door de overheid van de laagste lonen,( 25%), waardoor je werkende armen schept. Ik noem dat staatsterrorisme, om duidelijk te zijn.

Beide, bazen en regering, zijn verantwoordelijk voor het niet wegwerken van deze werkloosheidsval.
Ondertussen stel ik vast dat superintelligente onetisch hoogbetaalde baasjes als De Saegher niets liever doen dan de slachtoffers de schuld geven door werkonwilligheid te suggereren (wat manifest cynisme is) ipv de minimumlonenlonen op te trekken (wat dan weer anathema is, onder baasjes).
De oplossing is eenvoudig. Het minimumloon optrekken en de maximumuitkering verlagen. Herscholen verplichten. Na één jaar werkloos of leefloon ontvangen te hebben verplicht gemeenschapsdienst doen anders verliest men zijn uitkering, voor al wie gezond is en niet te oud.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 12:53   #30
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het minimumloon optrekken en de maximumuitkering verlagen.
Akkoord, maar het minimumloon optrekken door belastingvermindering, niet door opslag. Iedereen zou daar van moeten profiteren, ook de hogere lonen.

Citaat:
Na één jaar werkloos of leefloon ontvangen te hebben verplicht gemeenschapsdienst doen anders verliest men zijn uitkering
Misschien is een andere regel beter

5 jaar gewerkt ---- 5 maand respijt
-
25 jaar gewerkt----25 maand respijt

Mensen die langer gewerkt hebben, hebben als dusdanig meer afgedragen aan de gemeenschap dan iemand die pas begonnen is.

Laatst gewijzigd door alberto : 4 april 2006 om 12:54.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 13:11   #31
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
De oplossing is eenvoudig. Het minimumloon optrekken en de maximumuitkering verlagen. Herscholen verplichten. Na één jaar werkloos of leefloon ontvangen te hebben verplicht gemeenschapsdienst doen anders verliest men zijn uitkering, voor al wie gezond is en niet te oud.
Akkoord als men dan die gemeenschapsdiensten betaald aan het minimum loon,maar zeg eens Geertje dat zijn dan ook maar schijnmaneuvers,want betaald door de overheid!

Ik zal nog eens mijn idee meegeven voor de zoveelste keer!

1)Laat de overheid nog +/- 40 % betalen van de werklozensteun voor diegenen die voor dit plan in aanmerking komen.
2)Schrijf werkgevers aan dat ze werklozen kunnen aannemen aan 60% van de huidige minimum lonen.
3)de staat betaald 40% de werkgever 60%
4)Ze doen samen winst op 1 werkloze/nieuwe werknemer.
5)ze doen ervaring op de werkplek op,geen gezever meer met VDAB toestanden en opleidingen die handenvol geld kosten.
6)bekijk het over een periode van enkele jaren,zo heeft men de tijd om maatregelen te nemen om de economie aan te zwengelen.
7)Werk als overheid ondertussen aan lasteverlaging werkgever/werknemer
8)Die mensen zullen klaar zijn voor de arbeidsmarkt en zich niet tegen wil en dank moeten wentelen in de arbeidsloosheid,wanneer zij terug zullen vallen op een regulier betaalde job.
9)Er wordt bv. bepaald hoeveel werlozen men in dit stelsel mag aannemen hoeveelheid/tegenover totaal aantal werknemers,om misbruik uit te schakelen.
10)die mensen betalen normale belastingen op dat loon= nochmaals winst overheid.
neem bv. 1200 nettoloon.
de overheid betaald 480 Euro(normaal dopgeld +/-900 Euro?)
de werkgever betaald 720 Euro + lasten(groot verschil tegen een gewoon loon).

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 4 april 2006 om 13:39.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 13:17   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Akkoord, maar het minimumloon optrekken door belastingvermindering, niet door opslag. Iedereen zou daar van moeten profiteren, ook de hogere lonen.

Misschien is een andere regel beter

5 jaar gewerkt ---- 5 maand respijt
-
25 jaar gewerkt----25 maand respijt

Mensen die langer gewerkt hebben, hebben als dusdanig meer afgedragen aan de gemeenschap dan iemand die pas begonnen is.
ja, doen, leuk voor de jongeren.
kunnen ze hun gezinsuitbreiding zeker uitstellen tot ze 35 zijn.

En erna? Naar het daklozencentrum?

Jongeren die zich willen omscholen (omdat ze met hun diploma geen werk vinden) kunnen dat dan zelfs niet meer.
Oud 4 april 2006, 13:19   #33
duncan
Banneling

Standaard

10 jaar geleden waarschuwde ik al voor ONDERwaarderingen vooral in zake LOON.

De meeste sociaal 'Antwerpse' werkgevers melken hun burgers al genoeg uit en betalen AL genoeg onder het € gemiddelde .

Ik vindt dat er teveel ambtenaren werken en grote kindjes in kostuum die TE veel kosten ....gooit die achter den dop zoals ze met pwa cheques en andere systemen ( MENSEN ) ook deden .

Gemeenschaps inkomsten was al ter sprake gekomen bij de groen & pwa cheques ik vind dat GEEN goed idee & even dwaas zoals de meeste wetten .

Den dag dat dit ingevoert wordt is den dag dat ik beter kan moorden om te eten en leven net zoals er in EIGEN volk nu al aanwezig is bvb Dirk Trioen die even in den bak zit en andere... .

Ik beschouw dit initiatief als corrupt voorbereide misleiding van jobs die ondergewaardeert worden .

Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 13:19.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 13:23   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grosso modo de helft van de vacatures worden intern opgevuld, maar gepubliceerd voor publicitaire redenen, dat weet iedereen, zelfs de superdomme superbazen.
zo gaat dat eh, dat is bij ons ook zo. Niet enkel om publicitaire redenen, ook om wettelijke redenen.
Bijv. een situatie waarin er 3 vacatures beschikbaar zijn. De twee hoogste functies zijn al op voorhand ingevuld door twee mensen die gewoon een hogere functie krijgen. De laagste is ook al ingevuld door iemand die ze zelf hebben uitgekozen. Maar die vacatures moeten gepubliceerd worden. Je kunt wel solliciteren, maar eigenlijk heeft dat geen nut.
Oud 4 april 2006, 13:39   #35
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, doen, leuk voor de jongeren.
kunnen ze hun gezinsuitbreiding zeker uitstellen tot ze 35 zijn.

En erna? Naar het daklozencentrum?

Jongeren die zich willen omscholen (omdat ze met hun diploma geen werk vinden) kunnen dat dan zelfs niet meer.
Naar het daklozencentrum? zo een vaart zal het bij de meeste niet lopen, volgens mij als het er op aan komt vinden diegene die willen wel werk,
ik weet het, er is geen werk wordt er gezegd, anderzijds zijn er openstaande vacatures waar men buitenlanders voor moet binnen halen.
Het kan zijn dat men tijdelijk een paar ander jobs moet doen die niets met uw diploma te maken hebben maar dat is dan maar zo.
Als het er bij mij op aan moest komen loop ik desnoods achter de vuilkar, tijdelijk hé, geen tien jaar, of ging ik bij een hovenier werken, maakt niet uit.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 14:31   #36
duncan
Banneling

Standaard

zever in paksjes ik schoolde mezelf MEERDERE malen om en werkte zowel voor de vuilkar als gezinnen enz... .

Buitenlanders worden hier gehaald om goeikoper eht eigen volk uit te melken ja daarom .
Oud 4 april 2006, 14:34   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Naar het daklozencentrum? zo een vaart zal het bij de meeste niet lopen, volgens mij als het er op aan komt vinden diegene die willen wel werk,
ik weet het, er is geen werk wordt er gezegd, anderzijds zijn er openstaande vacatures waar men buitenlanders voor moet binnen halen.
Het kan zijn dat men tijdelijk een paar ander jobs moet doen die niets met uw diploma te maken hebben maar dat is dan maar zo.
Als het er bij mij op aan moest komen loop ik desnoods achter de vuilkar, tijdelijk hé, geen tien jaar, of ging ik bij een hovenier werken, maakt niet uit.
er zijn genoeg bedrijven - vaak bouwbedrijven - die enkel buitenlanders willen omdat ze weten dat ze minder moeten betalen. Solliciteer je als autochtoon, dan maak je geen kans. Die bedrijven doen dat niet altijd met slechte wil, ze willen ook gewoon overleven.

Ik heb ondertussen al een aantal sollicitatiebrieven verstuurd voor jobs die zogezegd "onder mijn diploma" zijn. Denk maar niet dat je daar iets van hoort. Die moeten u niet.

Als je dan de bedrijfsleiders hoort, dan zeggen die ook allemaal van: "neem er geen met een hoger diploma, die zijn toch binnen de kortste keren vertrokken".

Een uitzondering zijn soms de tijdelijke klusjesopdrachten, maar goed, die kan ik lichamelijk niet aan.

Als je 'klem' zit en geen werk meer vindt, is het tijd om je om te scholen.
Maar je omscholen gaat niet als je geen geld verdient of geen uitkering krijgt. Je moet van iéts leven eh, de patatjes verschijnen niet vanzelf op je bord. Ik denk dat mensen die werk zoeken toch geneigd zijn eerst rond te kijken naar een andere interessante job, in plaats van meteen om te scholen, of je fulltime te engageren voor een job die je eigenlijk weinig perspectieven biedt (zoals achter de vuilkar lopen). Solliciteren kost tijd eh. Vacature localiseren, beetje uitzoeken wat men daar precies van je verwacht, een goeie brief schrijven. Als je daarnaast werkt en het huishouden moet doen, gaat dat ook niet zo lekker vooruit. En voor je het weet zijn er talrijke nieuwe arbeidskrachten op de markt, concurrenten dus, die minder lang 'plat' hebben gelegen en die dus aantrekkelijker zijn voor de werkgever.
Oud 4 april 2006, 16:11   #38
duncan
Banneling

Standaard

VOOR DE MENSEN DIE NI KUNNEN LEZEN -

DER ZIJN DER DIE VEEEEEEL OMSCHOLINGEN DOEN .

* en schijf eens aub autochtoon ( eigen volk) erbij dan weet iederéén over wie dat het gaat = sociale communicatie .

Persoonlijk ik al TE VEEL omscholingen gedaan waar die gekostumeerde clowns en hun oversten rijker mee werden dan ik .

*politiek heeft GEEN voeling met eigen volk en wat er leeft in eigen maatschapij.

Laatst gewijzigd door duncan : 4 april 2006 om 16:12.
Oud 4 april 2006, 16:21   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zei je iets?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:24   #40
duncan
Banneling

Standaard

Dat men zevert over jongeren die zich steeds mogen omscholen en nogis en nogis voor NIETS omdat hunne LUIEN baas GEEN sociale voeling meer heeft
( veel in Antwerpen minder luie bazen(innen) buiten Antwerpen)

En neen ik zei niets ge moet ni sociaal doen tgo mij das normaal tegenwoordig in deze conservatieve maatschapij ...go ahead
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be