![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat "opnieuw zin krijgen" verraadt het meest obsessieve vooroordeel dat werklozen geen zin in werken zouden hebben. Met mijn systeem van werkeisers zou dat vooroordeel eens en voorgoed in de grond geboord worden... |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien er daarentegen een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem zou bestaan, dan zou een gemeenschapsdienstpresteerder er wel belang bij hebben een dergelijke job te aanvaarden. In dat geval zou die persoon voormelde deeltijdse job van 25 uur per week kunnen aanvullen met nog wat uren gemeenschapsdiensten, bv. 10 uur gemeenschapsdienst per week. Op die manier zouden per week 35 uren volstaan om aan een maandinkomen van pakweg 1.000 euro te komen (= ((25x8)+(10x5))x4), in plaats van 50 uren per week indien het enkel zou geschieden via gemeenschapsdienst. Laatst gewijzigd door Cynicus : 8 april 2006 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#26 |
|
Parlementslid
|
Door er een andere naam aan te geven, neem je het maatschappelijk stigma niet weg(vgl.vreemdelingen-allochtonen).
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Probeer van mij maar eens een werkeiser te maken.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
Dure woordenspuwers lukken er zelfs in zich meer dan 10 jaar buiten 'schot' te houden...
Schijnbaar zijn ze te slim om te werken en hebben ze bijna geen eergevoel... Maar met zo'n typetjes gaan kortelings de aasgieren gieren van het lachen... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
En waarom zou dat zo zijn?
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
werkonwilligheidsuitkering beperken in de tijd (1 j), subsidies afschaffen en ge zult rap uw kinderklap laten vallen
even geduld Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 april 2006 om 18:33. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
trade-off: uw imaginair "stigma" van uitkeringstrekker versus de easy money dat daar tegenover staat. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Ik zou ook met u kunnen praten over de recenste parser voor genoom-resultaten ontwikkelt aan de Universiteit van Gent, of de imbedding van hiv in het mazelenvirus.... Maar met een landloper ga je ook niet praten over hoe je je huis moet isoleren.
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allemaal geklooi in de marge. In de praktijk wordt van het systeem van dienstencheques gebruik gemaakt om iets (wettelijk toegelaten) bij te verdienen bovenop de uitkering, en zo is het leefbaar. Met het bodemuurloon dat jij in gedachten hebt, kan je niet eens je verplaatsingen betalen en je andere extra-beroepsonkosten. Wat er prioritair moet gebeuren is het wegwerken van de werkloosheidsval, tegelijk met het wegwerken van de werkende-armen-val. Dit vraagt in de eerste plaats om fiscale hervormingen. De oplossing is niet: uurlonen in nepstatuten van 5 �* 6 euro per uur. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 april 2006 om 10:53. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik lees hier ook veel over mensen die niet willen werken. Ik denk dat cynicus al kort het concept werkloosheidsval heeft aangehaald. Het probleem is dat gaan werken voor sommige mensen (vooral als je kinderen hebt) te duur is (kinderopvang, vervoer). De oplossing is niet de werkloosheidsuitkering af te nemen maar allerlei "voordelen" die je als uitkeringsgerechtigde (en vooral als leefloner) hebt, gradueel afbouwen als je terug aan het werk gaat en een zeker inkomen hebt. Nu is het vaak zo dat eens je een bepaald inkomen hebt, al je "voordelen" wegvallen waardoor het niet zo interessant is om te gaan werken. Is dat profiteren? Laatst gewijzigd door 1010 : 11 april 2006 om 12:40. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Minister
|
Beter zou zijn om de mensenrechten (en dus ook het recht op werk)te vervangen door het recht op het overleven
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
IK EIS WERK
En ik voel mij gediscrimineerd. Op grond van mijn leeftijd wil men mij niet meer aannemen, hoewel ik wegens te weinig loopbaanjaren pas op mijn 65ste met pensioen kan. Als vele vrouwen van mijn generatie ben ik opgehouden met werken om mijn kinderen zelf op te voeden, dit ZONDER TE GAAN STEMPELEN, dus wat carrière betreft volledig verloren jaren. Dus ik ben te oud om werk te krijgen, te jong om met pensioen te mogen. Als "luie" werkloze, te lam om werk te zoeken zoals er hier velen denken, verdoe ik mijn tijd met vrijwilligerswerk, dat is onbetaald en daar leg ik zelf nog geld op toe. Wel, Don Quichote, wat bied je me aan ? Of ben jij zo stom dat je windmolens voor monsters aanziet m.a.w. werklozen voor luieriken.
|