Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2006, 22:10   #141
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Moeilijk Ik denk dat we daar in een sociaal vacuüm vallen.
Ik heb eerst pwa gedaan en daarna een halftime contract gekregen. Ik heb nu minder dan eerst. Ik vergeet idd altijd weer dat ik werk. Ik voel me nog steeds een werkloze. In juli loopt mijn contract af en dan ga ik doppen tot aan mijn dood, zeker weten. Maar troost je, erg oud zal ik wel niet worden.

Laatst gewijzigd door debbie : 9 april 2006 om 22:11.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 22:12   #142
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik heb eerst pwa gedaan en daarna een halftime contract gekregen. Ik heb nu minder dan eerst. Ik vergeet idd altijd weer dat ik werk. Ik voel me nog steeds een werkloze. In juli loopt mijn contract af en dan ga ik doppen tot aan mijn dood, zeker weten. Maar troost je, erg oud zal ik wel niet worden.
ach mss legaliseren ze cannabis wel dan kunnen we een coffeeshop beginnen vlak bij de grens van frankrijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 22:12.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2006, 22:53   #143
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ach mss legaliseren ze cannabis wel dan kunnen we een coffeeshop beginnen vlak bij de grens van frankrijk
Als het aan ons ligt: "ja!"
Oud 9 april 2006, 23:00   #144

Standaard

Citaat:
Als het aan ons ligt: "ja!"
als het aan ons ligt ook maar ja het ligt noch aan jullie noch aan ons he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 9 april 2006, 23:21   #145
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als het aan ons ligt ook maar ja het ligt noch aan jullie noch aan ons he.
Aan ons misschien wel

Als we officiele verkozenen hebben (want Hugo is voor de moment nog altijd een onafhankelijke senator) op gemeentelijk, regionaal en federaal vlak (dat moet dus in orde zijn tegen 2009), dan zullen we daarvoor ijveren.
Oud 9 april 2006, 23:43   #146

Standaard

Citaat:
Aan ons misschien wel

Als we officiele verkozenen hebben (want Hugo is voor de moment nog altijd een onafhankelijke senator) op gemeentelijk, regionaal en federaal vlak (dat moet dus in orde zijn tegen 2009), dan zullen we daarvoor ijveren.
kan je wel uitvoeren wat je belooft ? Hoe ga je dat internationaal aanpakken ? ik bedoel besef wel dat belgie in dat geval het internationaal drugpact van ergens in de jaren dertig moet opzeggen of overtreden he ? big brother zal kijven hoor.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 april 2006 om 23:44.
Oud 9 april 2006, 23:48   #147
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
om zelf te kunnen ondernemen, produceren heeft men toegang nodig tot de natuurlijke hulpbronnen. Die toegang is in onze maatschappij te koop en de toegang mag ook gemonopoliseerd worden. zonder investeringskapitaal heeft men dus feitelijk gezien geen recht op ondernemen. wel in theorie maar daar zijn wij niks mee.

wat de joden betreft - er waren en zijn ook arme joden he

wij zijn gewoon tegen kapitalisten - jood of niet jood voor ons zijn ze allemaal even rot
Hoeveel natuurlijke hulpbronnen heb je nodig om gewoon wat spul te versjacheren op ebay ofzo? Ik ken mensen die daarmee hun geld verdienen, ze hebben welgeteld 1000 euro kapitaal geïnvesteerd. Multinationals zullen het niet worden, maar ze zijn alleszins niet afhankelijk vd Staat voor hun levensvoorziening en hoeven zich dus nergens voor te schamen. In theorie mag je dan gelijk hebben dat niet iedereen gelijke toegang heeft tot de natuurlijke rijkdommen, maar in praktijk lijkt me dat voorlopig nog geen onoverkomelijk probleem te vormen (en dus geen rechtvaardiging om te doppen).

De haat tegen kapitalisten en die tegen joden gelijken sterk op elkaar, omdat beiden ingegeven zijn door afgunst (player haters haten iedereen die succesvoller/beter/rijker is dan zijzelf) en de neiging hebben om een hele groep verantwoordelijk te stellen voor de fouten van hun individuele leden. Het is dezelfde zondebok-logica die gebruikt wordt en die typerend is voor collectivisten: de oorzaak van het probleem moet altijd buiten de eigen groep gezocht worden.

Ik kan nog begrijpen dat iemand tegen het kapitalisme is, maar waarom meestappen met de communistische zever van klassenstrijd en een eengemaakte, zelfbewuste proletariaat?
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 00:02   #148
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan je wel uitvoeren wat je belooft ? Hoe ga je dat internationaal aanpakken ? ik bedoel besef wel dat belgie in dat geval het internationaal drugpact van ergens in de jaren dertig moet opzeggen of overtreden he ? big brother zal kijven hoor.
Ik heb het uiteraard over softdrugs, en Nederland kan daarvoor als voorbeeld dienen.

Overigens ben ik persoonlijk tegen het verlagen van de leeftijd naar 16.
Oud 10 april 2006, 01:10   #149

Standaard

Citaat:
Ik heb het uiteraard over softdrugs, en Nederland kan daarvoor als voorbeeld dienen.

Overigens ben ik persoonlijk tegen het verlagen van de leeftijd naar 16.
is geen antwoord op de vraag lombas. Cannabis staat in het internationaal drugpact opgenomen. Belgie heeft het ondertkend ( onder "dwang" ) en nederland trouwens ook en heef tzich zodoende ertoe verbonden oa cannabis niet te legaliseren. Als we verder willen gaan dan een gedoogbeleid dan zal dat verdrag dus ofwel opgezegd ofwel overtreden moeten worden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 01:11.
Oud 10 april 2006, 01:34   #150

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Hoeveel natuurlijke hulpbronnen heb je nodig om gewoon wat spul te versjacheren op ebay ofzo? Ik ken mensen die daarmee hun geld verdienen, ze hebben welgeteld 1000 euro kapitaal geïnvesteerd. Multinationals zullen het niet worden, maar ze zijn alleszins niet afhankelijk vd Staat voor hun levensvoorziening en hoeven zich dus nergens voor te schamen. In theorie mag je dan gelijk hebben dat niet iedereen gelijke toegang heeft tot de natuurlijke rijkdommen, maar in praktijk lijkt me dat voorlopig nog geen onoverkomelijk probleem te vormen (en dus geen rechtvaardiging om te doppen).
wel om te beginnen heeft men voor eender wat men wil doen altijd plaats nodig. internet heeft men voor ebay ook nodig ( is idd geen natuurlijke hulpbron maar een door het kapitalisme gecreerde behoefte). Nu internet kan ik mij normaal gezien niet permiteren maar ik heb het toch geforceerd omdat ik anders niet politiek actief kan zijn.

soit ik zeg dat omdat de meeste armen ebay niet eens kunnen kennen doordat ze geen toegang tot het net hebben.

wat mijzelf betreft is het gewoon zo dat ik niet commercieel aangelegd ben. Ik snap die ebay eigenlijk ook niet zo goed. Maar het interesseert me wel maar mezelf kennende zou ik er dan hooguit ten gunste v vws dingen gaan verkopen. moraal van het verhaal - mogen enkel commercieel ingestelde mensen in onze maatschappij kunnen overleven ?

Citaat:
De haat tegen kapitalisten en die tegen joden gelijken sterk op elkaar, omdat beiden ingegeven zijn door afgunst (player haters haten iedereen die succesvoller/beter/rijker is dan zijzelf) en de neiging hebben om een hele groep verantwoordelijk te stellen voor de fouten van hun individuele leden. Het is dezelfde zondebok-logica die gebruikt wordt en die typerend is voor collectivisten: de oorzaak van het probleem moet altijd buiten de eigen groep gezocht worden.
een van mijn favoriete uitspraken die onder zowel de armen als de niet armen veel opschudding bleek te wekken ( maar dus ook mensen doet nadenken hoewel de symboliek ervan vaak slechts moeizaam wordt begrepen) is devolgende.

de eerste vijanden van de armen dat zijn de armen zelf ( doordat ze de kaas van hun brood laten halen )

de tweede vijanden van de armen dat zijn diegenen die geacht worden de armen te helpen maar dat niet kunnen omdat ze de armoede niet zelf kennen

de derde vijanden van de armen dat zijn de werkende mensen die moetne leren om naar boven te bashen ipv laffelijk naar beneden.

de laatste vijanden van de armen dat zijn de rijken want die kunnen zonder de medewerking van de eerste drie vijanden onze armoede niet meer organiseren.

wanneer ik de rijken en soms ook de werkers en de hulpverleners stigmatiseer dan gaat dit louter om het omkeren van het stigma. Ik ben er heus niet op uit alle rijken te vergassen (hooguit verplicht laten behandelen tegen hun geldverslaving ). De armen worden echter altijd al gestigmatiseerd. De rijken mogen dat ook eens kennen.

Ik heb verschillende rijke vrienden tot zelf heeel heeel rijke toe. Wat mij opvalt is dat zij over die stigma s die ik de rijken wel eens graag opkleef zelf helemaal niet zo struikelen en er de humor best wel van kunnen inzien. maar dat het vooral de middeklassers, hun werkslaven zijn die gedresseerd als ze zijn schijnbaar niet anders kunnen dan de rijken als afgoden te vereren.

mijn retoriek klinkt voor hen dan ook als vloeken in de kerk. Maar daarom doe ik het dus net . ik heb nu eenmaal een hekel aan heilige huisjes

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 01:47.
Oud 10 april 2006, 08:22   #151
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is geen antwoord op de vraag lombas. Cannabis staat in het internationaal drugpact opgenomen. Belgie heeft het ondertkend ( onder "dwang" ) en nederland trouwens ook en heef tzich zodoende ertoe verbonden oa cannabis niet te legaliseren. Als we verder willen gaan dan een gedoogbeleid dan zal dat verdrag dus ofwel opgezegd ofwel overtreden moeten worden.
Wij zijn in elk geval tegen elk verdrag, akkoord of alliantie die de vrijheid en de rechten die verleend worden aan de burgers temperen of in gevaar brengen.
Oud 10 april 2006, 09:44   #152

Standaard

Citaat:
Wij zijn in elk geval tegen elk verdrag, akkoord of alliantie die de vrijheid en de rechten die verleend worden aan de burgers temperen of in gevaar brengen.
dus ook tegen de universele verklaring voor de rechten van de mens ? en hoe zit het met de nieuwe europese grondwet ?

soit persoonlijk zou ik opteren om het internationaal drugpact gewoon te schenden. big brother doet zelf toch immers ook niks anders dan internationale verdragen schenden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 09:45.
Oud 10 april 2006, 10:13   #153
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus ook tegen de universele verklaring voor de rechten van de mens ? en hoe zit het met de nieuwe europese grondwet ?

soit persoonlijk zou ik opteren om het internationaal drugpact gewoon te schenden. big brother doet zelf toch immers ook niks anders dan internationale verdragen schenden.
Die grondwet, een project dat nu door Angela Merkel is herdoopt in "a Basic Treaty for Europe" duwen ze er nog wel door hoor, in 2009 onder het voorzitterschap van Duitsland.

Nu, als er eens hevig geknipt wordt in die tekst en alle zinnen met daarin "uitzondering" laten vallen, zou het er al een stuk frisser uitzien.
Oud 10 april 2006, 10:16   #154
Don Quichote
Banneling

Standaard

He, Napoleon,

Doe liever iets voor de armen, in plaats van te fantaseren dat u de wetten gaat veranderen.
Uw onzinnige tekstjes hebben de armen nog geen knijt vooruitgeholpen.

Integendeel.
Met uw levensvisie ga je nergens gehoor krijgen.
Eerder tegenkanting.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 10 april 2006 om 10:17.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:22   #155

Standaard

naar uw repressieve voorstellen tegenover werklozen wordt ook niet geluisterd

zeker en vast ben ik marginaal

maar jij bent nog marginaler

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 10:23.
Oud 10 april 2006, 10:23   #156
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
He, Napoleon,

Doe liever iets voor de armen, in plaats van te fantaseren dat u de wetten gaat veranderen.
Uw onzinnige tekstjes hebben de armen nog geen knijt vooruitgeholpen.

Integendeel.
Met uw levensvisie ga je nergens gehoor krijgen.
Eerder tegenkanting.
Problemen thuis of zo?
Oud 10 april 2006, 10:31   #157
Don Quichote
Banneling

Standaard

------------------------------
Ik heb niets te stellen.
"Men" zal de repressie opvoeren aangaande luiaards.
Ik constateer maar. (uit goede bronnen)
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 10:48   #158
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
------------------------------
Ik heb niets te stellen.
"Men" zal de repressie opvoeren aangaande luiaards.
Ik constateer maar. (uit goede bronnen)
Probeer je nu iemand bang te maken. Vergeet niet dat WIJ die RVA mannekes betalen hé,aan ons om bij te sturen waar nodig. Werken daar niet te veel mensen die tijdens hun "werk" op Politics.be zitten?
Oud 10 april 2006, 11:47   #159
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Probeer je nu iemand bang te maken. Vergeet niet dat WIJ die RVA mannekes betalen hé,aan ons om bij te sturen waar nodig. Werken daar niet te veel mensen die tijdens hun "werk" op Politics.be zitten?
Ja, de meeste leden van het VWS zullen die RVA mannekes betalen...
Waarschijnlijk met wortelschijven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2006, 12:14   #160
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ja, de meeste leden van het VWS zullen die RVA mannekes betalen...
Waarschijnlijk met wortelschijven...
Nogmaals voor CHIPIE,de meeste VWS leden werken normaal[SIZE=1] wel met een super lage verloning hé"[/SIZE]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be