Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 15 april 2006, 23:51   #1101
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
correctie, dit waren ze:

Tiens. Ik wist niet dat Carter betrokken was in de Iran-Contra affaire, om maar één voorbeeld te noemen. De Stinger raketten werden ook allemaal onder de Reagan administratie aan de Afghaanse "vrijheidsstrijders" gegeven. De CIA en militaire leiding waren er eerst tegen maar ja sinds wanneer luistert een rechts president naar mensen die er iets van kunnen weten?
solidarnosc is offline  
Oud 15 april 2006, 23:53   #1102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben hier geboren.
Ik ben zo bleek als een a4 papier.
Toch probeer ik zo 'contrair' mogelijk te leven niet conform de visie van de mensen in mijn geburen. Omdat het me zo bevalt.
Ik veracht wat in mijn omgeving voor cultuur doorgaat.
Ik werk een strikt minimum, en verdien er een max aan poen mee.
Opgaan in de bevolking, wat gij als 'goed' vooropstelt?
Jamais.
Nooit.
Nimmer.
Niehmahls.
Never.

Waarom?
Ik weiger mij aan te passen aan wat een ander mij als groepsnorm opdringt.
Waarom zou ik mij dat laten opleggen?
Zolang ik wettelijk niemand tekort doe, heb ik schijt aan uw normen.

Ik conformeer dus aan het beeld dat gij hier over de doorsnee allochtoon probeert op te hangen.
Naar welk land wilt gij mij deporteren?
Of moet ik een spuitje krijgen?
Zodra jij en pakweg 5 andere mensen van je kaliber de mensen hier zodanig gaan haten en hen beschouwen als dieren en in groep gaat optreden tegen hen met het idee dat je een dier mag doden, dan gaan we je inderdaad moeten afvoeren. In jouw geval moet het dan een geestesziekte zijn en niet een ziekelijke aanhang aan een cultuur van een geimporteerde imam. Je mag altijd voor die imam opteren en dan sturen we je naar Noord-Afrika.

Ik hoop dat je blij bent met je prijs. Het is niet de wasmachine of zo... maar het is toch een dure reis naar een zonnig land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 april 2006 om 23:53.
Jazeker is offline  
Oud 16 april 2006, 00:00   #1103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Ik ken ook Marokkanen die hard werken en eerlijk zijn en een zeer moeilijke jeugd achter de rug hebben, maar die zeggen openlijk niet mee te doen met de islamitische gebruiken en die proberen om op te gaan in onze bevolking. Die zijn er ook, maar die zijn niet interessant voor de islamcollaborateurs.
Meer nog... die mensen stemmen al makkelijk voor het VB ook. Ik heb een vriend in wiens regio geregeld wordt ingebroken. Die heeft een poolse buur. Op een nacht wordt de wagen van die vriend van me het slachtoffer van diefstal... ruit ingeslagen en autoradio eruit. Reaktie van die poolse buur "die voile vreemde, ze moeste ze allemaal het land oit smaaite" En die man meent dat echt want hij werkt gewoon voor zijn kostje en doet geen mens kwaad. En door dat te zeggen apprecieren de mensen hem nog meer. Ze weten dat hij niet uit misplaatste solidariteit een sms gaat aannemen en in de wagen springen om in Brussel wat wagens in brand te steken omdat een drugsdealer die schoot op de politie en werd neergeschoten te gaan verdedigen.

Maar ik ga ff zwijgen want er moeten wat migrantenknuffelaars klaarstaan om me tegen te spreken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 april 2006, 00:19   #1104
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Er zijn Marokkaanse jongeren die in dezelfde positie zitten en er zich wel in slagen een goede baan te vinden, een lief hebben en zich niet bezig houden met dergelijke criminéle zaken. Armoede is een typisch vals argument dat door de linkerzijde als excuus wordt gebruikt voor het banaliseren van zinloos en/of rassengeweld. Het feit is dat dikwijls het eigen "falen" in deze samenleving aanleiding gééft tot het plegen van zulke daden en niet de armoede die zogezegd deze jongeren tot wandaden zou drijven.
deze vind ik wel schitterend

zonder me verder uit te spreken over die vermeende links...om nog maar over je feitenkennismonopolie te zwijgen...
zeg jij hier dus in één adem dat :
1) eigen "falen" leidt dikwijls tot ...
2) armoede leidt niet tot..

hoe interpreteer je dat eigen "falen" in deze samenleving ?
is dat zoiets als : ik wou veearts worden maar helaas... ?
zou het misschien niet kunnen dat kans de droom om veearts te worden mede reeds vroegtijdig verminderd wordt door omgevingsfactoren genome eenzelfde doorzettingsvermogen ?
praha is offline  
Oud 16 april 2006, 00:29   #1105
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan...
Wat jij hierboven beschrijft zou toepasselijk zijn op een volwassen clochard die al jaren moedeloos rondzwerft zonder een cent op zak, en niet toepasselijk op een jochie van 16 jaar dat nog naar school gaat en een MP-3speler probeert te stelen (en denk maar niet dat de sukkelaar het zal verkopen om brood te gaan kopen).
Kom eens naar Antwerpen jongen en maak eens kennis met dat crapuul (en pas op, ik heb kennissen van dezelfde afkomst als de dader, denk maar niet dat ik over hen een kwaad woord zal zeggen, ik kan perfect het onderscheid maken), en je zal snel genoeg merken dat het niet over arme allochtonen met een minderwaardigheidscomplex gaat, maar wel over allochtonen zonder opvoeding en mét een zelfvertrouwen dat geen grenzen kent.

Les van de dag: iemand die geen normbesef meekrijgt zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan, volledig ongeacht zijn sociaal-economische toestand.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 april 2006, 00:31   #1106
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Meer nog... die mensen stemmen al makkelijk voor het VB ook. Ik heb een vriend in wiens regio geregeld wordt ingebroken. Die heeft een poolse buur. Op een nacht wordt de wagen van die vriend van me het slachtoffer van diefstal... ruit ingeslagen en autoradio eruit. Reaktie van die poolse buur "die voile vreemde, ze moeste ze allemaal het land oit smaaite" En die man meent dat echt want hij werkt gewoon voor zijn kostje en doet geen mens kwaad. En door dat te zeggen apprecieren de mensen hem nog meer. Ze weten dat hij niet uit misplaatste solidariteit een sms gaat aannemen en in de wagen springen om in Brussel wat wagens in brand te steken omdat een drugsdealer die schoot op de politie en werd neergeschoten te gaan verdedigen.

Maar ik ga ff zwijgen want er moeten wat migrantenknuffelaars klaarstaan om me tegen te spreken.
ja ... zo ken ik er ook... hard werkende Turken oa... goed wetende dat ze er 'gemiddeld' beter uitkomen in de publieke opinie dan Marokkanen stemmen die, racistisch als ze zijn wat overigens algemeen geweten is, op 't VB
btw was 't die pool ...Jazeker ?

ps. speciaal voor Darwin dan: wel effe bijvermelden dat die hard werkende Turken hun islam niet verloochenen
praha is offline  
Oud 16 april 2006, 00:38   #1107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba Bekijk bericht
Wat jij hierboven beschrijft zou toepasselijk zijn op een volwassen clochard die al jaren moedeloos rondzwerft zonder een cent op zak, en niet toepasselijk op een jochie van 16 jaar dat nog naar school gaat en een MP-3speler probeert te stelen (en denk maar niet dat de sukkelaar het zal verkopen om brood te gaan kopen).
Kom eens naar Antwerpen jongen en maak eens kennis met dat crapuul (en pas op, ik heb kennissen van dezelfde afkomst als de dader, denk maar niet dat ik over hen een kwaad woord zal zeggen, ik kan perfect het onderscheid maken), en je zal snel genoeg merken dat het niet over arme allochtonen met een minderwaardigheidscomplex gaat, maar wel over allochtonen zonder opvoeding en mét een zelfvertrouwen dat geen grenzen kent.

Les van de dag: iemand die geen normbesef meekrijgt zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan, volledig ongeacht zijn sociaal-economische toestand.
dat laatste treed ik volledig bij...

vraag is dan wel... wanneer/waar krijgt men dan minder normbesef mee ?
praha is offline  
Oud 16 april 2006, 00:41   #1108
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja ... zo ken ik er ook... hard werkende Turken oa... goed wetende dat ze er 'gemiddeld' beter uitkomen in de publieke opinie dan Marokkanen stemmen die, racistisch als ze zijn wat overigens algemeen geweten is, op 't VB

ps. speciaal voor Darwin dan: wel effe bijvermelden dat die hard werkende Turken hun islam niet verloochenen
Nee... de pool waarover jij spreekt is mij onbekend maar jij als gedegen linkse moet die marrokanen maar eens flink hun vet gaan geven omdat ze stemmen voor het VB. Het zal je goed doen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 april 2006, 00:44   #1109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik onthou uit je post dat Turken ook racistisch zijn ? Mja... kan kloppen... hun geschilletjes met de grieken... even racistisch als ons verschil met de walen en dan moet ik ineens tot de ontdekking komen dat we allemaal mensen zijn en dan gaan we hand in hand een cirkel vormen omheen de wereld en met een regenboog op de achtergrond zingen van "we are the world". Hoe makkelijk kan het zijn ?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 16 april 2006, 00:57   #1110
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
vraag is dan wel... wanneer/waar krijgt men dan minder normbesef mee ?
cultuur/religie zal een rol spelen, maar ik trek de grootte daarvan toch in twijfel aangezien ik persoonlijk een jongen ken van Noord-Afrikaanse afkomst die de Islam zeer intensief belijdt, maar toch een perfect geïntegreerde, vriendelijke en slimme jongen is...
Daarom ook dat mensen zoals Darwin hier dikke zever verkopen door zulke feiten te koppelen aan cultuur of religie...

Van kindsbeen af op straat rondhangen, en nog erger, in groep rondhangen, lijkt me daarentegen een zeer aannnemelijke verklaring.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 16 april 2006, 01:07   #1111
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
een voorzet die enkel de moordenaar in een beter daglicht stelt.
een voorzet die vergeet dat iemand vermoord werd voor een prul, dat een familie weent om een vermoord kind, dat de goede naam van vreemdelingen die zich hier wel goed gedragen weeral ten grabbel gegooid worden.
Is dat geen onnozele zwart-witte gedachtenkronkel van Nynorsk?
nee hoor, je bent mis.

het was een voorzet die hopelijk een belletje zou doen rinkelen dat we helemaal niet kunnen oordelen over de persoonlijkheid van de dader. Misschien is het een psychopaat, misschien niet. We zullen er ook nooit over kunnen oordelen. Het enige wat we kunnen hopen is dat 'm gevonden wordt en dat experten na onderzoek ons iets kunnen vertellen over die persoonlijkheid. Niet dat wij daar veel aan kunnen hebben, maar de overblijvende slachtoffers van deze schandalige moord hebben er wellicht wél heel veel aan. Die familie die weent om een vermoord kind heeft alvast niks aan voorbarige oordelen.
Oud 16 april 2006, 03:24   #1112
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar Bekijk bericht
laten we eerst het proces afwachten voor we uitspraken doen over een al of niet milde straf.

Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden.

De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie.

Geen excuus!
Ik ben ook opgegroeid in een kansarm gezin,ttz mijn moeder was arbeidsongeschikt en een klootzak van een vader die geen allimentatie wilde betalen!
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om mensen te beroven of pijn te doen want ik WERKTE veel liever vor mijn geld.
De linkse rakkers hebben he Vlaams Belang groot gemaakt door alle kritiek af te wimpelen als zijnden infantiel,racistisch en ondoordacht!
1.000.000 kiezers die niet meer stemmen op links en alle zoontjes en dochtertjes die gebruik maken van papa en mama hun naam,tja
En neen ik ben geen VB adept,ben zelf van vreemde afkomst

Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?
Oud 16 april 2006, 06:50   #1113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?
Heel belangrijk ja, maar moeilijk te realiseren vanachter een politiek cordon, vindt je ook niet?
Zouden we daar de vrienden-politici van de witteboordcriminelen niet toe kunnen aanzetten?
Ik herinner me namelijk vaag dat de hierbovengenoemde Beaulieubaas en de toenmalige minister van justitie (niet) toevallig dezelfde naam droegen....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 06:50.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 07:11   #1114
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op een Marokkaans forum was nog iets straffer te lezen:
'' het slachtoffer had maar zo gierig niet moeten zijn en had die MP3-speler direct moeten afgeven''
[SIZE=3]En dan vinden ze het raar dat ik ALLE moslims wil zien vertrekken[/SIZE]

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline  
Oud 16 april 2006, 07:13   #1115
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik ken nochtans geen enkele linkse knuffelaar die moslimfundi's heeft bewapend. Rechtse daarentengen zijn er met hopen. Om er maar één te noemen.

Frankrijk en veel linkse landen voeren maar als te graag handel met iran ook in wapentuig.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Morghodius is offline  
Oud 16 april 2006, 07:14   #1116
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Omdat het nonsens is religies de schuld te geven van alles.
Omdat het nonsens is alle religies over dezelfde kam te scheren.
Omdat het nonsens is religies, die één van de wezenskenmerken van een beschaafde samenleving zijn, te willen aanvallen.
...
vreemd dat we dat dan wel mogen doen bij het christendom !!!

Morghodius is offline  
Oud 16 april 2006, 07:16   #1117
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Ik herneem nogmaals het artikel en lees eens goed....

15/04 Roofmoord Brussel-Centraal "ruikt naar racisme"

Fouad Ahidar, Brussels volksvertegenwoordiger voor sp.a-Spirit, plant een optocht tegen zinloos geweld naar aanleiding van de roofmoord woensdag in het Centraal Station in Brussel.

In De Morgen zegt hij zaterdag dat de moord omwille van een MP3-speler "naar racisme stinkt". "Ik probeer al een tijdje aan te kaarten dat steeds meer criminele Marokkaanse of Turkse jongeren slachtoffers uitkiezen die er als ongelovigen uitzien. Vorige maand was het een Nigeriaanse jongen en nu een Belgische", aldus Ahidar. "We moeten racisme bestrijden in al zijn facetten, of dat nu van de allochtone of de autochtone gemeenschap is", luidt het.

Faoud Ahidar is van plan de optocht op woensdag 19 april te houden, maar de datum staat nog niet helemaal vast. De oproep om mee te stappen, is in de eerste plaats tot allochtonen gericht, maar de politicus benadrukt dat iedereen vrij is om deel te nemen.
-------------------------------------------------------------

die er als ongelovigen uitzien..............

Die vent maakt duidelijk een onderscheid tussen huidskleur of neen soms,een bruingebakken blanke met een krullekop komt in aanmerking voor GELOVIGE ...Dit is je reinste racisme en nogwel komende van die ellendelingen.

Die heeft zoals al de rest in zijn stomme kop en zeer dik smoel het woord ongelovige,smijt dat toch allemaal eens buiten.
In die koppen van moslims bestaan er ook maar 2 soorten mensen, moslims en niet-moslims (vergeten dus even de paar honderd andere religies en culturen).

hoezo zwart-wit, die gasten zijn de racisten van de religieuze wereld.

Morghodius is offline  
Oud 16 april 2006, 07:40   #1118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
nee hoor, je bent mis.

het was een voorzet die hopelijk een belletje zou doen rinkelen dat we helemaal niet kunnen oordelen over de persoonlijkheid van de dader. Misschien is het een psychopaat, misschien niet. We zullen er ook nooit over kunnen oordelen. Het enige wat we kunnen hopen is dat 'm gevonden wordt en dat experten na onderzoek ons iets kunnen vertellen over die persoonlijkheid. Niet dat wij daar veel aan kunnen hebben, maar de overblijvende slachtoffers van deze schandalige moord hebben er wellicht wél heel veel aan. Die familie die weent om een vermoord kind heeft alvast niks aan voorbarige oordelen.
Ook jij weet niets over de dader. Waarom probeer je hem dan al op voorhand te excuseren door er een mogelijke psychopaat van te maken? Helpt d�*t dan de wenende familie?
Oud 16 april 2006, 07:47   #1119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba Bekijk bericht
cultuur/religie zal een rol spelen, maar ik trek de grootte daarvan toch in twijfel aangezien ik persoonlijk een jongen ken van Noord-Afrikaanse afkomst die de Islam zeer intensief belijdt, maar toch een perfect geïntegreerde, vriendelijke en slimme jongen is...
Daarom ook dat mensen zoals Darwin hier dikke zever verkopen door zulke feiten te koppelen aan cultuur of religie...

Van kindsbeen af op straat rondhangen, en nog erger, in groep rondhangen, lijkt me daarentegen een zeer aannnemelijke verklaring.
Dat van kindsbeen op straat mogen rondhangen heeft wel degelijk te maken met die ene, ware godsdienst die enkel en alleen Mohamedanen aanhangen. Degenen die de ware godsdienst beleiden krijgen op die manier een superioriteitsgevoel ingelepeld om 'U' tegen te zeggen. Dat wordt nog versterkt door de laksheid van onze beleidsmakers.
Toch de rondhangers op straat die het straatlopen wordt toegelaten door hun ouders. Hun dochters, allesbehalve- straatlopers, hebben daar niet de minste last van. Maar ook d�*t ligt aan dezelfde religie.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 april 2006 om 07:50.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 07:53   #1120
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Kan mss een of andere imam een fatwa uitspreken tegen de daders?
Kan mss efficiënter zijn dan robotfoto's.

Laatst gewijzigd door stab : 16 april 2006 om 07:53.
stab is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be