Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht?
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht 77 50,33%
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld 55 35,95%
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook 21 13,73%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 12:50   #561
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen paniek, ik ga er alvast geen aanvragen.
Ik heb me alvast een half-automatische waterpijp met geluidsdemper aangeschaft !
Oud 14 april 2006, 12:56   #562
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

ik vind het wel grappig...

wapens om jezelf te verdedigen vanwege het recht op zelfverdediging ...
blijkbaar zijn wapens essentieel ...tot daar logisch laten we aannemen
maar om geen far-west toestanden te krijgen gaan we dat sterk regulariseren, zorgen voor opleidingen, zelfs voor jaarlijkse tests lees ik nu
al wie uit den boot valt mag dus geen wapen meer ... ook weer logisch

wat dan wel even vlug-vlug vergeten wordt is dat diegenen die uit den boot vallen plots uit hun recht op zelfverdediging ( die vorm die toch essentieel was ) ontzet worden
al een pak minder logisch

gaat echt wel bijdragen tot het 'veiligheidsgevoel' als ze je dat recht ontzeggen (bv na een slecht rapport schietoefeningen ofzo) en je weet dat de rest wel gewapend rondloopt
niet meer dan evident dat we er een pak gewapende 'criminelen' bijkrijgen

Laatst gewijzigd door praha : 14 april 2006 om 13:01.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 13:34   #563
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Net als alcoholisten zijn dat niet direct de personen die een wapenvergunning zouden mogen krijgen.
ik zou een wietroker met een wapen alvast meer vertrouwen dan een nuchtere doch agressieve driftkikker �* la rob klop.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 08:27   #564
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

En ondanks het bodemloze betoog van enkele onervaren moraalridders,ben ik nog steeds niet overtuigd.En beloof ik het uitschot een warm onthaal.

8)
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 09:01   #565
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik heb me alvast een half-automatische waterpijp met geluidsdemper aangeschaft !
Heeft u wel de nodige lessen gevolgd om daar op de juiste manier gebruik van te kunnen maken? U oefent toch wel regelmatig genoeg?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 13:58   #566
Ronny King
Burger

Standaard

[quote=Jazeker;1654862]Mja... kijk, een paar observaties hier, he.

2. hij is getraind op het hebben van een wapen. voor mijn part mag ie het ook in vrije tijd hebben maar dan na controle van zijn doen en laten in privé. Er zijn genoeg agenten die door de frustraties alcoholist of jointjesroker zijn geworden. Beiden moeten toch niet te erg worden vertrouwd met een trigger in de hand. In deze poll (wat het oorspronkelijk was) had ik reeds gestemd voor vrijere wapendracht maar dan wel onder strikte controles (wat een poll optie was, waarvoor dank). Gewoon degelijke controle en dan is er geen probleem. Ik zou de linksen zelfs blij kunnen maken : een controle-bureau waar eigenaars van een wapen zich jaarlijks moeten melden voor een paar kleine tests. Zoniet vervalt de licentie en gaat de politie het desbetreffende wapen ophalen bij de eigenaar.

Een wapen zomaar ophalen???? eerst is er een theoretische proef en daarna ( 6 maanden) een praktische proef per soort wapen ( revolver, pistool, geweer)met als hoogste belang het veilig hanteren van het wapen.Dan pas kun je een vergunning aanvragen. Val je onder de zone Ieper dan bepaald de wapenverantwoordelijke wanneer en welke vergunning je krijgt. Vraag je een 9 mm pistool dan kun je misschien na een half jaar wachten een vergunning voor een .22 revolver krijgen. Verder dien je per vergunning een formulier te tekenen bij de politie dat ze op gelijk welk tijdstip, zonder huiszoekingsbevel, uw wapens mogen controleren. Ieder jaar een test is volslagen zinloos want wie gaat wat bepalen en beoordelen? Een schutter die 3x per week gaat trainen zal een beoordeling moeten krijgen van een agent waarvan zijn wapen nog in het origineel wapenvet zit en die nog gene olifant op 5 meter kan raken? Iedere schietbeurt is nu reeds geregistreerd met naam, tijd, schietbaan, soort wapen, caliber. Betreffende het ophalen van wapens wegens een buis: ieder wapen is aangekocht met de nodige wettelijke papieren en met geld zuurverdiend, belast, en nog eens belast met 21´% BTW en taksen en accijnsen op wapens en munitie. Als je weet dat een doorsnee wapen 1000 euro kost en je hebt er 12 dan ga je niet zomaar uw eigendom afgeven. Met de nieuwe wapenwet wil die waalse nonkeltrut alle wapens onteigenen mits billijke vergoeding (???????) In de UK werd er bij de onteigening 100 euro gegeven maar hunne pot was snel op. Als je weet dat sommige wapens hebben van 30.000 euro per stuk dan is het plaatje snel gemaakt. 1) een massale golf van inbraken met verlies van wapens en munitie ( vacuum verpakken in vet of olie en niet in uwen hof begraven want daar gaan ze eerst zoeken) 2) honderdduizend dagvaardingen tegen de staat wegens onteigening en miljarden euro eisen als schadevergoeding.
Ronny King is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 09:14   #567
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 april 2006, 10:10   #568
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst de achterban raadplegen?
Jij denkt dat de politieke wereld werkt rond Pasen? Je denkt iets té samenzweringsachtig.

Trouwens, als politiek secretaris en momenteel waarnemend voorzitter hoef ik niet echt iemand te raadplegen
Oud 18 april 2006, 10:10   #569
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Post zo ook eens iets over die vader hier in België die zijn dochter neerschoot, of een foto van Theo Van Gogh, of over dat drama in die Duitse school...
Oud 18 april 2006, 11:00   #570
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Post zo ook eens iets over die vader hier in België die zijn dochter neerschoot, of een foto van Theo Van Gogh, of over dat drama in die Duitse school...
Is dit dan werkelijk het gevolg van vrij wapenbezit?
Of zou dit eerder een mentaliteitsprobleem zijn.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 11:11   #571
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt wel op dat er zoveel schietincidenten zijn dat men telkens opnieuw diezelfde oude koeien uit de gracht moet halen of naar de VS moet verwijzen om aan te tonen hoe gevaarlijk die wapens wel zijn..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 11:36   #572
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

die moordenaar in het station, had die een vergunning om met een steekmes rond te lopen?Gewone mensen mogen zelfs geen pepper-spray op zak hebben!Met zo een ding had Joe, de mp3-drager, zijn belagers buiten werking kunnen stellen, zonder ze te verletsen.Maar nee! Zelfs dat is verboden! Belachelijk.Voor mij is het duidelijk.Liever zelf de wet overtreden als me als een schaap te laten slachten.Iedereen zou een wapen moeten aanschaffen om zich zonodig te verdedigen, de regering kan ons niet allemaal opsluiten...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 12:53   #573
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
die moordenaar in het station, had die een vergunning om met een steekmes rond te lopen?Gewone mensen mogen zelfs geen pepper-spray op zak hebben!Met zo een ding had Joe, de mp3-drager, zijn belagers buiten werking kunnen stellen, zonder ze te verletsen.Maar nee! Zelfs dat is verboden! Belachelijk.Voor mij is het duidelijk.Liever zelf de wet overtreden als me als een schaap te laten slachten.Iedereen zou een wapen moeten aanschaffen om zich zonodig te verdedigen, de regering kan ons niet allemaal opsluiten...
Als het volk wapens zou hebben, denk ik dat het eerder de overheid is die eens goed moet beginnen nadenken of ze niet uit haar kram zou gaan schieten
Oud 18 april 2006, 15:20   #574
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het spijt mij, maar wat u schrijft slaat nergens op. Sigaretten zijn wel degelijk toegelaten en er is bij mijn weten geen enkel voorstel van wetgeving om sigaretten te verbieden.
Enkel de chocolade versie ervan (Vera Dua...)

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 15:33   #575
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander van wapenbezit en wapendracht.
Immers het wapen op zich dood niet, menselijke vingers doen dit, en als de staat niet kan instaan voor mijn veiligheid, dan doe ik het zelf!
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 19:19   #576
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het volk wapens zou hebben, denk ik dat het eerder de overheid is die eens goed moet beginnen nadenken of ze niet uit haar kram zou gaan schieten
nonkel dolf heeft ook zijn BURGERS ontwapent.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 22:58   #577
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
maar enkel de tijd hen een nieuw uniform aan te meten, daarna kregen ze terug wapens, en een ticket naar het slagveld...
Eertijds was wapens dragen het recht van elke vrije man, en zich ermee verdedigen ook.Waarom vandaag niet meer? De politie kan niet altijd in de buurt zijn.Dat zie je alle dagen ...kijk maar naar het Centraal Station...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 18 april 2006 om 22:59.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2006, 07:54   #578
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat de politieke wereld werkt rond Pasen? Je denkt iets té samenzweringsachtig.

Trouwens, als politiek secretaris en momenteel waarnemend voorzitter hoef ik niet echt iemand te raadplegen
De voorzitter gaat gewoon zijn gang? Geen inspraak voor de leden of partijbestuur?
Ideaal!!
Oud 19 april 2006, 10:40   #579
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
De joden eerst.
Oud 19 april 2006, 10:42   #580
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voorzitter gaat gewoon zijn gang? Geen inspraak voor de leden of partijbestuur?
Ideaal!!
Neen, dat wil zeggen dat ik bij machte ben directe uitspraken te doen, die dan later gecorrigeerd kunnen worden.

Mijns inziens is VLOTT de meest democratische nationale partij van Vlaanderen hoor.

Dat zie je bijvoorbeeld duidelijk aan het congres rond het holebi-adoptiestandpunt, waar iedereen mocht spreken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be