![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Ik heb nu een koersfiets, ik word al wat ouder en ging met een stadsfiets maar traag meer vooruit.
Ik vind het erg knap, die ligfiets. Toch lijkt het mij meer iets voor sportievelingen. De volle deelname aan het autoverkeer is niet allen erg riskant, maar ook zeer onprettig. (Ik ben volledig uit het verkeer uitgestapt, minder uit schrik dan uit afkeer). Het hoofdbezwaar is wellicht inderdaad nog de prijs. Maar een prachtige ontwikkeling inderdaad. (Je ziet trouwens steeds meer ligfietsen, nog-niet-ingekapselde, op het fietspad voorbijsuizen). Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2006 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De drempel naar een velomobiel blijft hoog door, zoals je terecht aanstipt, de nog steeds hoge prijs. Ligfiets als velomobiel blijft inderdaad een sportief imago houden, waarbij snelheid heel belangrijk is. Nochtans is snelheid maar één element. Er is ook nog het comfort wat een niet te onderschatten factor is. Mensen die evenwel minder sportief zijn, kunnen voor een velomobiel opteren met trapondersteuning (bij de WAW www.fietser.be) is dat mogelijk. Die trapondersteuning (Bion-X) is trouwens ook mogelijk op een gewone fiets, maar bij een ligfiets en velomobiel is die ondersteuning veel doeltreffender. Minder luchtweerstand, zodat er niet zoveel energie verloren gaat. Daarnaast is er ook een hybride velomobiel die men alleen met ondersteuning kan kopen, maar die moet je dan inschrijven als motorfiets. Dan zit je toch weer met bijkomende kosten als verzekering en ingebruikstelling. Die hybride velomobiel is de Aerorider. Heel mooi van concept, maar met een inherent nadeel. Als je batterijen leeg zijn, moet je wel een heel zwaar voertuig proberen voort te duwen. Een WAW met Bion-X met lege batterijen, duw je moeiteloos vooruit. Bij de Aerorider gaat dat niet of nauwelijks. Bij de ligfietsen zijn er nu een aantal goedkope alternatieven (of beter: goedkopere). Zo stilaan is er ruimte voor seriematige productie, waardoor de prijzen aan het dalen zijn. Er is nu ook een Taiwanees bedrijf dat een paar modellen op de markt heeft gegooid aan relatief lage prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dergelijke vragen over ontwikkeling en productie van ligfietsen, plaats je best op www.gentseliggers.net/forum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij verwondert, is dat zo'n velomobiel geen verzekering en extra taksen vergt. Ook dat zulke 'trage' en kwetsbare voertuigen sowieso tussen het normale verkeer toegelaten worden. Als ik terugdenk aan mijn "kwetsbaar" moto-periode zou ik nu wat huiverig zijn om terug deel te gaan nemen, maar voor de jeugd lijkt het mij feest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu moet je echt niet denken dat een "velomobilist" eraan denkt zich te midden van de rijbaan te wagen op een drukke weg waar men 90 km/u rijdt. Uit ervaring weet ik dat er procentueel meer ongelukken gebeuren met wielertoeristen dan met velomobilisten die over het algemeen veel beter en redelijker rekening houden met het andere verkeer dan de vele horden wielertoeristen die denken dat zij keizer en koning zijn op de openbare weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag trouwens ook dat tijdens het weekend van 5-6-7 mei op de 'Hulshoutse Piste' de velomobiel voorgesteld wordt. Het ziet er dus inderdaad wel naar uit dat ik ooit nog wel eens een proefritje zal kunnen maken. Jochei !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.ligfietstreffen.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Worden die hebbedingetjes ook in Belgie ineengeknutseld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 april 2006 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() Prima tegen de cellulitis, zo'n ligfiets
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben deze tread lekker aan het volgen.
Nu is de vraag, zelfbouw of sparen? Puur trappen of hulpmotor? (heb daar wel wat ervaring mee. heb hier nog wat leuke motoren liggen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die velomobil, indien tof gebracht zie ik daar wel enige verandering in te komen. Maar duur is het wel. Zelf bouwen zal hoog in het verlanglijstje staan maar ik vrees dat het vaak nogal technisch teveel zal gevraagd zijn van de meesten. Bouw pakketjes op de markt gooien, dat zou de truc zijn denk ik.
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke motoren zou je daar in steken?