Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2006, 15:37   #161
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hm, zover zal het wel niet komen zeker!
Ik maakte Bill zijn berichtje even af.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:38   #162
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ah! Rotterdammers. Kim, ga eens in de rest van Nederland kijken.
??
Tot bijna 1970 was ik Rotterdammer. De conversatietrant in die streek neigt nogal tot het waar mogelijk voeren van een spottende, sarcastische ondertoon, die meer een gewoonte is dan een bedoeling.
Voorbeeldje: een mannetje stond te kijken naar het proefrijden op een hooggelegen deel van de metro-in-aanbouw en werd door een journalist onsterfelijk geciteerd toen hij (hoopvol) mompelde: "misschien dondert-ie wel naarbeneje ...".

Enige "volkswijsheden" op rijm:

- (over een grafschrift) hier rust baas Jansen, met zijn knechts; ze hadden gelijk en ze kwamen van rechts
- wie leverworst eet of een weduwe trouwt, weet nooit wat daarin is gedouwd

Inderdaad zijn moppen over en opmerkingen tegen "Belgen" daar nogal populair, maar ebben in de persoonlijke gewenning wel weg, tenzij het mikpunt zich te gemakkelijk laat "voeren"; net als de paar keren dat ik in Antwerpen was (wel erg wennen aan dialect/tongval): daar wilden sommige mensen mij eerst een poosje vertellen wat zij van "Hollanders" vonden, maar als ik ze daarover rustig, met af en toe een grinnik of een begrijpend knikje, liet uitpraten dan dronken we toch best gezellig samen (uitstekend) BIER.

Eigenlijk zie ik dus geen wezenlijke verschillen.

Het is overigens echt waar dat in België het eten gemiddeld beter is dan in Nederland.
Oud 1 mei 2006, 15:43   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Een oud Japans spreekwoord zegt (zonder zwans): 'Daar waar de Hollander gelopen heeft groeit geen gras meer' En zij kunnen het weten.
Kijk maar eens naar de sfeer/toestand van een Belgisch bedrijf dat overgenomen wordt door onze vrienden Hollanders.
De haven van Antwerpen (motor van Vlaanderen) zal na een idioot utopische samensmelting Vlaanderen/Holland verworden tot een haventje waar je hoogstens nog met een roeiboot zal kunnen komen. Onze 'vrienden' doen nu al zo makkelijk over uitbaggeren/spooraansluiting naar Duitsland.
Eén ding hebben ze wel gelijk. Er zijn blijkbaar een hoop domme Belgen die bereid zouden zijn om in hun voorgehouden sprookje te trappen. Not me.
Denk dat een nieuw Japans spreekwoord dan wel zou zeggen "In Wallonie groeit er wel gras, maar voor de rest is het een ekonomisch kerkhof."
Dat ge het beter met de Walen kunt stellen dan men de Hollanders is dan wel enerzijds Uw recht, maar anderzijds ook Uw probleem.
En daarbij, het sprookje dat met de Walen en de Fransen alles beter gaat, en dat we dan morgen onze gas en electriciteit wel gratis zullen hebben, en dat de transfers wel zullen omkeren van richting...schijnt mij toch nog een stuk dommer te zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:44   #164
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maakte Bill zijn berichtje even af.
Een Hollander die in mijn naam spreekt....tis al ver gekomen. Doe maar rustig verder; u bevestigt bij ieder bericht steeds meer het clichébeeld van, om het met uw woorden te zeggen, 'de Hollander'.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:44   #165
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Arrogant? Imperialistisch? Betweters?

Kortom, wat zijn je bevindingen?
Oud 1 mei 2006, 15:46   #166
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat ge het beter met de Walen kunt stellen dan men de Hollanders is dan wel enerzijds Uw recht, maar anderzijds ook Uw probleem.
En daarbij, het sprookje dat met de Walen en de Fransen alles beter gaat, en dat we dan morgen onze gas en electriciteit wel gratis zullen hebben, en dat de transfers wel zullen omkeren van richting...schijnt mij toch nog een stuk dommer te zijn.
WTF?????????????????????????????????????

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 1 mei 2006, 15:46   #167
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Een Hollander die in mijn naam spreekt....tis al ver gekomen. Doe maar rustig verder; u bevestigt bij ieder bericht steeds meer het clichébeeld van, om het met uw woorden te zeggen, 'de Hollander'.
Da's mooi. Zo wordt ik ook eens bevestigd in mijn identiteit.
Oud 1 mei 2006, 15:50   #168
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WTF?????????????????????????????????????
Leg eens uit...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:51   #169
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Arrogant? Imperialistisch? Betweters?

Kortom, wat zijn je bevindingen?
Ik heb nooit echt problemen ondervonden met Franse rederijen. Altijd vriendelijk en stipt.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:53   #170
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Mijn ervaring met de Fransen leert mij dat ze niet echt vriendelijk zijn, wanneer je ze vraagt of ze ook Engels spreken omdat mijn kennis van het Frans zeer slecht/onbestaand is.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 15:57   #171
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Inderdaad zijn moppen over en opmerkingen tegen "Belgen" daar nogal populair, maar ebben in de persoonlijke gewenning wel weg, tenzij het mikpunt zich te gemakkelijk laat "voeren"; net als de paar keren dat ik in Antwerpen was (wel erg wennen aan dialect/tongval): daar wilden sommige mensen mij eerst een poosje vertellen wat zij van "Hollanders" vonden, maar als ik ze daarover rustig, met af en toe een grinnik of een begrijpend knikje, liet uitpraten dan dronken we toch best gezellig samen (uitstekend) BIER.

Eigenlijk zie ik dus geen wezenlijke verschillen.

Het is overigens echt waar dat in België het eten gemiddeld beter is dan in Nederland.
Tsja we zijn nu eenmaal beleefde mensen, hé. Soms, toegegeven een beetje te beleefd. Het feit dat u gesellich samen verder bier (het beste ter wereld overigens) heeft gedronken en wat heeft gekeuveld, wil nog altijd niet zeggen dat er geen cultuurverschil zou zijn. Mijn volksgenoten zijn namelijk niet uit op hun absolute gelijk maar willen als zij zich buitenshuis begeven zich in de eerste plaats amuseren, en degusteren, met of zonder Hollander.
Ons eten beter? Dat is me nu nog nooit opgevallen!!!

Oud 1 mei 2006, 16:00   #172
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Tsja we zijn nu eenmaal beleefde mensen, hé. Soms, toegegeven een beetje te beleefd. Het feit dat u gesellich samen verder bier (het beste ter wereld overigens) heeft gedronken en wat heeft gekeuveld, wil nog altijd niet zeggen dat er geen cultuurverschil zou zijn. Mijn volksgenoten zijn namelijk niet uit op hun absolute gelijk maar willen als zij zich buitenshuis begeven zich in de eerste plaats amuseren, en degusteren, met of zonder Hollander.
Ons eten beter? Dat is me nu nog nooit opgevallen!!!
Ah, een andere versie van:'We tolereren u maar u laat ons koud en we zien u liever gaan'.
Oud 1 mei 2006, 16:01   #173
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Leg eens uit...
Ik spreek hier over Hollanders, en u begint over gratis Frans gas en het afgezaagde transfergezever.

Oud 1 mei 2006, 16:02   #174
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Mijn ervaring met de Fransen leert mij dat ze niet echt vriendelijk zijn, wanneer je ze vraagt of ze ook Engels spreken omdat mijn kennis van het Frans zeer slecht/onbestaand is.
Het is inderdaad nuttig om Frans te leren. Voor de meeste Fransen is Engels ook best moeilijk.

Verwonderen doet het mij nog steeds dat betrekkelijk weinig Belgen de rijkelijk voorhanden mogelijkheden tot twee- of drietalig opgroeien zo schaars benutten. Alle omliggende talen (waarvan 2 als "extra" binnen België gelijkberechtigd) hebben een veel groter bereik dan het Nederlands; kassa.
Oud 1 mei 2006, 16:09   #175
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit echt problemen ondervonden met Franse rederijen. Altijd vriendelijk en stipt.
Komt (alweer) wonderwel overeen met de officiële Belgische houding sinds 1830: Frankrijk is het voorbeeld, Olland zijn loeders.

Ik insinueer niets. Ik vraag alleen dat je daar eens over nadenkt.
Oud 1 mei 2006, 16:11   #176
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
we zijn nu eenmaal beleefde mensen, hé.

...

Mijn volksgenoten zijn namelijk
Pfffff... waarom spreek jij altijd in onze naam?
Oud 1 mei 2006, 16:11   #177
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad nuttig om Frans te leren. Voor de meeste Fransen is Engels ook best moeilijk.
Voor zover ik weet moeten Fransen zijn Fransen niet verplicht om 4 talen te leren tijdens hun middelbaar. Een extra inspanning voor Engels is dus niet teveel gevraagd.
Citaat:
Verwonderen doet het mij nog steeds dat betrekkelijk weinig Belgen de rijkelijk voorhanden mogelijkheden tot twee- of drietalig opgroeien zo schaars benutten. Alle omliggende talen (waarvan 2 als "extra" binnen België gelijkberechtigd) hebben een veel groter bereik dan het Nederlands; kassa.
Engels is nu eenmaal de de facto internationale taal. Tijdens mijn werk heb ik alleen Engels en Nederlands nodig. Andere talen heb ik niet echt nodig(behalve misschien om de toerist uit te hangen).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 16:13   #178
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Komt (alweer) wonderwel overeen met de officiële Belgische houding sinds 1830: Frankrijk is het voorbeeld, Olland zijn loeders.

Ik insinueer niets. Ik vraag alleen dat je daar eens over nadenkt.
Ik denk dat Kim oprecht is als ze over haar ervaringen vertelt. Met die belgische houding heb je wel gelijk maar ik denk niet dat Kim daar, in de dagelijkse verhoudingen, last van heeft.
Oud 1 mei 2006, 16:15   #179
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Kim oprecht is als ze over haar ervaringen vertelt. Met die belgische houding heb je wel gelijk maar ik denk niet dat Kim daar, in de dagelijkse verhoudingen, last van heeft.
Kim is oprecht. Wat niet belet dat ze zoals wij allen het anti-Ollandisme van kleinsaf meegekregen heeft. Dat begon nu eenmaal al in de lagere school met de geschiedenislessen.
Oud 1 mei 2006, 16:24   #180
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Kim : 1 mei 2006 om 16:25.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be