![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen ze nu teveel verdienen? Zolang ze het maar eerlijk afgeven aan de belastingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() "Ik was even weggeroepen voor een telefoontje toen het dossier van de FN wapens werd goedgekeurd". Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#243 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat heb ik nu echt nog nooit iemand horen beweren. En trouwens, de Afrikanen konden en kunnen best wel zelf beslissen wat ze met hun continent aanvangen hoor. U gaat toch niet beweren dat de mensen die toen naar ginder trokken dat deden uit humanitaire overwegingen t.a.v. de Afrikaanse inheemse bevolking. (Idem voor andere gekoloniseerde gebieden.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar zit ik trouwens te zagen over verontschuldigen? Op blootje knietjes gaan zitten? Er moeten gewoon sterkere globale herveldelingsmechanismes zijn, want als we moeten wachten tot de vrije markt het allemaal eens gaat fixen dan duurt het te lang. Ik geloof niet in de erfzonde, ik geloof daarentegen wel in de plicht om extreme armoede en extreme ongelijkheid uit te bannen. Des te meer omdat het Westen in het verleden haar aandeel erin heeft gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw Eurocentrisme is echt ziekelijk... voor u kan geluk enkel komen met rijkdom, democratie, mensenrechten en sociale voorzieningen? Please... lees eens een boek, praat eens met iemand die iets weet over Afrikaanse cultuur en pre- kolonialistische vormen van expressie en slik uw vooringenomenheid in. Laatst gewijzigd door Casca : 9 mei 2006 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zie Feremans: als het westen iets afneemt, wil dat zeggen dat het er voordien was.
Citaat:
![]() |
![]() |
#247 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En PS: als het over die gelukkigheid gaat, dat is inderdaad een schoolvoorbeeld van paternalisme, daar kan ik niets aan doen.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 9 mei 2006 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() Dat laatste versta ik niet goed, wat bedoelt u? (Ok, hij kan het inderdaad niet weten en 'gelukkig' is een vrij hol begrip misschien maar kom
![]() Casca kan inderdaad uw karakter of persoonlijkheid niet schetsen maar hij kan uw standpunt wel als eurocentristisch beschouwen, en daarin geef ik hem gedeeltelijk gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dit kind heeft geen behoefte aan filosofisch liberaal gezeik dat stipuleert dat uiteindelijk de wereld voor iedereen gaat verbeteren dmv de vrije markt, maar aan ETEN, en dan wel NU. Dan maakt het niet uit of een of andere topmanager wat minder verdient. En als het allemaal een beetje te ver van je huis vindt: ![]() Zo zijn er ook nog genoeg... Citaat:
Interesseert Mij Geen ZAK Meer vrije markt, minder vrije markt, collectivisering of geen collectivisering,... ik pleit voor geen van beide bij deze problematiek, ik pleit voor menswaardige levensomstandigheden. Citaat:
Citaat:
En voor je weer begint te zeiken over aalmoezen... wie pleit er hier voor 'aalmoezen'... besef je wel wat voor structurele veranderingen er zouden kunnen door gevoerd worden indien er voor elke Afrikaan 150 euro zou gegeven worden? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() Waar zou links gezeik de armoede al een millimeter vooruitgeholpen hebben?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En mijn geluk benadrukken is utilitaristisch, (cfr Bentham), niet paternalistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebruik dan eerder Mill, want het utilitarisme van Bentham is niet waar je op doelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Minister
|
![]() Bwah... volgens mijn cursus Sociale en Politieke Leerstelsels nochtans wel... waarom zou het hier niet passen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Bentham het woord "plicht" of "dwang" niet voorwendt, en jij daar hier wel op doelt.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 mei 2006 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister
|
![]() I'll take your word on it... hoewel ik de principes van Mill voor de rest niet helemaal onderschrijf (Westerse vooringenomenheid, weetjewel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |