![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
![]() ![]() ![]() |
77 | 50,33% |
Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
![]() ![]() ![]() |
55 | 35,95% |
Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
![]() ![]() ![]() |
21 | 13,73% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Burgemeester
|
![]() Bewakingsagenten die geldtransporten begeleiden dragen ook wapens.
Om hiervoor een vergunning te krijgen is echt niet zo simpel het duurt soms maanden alvorens je daar aangeraakt. Dit slechts na heel wat opleidingen en onderzoeken door politie, binnenlandse zaken en justitie. Om de vijf jaar weer van hetzelfde. Maanden duurt dat telkens weer en ondertussen mag je niet werken. Om de zes maanden minimuum moet je je opnieuw gaan bewijzen op de schietstand. Deze mensen zullen meer dan tweemaal nadenken alvorens een schot te lossen. Want meestal betekent één gelost schot een ware calvarie. Je zal heel wat aarde aan de dijk moeten leggen om dit schot te verantwoorden ook al werd jezelf beschoten met oorlogswapens. Meestal betekent het het einde van je vergunning en ook je job. Bij de politiediensten is dat niet anders. Het is dus echt niet zo simpel, alleen spijtig dat criminelen daar geen last van hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#823 |
Burger
|
![]() Kleine correctie : indien je begint met een .22 zul je, indien je later een zwaarder kaliber wilt aanschaffen, je practisch proef opnieuw moeten afleggen. Je kunt dus beter voor een .45 ACP gaan. Dan zijn idd de kleinere kalibers zonder probleem. Ook nog : indien je 1e vergunning voor een pistool is, moet je ook opnieuw je test afleggen voor een revolver.
![]() |
#824 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Om er mee rond te mogen lopen in een holster moet je een draagvergunning hebben. En dat kun je best vergeten. Zul je zonder grondige reden nooit te pakken krijgen. Je moet die zelfs hebben om in de club met het wapen in een holster te mogen rondlopen. Mensen die aan parcourschieten doen, zijn in dit geval.
![]() |
![]() |
#825 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wablief, mag je als bewakingsagent maar maximaal nen 10 mm hebben, ... ? Waar is uwe stopping power ? Ik zou persoonlijk toch voor een handcannon opteren in deze gevallen, .50 ACP 's of iets dat 44 Mag of 45 schiet. Kom met ne 38 of ne 37 Mag valt ook nog wel te leven, maar als ge ne vent met nen AK47 voor u hebt, wilt ge toch wel dat die goed dood is volgens mij... of in elk geval nie meer rechtstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, trouwens gasten die in een schietclub zijn gaan meestal minstens 1 keer per week schieten, de wedstrijdschutters, zitten daar bij wijze van spreken dagelijks, en diegene die da zo wat voor het plezier doen zoals ik deed bv, 1 of 2 keer per maand. Hoeveel keer per jaar moeten agenten verplicht naar de schietstand ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nieuwe praktische proef is alleen vereist voor een ander type wapen: pistool, revolver, geweer, zwart kruit. Niet voor een ander kaliber. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Terecht.
![]() |
![]() |
#829 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
alleen moet u terug een proef afleggen wanneer u een revolver .22 wil , of een geweer. dus niet het kaliber telt, maar wel het type wapen. alleen voor een oorlogsvergunning hoeft men GEEN practiche proef af te leggen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja eer je een wapen op oorlogsvergunning koopt hebde meestal wel al wa ervaring opgedaan met serieuze schietgeweren, revolvers of pistolen... behalve dan in het geval van replica's met klein kaliber... Alhoewel ook hier geld weer dat sommige model 9 's serieus dodelijker zijn dan sommige geweren op oorlogsvergunning. Ne Remington 700 in NAVO kaliber zal oorlogsverguning zijn, terwijl nen Remington 700 in oliefantengeweer uitvoering te krijgen is mits cash betaling en een copyke van uwe pas... Ja die Remington schiet niet automatisch, maar die Marlin die die gast gebruikt heeft (winchester action) is eigenlijk beter als ne Riotgun, ge moet herladen achter elk schot, net zoals bij ne Riotgun, en ge kunt geen hagel gebruiken, dus ge moet richten om te treffen maar ge kunt die dingen in een serieus kaliber krijgen. Ne Riotgun moete een vergunning voor hebben voor nen 30.30 in cowboygeweeruitvoering hebde enkel een copy van uwe pas nodig... Ik heb dat altijd bizar gevonden, met mij trouwens een hoop andere mensen die weten wat mag en niet mag. het resultaat ziet ge nu... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ideale keuze type wapen tegenover criminelen? Wat een amerikaans computerspellekestaal toch! Ik vind trouwens dat "de crimineel met de AK47" hier zwaar overschat wordt. Vergeet niet dat een zelfmoordterrorist niet eens vuurwapens gebruikt. De politie heeft gerust wel keuze tussen verschillende wapens om verschillende dreigingen te counteren (scherpschutters vb). Het probleem zit hem niet in calibers en auto/repeteer (denk maar aan de dood van een onschuldige in Londen en aan Beslan...).
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 18 mei 2006 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
Banneling
|
![]() Foei, met de nieuwe wapen-snelwet kan ik zelfs niet snel een wapen meer kopen.
En dan nog wel met terugwerkende kracht! Een echte schande... |
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Groot kaliber=9mm,45acp,... Klein kaliber=.22lr,... Er bestaan dus 6 proeven: Pistool klein kaliber Pistool groot kaliber revolver klein kaliber revolver groot kaliber geweer/karabijn klein kaliber geweer/karabijn groot kaliber Een vriendin haar 1e wapen was een .22 en die moest opnieuw een proef afleggen voor een 9mm. Ik bedoelde niet dat iemand die een vergunning heeft voor een 9mm Para opnieuw een proef moet afleggen voor een .45 ACP. En soms is het niet genoeg omdat men in sommige gemeenten/steden een proef per vuurwapen vraagt, afgelegd met het vuurwapen dat op de vergunning komt. Correct me if I'm wrong ![]()
~Si vis pacem para bellum~ Laatst gewijzigd door The B@ron : 18 mei 2006 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Vreemdeling
|
![]() Klopt niet. Er zijn enkel proeven door revolver - geweer- pistool. Geen onderscheid in de kalibers... niet dat het binnenkort nog veel zal uitmaken.
Als je ziet wat er in het huidige ontwerp van de wapenwet staat, ben je als sportschutter die zich keurig aan de regels houd, flink genaaid. Ik, en mijn 380.000 collega's, voelen ons behoorlijk in ons hemd gezet door de huidige regeringsploeg. Zoals reeds eerder vermeld op dit forum heb ik tot nog toe nog nooit voor het VB gestemd, maar dat zal de volgende keer wel anders zijn... en raad eens ... ik ben niet de enige sportschutter die die mening is toegedaan. Aangezien we toch wel met wat volk zijn zou de volgende zondag wel eens een héle zwarte kunnen zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van uw vriendin is het dus mogelijk dat de .22 een pistool was en de 9mm een revolver of omgekeerd. Ook is het mogelijk dat een commissaris zelf niet van de wapenwet op de hoogte is en zijn eigen interpretatie geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |