Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 16:24   #201
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hij is op internationaal niveau een belangrijke schakel tussen extreem-rechtse organisaties en Asatru-groeperingen.
Bron:
http://www.gebladerte.nl/40002e01.htm
even iets in 't rood aangeduid.
het gaat om de link tussen extreem-rechts en asatru-GROEPERINGEN.
En dan nog niet eens alle groeperingen. Wat met CAORANN en Heathens against hate?
Kun je me daarbij de link met extreem-rechts duidelijk maken?
Moet een makkie zijn voor je, je lijkt er vrij van overtuigd dat alles wat met asatru te maken heeft, nazistisch is.

Citaat:
Weer een stromangevecht.
Ik heb nergens de Edda genazificeerd.
Ik leg enkel de link tussen extreem rechts en asatru.
Nee, je legt de link tussen extreemrechts en een aantal van de asatrubewegingen en denkt vervolgens dat je nu een link hebt gevonden tussen extreemrechts en asatru an sich.

Het gaat 'm weldegelijk over de Edda en verwante geschriften. Dat is de basis.

Citaat:

Hebben de nazi's dan een andere Edda om uit te putten dan de 'rechtgeaarde' asatru's?
Nee, maar ze lijken er heel wat dingen in te zien die er niet in te zien zijn.
Darwin wordt ook misbruikt door nazi's. Is de evolutietheorie nu nazistisch?
Is iemand die gelooft in de evolutietheorie een nazi?

Citaat:
Je verdedigt je terwijl ik niet eens persoonlijk naar jou uithaalde.
wat geldt voor mitgard geldt ook voor mij.
" En je linkse maskertje ligt aan diggelen, zolang je je als asatru blijft voordoen."

Citaat:
Ik wijs er gewoon op dat wanneer je 'asatru' leest, extreemrechts nooit ver weg lijkt.
Of jij en Mitgard die religie aanhangen zal me worst wezen.
Ik beoordeel ieders standpunt op zijn merites, ongeacht de strekking van de verkondiger.
Maar Mitgards contradictorische forumpersonage doet me op mijn hoede zijn.
aaaaaaah, nu komt de aap uit de mouw.
Het feit dat mitgard hier soms wat onzin komt verkopen, doet je op je hoede zijn dat asatru wel eens automatisch extreem-rechts is?

Het rode is trouwens hilarisch: wat je doet met asatru is net de strekking van de verkondiger nemen als basis voor je oordeel over asatru.

Citaat:
Zijn site bevat ook heel interessant materiaal i.v.m. heidendom en de banden met extreem-rechts..........
en vreemd genoeg ook enkel ivm heidense verenigingen, en nooit over het heidendom zélf.
Oud 21 mei 2006, 16:25   #202
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.gebladerte.nl/40002e01.htm
De GGG pleit in het clubblad Germanenglaube voor een instinctmatig en goddelijk geïnspireerd handelen waaraan de rede per definitie ondergeschikt is. Dat leidt tot een sociaal-darwinistisch mens- en wereldbeeld: "In de natuur is het zo geregeld dat het zieke en zwakke ondergaat. Dat mag afschuwelijk klinken voor mensen die door het christendom zijn beïnvloed, maar het is in het belang van de instandhouding van de mensensoort dringend noodzakelijk. Als het zwakke zich verder voortplant, dan wordt de hele soort steeds zwakker en decadenter. Alleen in een gezond lichaam kan ook een gezonde geest zijn."

Geef toe dat de Übermensch-Untermensch gedachte niet veraf is..........

Vergelijk met:
http://www.verzet.org/content/view/346/32/
Rond 1900 komt het werk van Gregor Mendel (1822-1884) opnieuw in de belangstelling. De geschiedenis van de mensheid wordt vanuit biologische hoek beschouwd. Doel van sommige genetici is de naderende ondergang tegen te gaan door de reproductie van minderwaardige rassen en individuen de pas af te snijden.
Ja, want dat de genetica per definitie nazistisch is, weten we allemaal.
Wie er ook maar aan denkt dat de genetica waardevol is, verliest zijn 'links masker'
Oud 21 mei 2006, 16:26   #203
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vereniging
Oud 21 mei 2006, 16:27   #204
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat lezen we over het Het Vlaams Heidens Front?
Vereniging.
Oud 21 mei 2006, 16:27   #205
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duits-nationalistische verenigingen
verenigingen.
Oud 21 mei 2006, 16:32   #206
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ja, want dat de genetica per definitie nazistisch is, weten we allemaal.
Wie er ook maar aan denkt dat de genetica waardevol is, verliest zijn 'links masker'
Tsja, (eu)genetica, het laten creperen van de zwakkeren,........... niet echt een doctrine die je vaak uit linkse hoek zult horen verkondigen...........
Oud 21 mei 2006, 16:33   #207
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verenigingen.
Citaat:
verenigingen.
Citaat:
verenigingen.
Citaat:
verenigingen.
Citaat:
verenigingen.
Inderdaad, heel veel asatru-verenigingen................ met extreemrechtse banden.
Oud 21 mei 2006, 16:34   #208
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, (eu)genetica, het laten creperen van de zwakkeren,........... niet echt een doctrine die je vaak uit linkse hoek zult horen verkondigen...........
Waarom die 'eu' tussen haakjes?

Hoeveel linksen ken jij die de genetica afwijzen?
Oud 21 mei 2006, 16:36   #209
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, heel veel asatru-verenigingen................ met extreemrechtse banden.
jups. en dat is waar ik op kots.

maar toon aub aan hoe bijvoorbeeld COARANN extreem-rechts / nazistisch is.
En doe dat met de Edda ook.

Zoniet heeft je argumentie hier echt niet meer waarde dan stellen dat het christendom een pedofiele religie is.

En mag je je insinuaties ten aanzien van mitgard en mij intrekken.
Oud 21 mei 2006, 16:47   #210
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
even iets in 't rood aangeduid.
het gaat om de link tussen extreem-rechts en asatru-GROEPERINGEN.
En dan nog niet eens alle groeperingen. Wat met CAORANN en Heathens against hate?
Ik geloof best dat asatru's ook een paar niet-extreem-rechtse clubs hebben.
Ook de flaminganten, die meestal voor rechts tot extreemrechts doorgaan, hebben hier en daar een sympathiek clubje waar geen racisme beoefend wordt. Kijk maar naar Vlaanderen vlagt.

Citaat:
Nee, je legt de link tussen extreemrechts en een aantal van de asatrubewegingen en denkt vervolgens dat je nu een link hebt gevonden tussen extreemrechts en asatru an sich.
De kans lijkt me toch bijzonder groot dat je bij een asatru-happening naast een extreemrechtse terechtkomt.
Strikt genomen is er niks mis om in een VB-café een pint te drinken, maar als je er stamgast bent, dan riskeer je toch dat je gelinkt wordt aan het politieke gedachtengoed dat daar doorgaans verkondigt wordt.......

Citaat:
Het gaat 'm weldegelijk over de Edda en verwante geschriften. Dat is de basis.
En blijkbaar is die Edda koren op de molen van extreemrechts, gaande van Hitler over Logghe, McNallen e.v.a.......

Citaat:
aaaaaaah, nu komt de aap uit de mouw.
Het feit dat mitgard hier soms wat onzin komt verkopen, doet je op je hoede zijn dat asatru wel eens automatisch extreem-rechts is?
De contradictie viel me op.
Normaal is Mitgard eerder links, maar in deze topic neemt hij het op vgoor een 'weerbare religie' (weerbaar tegen Islam) beleden door op zijn zachtst gezegd twijfelachtige figuren van extreemrechtse signatuur.

Citaat:
Het rode is trouwens hilarisch: wat je doet met asatru is net de strekking van de verkondiger nemen als basis voor je oordeel over asatru.
Als extreemrechtse figuren de asatru-kringen bevolken, dan is het onvermijdelijk dat de link gelegd wordt. Dan is het onvermijdelijk dat je in contact komt met hun ideoloie, en dan is het al even onvermijdelijk dat er associaties gemaakt worden tussen de beide ideologieën.

If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, then it is probably.......... a duck.

Citaat:
en vreemd genoeg ook enkel ivm heidense verenigingen, en nooit over het heidendom zélf.
Het bier in een extreem café is hetzelfde als in 't jeugdhuis: heeft niks met extremisme te maken. Het volk dat echter dat bier komt drinken, bepaalt de sfeer en de zaken die er gezegd worden.
Asatru kan best okay zijn, maar vele beoefenaars blijken overtuigde bruinhemden.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 17:01.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 17:02   #211
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof best dat asatru's ook een paar niet-extreem-rechtse clubs hebben.
Ook de flaminganten, die meestal voor rechts tot extreemrechts doorgaan, hebben hier en daar een sympathiek clubje waar geen racisme beoefend wordt. Kijk maar naar Vlaanderen vlagt.

De kans lijkt me toch bijzonder groot dat je bij een asatru-happening naast een extreemrechtse terechtkomt.
Strikt genomen is er niks mis om in een VB-café een pint te drinken, maar als je er stamgast bent, dan riskeer je toch dat je gelinkt wordt aan het politieke gedachtengoed dat daar doorgaans verkondigt wordt.......
daarom distantieer ik me van de meeste van die "asatru-happenings".
Niet omdat ik bang ben van extreem-rechts.
Wel omdat de manier waarop ze met asatru omspringen haaks staat op mijn opvattingen.

Citaat:
En blijkbaar is die Edda koren op de molen van extreemrechts, gaande van Hitler over Logghe, McNallen e.v.a.......
Ik denk dat een groot deel van de mensen die in die kringen te vinden zijn, nog geen letter Edda gelezen hebben.

Citaat:
Als extreemrechtse figuren de asatru-kringen bevolken, dan is het onvermijdelijk dat de link gelegd wordt. Dan is het onvermijdelijk dat je in contact komt met hun ideoloie, en dan is het al even onvermijdelijk dat er associaties gemaakt worden tussen de beide ideologieën.

If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, than it is probably.......... a duck.

Het bier in een extreem café is hetzelfde als in 't jeugdhuis: heeft niks met extremisme te maken. Het volk dat echter dat bier komt drinken, bepaalt de sfeer en de zaken die er gezegd worden.
Asatru kan best okay zijn, maar vele beoefenaars blijken overtuigde bruinhemden.
Je maakt de redenering in de verkeerde richting.
Als je extreem-rechts bent kom je algauw met iemand in contact die het woord 'heidendom' of 'asatru' in de mond neemt.
Door het misbruiken en het verkeerd interpreteren van asatru door een aantal rechts-extremistische kneuters is er een taboe komen liggen op alles wat daarmee te maken heeft (en jij trapt daar blijkbaar recht in).
Als gevolg zit de asatru op dit moment in de geschiedenis als het ware gevangen in de extreem-rechtse hoek (en jij lijkt te willen dat ze daar blijft).
Er is stillekes aan een beweging op gang om die evolutie ongedaan te maken, en asatru de positie te geven die ze verdient.
Maar op dit moment zijn het vooral de rechtsen die zich heiden noemen, en daarom is het ook niet zo gek dat het vooral rechtsen zijn die met asatru kennis maken, omdat het in dat milieu vastzit.
Dat impliceert natuurlijk niet dat asatru daarom per definitie rechts is.
Bijdragen als die van jouw impliceren natuurlijk dat mensen niet terugkijken naar de bron, maar ook maar blijven denken dat asatru iets rechts is.
Jammer voor je dat je het op zo'n onovertuigende wijze doet.
Oud 21 mei 2006, 17:02   #212
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
slechte vergelijking.
Als ze Stella tappen in dát café betekent het niet dat alle stella slecht is
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 17:03   #213
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom die 'eu' tussen haakjes?

Hoeveel linksen ken jij die de genetica afwijzen?
je mag hier ook nog op antwoorden, hoor.

En ook meteen waarom genetica betekent dat je zwakkeren laat creperen (de 'eu' stond immers tussen haakjes).
Oud 21 mei 2006, 17:05   #214
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mag je je insinuaties ten aanzien van mitgard en mij intrekken.
Ik hoef helemaal niks in te trekken.
Vooral niet tegenover debaters die zelf hoofdzakelijk op de man spelen omdat ze in hun religieuze gat gebeten zijn.

Ik associëer asatru met extreemrechts, en dat blijkt heel terecht.
Als jullie zich uiten als asatru, dan heb ik daar geen hol mee te maken. Dan zijn de konsekwenties geheel voor uw rekening.
Oud 21 mei 2006, 17:07   #215
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef helemaal niks in te trekken.
Vooral niet tegenover debaters die zelf hoofdzakelijk op de man spelen omdat ze in hun religieuze gat gebeten zijn.
je ziet spoken, en nog geen klein beetje ook.
Oud 21 mei 2006, 17:08   #216
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je mag hier ook nog op antwoorden, hoor.

En ook meteen waarom genetica betekent dat je zwakkeren laat creperen (de 'eu' stond immers tussen haakjes).
De illustraties die ik erover plaatste spreken voor zichzelf.
Zowel Mendel de nazi als GGG de asatru-vereniging, verschuilen zich achter genetica om het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=197
Oud 21 mei 2006, 17:11   #217
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De illustraties die ik erover plaatste spreken voor zichzelf.
Zowel Mendel de nazi als GGG de asatru-vereniging, verschuilen zich achter genetica om het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=197
prima, maar wat is er mis met genetica zelf?
En waarom zou je niet links kunnen zijn en toch geloven in de waarde van genetica?
En waarom zou genetica an sich erop gericht zijn het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren?
Oud 21 mei 2006, 17:13   #218
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daarom distantieer ik me van de meeste van die "asatru-happenings".
Niet omdat ik bang ben van extreem-rechts.
Wel omdat de manier waarop ze met asatru omspringen haaks staat op mijn opvattingen.

Citaat:
Je maakt de redenering in de verkeerde richting.
Als je extreem-rechts bent kom je algauw met iemand in contact die het woord 'heidendom' of 'asatru' in de mond neemt.
Laten dat op dit forum uitgerekend Nynorsk en Mitgard zijn.

Citaat:
Door het misbruiken en het verkeerd interpreteren van asatru door een aantal rechts-extremistische kneuters is er een taboe komen liggen op alles wat daarmee te maken heeft (en jij trapt daar blijkbaar recht in).
Als gevolg zit de asatru op dit moment in de geschiedenis als het ware gevangen in de extreem-rechtse hoek (en jij lijkt te willen dat ze daar blijft).
Ik konstateer enkel wat ik onder ogen krijg...
De meeste asatru-aanhangers en verenigingen blijken niet los te koppelen van extreemrechts.
Jij kan dat heel vervelend vinden om allerlei redenen, maar dat maakt me geen bollen uit.
Ik toon slag om slinger aan welk raar volkje zich in hoofdzaak met asatru bezighoudt.
Dat kan je niet tegenspreken.
Je kan er je hoogstens van distanciëren.

Citaat:
Er is stillekes aan een beweging op gang om die evolutie ongedaan te maken, en asatru de positie te geven die ze verdient.
Maar op dit moment zijn het vooral de rechtsen die zich heiden noemen, en daarom is het ook niet zo gek dat het vooral rechtsen zijn die met asatru kennis maken, omdat het in dat milieu vastzit.
Dat impliceert natuurlijk niet dat asatru daarom per definitie rechts is.
Bijdragen als die van jouw impliceren natuurlijk dat mensen niet terugkijken naar de bron, maar ook maar blijven denken dat asatru iets rechts is.
Jammer voor je dat je het op zo'n onovertuigende wijze doet.
Sorry hoor maar hoe meer ik er over opsnor, hoe meer bruin ik tegenkom.
Oud 21 mei 2006, 17:15   #219
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
prima, maar wat is er mis met genetica zelf?
Niks. Net als met asatru als ik je mag geloven.

Citaat:
En waarom zou je niet links kunnen zijn en toch geloven in de waarde van genetica?
Als je genetica gaat misbruiken als voorwendsel om zwakkeren te elimineren ben je niet links bezig.

Citaat:
En waarom zou genetica an sich erop gericht zijn het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren?
De genetica zelf is daar niet op gericht, maar de nazi's gebruikten het als voorwendsel om de zwakken te elimineren, en eenzelfde redenering vinden we terug bij Germanenglaube.............. en dat is een asatru-publicatie.
Oud 21 mei 2006, 17:21   #220
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je ziet spoken, en nog geen klein beetje ook.
Spoken?
Een keiharde beledigingen ofte persoonlijke aanval:
Citaat:
je bent echt kortzichtig bezig.
Citaat:
je lijkt de nieuwe piano wel.
En boven hola nog een beschuldiging dat ik zelf de kar van extreemrechts trek:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
je bent in deze discussie niet meer dan een waterdrager voor extreem rechts, staaf.
deze discussie is dan ook ten einde voor mij.
Maar excuses hoeft niet hoor.
Als ik dergelijke beledigingen lees, dan weet ik hoe het inhoudelijk gesteld is met de tegenpartij.
8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be