![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat om de link tussen extreem-rechts en asatru-GROEPERINGEN. En dan nog niet eens alle groeperingen. Wat met CAORANN en Heathens against hate? Kun je me daarbij de link met extreem-rechts duidelijk maken? Moet een makkie zijn voor je, je lijkt er vrij van overtuigd dat alles wat met asatru te maken heeft, nazistisch is. Citaat:
Het gaat 'm weldegelijk over de Edda en verwante geschriften. Dat is de basis. Citaat:
Darwin wordt ook misbruikt door nazi's. Is de evolutietheorie nu nazistisch? Is iemand die gelooft in de evolutietheorie een nazi? Citaat:
" En je linkse maskertje ligt aan diggelen, zolang je je als asatru blijft voordoen." Citaat:
Het feit dat mitgard hier soms wat onzin komt verkopen, doet je op je hoede zijn dat asatru wel eens automatisch extreem-rechts is? Het rode is trouwens hilarisch: wat je doet met asatru is net de strekking van de verkondiger nemen als basis voor je oordeel over asatru. Citaat:
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie er ook maar aan denkt dat de genetica waardevol is, verliest zijn 'links masker' ![]()
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vereniging.
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsja, (eu)genetica, het laten creperen van de zwakkeren,........... niet echt een doctrine die je vaak uit linkse hoek zult horen verkondigen...........
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, heel veel asatru-verenigingen................ met extreemrechtse banden.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel linksen ken jij die de genetica afwijzen?
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar toon aub aan hoe bijvoorbeeld COARANN extreem-rechts / nazistisch is. En doe dat met de Edda ook. Zoniet heeft je argumentie hier echt niet meer waarde dan stellen dat het christendom een pedofiele religie is. En mag je je insinuaties ten aanzien van mitgard en mij intrekken.
![]() |
![]() |
#210 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de flaminganten, die meestal voor rechts tot extreemrechts doorgaan, hebben hier en daar een sympathiek clubje waar geen racisme beoefend wordt. Kijk maar naar Vlaanderen vlagt. Citaat:
Strikt genomen is er niks mis om in een VB-café een pint te drinken, maar als je er stamgast bent, dan riskeer je toch dat je gelinkt wordt aan het politieke gedachtengoed dat daar doorgaans verkondigt wordt....... Citaat:
Citaat:
Normaal is Mitgard eerder links, maar in deze topic neemt hij het op vgoor een 'weerbare religie' (weerbaar tegen Islam) beleden door op zijn zachtst gezegd twijfelachtige figuren van extreemrechtse signatuur. Citaat:
If it looks like a duck, walks like a duck, and quacks like a duck, then it is probably.......... a duck. Citaat:
Asatru kan best okay zijn, maar vele beoefenaars blijken overtuigde bruinhemden.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 17:01. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet omdat ik bang ben van extreem-rechts. Wel omdat de manier waarop ze met asatru omspringen haaks staat op mijn opvattingen. Citaat:
Citaat:
Als je extreem-rechts bent kom je algauw met iemand in contact die het woord 'heidendom' of 'asatru' in de mond neemt. Door het misbruiken en het verkeerd interpreteren van asatru door een aantal rechts-extremistische kneuters is er een taboe komen liggen op alles wat daarmee te maken heeft (en jij trapt daar blijkbaar recht in). Als gevolg zit de asatru op dit moment in de geschiedenis als het ware gevangen in de extreem-rechtse hoek (en jij lijkt te willen dat ze daar blijft). Er is stillekes aan een beweging op gang om die evolutie ongedaan te maken, en asatru de positie te geven die ze verdient. Maar op dit moment zijn het vooral de rechtsen die zich heiden noemen, en daarom is het ook niet zo gek dat het vooral rechtsen zijn die met asatru kennis maken, omdat het in dat milieu vastzit. Dat impliceert natuurlijk niet dat asatru daarom per definitie rechts is. Bijdragen als die van jouw impliceren natuurlijk dat mensen niet terugkijken naar de bron, maar ook maar blijven denken dat asatru iets rechts is. Jammer voor je dat je het op zo'n onovertuigende wijze doet.
![]() |
![]() |
#212 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ze Stella tappen in dát café betekent het niet dat alle stella slecht is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook meteen waarom genetica betekent dat je zwakkeren laat creperen (de 'eu' stond immers tussen haakjes).
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral niet tegenover debaters die zelf hoofdzakelijk op de man spelen omdat ze in hun religieuze gat gebeten zijn. Ik associëer asatru met extreemrechts, en dat blijkt heel terecht. Als jullie zich uiten als asatru, dan heb ik daar geen hol mee te maken. Dan zijn de konsekwenties geheel voor uw rekening.
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel Mendel de nazi als GGG de asatru-vereniging, verschuilen zich achter genetica om het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=197
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou je niet links kunnen zijn en toch geloven in de waarde van genetica? En waarom zou genetica an sich erop gericht zijn het ras te verbeteren door eliminatie van de zwakkeren?
![]() |
![]() |
#218 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste asatru-aanhangers en verenigingen blijken niet los te koppelen van extreemrechts. Jij kan dat heel vervelend vinden om allerlei redenen, maar dat maakt me geen bollen uit. Ik toon slag om slinger aan welk raar volkje zich in hoofdzaak met asatru bezighoudt. Dat kan je niet tegenspreken. Je kan er je hoogstens van distanciëren. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks. Net als met asatru als ik je mag geloven.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spoken?
Een keiharde beledigingen ofte persoonlijke aanval: En boven hola nog een beschuldiging dat ik zelf de kar van extreemrechts trek: Citaat:
Als ik dergelijke beledigingen lees, dan weet ik hoe het inhoudelijk gesteld is met de tegenpartij. 8)
![]() |
![]() |