Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 13:39   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Beseffen jullie nu echt niet dat hij doelde op een achtergestelde minderheid of zijn jullie van slechte wil?
Bij mijn weten is het Centrum er voor "gelijke kansen". Nergens staat dat enkel de minderheid moet verdedigd worden en dat de meerderheid daartoe zelfs beledigd mag worden.

Jullie zijn van slechte wil als jullie de hele zaak verengen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 13:41   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België zijn moslims een achtergestelde minderheid. Het feit of dit in andere landen zo is doet er helemaal niet toe, en maakt de zaken niet 'bijzonder ingewikkeld' (sic).

Waarom sleur je hier trouwens moslims bij? Een persoonlijk stokpaardje? Ken je landen waar holibi's in de meerderheid zijn misschien?
U begint met een totaal ongefundeerde en onbewezen stelling. Daarenboven denkt onze westerse maatschappij niet in geloofsblokken, bijgevolg is het al fout de redenering zo op te starten. De kansen in onze maatschappij zijn voor iedereen gelijk, maar bepaalde personen wensen geen gebruik ervan te maken. Houden zich liever bezig met rondhangen in de straten, met het plegen van criminele feiten, met het kankeren op alles wat westers is....
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:11   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik ben hetero en heb nog nooit iemand uitgemaakt omdat hij/zij holebi is. Dus over welk koekje van eigen deeg hebt u het?
Inderdaad.
Ik zie ook niet in waarom ik van het zelfverklaarde moraalcentrum dergelijke onzin moet slikken, en er bovendien nog moet voor betalen.

Herman De Witte mag voor mijn part iedereen uitmaken voor wat hij wil, maar moet dat ten eerste op eigen kosten doen én ten tweede anderen evengoed hun mening laten zeggen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 mei 2006 om 14:11.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 14:35   #64
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beseffen jullie nu echt niet dat hij doelde op een achtergestelde minderheid of zijn jullie van slechte wil?
Ik ben helemaal niet van slechte wil. De definitie van een minderheid heeft niets met discriminatie te maken.

Franstaligen in de deelSTAAT Brussel zijn bvb. alles behalve een achtergestelde minderheid.

Kan je je voorstellen wat er moest gebeuren als we postkaartjes met "Sale Francophone" gaan verspreiden? Geen discriminatie op dat ogenblik?

Het lijkt me nogal evident dat dat voor een onaangename en ongewenste polarizatie zou zorgen.

Het is politiek een zeer pikante uitspraak van het CGKR. Een flater van formaat die bevestigt dat het CGKR zeer selectief te werk gaat met zijn klachten.

Het idee achter het CGKR was goed, de uitwerking een ramp.
Oud 21 mei 2006, 14:44   #65
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Multicul leidt tot dit soort wantoestanden. Vandaar dat ik blijf pleiten voor een tolerante, rechtvaardige leitcultuur, waar iedereen gelijk is voor de wet, maar vooral DE WET GELIJK voor iedereen is.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 15:10   #66
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, het moet dus een achtergestelde minderheid zijn (hoewel de discriminatiewet dat criterium helemaal niet oplegt).

Volgende stap: hoe stellen we vast of een gediscrimineerde die klacht indient tot een achtergestelde minderheid behoort? Waar zijn de criteria die dat officieel vaststellen? Waar is de officiële lijst van achtergestelde minderheden waarop rechters zich kunnen baseren om objectief te kunnen vonnissen?
Oud 21 mei 2006, 15:14   #67
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Of iets ideologischer gesteld: tegenover die van de koran is het gedachtegoed van het VB pussy.
JA! Die is niet slecht...Die VB-ers zijn met een miljoen. Koran-boekskes lezers met een miljard en een klets! De VB-ers mogen dus ongestoord de Koranieten "discrimineren"?Ze zijn toch in de minderheid!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 15:43   #68
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
OK, het moet dus een achtergestelde minderheid zijn (hoewel de discriminatiewet dat criterium helemaal niet oplegt).

Volgende stap: hoe stellen we vast of een gediscrimineerde die klacht indient tot een achtergestelde minderheid behoort? Waar zijn de criteria die dat officieel vaststellen? Waar is de officiële lijst van achtergestelde minderheden waarop rechters zich kunnen baseren om objectief te kunnen vonnissen?
Wat is trouwens in hemelsnaam de relevantie van het 'achtergestelde minderheids'-criterium in een interpersoonlijk racismedelict?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 15:59   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet van slechte wil. De definitie van een minderheid heeft niets met discriminatie te maken.

Franstaligen in de deelSTAAT Brussel zijn bvb. alles behalve een achtergestelde minderheid.

Kan je je voorstellen wat er moest gebeuren als we postkaartjes met "Sale Francophone" gaan verspreiden? Geen discriminatie op dat ogenblik?

Het lijkt me nogal evident dat dat voor een onaangename en ongewenste polarizatie zou zorgen.

Het is politiek een zeer pikante uitspraak van het CGKR. Een flater van formaat die bevestigt dat het CGKR zeer selectief te werk gaat met zijn klachten.

Het idee achter het CGKR was goed, de uitwerking een ramp.
Fijn dat we je nog eens zien, Tom!

We leven dan ook in spannende tijden, nietwaar...
Oud 21 mei 2006, 16:02   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik ben hetero en heb nog nooit iemand uitgemaakt omdat hij/zij holebi is. Dus over welk koekje van eigen deeg hebt u het?
Idem!
Oud 21 mei 2006, 16:27   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Multicul leidt tot dit soort wantoestanden. Vandaar dat ik blijf pleiten voor een tolerante, rechtvaardige leitcultuur, waar iedereen gelijk is voor de wet, maar vooral DE WET GELIJK voor iedereen is.
in ons land kan dit al lang niet meer...

de interpretatie van de wetten, de sterkte van de advocaat, de invloed op een jury, de prioriteiten van rechters enz... zorgen er voor dat de burger regelmatig ondervindt dat "de weegschaal van de geblinddoekte dame vaak uit balans is..."
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 16:31   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Inderdaad.
Ik zie ook niet in waarom ik van het zelfverklaarde moraalcentrum dergelijke onzin moet slikken, en er bovendien nog moet voor betalen.

Herman De Witte mag voor mijn part iedereen uitmaken voor wat hij wil, maar moet dat ten eerste op eigen kosten doen én ten tweede anderen evengoed hun mening laten zeggen.
"sijn friendje guynokkio" sponsort hem te veel... hij heeft geld teveel

"vuilo homo" is discriminatie en "vuile" hetero is om te lachen ? ik neem direct een douche !!! ben ik enkel nog hetero
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 17:32   #73
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U begint met een totaal ongefundeerde en onbewezen stelling. Daarenboven denkt onze westerse maatschappij niet in geloofsblokken, bijgevolg is het al fout de redenering zo op te starten. De kansen in onze maatschappij zijn voor iedereen gelijk, maar bepaalde personen wensen geen gebruik ervan te maken. Houden zich liever bezig met rondhangen in de straten, met het plegen van criminele feiten, met het kankeren op alles wat westers is....
U eindigt met een ongefundeerde en onbewezen stelling.

Kwestie van productief bezig te zijn...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 17:33   #74
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist ja, multicul leidt tot homoseksualiteit...
Oud 21 mei 2006, 17:34   #75
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Nog zo een toffe... het interesseert mij allemaal geen fluit.

Zolang we maar kunnen bashen op het CGKR he? Blijven gaan.
Oud 21 mei 2006, 17:41   #76
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Wat is trouwens in hemelsnaam de relevantie van het 'achtergestelde minderheids'-criterium in een interpersoonlijk racismedelict?

Let wel,je avatar is in zeer grote minderheid,maar ook die trekken gratis grote poen
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 18:06   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang we maar kunnen bashen op het CGKR he? Blijven gaan.
Terecht.
Een centrum dat mensen omwille van geuite meningen vervolgt, bedreigt en cencureert is verwerpelijker dan om het even welke mening.
Oud 21 mei 2006, 18:29   #78
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Een centrum dat de kansen en rechten van minderheden die zich terecht bedreigd voelen, beschermt is noodzakelijk.
En die noodzaak is een gevolg van uw leeghoofdige, kortzichtige houding.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 18:30   #79
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Een centrum dat de kansen en rechten van minderheden die zich terecht bedreigd voelen, beschermt is noodzakelijk.
En die noodzaak is een gevolg van uw leeghoofdige, kortzichtige houding.
als ze zich terecht bedreigd voelen, wat is dan het probleem?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 18:38   #80
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Ik wou zeggen dat hun gevoelens van bedreigd zijn terecht zijn.

Heel typerende misunderstanding.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be