![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik associëer asatru met extreemrechts, en dat blijkt heel terecht. Als jullie zich uiten als asatru, dan heb ik daar geen hol mee te maken. Dan zijn de konsekwenties geheel voor uw rekening. En wat indien iemand "de Islam" associeert met de taliban? Is dat dan ook terecht? Is dat dan ook O.K.? |
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je hebt duidelijk beslist dat je mijn levensvisie beter kent dan ikzelf. sterk van je, hoor. vooral omdat je je baseert op nihil voorkennis. Sjans dat ge niet veel anders te doen hebt dan op fora rondhangen.
|
|
|
|
#343 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees hierboven wat ik vraag: schrijf jouw visie over asatru, als ze anders is dan die van Mitgard. Citaat:
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
voor mij is vooral de onlosmakelijke band met de natuur binnen asatru belangrijk, het cyclische karakter van alles. Het samenleven met de 'goden' (stel je daar maar niet teveel geloof in goddelijke wezens bij voor). En ook de nadruk op het belang van familie en groep, moed, gastvrijheid, vrijheid, loyaliteit. neem misschien een kijkje op http://home.earthlink.net/~wodensharrow/hah.html Weinig geweld te vinden daar Ik durf trouwens te stellen dat mitgard en ik ongeveer op dit moment ongeveer hetzelfde over die dingen denken. Verschillen zullen er wel zijn, maar ik merk ze niet op, of ze zijn minimaal. En kom nu nie af dat je mitgard zijn opvattingen beter kent dan ik
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wel grappig te zien hoe je heen en weer draait. 't is hier een forum eh, geen gay parade.
|
|
|
|
#346 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Daar zijn de kernwoorden: weerbaarheid tegen Islam dominante religie bloed veroveringsgodsdienst rooftochten dood en verderf rijkdom rapen in brand steken van gebedshuizen Citaat:
Citaat:
Zal ik het nog eens op een rijtje zetten? Zuiver jullie eigen woorden, ik laat de interpretatie echt aan de lezer over: Mitgard:
Citaat:
Als dat niet correspondeeert met zijn ware opvattingen, dan is het een kleine moeite om dat desnoods eens te PB'en.
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hij moet dat niet eens tegenover mij, laat staan tegenover u.
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
de openingspost dateert van bijna een jaar geleden.
de toon was toen misschien iets bitsiger ja, so what? ik heb het recht om te veranderen, net als iedereen. asatru is omwille van haar gebrek aan strikte wetten en leefregels multi-interpretabel en beleef je best op een eigen persoonlijke manier, waarbij je een aantal algemene principes als leidraad kan nemen. iemand 'pakken' op ouwe koeien van vorig jaar is wel een beetje goedkoop, niet? verder kunnen ik en nynorsk het uitstekend met elkaar vinden, maak je maar geen zorgen. we're like peas and carrots. misschien stilaan tijd om deze zinloze discussie te beëindigen. het wordt een beetje afgezaagd. |
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom etaleert hij ze hier dan publiekelijk?
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor het overige herhaal ik even mijn gestelde opwerpingen waar u blijkbaar niets inhoudelijks tegenover kunt stellen: Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Provinciaal Statenlid
|
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Joden trokken veertig jaar door de woestijn alvorens het heilig land binnen te treden, en de verspieders lagen 40 dagen op de loer. Jezus vastte 40 dagen in de woestijn. Elia verbleef 40 dagen in de woestijn en op de veertigste dag ontving hij een bijzondere kracht. En ook Mozes verschool zich 40 dagen in de woestijn om er te boeten en te vasten. De zondvloed duurde 40 dagen. Na 40 dagen kwam er een confrontatie tussen David en Goliath. De stad Nineve kreeg 40 dagen om zich te bekeren en op de veertigste dag viel het oordeel. De heilige Geest kwam over de apostelen 40 dagen na Jezus' Opstanding. Joodse moeders hoorden 40 dagen na de geboorte van het kind een reinigingsritueel te ondergaan. Enzovoort.
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jullie doen aan archeologie en probeerden aldus "une tradition inventée" neer te poten. Totaal ongeloofwaardig om te vertrekken van een geschrift met sagen en legenden, om op basis hiervan een godsdienst uit te werken. Er is geen enkele traditie: die is immers al lang dood en begraven. Jullie weten zo goed als niets over het daadwerkelijk geloof. Niets over de dogmatiek. Nauwelijks iets over de ethiek. Niets over de rituelen. Niets over de gebeden.
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het gaat er om wat jullie god denkt. dat staat toch in jullie bijbel. zijn oordeel telt, niet het jouwe. ik dacht trouwens gelezen te hebben in die bijbel dat god het gezag heeft, en dat die iets meer te zeggen heeft dan een ouw manneke in een duur huis. het heidendom is niet verslagen, trouwens. het christendom is nogal aan 't verdwijnen. weinig volk in de kerk tegenwoordig.
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heidendom is dood en begraven. Wat jullie proberen op te rakelen is eerder fantasierijk dan gebaseerd op feiten. Jullie steunen niet op een levende traditie, niet over volledige geloofskennis, niet over daadwerkelijke eeuwenoude rituelen. Niets van dat alles. Jullie proberen iets in elkaar te bronselen op basis van tekstfragmenten en een heel grote portie verbeelding. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel. Immers, uw stelling over het christendom als zwakke religie klopt immers niet. Indien dat het geval was geweest, had het heidendom gewonnen. Maar het heidendom kon niet op tegen het christendom. Laat staan dat dat "heruitgevonden" heidendom nu iets tegen de islam zou vermogen.
|
|
|
|
|
|
#359 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het toenmalig gebrek aan scherpe landsgrenzen en de steeds van omvang wisselende landsgebieden, maakten van Europa eigenlijk één groot leefgebied zodat immigratie tóen een andere betekenis had dan nu. Toen kon je werkelijk nog alle kanten uit. Carpe diem voor de vrijmens. Maar de kern van mijn post was eigenlijk, allicht in iewat smakeloos woordgebruik, namelijk het volgende: Citaat:
Aldus, is het voor u mogelijk een werkbare consensus te vinden in deze twee elkaar tegengestelde ideologiën? In deze optiek sluit mi. het aanvaarden van het ene wel degelijk het andere uit en omgekeerd. Of ziet u dat nét iets anders ? |
||
|
|
|
|
|
#360 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat: