![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Brussel kiest voor haar eigen ondergang bij afscheiding, maar als dat haar keuze is: de democratie moet heersen.
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet je concluderen: Brussel is niet leefbaar als gewest, en dus zeker niet als staat. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 mei 2006 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Geen Eilandfan dus...
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar je kan me echt niet overtuigen dat Wallonië-Brussel het zodanig slecht zouden hebben dat ze volledig zouden verkommeren en dat Brussel eventueel zou komen smeken om bij Vlaanderen te komen. Brussel is een economische macht die je niet mag onderschatten als Europese hoofdstad. Mss gaan ze dan eens wakker worden en hun financiën op orde stellen en hun werklozen omvormen tot degelijke werkkrachten? dit trouwens geen vraag naar onafhankelijkheid, eerder een vraag aan Brussel om wakker te worden, dat is in aller belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||||
|
![]() Off topic: zalige reeks he?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Waarom kan dit niet spontaan gebeuren in België? Citaat:
![]() |
![]() |
#229 |
Staatssecretaris
|
![]() Zo vanzelfsprekend is dat niet. Sterker nog; Europa zal waarschijnlijk geen interesse meer hebben voor Brussel zodra de EU zelf zorg moet gaan dragen voor de Brusselse economie, infrastructuur enz. De Verenigde Staten van Europa is niet voor vandaag of morgen, if ever.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 23 mei 2006 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet zo goed als In De Gloria, dat klopt, maar vergeleken met wat voor boecht er doorgaans op tv is vond ik Het Eiland toch een verademing hoor.
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep, zalige reeks!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe zit het met het gebied om Brussel heen? Is daar geen extra ruimte te vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elio Di Rupo wil gewoon de machtsbasis van Waals-regionalist Jean-Claude Van Cauwenberghe kapot krijgen. Elio Di Rupo is bereid de machtigste federatie van de PS van de kaart te vegen, als dat zijn interne macht binnen de PS kan versterken. Maar elke Carolo die weggehaald wordt bij PS-Charleroi, gaat blijkbaar naar het Front National. Elio Di Rupo is bezig met het Front National slapend rijk te maken. Een het meest hypocriete eraan is dat Di Rupo net die groei van het FN in Charleroi op Van Cau zal steken. ![]() Mensen als Dehousse en Happart weten dat na de uitschakeling van PS-CHarleroi PS-Luik aan de beurt zal zijn. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 23 mei 2006 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||
|
![]() Citaat:
Je hoeft ook geen geopolitiek genie te zijn om te zien dat de enclavepositie van Brussel, daarbovenop het feit dat het belangrijkste deel van zijn ring in Vlaanderen ligt en daarbovenop dat zijn luchthaven in Vlaanderen ligt, zullen zorgen voor een onhoudbare situatie. Als Vlaanderen en zijn centen uit Brussel verdwijnt, verandert niet met dat alle werklozen daar aan de slag gaan, want dan is er geen werk. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() http://www.lesoir.be/rubriques/belgi...8_372266.shtml Achteruitgang in Charleroi is trouwens bijzonder moeilijk ![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ofwel tracht u zich éénzijdig af te scheuren. Dan wacht u eerst natuurlijk een zware staatshervorming tot confederatie en daarna moet u binnen Vlaanderen ook nog een meerderheid vinden (niet zo evident als u ons wil doen geloven). U kan het ook op illegale manier proberen, natuurlijk. Een fascistische staatsgreep, bijvoorbeeld?8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanzelfsprekend. Is het niet het democratisch recht van elke Waal, Brusselaar, ... om mee te beslissen over het al dan niet voortbestaan van zijn vaderland?
|
![]() |
![]() |