Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2006, 15:15   #261
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar jij voor pleit is onrealiseerbaar in de huidige westerse maatschappij, jij pleit voor een "basisinkomen" welk voor elke mens gelijk zou moeten zijn (hello communism!), gekoppeld met een infrastructuur die daarboven nog eens werk & creativiteit vergoedt.

Zo begrijp ik het toch in ieder geval, en als je iets verder nadenkt dat vanuit uw eigen gesloten geesteke, zult ge beseffen dat mensen in het algemeen opteren voor 'the path of least resistance', dus waarom zouden we ons inzetten aangezien we toch alles hebben da we nodig hebben?
ik pleit voor een basisinkomen dat net hoog genoeg is om in de basisbehoeften te kunnen voorzien en waarbovenop men indien men dat wil kan bijverdienen. dus zeker en vast niet voor een gelijk loon voor iedereen onafhankelijk van wat hij doet. als ik een communsist ben daarom nu ja dan is duchatelet dat ook. wel raar dat vivant dan als communistische partij een kartel kan aangaan met de vld. leer eens lezen en vooral zelf denken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 mei 2006 om 15:16.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 15:16   #262
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

de rva en de vdab door wie denkt ge dat die betaald wordt ? door sinterklaas ? nee door de werkmens die belasting betaald op zijn arbeid dus. Als ze die diensten afschaffen dan kan men de belasting op arbeid doen dalen want dat hoeft dan niet meer betaald te worden he simpele.

en zoals ge zelf zegt als de belastingdruk en dus de loonkost daalt dan komen er meer jobs bij.
Uw rekenkunde is lichtjes belachelijk. Ik denk dat iedere werkende Vlaming véél liever betaalt voor RVA-controleurs dan voor volk dat te lui is om te werken en parasiteert op het geld dat zij verdienen door wel te werken. De suggestie dat door de RVA af te schaffen genoeg uitgespaard wordt om al die parasieten (want zo noem ik werkweigeraars die zich niet te schoon vinden om "werkloosheids"uitkering te trekken) voor de rest van hun leven te onderhouden is compleet uit de lucht gegrepen. Ik denk dat de maatschappelijke kost van het legioen "nepwerklozen" dat van RVA en VDAB behoorlijk overtreft.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 15:20   #263

Standaard

allemaal mentaal minderwaardige werkezeltjes

allee waar heb ik nu weer gezegd dat door de rva en de vdab af te schaffen alle doppers onderhouden zouden kunnen worden ?

ik heb gezegd dat dat u als belastingbetaler geld kost en dat als ze dat afschaffen dat ge dan dus minder zult moeten betalen.

en wat ik ook nog zeg dat is dat door jullie mentaal minderwaardige strontmentaliteit sociale vooruitgang onmogelijk gemaakt wordt.

en hoe zit het nu betaald ge nu graag nog meer belastingen voor controles op werklozen en om nepjobs te creeren, gesubsidieerde jobs dus die ook uit uw belastingen moeten betaakd worden ?

nu als jullie zo graag belastingen betalen waar zagen jullie dan over ?
en als jullie geen belasting willen betalen voor mij doe dan jullie kakbroek uit he
en ga ook doppen

maar de mietjes kunnen niet zonder geld he
nog eerder zouden ze hun bazen pijpen dan dat ze ook maar één dag zonder hun slijk der aarde zouden moeten leven.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 mei 2006 om 15:27.
Oud 31 mei 2006, 15:21   #264

Standaard

ge verdient het gewoon allemaal om overvallen en beroofd te worden door degenen die aan de rand van de maatschappij leven

ge hebt geen recht op veiligheid - door uw mentaal minderwaardige mentaliteit ontzegd ge uzelf dat recht !

stelletje gefokte slaven

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 mei 2006 om 15:24.
Oud 31 mei 2006, 15:27   #265
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat ik ook nog zeg dat is dat door jullie mentaal minderwaardige strontmentaliteit sociale vooruitgang onmogelijk gemaakt wordt.

ge verdient het gewoon allemaal om overvallen en beroofd te worden door degenen die aan de rand van de maatschappij leven

ge hebt geen recht op veiligheid - door uw mentaal minderwaardige mentaliteit ontzegd ge uzelf dat recht !

stelletje gefokte slaven
Rustig, rustig, u niet teveel kwaad maken hé King, da's slecht voor uw gezondheid. Ik hoor dat ge nogal geënerveerd raakt.

Citaat:
mentaal minderwaardige werkezeltjes
IAAAAAahahahaha

Maak er liever aapjes van dan:

werkaapje1

werkaapje2

ik kan niet garanderen dat het met smalband werkt

Laatst gewijzigd door genehunter : 31 mei 2006 om 15:30.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 15:54   #266
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als die groep van 30 mensen arm, of altijd komende uit de armoede en SP.A minister en dan nog van werk aanklagen dan duid dat op iets zo ik zo zeggen.
Noem jij het dan maar spelletjes,ik noem het klasse als arme organisatie
Als je 't nou eens begrijpelijk zou herformuleren, dan kan ik er misschien eens mee zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 15:57   #267
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zegt onze eenzame geisoleerde niet tot samenwerking in staat zijnde en dus ondemocratische strijder die zelfs nog geen lezersbriefke gepubliceerd krijgt .
Toch een strijder naar het leven.
En naar wie heb ik een lezersbriefje geschreven?

Doe maar verder wat je best kunt.
Stomme provocatie en schelden.
Oud 31 mei 2006, 15:59   #268

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Toch een strijder naar het leven.
En naar wie heb ik een lezersbriefje geschreven?

Doe maar verder wat je best kunt.
Stomme provocatie en schelden.
ieder zijn keuze eno2 - assimileer jij je maar verder aan de andersarmencultuur. ze zullen altijd op je blijven schijten. het is dapper van je doch ik beklaag je.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 mei 2006 om 16:00.
Oud 31 mei 2006, 16:02   #269
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Heb je valable redenen om niet te werken? Ok, geen probleem, als het is vanwege "tamheid" of "gemakszucht" of "den dop is genoeg", ja dan mogen ze verhongeren van mij part.

Maakt dat van me een koude zure zak, then so be it.
Eigen mensen eerst laten verhongeren. Dat klopt met jouw profiel...
Oud 31 mei 2006, 16:03   #270
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ieder zijn keuze eno2 - assimileer jij je maar verder aan de andersarmencultuur. ze zullen altijd op je blijven schijten. het is dapper van je doch ik beklaag je.
Collaboratie is mijn gedragspatroon niet.
Oud 31 mei 2006, 16:06   #271
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je 't nou eens begrijpelijk zou herformuleren, dan kan ik er misschien eens mee zijn.
Als arme jongen ben ik moeten gaan werken op mijn 14 jaar,dus echt taalkundig ben ik niet en ik vind dat ook niet zo belangrijk. Jij kan wonderen verrichten met uw woorden maar je zal dan wel wat langer als ik naar school zijn geweest. Dus een beetje moeite doen om me te volgen zou geen kwaad kunnen,trouwens zo slecht is het nu ook niet hé
Oud 31 mei 2006, 16:37   #272
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de rva en de vdab door wie denkt ge dat die betaald wordt ? door sinterklaas ? nee door de werkmens die belasting betaald op zijn arbeid dus. Als ze die diensten afschaffen dan kan men de belasting op arbeid doen dalen want dat hoeft dan niet meer betaald te worden he simpele.
Als ge die twee afschaft, heb je zowiezo een nieuwe organisatie nodig die de gelden verzameld, investeerd & verdeeld. Ge verschuift gewoon de kost.

Simpele

Citaat:
en zoals ge zelf zegt als de belastingdruk en dus de loonkost daalt dan komen er meer jobs bij.
Belastingsdruk is niet het enige die de loonkost bepaalt.

Citaat:
als jullie perse repressie willen tegen werklozen ok maar besef dan wel dat dat ook geld kost he. of denkt ge dat die controleurs voor niks werken
Die werken tenminste
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 16:41   #273
Amon_Re

Standaard

Citaat:
geen enkele dopper is aan u verantwoording verschuldigd.

wie denkt ge wel dat ge zijt ? rva controleur ?
Ik heb nog steeds het recht mijn mening te zeggen, we leven nog steeds in een vrij land. Burgerschap brengt plichten & rechten mee.

Een van die plichten is stemmen, ik zou bv kunnen stemmen op een partij die werkloosheid nog harder aanpakt dan nu het geval is.

Als jij het verschil niet ziet tussen discussieren & "eisen", dan vrees ik da'k weet waarom je nie aan den bak geraakt, u bent namelijk te achterlijk om te werken, 't is u vergeven, ge kunt er ook nie aan doen dat ge geboren bent met een slecht functionerend brein.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 31 mei 2006, 16:44   #274
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ik pleit voor een basisinkomen dat net hoog genoeg is om in de basisbehoeften te kunnen voorzien en waarbovenop men indien men dat wil kan bijverdienen. dus zeker en vast niet voor een gelijk loon voor iedereen onafhankelijk van wat hij doet. als ik een communsist ben daarom nu ja dan is duchatelet dat ook. wel raar dat vivant dan als communistische partij een kartel kan aangaan met de vld. leer eens lezen en vooral zelf denken.
Ik had het dus juist begrepen, en jij snapt mijn argumentering al geen kanten,vermoedelijk omdat je niet kan of wil inzien hoe de meerderheid van de mensen denken. Daarbij, uw systeem is financieel niet haalbaar
Oud 31 mei 2006, 16:49   #275

Standaard

het is weer maar eens bewezen he - klassestrijd is onafwendbaar.

de kloof is te diep.

nooit of te nooit zullen ze ons onze rechten geven als wij die beleefd en deemoedig komen vragen

we zullen ze eigengereid moeten pakken

en ons grootste wapen dat is dat we niks te verliezen hebben - de anderen allemaal wel !
Oud 31 mei 2006, 16:51   #276
Amon_Re

Standaard

Citaat:
allemaal mentaal minderwaardige werkezeltjes
Wa is't? Weet ge nie meer wat te zeggen?

Citaat:
allee waar heb ik nu weer gezegd dat door de rva en de vdab af te schaffen alle doppers onderhouden zouden kunnen worden ?

ik heb gezegd dat dat u als belastingbetaler geld kost en dat als ze dat afschaffen dat ge dan dus minder zult moeten betalen.
Werkweigeraars kosten ook geld, laten we die schrappen, zal ook besparend werken

Citaat:
Jongske toch, ge zijt gewoon uw eigen belachelijk aan't maken, en ge kunt of wilt dus niet inzien hoe de mens ineen zit.

Citaat:
en hoe zit het nu betaald ge nu graag nog meer belastingen voor controles op werklozen en om nepjobs te creeren, gesubsidieerde jobs dus die ook uit uw belastingen moeten betaakd worden ?
Troost u, op dees tempo bestaat ofwel België, ofwel de sociale zekerheid binnen 20 jaar niet meer, als't zo lang nog zal duren.

Citaat:
nu als jullie zo graag belastingen betalen waar zagen jullie dan over ?
en als jullie geen belasting willen betalen voor mij doe dan jullie kakbroek uit he
en ga ook doppen
'T zit niet in mijn karakter om afhankelijk te zijn van anderen. Daarbij, ik heb nog iets als zelfrespect.

Citaat:
maar de mietjes kunnen niet zonder geld he
nog eerder zouden ze hun bazen pijpen dan dat ze ook maar één dag zonder hun slijk der aarde zouden moeten leven.
Jongske toch, ik werk niet voor de €'s, ik werk omdat ik voldoening krijg uit mijn job, het is mijn hobby, ik heb elke dag fun, niet iedereen is lui geboren
Oud 31 mei 2006, 16:54   #277
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Eigen mensen eerst laten verhongeren. Dat klopt met jouw profiel...
Zoals ik al zei, als dat me een koude zure zak maakt, then so be it.
Oud 31 mei 2006, 17:00   #278
Amon_Re

Standaard

Citaat:
het is weer maar eens bewezen he - klassestrijd is onafwendbaar.

de kloof is te diep.
Met idioten als jij is dat geen klassestrijd, maar gewoon het weren van de maatschappij tegen parasieten.

Citaat:
nooit of te nooit zullen ze ons onze rechten geven als wij die beleefd en deemoedig komen vragen

we zullen ze eigengereid moeten pakken
Zolang je enige vorm van realiteit bijster bent zal er inderdaad voor jou nie veel anders opzitten. Niemand zal een geval zoals u serieux nemen. Live with it, or don't, i don't care

Citaat:
en ons grootste wapen dat is dat we niks te verliezen hebben - de anderen allemaal wel !
Als ge da genoeg herhaalt zult ge het op den duur wel geloven zekers?
Oud 31 mei 2006, 18:13   #279
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
hier heb je grotendeels gelijk in. zie ook mijn draad over de mentaliteit van de vlaming. desnoods verhuis ik gewoon naar wallonie. veel toffere mentaliteit daar. en ik kan vandaaruit net zo goed in vlaanderen actief blijven. net over de taalgrens gaan wonen zou ideaal zijn.
Gelukkig zijn niet alle Vlamingen als jij!8)
Blijf jij maar parasiteren en klagen over hoe slecht je het wel hebt.
Ik raad je aan om naar luik of Charleroi te gaan(jumet)dan kunnen je multiculturele parasiet vriendjes je effen te grazen nemen.
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 18:14   #280
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
geen enkele dopper is aan u verantwoording verschuldigd.

wie denkt ge wel dat ge zijt ? rva controleur ?
En jij!!!!!!!!!!!!!
*knip*

Gelieve u te onthouden van persoonlijke aanvallen en scheldwoorden.

Laatst gewijzigd door Kazze : 31 mei 2006 om 21:19.
ago is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be