Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 13:09   #401
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoe zou deze vaststelling de noodzaak aan een duidelijk aflijning tussen kritiek op het migratiebeleid en ideologisch racisme kunnen teniet doen?
Zeg me eerst eens wat jij bedoelt met idelogisch racisme.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:10   #402
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard Verstrepen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De splitsing van de VU was het onvermijdelijke gevolg van niet langer beantwoorden van bepaalde kopstukken aan het Vlaams-nationalistisch gedachtengoed.
Verstrepen en co beantwoorden daar ook niet aan.De geschiedenis van de VU is helaas bezig zich te herhalen.
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:16   #403
kingtiger
Banneling

Standaard Dom

Citaat:
Akkoord, maar dat belet niet dat er wel degelijk echte racisten zijn (in casu de mensen die vinden dat Aisha niet Vlaams kan zijn) en dat ze misbruik maken van het Vlaamsnationalisme. Zoals Rr00ttt schreef, ze verstoppen zich tussen de Vlaamsnationalisten om zo te ontsnappen aan de staatsrepressie. Ondertussen maken ze wel veel kapot.
Als ge voor een totale migratiestop zijt ,zijt ge dus geen vlaamsnationalist.Wat een dwaze praat.Ik ben niet akkoord met uw definitie van het vlaming zijn maar dat betekent niet dat ik u de status van vlaamsnationalist ontzeg.Dergerlijke discussies moeten mogelijk zijn.
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:19   #404
kingtiger
Banneling

Standaard Aisha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Die neo- nazi's en racisten kan je terugvinden in het Belang omdat de pc media er steeds een loupe oprichten.
Hun vertrek zou de niet-politiek geïnteresseerde burger zelfs niet eens opvallen.

Schoon meiske , trouwens, die Aisha.
Zeer welkom bij de Flaminganten vh Belang.
Aisha mag wel mooi zijn maar het is geen vlaming en liberaal op de koop toe en dus kan ze maar beter vertrekken uit de partij .
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:19   #405
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Verstrepen en co beantwoorden daar ook niet aan.De geschiedenis van de VU is helaas bezig zich te herhalen.
Ik heb die geschiedenis actief en van dichtbij meegemaakt. Het was zeer hard, ik heb de VU ontgoocheld verlaten, en ben sindsdien partijloos. Maar om types als gij weg te krijgen, heb ik het er nog eens voor over.
Oud 6 juni 2006, 13:21   #406
kingtiger
Banneling

Standaard Vlaanderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ja dus, Iedereen die zich wenst aan te passen en de wetten van dit land respecteren (en dus die niet onderschikt waant aan een of ander heilig boek) is Vlaming.
Vlaanderen is overvol en deze vraag mag zich zelfs niet stellen.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:21   #407
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die geschiedenis actief en van dichtbij meegemaakt. Het was zeer hard, ik heb de VU ontgoocheld verlaten, en ben sindsdien partijloos. Maar om types als gij weg te krijgen, heb ik het er nog eens voor over.
Wat heb je er nog eens voor over? Lid worden van bv. VB?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 juni 2006 om 13:21.
Steben is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:24   #408
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zeg me eerst eens wat jij bedoelt met idelogisch racisme.
Wel Luc, dat is naar aanleiding van de overstap van Aisha Van Zele haarscherp duidelijk geworden. Voor mij was dit inzicht ook nieuw, zoals ik al schreef.

Ik denk dat gij het verschil ook wel duidelijk ziet. Degenen die Aisha niet aanvaarden omwille van haar huidskleur, kan je moeilijk anders dan ideologische racisten noemen. De anderen die zoiets irrelevant vinden en haar opnemen omwille van haar ideeën zijn de niet-racisten.
Oud 6 juni 2006, 13:25   #409
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ge voor een totale migratiestop zijt ,zijt ge dus geen vlaamsnationalist.Wat een dwaze praat.Ik ben niet akkoord met uw definitie van het vlaming zijn maar dat betekent niet dat ik u de status van vlaamsnationalist ontzeg.Dergerlijke discussies moeten mogelijk zijn.
Het al of niet aanvaarden van een migratiestop is het criterium niet.

Het al of niet aanvaarden van iemand met een andere huidskleur als Vlaming is het criterium.

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 13:26.
baarle is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:26   #410
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wat heb je er nog eens voor over? Lid worden van bv. VB?
Dat "de geschiedenis van de VU zich herhaalt".

Lid worden van welke partij dan ook, daar heeft het VU-debacle me voorgoed van genezen. Politiek engagement kan ook op andere, nuttiger vlakken.

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 13:28.
baarle is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:28   #411
kingtiger
Banneling

Standaard hAHA

Citaat:
Misschien kunnen nog een paar Aisha's op de gemeentelijsten je wel helpen. En tegen 2007 volgt wellicht een kleine lading Marokkanen en Turken.

Zou dat voldoende stimulans zijn? Of heb je nog een paar homo's �* la Fortuyn nodig?
Dan zijn we ver gekomen.Er zijn genoeg radicalen in de partij om dergelijk scenario aanzienlijk te bemoeilijken.Het geval zal zich trouwens niet voordoen.Het idee zelf is al lachwekkend.Het is al ver gekomen dat partijleden met dergelijke prietpraat voor de dag komen gewoon om de zaak op de spits te drijven en confrontaties te veroorzaken.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:29   #412
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zijn we ver gekomen.Er zijn genoeg radicalen in de partij om dergelijk scenario aanzienlijk te bemoeilijken.Het geval zal zich trouwens niet voordoen.Het idee zelf is al lachwekkend.Het is al ver gekomen dat partijleden met dergelijke prietpraat voor de dag komen gewoon om de zaak op de spits te drijven en confrontaties te veroorzaken.8)
ga jij de confrontatie aan met de anders-gekleurden binnen het VB? en zo ja, hoe?
vlijmscherp is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:30   #413
kingtiger
Banneling

Standaard Vb

Citaat:
Ge hebt dus niets met het VB te maken en hebt u dus niet te moeien met interne discussies over in wezen detailkwesties.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:31   #414
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is al ver gekomen dat partijleden met dergelijke prietpraat voor de dag komen gewoon om de zaak op de spits te drijven en confrontaties te veroorzaken.8)
Ik ben geen "partijlid".

Maar de confrontatie is niet meer te vermijden. Ik kan er altijd toe bijdragen door het aantal voorkeurstemmen van de Aisha Van Zeles te helpen opdrijven.
Oud 6 juni 2006, 13:32   #415
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge hebt dus niets met het VB te maken en hebt u dus niet te moeien met interne discussies over in wezen detailkwesties.8)
Als geïnteresseerde burger/kiezer heb ik wellicht meer invloed op partijkwesties dan als militant....
Oud 6 juni 2006, 13:35   #416
kingtiger
Banneling

Standaard Onzin

Citaat:
Het al of niet aanvaarden van een migratiestop is het criterium niet.

Het al of niet aanvaarden van iemand met een andere huidskleur als Vlaming is het criterium.
Hoe kan een andere defintie van het behoren tot het vlaamse volk ooit iets te maken hebben met de definitie van het vlaams nationalist zijn.Wat een gezever.Ik ben nu eens duidelijk redelijker dan gij.Trouwens een totale migratiestop zonder enige uitzondering betekent per definitie dat men alleen vlaming kan zijn door afstamming.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:36   #417
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de confrontatie is niet meer te vermijden. Ik kan er altijd toe bijdragen door het aantal voorkeurstemmen van de Aisha Van Zeles te helpen opdrijven.
Ze is het toonbeeld van wat een echte VU'ster moest zijn?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:37   #418
luc broes

Standaard

Citaat:
Wel Luc, dat is naar aanleiding van de overstap van Aisha Van Zele haarscherp duidelijk geworden. Voor mij was dit inzicht ook nieuw, zoals ik al schreef.

Ik denk dat gij het verschil ook wel duidelijk ziet. Degenen die Aisha niet aanvaarden omwille van haar huidskleur, kan je moeilijk anders dan ideologische racisten noemen. De anderen die zoiets irrelevant vinden en haar opnemen omwille van haar ideeën zijn de niet-racisten.
Ik stel vast dat van Boxel die de laatste tijd op zeer vele VB-bijeenkomsten te zien was, overal hartelijk welkom was.
Jammer voor de scherpslijpers, maar ik zie dus geen probleem.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:38   #419
kingtiger
Banneling

Standaard openbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ga jij de confrontatie aan met de anders-gekleurden binnen het VB? en zo ja, hoe?
Zoiets is niet vatbaar voor publieke commentaar.In mijn afdeling is er geen en trouwens in het hele VB zullen er ook nooit veel zijn.Dat kan ook nooit veranderen.
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 13:41   #420
kingtiger
Banneling

Standaard Dom

Citaat:
Ik ben geen "partijlid".

Daarmee bewijst ge eens temeer dat ge een koppige dwaas zijt die zich niet te moeien heeft met andermans zaken.Het is niet de eerste keer dat er confrontaties geweest zijn met mensen die van het VB een nieuwe VU willen maken en ze zijn toen ook op de loop gegaan.Ik ben er nog steeds.8)
kingtiger is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be