Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 15:15   #461
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard Zweeppartij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Aan je ene kant heb je het regime en de rechtbanken. Aan de andere de kiezer. Jouw strategie heeft 30 jaar lang volstaan om kiezers te blijven aantrekken. Het ziet er naar uit dat daaraan een eind aan het komen is. Steeds meer mensen willen nu een concrete invulling. In de mate dat partijen daaraan tegemoet kunnen komen, zullen ze kiezers blijven aantrekken.
Hte VB moet een zweeppartij blijven zoals van in het begin de bedoeling van Karel Dillen was.Deze strategie is en blijft juist.Om juridische redenen is het minder dan ooit aangewezen over het vreemdelingenbeleid details te geven maar de gedachten moeten blijven.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 15:16   #462
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Aan je ene kant heb je het regime en de rechtbanken. Aan de andere de kiezer. Jouw strategie heeft 30 jaar lang volstaan om kiezers te blijven aantrekken. Het ziet er naar uit dat daaraan een eind aan het komen is. Steeds meer mensen willen nu een concrete invulling. In de mate dat partijen daaraan tegemoet kunnen komen, zullen ze kiezers blijven aantrekken.
Zou het?
Ik zou ook echt eens graag willen weten wat de concrete invulling is van het programma van de 'democratische' partijen.
Zijn ze nog steeds overtuigd dat Diversiteit zonder meer en altijd een verrijking betekent? Vinden ze nog altijd dat snelbelg zonder taalvereiste een goede zaak is? Vinden ze nog altijd dat kleine criminaliteit mag? Nemen ze nog altijd vrede met de eeuwige transfers die ons wurgen? En hoeveel jaar laten ze ons nog wachten op tweetalige dokters in brussel?
Of gaan we ons ten eeuwigen dage concentreren om het vermeende 'racisme' in vlaanderen?
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 15:31   #463
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zou het?
Ik zou ook echt eens graag willen weten wat de concrete invulling is van het programma van de 'democratische' partijen.
Zijn ze nog steeds overtuigd dat Diversiteit zonder meer en altijd een verrijking betekent? Vinden ze nog altijd dat snelbelg zonder taalvereiste een goede zaak is? Vinden ze nog altijd dat kleine criminaliteit mag? Nemen ze nog altijd vrede met de eeuwige transfers die ons wurgen? En hoeveel jaar laten ze ons nog wachten op tweetalige dokters in brussel?
Of gaan we ons ten eeuwigen dage concentreren om het vermeende 'racisme' in vlaanderen?
Denkt u nu echt dat "de partijen" allemaal hetzelfde zeggen en willen?
Zodra de PS kraakt in eigen regionen zal je zien dat dat allemaal vlotter zal gaan.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 6 juni 2006, 15:50   #464
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat "de partijen" allemaal hetzelfde zeggen en willen?
Zodra de PS kraakt in eigen regionen zal je zien dat dat allemaal vlotter zal gaan.
Ja, ik denk echt dat onder vlaamse partijen een zeer grote consensus is om al die problemen aan te pakken. Maar de meesten bezwijken onder de druk van het regime dat beheerst wordt door de PS.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 15:56   #465
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit is het tweede breekpunt tussen de eerder genoemde categorieën: of zelfbestuur al dan niet voorop staat, en of men al dan niet bereid is het Vlaamse volk op democratische wijze zijn eigen bestuur te laten bepalen.
Het Vb is dat in ieder geval duidelijk in: eerste programmapunt: zelfbestuur.
En uiteraard beslist de democratische meerderheid. Wie anders?
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 15:58   #466
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het?
Ze verliezen dan ook dag aan dag stemmen.
Oud 6 juni 2006, 16:00   #467
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En uiteraard beslist de democratische meerderheid. Wie anders?
Volgens Kingtiger (en Blokwatch) heeft de kern van de partij daar in het geheim haar eigen gedachten over.
Oud 6 juni 2006, 16:02   #468
luc broes

Standaard

Citaat:
In andere partijen, hoe waardeloos die verder ook kunnen zijn, zouden ze buitenvliegen. Dat kan in het Belang ook, denk ik.
De andere partijen concentreren zich uitsluitend op (vermeende) verdachte individuen in het VB. Ze hebben geen interesse of tijd om zich bezig te houden met zondaars (ideologische of andere) in eigen rangen. Stevaert geeft het goede voorbeeld en bezoekt zonder probleem de communistische dictator Castro. Over de PS zullen we maar zwijgen.
Maar het is links en geen 'racisme' dus dik in orde.

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 juni 2006 om 16:03.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:05   #469
luc broes

Standaard

Citaat:
Volgens Kingtiger (en Blokwatch) heeft de kern van de partij daar in het geheim haar eigen gedachten over.
Dat zal wel. Een dictatuur in het hart van Europa!?
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:09   #470
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De andere partijen concentreren zich uitsluitend op (vermeende) verdachte individuen in het VB. Ze hebben geen interesse of tijd om zich bezig te houden met zondaars (ideologische of andere) in eigen rangen. Stevaert geeft het goede voorbeeld en bezoekt zonder probleem de communistische dictator Castro. Over de PS zullen we maar zwijgen.
Waarom zou de handelswijze van de andere partijen bepalend moeten zijn voor het gedrag en de lijn van het Vlaams Belang?
Oud 6 juni 2006, 16:10   #471
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal wel. Een dictatuur in het hart van Europa!?
Ik zei niet dat ik hem en Blokwatch geloof.
Oud 6 juni 2006, 16:18   #472
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik denk echt dat onder vlaamse partijen een zeer grote consensus is om al die problemen aan te pakken.
Tja, toch twee keer consensus.
SPa? GROEN? Spirit? de ene consensus
CD&V? VLD? N-VA? de andere consensus

Citaat:
Maar de meesten bezwijken onder de druk van het regime dat beheerst wordt door de PS.
Dat is waar.
Sic VB
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:27   #473
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Iemand die suggereert dat het Belang een geheim programma heeft, naast zijn openbaar programma: geef toe, het komt recht uit de Blokwatch-trommel.
Misschien heeft het belang geen verdoken programma, maar je moet toegeven dat je als buitenstaander ook nooit het volledige programma krijgt. Naargelang de woonplaats krijg je ietwat folders over ofwel de vlaamse zaak, migratie of veiligheid. Maar een volledige tekst waarin zowel hun volledig standpunt inzake veiligheid EN migratie EN vlaamse zaak EN economie beschreven staan krijg je nooit, ook niet als je het mooi vraagt aan het regio-secretariaat.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:37   #474
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Naargelang de woonplaats krijg je ietwat folders over ofwel de vlaamse zaak, migratie of veiligheid. Maar een volledige tekst waarin zowel hun volledig standpunt inzake veiligheid EN migratie EN vlaamse zaak EN economie beschreven staan krijg je nooit, ook niet als je het mooi vraagt aan het regio-secretariaat.
Is dat een kritiek op hun propaganda of een zoektocht naar een volledig programma? In het laatste geval vind je vermoedelijk wat je zoekt op hun website.

Laatst gewijzigd door baarle : 6 juni 2006 om 16:37.
baarle is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:38   #475
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Is dat een kritiek op hun propaganda of een zoektocht naar een volledig programma? In het laatste geval vind je vermoedelijk wat je zoekt op hun website.
Ach zo en in één document?
Kunt u me dan eens de link geven wat ik vind het toch niet.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 6 juni 2006, 16:41   #476
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ach zo en in één document?
Kunt u me dan eens de link geven wat ik vind het toch niet.
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21

pdf: http://www.vlaamsbelang.org/files/200506_programma.pdf
Oud 6 juni 2006, 16:57   #477
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Morel bezoekt ook zonder probleem China. Iedereen bezoekt tegenwoordig zonder probleem China. Het Chinese regime verschilt nochtans niet zoveel van het Cubaanse en is op de meeste punten misschien "erger". Zou het misschien kunnen omdat de haven van Havanna iets kleiner is dan die van Shangai en co. Cuba is voor de SP.a niet meer dan een deel van haar image-building. Cuba is tegenwoordig "hip" bij veel loftbewoners en would-be loftbewoners en Steve past zich daar aan. Een kameraad van me is ooit nog uitgemaakt door een SP.a apparatchik op een debat omdat hij kritiek had op Cuba. Nja, hoe verder van huis hoe linkser onze vrienden van de SP.a worden.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2006, 17:01   #478
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien heeft het belang geen verdoken programma, maar je moet toegeven dat je als buitenstaander ook nooit het volledige programma krijgt. Naargelang de woonplaats krijg je ietwat folders over ofwel de vlaamse zaak, migratie of veiligheid. Maar een volledige tekst waarin zowel hun volledig standpunt inzake veiligheid EN migratie EN vlaamse zaak EN economie beschreven staan krijg je nooit, ook niet als je het mooi vraagt aan het regio-secretariaat.
Niet correct. Ik heb het volledig programma, op eenvoudige aanvraag op het partij-secretariaat, per post toegestuurd gekregen. Het is wel een serieuze turf, het is ook een grote partij nietwaar? Voor de goede orde, ik ben geen lid van de partij.
robert t is offline  
Oud 6 juni 2006, 17:15   #479
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard waarheid

Citaat:
De waarheid is dat een partij zich moet houden aan bepaalde regels om te kunnen functioneren in dit land.Het programma en de statuten van een partij moeten aan die regels beantwoorden.Zodra de moeilijkheden met het gerecht begonnen moest het discours aangepast worden tenzij men wilde zelfmoord plegen.Ik sta daar volledig achter ,alleen vind ik dat men te ver gegaan is en daardoor verkeerde mensen aantrekt die zelfs met vlaamsnationalisme niets meer te maken hebben zoals verstrepen.8)
kingtiger is offline  
Oud 6 juni 2006, 17:35   #480
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Ik sta daar volledig achter ,alleen vind ik dat men te ver gegaan is en daardoor verkeerde mensen aantrekt die zelfs met vlaamsnationalisme niets meer te maken hebben zoals verstrepen.8)
En u verwacht dat er een weg terug is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be