Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2006, 16:04   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Die politieke recuperatie is er dan ook enkel in de paranoïde ogen van extreem rechts.
...en in de politieke spellekes van (extreem) links. Vraag maar eens of ze bereid zijn om radiozenders als Donna, Studio Brussel... te privatiseren (en dan zwijgen we nog over de achttien tv-kanalen, die ze, met gemeenschapsgeld uiteraard, nog zouden willen bij oprichten). Men zal hiertoe evenveel bereidheid hebben, gelijk de franstalingen bereid zijn om Belgie te splitsen.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 16:05   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Mannen in zwarte kleren
Ik loop minstens één keer per week in een zwarte smoking, maar niemand verdenkt mij van militaire bedoelingen.

Citaat:
die foldertjes gaan uitdelen met boodschap dat ze de politie in het oog gaan houden? Naaaah, dat lijkt helemaaaal niet op een privé-militie...
Folders delen en in het oog houden, lijken me niet direct acties met militair karakter.
VMO en TAK die allemaal in uniform rondstruinen, bonken uitdelen, en onschuldige burgers schofferen, d�*t is gewelddadig-militair.
Oud 3 juni 2006, 16:07   #63
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Bevooroordeeld...
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 16:12   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
is het mss in je opgekomen dat hij gewoon niets strafbaars heeft gedaan?

zijn discours staat heel wat mensen niet aan, dus moet hij maar vervolgd worden. voor eender wat: burgermilities, aanstoken van rellen, liegen bij aanvraag nationaliteit, maakt niet uit, als ze hem maar pakken want we horen ni graag wat hij zegt.

en dan wel tegelijk mekkeren over hoe schandalig het wel niet is dat men het VB vervolgt omwille van wat ze zeggen.
Burgermilities : AEL heeft burgermilities georganiseerd en laten volgen door camera’s. Ze noemden ze zelf milities en de leden waren allemaal in zwarte broek en dito T-shirt gekleed. Aan de meelopende journalisten vertelden ze dat ze een uniform droegen om beter herkend te worden. Maar de rechter vond dat het geen privé-milities betrof en dat ze ook geen uniformen droegen. Tja, zo is het gemakkelijk natuurlijk om te zeggen dat er niets ten laste kan worden gelegd.

Aanstoken van rellen: Abu jajah was vanaf het eerste moment na de moord op de heer Ashrak openlijk de reeds oververhitte jongelui aan het ophitsen, in de straten in aanwezigheid van camera’s, en op televisie met opruiende taal. Iedereen heeft dat toch wel gezien. Behalve zij die ergens in het buitenland op reis waren.

Het verhaal van zijn nationaliteit is nog prangender. Jajah vertelde zelf in de media doodleuk dat hij bepaalde verhalen over zijn verleden en over zijn motieven had verzwegen, verzonnen en gelogen, om zo gemakkelijk aan de Belgische nationaliteit te geraken.
Is een ongedwongen bekentenis voor jou ook al geen voldoende bewijs?

Het heeft niets met zijn discours an sich te maken, want die slaat naar mijn mening zowiezo nergens op. Maar voor sommigen moet zo iemand, omwille van zijn allochtone afkomst, zowiezo maar vrijgepleit worden van alles en eender wat : burgermilities, aanstoken van rellen, liegen bij aanvraag van nationaliteit, maakt niet uit, als hij maar niet veroordeeld wordt. Als ze hem maar vrijpleiten, want we zien niet graag allochtonen gestraft worden voor hun fout en crimineel gedrag.

Maar het VB? aanklagen en veroordelen is de boodschap, voor wat dan ook, maakt niets uit, we passen de wetten er wel voor aan.

Laatst gewijzigd door Antoon : 3 juni 2006 om 16:14.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 16:13   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik loop minstens één keer per week in een zwarte smoking, maar niemand verdenkt mij van militaire bedoelingen.
...maar ge gaat er dan ook niet mee op straat om de werking van de politiediensten te kontroleren (allé, veronderstel ik toch)...
Oud 3 juni 2006, 17:10   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Uit peilingen van de door extreem rechts afgeschilderde rooie propagandazender
tonen nogtans geen invloed van die "heisa" op de peilingen.

Op zo'n momenten,
dat extreem rechtse leuteraars die almaar zitten te kelen dat de rooie zender
het nieuws manipuleerd in hun ondergoed te kijk staat,
horen we geen kommentaar he
Ik hoorde wèl op de "rooie gemanipuleerde etc" VRT wat het Vuil B vertellen wou over zijn veroordeling door Beroep in Gent, en de klachten van het Vuil B nadien, hun weigering om in Cassatie en naar Staatsburg te gaan met het vonnis...
maar dat
-Cassatie de veroordeling behield
- het Mensenrechtenhof de veroordeling ook behield

hoorde ik niet: dat kan aan mij liggen: ik mis al wel eens een uitzending. hoorden jullie het wel? Werd het ook zo dik in de verf gezet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2006 om 17:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 19:48   #67
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Burgermilities : AEL heeft burgermilities georganiseerd en laten volgen door camera’s. Ze noemden ze zelf milities en de leden waren allemaal in zwarte broek en dito T-shirt gekleed. Aan de meelopende journalisten vertelden ze dat ze een uniform droegen om beter herkend te worden. Maar de rechter vond dat het geen privé-milities betrof en dat ze ook geen uniformen droegen. Tja, zo is het gemakkelijk natuurlijk om te zeggen dat er niets ten laste kan worden gelegd.
het is niet omdat ze het zelf milities noemden, dat het daarom ook aan de wettelijke voorwaarden van een militie voldoet. trouwens, volgens mij noemden ze het patrouilles, geen milities. en er zijn voldoende groepen die zich allemaal in het zwart kleden, gaan we die allemaal veroordelen? het gerecht heeft gekeken of ze hem hier konden voor aanklagen en dat bleek niet zo te zijn.
Citaat:
Aanstoken van rellen: Abu jajah was vanaf het eerste moment na de moord op de heer Ashrak openlijk de reeds oververhitte jongelui aan het ophitsen, in de straten in aanwezigheid van camera’s, en op televisie met opruiende taal. Iedereen heeft dat toch wel gezien. Behalve zij die ergens in het buitenland op reis waren.
ik heb gezien dat hij zijn ongenoegen uitte over die moord. dat is nog iets anders dan rellen aanstoken. maar goed, het gerecht zal dit bekijken.

Citaat:
Het verhaal van zijn nationaliteit is nog prangender. Jajah vertelde zelf in de media doodleuk dat hij bepaalde verhalen over zijn verleden en over zijn motieven had verzwegen, verzonnen en gelogen, om zo gemakkelijk aan de Belgische nationaliteit te geraken.
Is een ongedwongen bekentenis voor jou ook al geen voldoende bewijs?
ik geloof dat gerust. ik denk ook dat hij niet echt de enige is die daarover liegt/verzwijgt. ik zie dus niet in waarom dit ineens zo wraakroepend is, omdat het hiet over jahjah gaat.

Citaat:
Het heeft niets met zijn discours an sich te maken, want die slaat naar mijn mening zowiezo nergens op. Maar voor sommigen moet zo iemand, omwille van zijn allochtone afkomst, zowiezo maar vrijgepleit worden van alles en eender wat : burgermilities, aanstoken van rellen, liegen bij aanvraag van nationaliteit, maakt niet uit, als hij maar niet veroordeeld wordt. Als ze hem maar vrijpleiten, want we zien niet graag allochtonen gestraft worden voor hun fout en crimineel gedrag.
hij moet helemaal niet zomaar worden vrij gepleit. als hij de wet overtreden heeft en men dit kan bewijzen, dan moet hij veroordeeld worden. een heksenjacht organiseren omdat hij uitspraken doen die de goegemeente shockeren, dat kan niet.

Citaat:
Maar het VB? aanklagen en veroordelen is de boodschap, voor wat dan ook, maakt niets uit, we passen de wetten er wel voor aan.
ik ga die discussie niet opnieuw aan. ik vind alleen dat heel wat mensen hier nogal hypocriet over doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 14:31   #68
polksalad
Burger

polksalad's schermafbeelding

Standaard

Laat hem maar gaan zitten hij zit daar goed!!
Iemand dat het gedrag van 'zoon van kieken' goedkeurd moet zeker geen kritiek uiten op he VB.
Het is een crimineel die uiteindelijk misschien toch krijgt wat hij verdiend!...allee hoop ik toch, exporteren zeg ik.
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 16:19   #69
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dat links het steeds opneemt voor de allochtone gemeenschap, zelfs al gaan bepaalde leden hiervan duidelijk in de fout.
1) sinds wanneer is Abu Jahjah de hele allochtone gemeenschap?
De termen verlagemening en hokjesdenken zullen jou niet vreemd zijn? Toch.

2) waar o waar nam iemand (links of rechts) het hier op voor hetzij Abu Jahjah, hetzij de allochtone gemeenschap? Ik heb het nergens gezien.
Opmerken dat sommigen hier al strenge straffen eisen alvoor de man veroordeeld is, is dat opkomen voor? Het zou veel zeggen over jou wereldbeeld; niet over 'het linkse'.

3) In de openingspost klaagt Antoon dat het gerecht te traag werkt, en dat
Citaat:
3) Naar mijn mening gaan er zowiezo geen veroordelingen komen, oftewel een paar voor de vorm. En van eventuele straffen zal dat schorremorie uberhaupt niet lijden.
Kwa vooringenomenheid kan dat tellen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 16:22   #70
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja, dat hebben we veertien dagen geleden meegemaakt, toen heel de gesubsidieerde media... een heisa tegen het vb en zijn kiezers inzette.

systeempers die pertinent weigerde om de hand in de neoliberale boezem te steken. Liberaal-rechts dus.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 16:36   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

systeempers die pertinent weigerde om de hand in de neoliberale boezem te steken. Liberaal-rechts dus.
Mij scheen het eerder uit liberaal-linkse hoek te komen (en ook wel wat uit extreem-linkse hoek ).
Oud 4 juni 2006, 16:50   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is niet omdat ze het zelf milities noemden, dat het daarom ook aan de wettelijke voorwaarden van een militie voldoet. trouwens, volgens mij noemden ze het patrouilles, geen milities. en er zijn voldoende groepen die zich allemaal in het zwart kleden, gaan we die allemaal veroordelen? het gerecht heeft gekeken of ze hem hier konden voor aanklagen en dat bleek niet zo te zijn.
Ok, fair enough. Maar ik betwijfel ten zeerste of het gerecht dezelfde conclusies had getrokken mochten de patrouilles door autochtone Vlamingen zijn georganiseerd. Maar kom.

Citaat:
ik heb gezien dat hij zijn ongenoegen uitte over die moord. dat is nog iets anders dan rellen aanstoken. maar goed, het gerecht zal dit bekijken.
Ik ben benieuwd.

Citaat:
ik geloof dat gerust. ik denk ook dat hij niet echt de enige is die daarover liegt/verzwijgt. ik zie dus niet in waarom dit ineens zo wraakroepend is, omdat het hiet over jahjah gaat.
Dat andere mensen daar over over liegen/verzwijgen is nog meer wraakroepend, en zeker geen excuus om het maar zo te laten.
Het is trouwens niet omdat het precies over jajah gaat, maar hij heeft het wel gewoon komen uitleggen voor de camera’s. Men had in feite toen al zijn nationaliteit tijdelijk moeten afnemen en het verder serieus onderzoeken.
Hij had dan voor mijn part een uitleg in detail kunnen geven aan het gerecht. En uiteindelijk mocht de terugtrekking van diens nationaliteit definitief zijn gemaakt. Dan moest hij maar een nieuwe aanvraag indienen met de waarheid en heel de waarheid als argumenten. Niet zomaar van alles voorliegen en verzwijgen.. Dat is wat ik noem serieus de wet toepassen. In plaats van alles maar laten gedogen, tot leugens toe, en iedereen die het vraagt een Belgische paspoort toe te smijten. Want dat is onzin, dan hoef je helemaal geen vragen te stellen.

Citaat:
hij moet helemaal niet zomaar worden vrij gepleit. als hij de wet overtreden heeft en men dit kan bewijzen, dan moet hij veroordeeld worden. een heksenjacht organiseren omdat hij uitspraken doen die de goegemeente shockeren, dat kan niet.
Als hij de wet overtreedt dan moet hij gestraft worden, en meer dan symbolisch, want de goegemeente heeft er gewoon meer dan genoeg van de laksheid tegenover arrogante vreemdelingen met slechte intenties die bovendien beschermd worden door een overdreven “politieke correctheid”.

Citaat:
ik ga die discussie niet opnieuw aan. ik vind alleen dat heel wat mensen hier nogal hypocriet over doen.
Akkoord over niet opnieuw heel de discussie, en ook akkoord over veel hypocrisie, maar dan wel aan beide kanten.

Alleen even dit : Wanneer Filip Dewinter en het Vlaams Belang bij elke halfscheve uitspraak ( remember islamofobie, alsof dat nu racistisch is ) gewoon een aanklacht, rechtzaak en uiterlijk ook veroordelingen en eventueel financiële sancties op hun hoofd krijgen, terwijl tegelijk nen Jajah en zijn AEL zich gewoon zeer veel mogen permitteren, anti-Westers gif spuien op hun website, terrorisme goedpraten en tot het verbranden van poppen die een religieuze Jood voorstelt ( op de meir in 2003 ), allemaal ongestraft, dan kun je toch begrijpen dat alleen al de perceptie hiervan bij menig modale Vlaming in het verkeerde keelgat schiet.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 juni 2006 om 16:52.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 19:01   #73
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Is het bewezen dat zij de aanstokers van de rellen zijn?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 12:54   #74
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Een ware schande is dat die terroristische Libanees hier blijkbaar nog steeds zijn antisemitisme en ze'n haat tegen Vlamingen verder kan spuien zonder dat de overheid hier bij ingrijpt. Het wordt dringend tijd dat men dit sujet eens voor eens en altijd de mond gaat snoeren.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 18:01   #75
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Is het bewezen dat zij de aanstokers van de rellen zijn?
Nee natuurlijk niet zij helpen ons land van arbeiders die wij te kort komen en zeker de geschoolde
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 18:03   #76
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Zeker dat wij ons vergissen laten die jonge toch eens met rust
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 12:32   #77
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Een ware schande is dat die terroristische Libanees hier blijkbaar nog steeds zijn antisemitisme en ze'n haat tegen Vlamingen verder kan spuien zonder dat de overheid hier bij ingrijpt. Het wordt dringend tijd dat men dit sujet eens voor eens en altijd de mond gaat snoeren.
Dat komt allemaal door die godverdomse vrijheid van meningsuiting en vrijheid van organisatie. Afschaffen die linkiewinkie pamperwetten die de zwakken willen beschermen en zomaar fundamentele rechten rondstrooien alsof het elke dag sinterklaas is...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 12:45   #78
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Abou JahJah gaat trouwen met de zuster van een bekend politiek gezicht. Of hoe haal je het paard van Troje binnen in de moderne maatschappij...!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 14:12   #79
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Abou JahJah gaat trouwen met de zuster van een bekend politiek gezicht. Of hoe haal je het paard van Troje binnen in de moderne maatschappij...!
Welke zuster? Van welk bekend politiek gezicht? En wat is jouw bron?
Oud 13 juni 2006, 14:13   #80
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Mijn bron is spa reine.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be