Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 11:05   #41
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Echt hoor...
Ik ben altijd verbaasd door uw argumenten.

Had u nu gezegd dat het VEV niet meer flamingantisch is.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:50   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Inderdaad.

Maar het is voor mij duidelijk dat dit een keerpunt kan zijn in de Belgische geschiedenis. Nooit eerder pleitten flaminganten voor herfederaliseringen. De schrik van het volk zit er dus duidelijk in bij het Vlaams-nationaal establishment. Of is het gewoon een kwestie van gezond verstand?
Ja, jongens, ze beginnen wanhopig te worden!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:58   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
een BUB'er wordt niet betaald voor politieke stukken die hij schrijft, een BUB'er doet dat uit louter reëel-idealisme ten dienste van het vaderland, voor 10.200.000 Belgen opdat die een welvarende toekomst zouden hebben zoals dat reeds 175 jaar lang is bewezen

Alleen jammer dat slechts 13000 Belgen die onzin geloven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:36   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een BUB'er wordt niet betaald voor politieke stukken die hij schrijft, een BUB'er doet dat uit louter reëel-idealisme ten dienste van het vaderland, voor 10.200.000 Belgen opdat die een welvarende toekomst zouden hebben zoals dat reeds 175 jaar lang is bewezen. De BUB leeft niet op kosten van de belastingsbetaler...in tegenstelling tot vele land en volksverradende groeperingen...

wat is er reeds 175 jaar lang bewezen? Als ik me niet vergis is het algemeen enkelvoudig stemrecht voor mannen en vrouwen pas na WOII gekomen... Is dat al 175 jaar geleden?

De organisatie waar ik als vlaams nationalst voor werk doet het trouwens ook 100 procent uit louter reëel-idealisme en niet op kosten van de belastingsbetaler.
Oud 14 juni 2006, 13:33   #45
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Sommige partijen stellen één thema sterk voorop. Dat wil daarom nog niet zeggen dat datzelfde thema bij andere niet leeft. Het is niet omdat Groen! voor het milieu is, dat er in andere partijen geen zijn die die bezorgdheid delen, maar zij kiezen omwille van andere programmapunten, bv die ze "dringender" achten, iets anders.

Idem met Belgicisme.

Ik ben blij telkens zich iemand pro-België (Belgische eenheid) uit. Meer van dat!

Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juni 2006 om 13:34.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 15:01   #46
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In alle westerse staten is het kapitaal aan de macht. Ook in het Vlaams gewest.
Een historisch keerpunt in het Belgische uniefederalisme ! Het Vlaams gewest is plots een westerse staat !

Oud 14 juni 2006, 17:02   #47
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In alle westerse staten is het kapitaal aan de macht. Ook in het Vlaams gewest.
In tegenstelling tot het Vlaamse kapitaal, dat geld opbrengt, kost het Belgische koningshuis ons enkel geld
Oud 14 juni 2006, 17:04   #48
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een historisch keerpunt in het Belgische uniefederalisme ! Het Vlaams gewest is plots een westerse staat !

Een markant feit, niet? Het is goed om te zien dat meer en meer unitairen inzien dat het confederalisme de toekomst is.

Een echt keerpunt!
Oud 14 juni 2006, 17:18   #49
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Sommige partijen stellen één thema sterk voorop. Dat wil daarom nog niet zeggen dat datzelfde thema bij andere niet leeft. Het is niet omdat Groen! voor het milieu is, dat er in andere partijen geen zijn die die bezorgdheid delen, maar zij kiezen omwille van andere programmapunten, bv die ze "dringender" achten, iets anders.

Idem met Belgicisme.

Ik ben blij telkens zich iemand pro-België (Belgische eenheid) uit. Meer van dat!
Dan vraag ik me toch af welke partijen zich "minder dringend" met het belgicisme bezig houden? Last time I checked waren de twee grootste politieke formaties (samen meer dan 50% van de kiezers) in Vlaanderen een separatistische en een confederalistisch kartel (met een separatistische partner).
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 18:37   #50
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een BUB'er wordt niet betaald voor politieke stukken die hij schrijft, een BUB'er doet dat uit louter reëel-idealisme ten dienste van het vaderland, voor 10.200.000 Belgen opdat die een welvarende toekomst zouden hebben zoals dat reeds 175 jaar lang is bewezen. De BUB leeft niet op kosten van de belastingsbetaler...in tegenstelling tot vele land en volksverradende groeperingen...
Mag ik daaruit dan besluiten dat BUB een overheidsdotatie zal weigeren eens er BUB-verkozenen in het parlement zetelen?
Oud 14 juni 2006, 18:57   #51
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd verbaasd door uw argumenten.
Het is nog altijd een beter argument dan gewoon te verdwijnen als U wééral eens met Uw neus op de feiten gedrukt wordt.

un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 14 juni 2006 om 19:18.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 19:16   #52
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Dan vraag ik me toch af welke partijen zich "minder dringend" met het belgicisme bezig houden? Last time I checked waren de twee grootste politieke formaties (samen meer dan 50% van de kiezers) in Vlaanderen een separatistische en een confederalistisch kartel (met een separatistische partner).
Alle andere partijen van noemenswaardig kiezersaantal op Vlaams niveau zijn bovendien op z'n minst "gematigd" Vlaams te noemen. Ik vraag me dan toch werkelijk af waar al dit verdoken belgicisme zich bevindt.

Laatst gewijzigd door end : 14 juni 2006 om 19:16.
Oud 14 juni 2006, 20:14   #53
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle andere partijen van noemenswaardig kiezersaantal op Vlaams niveau zijn bovendien op z'n minst "gematigd" Vlaams te noemen. Ik vraag me dan toch werkelijk af waar al dit verdoken belgicisme zich bevindt.
Kweenie, zou je de SPA gematigd Vlaams durven noemen? En VLD (als je woord en daad vergelijkt)?
Oud 14 juni 2006, 21:12   #54
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHW Bekijk bericht
Kweenie, zou je de SPA gematigd Vlaams durven noemen? En VLD (als je woord en daad vergelijkt)?
Met gematigd Vlaams bedoel ik dat SPa en VLD in essentie ook niet anti-Vlaams zijn, het zijn beiden geen partijen die pleiten voor een unitaire belgische staat bijvoorbeeld. VLD is in wezen confederalistisch en SPa.. tja ik weet niet goed wat ik daarvan moet zeggen, maar ik zou het toch in elk geval geen die-hard BELGISCHE partij noemen.

Gematigd vlaams slaat dan ook helemaal niet op separatisme, of zelfs confederalisme, maar enkel het opkomen voor de Vlaamse eisen en Vlaamse rechten in de belgische staat, en ik denk dat zo goed als elke partij binnen Vlaanderen in bepaalde mate aan die voorwaarden voldoet (behalve BUB en consoorten, maar die zijn nauwelijks noemenswaardig; een semi-achterlijke strontvlieg kan nog meer stemmen halen dan BUB, en van hun kinderachtige imago moeten ze het ook al niet hebben, dat even terzijde natuurlijk).
Oud 14 juni 2006, 21:17   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met gematigd Vlaams bedoel ik dat SPa en VLD in essentie ook niet anti-Vlaams zijn, het zijn beiden geen partijen die pleiten voor een unitaire belgische staat bijvoorbeeld. VLD is in wezen confederalistisch en SPa.. tja ik weet niet goed wat ik daarvan moet zeggen, maar ik zou het toch in elk geval geen die-hard BELGISCHE partij noemen.

Gematigd vlaams slaat dan ook helemaal niet op separatisme, of zelfs confederalisme, maar enkel het opkomen voor de Vlaamse eisen en Vlaamse rechten in de belgische staat, en ik denk dat zo goed als elke partij binnen Vlaanderen in bepaalde mate aan die voorwaarden voldoet (behalve BUB en consoorten, maar die zijn nauwelijks noemenswaardig; een semi-achterlijke strontvlieg kan nog meer stemmen halen dan BUB, en van hun kinderachtige imago moeten ze het ook al niet hebben, dat even terzijde natuurlijk).
amai, nekeer iemand hier die niet in extremen denkt!
volledig mee akkoord dus. het is niet omdat sommige partijen niet voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn dat ze anti Vlaanderen zijn, mss zelfs integendeel...
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:03   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Dat zou u natuurlijk plezier doen, maar berg uw binnenpret maar op want een gewest is per definitie geen staat.
Oud 15 juni 2006, 13:11   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dan heb je slecht onderhandeld met de voorzitter hoor.
SuperS zal zijn stem duur verkopen. LSP heeft al een reisje naar de Bulgaarse Zwarte Zee, en een levenslange voorziening van Kazachse Beluga-kaviaar, Sovjet-champagne en Lada-onderdelen beklonken. Nu is het aan de BUB om meer te bieden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 13:20   #58
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
SuperS zal zijn stem duur verkopen. LSP heeft al een reisje naar de Bulgaarse Zwarte Zee, en een levenslange voorziening van Kazachse Beluga-kaviaar, Sovjet-champagne en Lada-onderdelen beklonken. Nu is het aan de BUB om meer te bieden.
Wij bieden al genoeg: een unitair België is nu eenmaal reeds de hemel op aarde.
Oud 15 juni 2006, 13:54   #59
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Wij bieden al genoeg: een unitair België is nu eenmaal reeds de hemel op aarde.
Is uw idee van een hemel op aarde niet eerder een ééntalig, franstalige België?
In dat Paradijs mag toch niet dat achterlijke boerentaaltje gesproken worden, zeker!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 16 juni 2006, 10:33   #60
van Maerlant

Standaard

Geen antwoord, blijkbaar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be