Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 23:00   #261
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Allah akbar!
Je hebt je 77 maagden nu wel verdiend Styllo-Ben.

zou je misschien niet meer inhoudelijk reageren?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:00   #262
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
die poll is zeer ruw. men had het kunnen verfijnen door meer uit te wijden. als ze zouden vragen of een werkgever een hoofddoek mag verbieden voor veiligheids of hygienische redenen, dan zou zelfs 99% ja stemmen, ik ook.

Maar vanaf het moment dat andere dingen bij komen kijken, dan wordt het ook anders: de meeste mensen zouden dan nee zeggen.

De vraag was zeer duidelijk en behoeft geen politiek correcte hersenspoeling.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:01   #263
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:

zou je misschien niet meer inhoudelijk reageren?

Ik stel me af naar jouw inhoudelijk niveau. Ondankbare !
Oud 17 juni 2006, 23:02   #264
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij noemt mij zoals je maar wilt.
je beseft toch dat nogal kinderachtig is. Kinderen verzinnen woorden waarmee ze in het geniep anderen benoemen
moesten wij nu in een islamitische land leven en ik geen moslim was, dan was het woord dhimmi op zijn plaats.
voor een niet-moslim in Belgie het woord dhimmi gebruiken, is nogal dom. Belgie is geen islamitisch land waar de sharia geldt.
Je snapt het niet he ? Het woord "dhimmi" wordt in deze context gebruikt om mensen zoals jij te typeren. Collabo's, knechtjes van de islam die tegen beter weten in deze godsdienst als ongevaarlijk willen doen voorkomen. Dat dit een kapitale fout is, dat kunnen ze elke dag wel ergens op deze wereld bevestigen. Ik vraag me af wat er voor jou aan vastzit.
Oud 17 juni 2006, 23:05   #265
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Leg mij dan eens uit wat er uberhaupt zo gruwelijk is aan een hoofddoek? Wat zet de Europeaan aan tot het verbieden van een stuk textiel? Er moet toch psychologisch iets ferm mis zijn als men daar niet mee om kan gaan.
Leg mij dan eens uit wat er uberhaupt zo gruwelijk is aan het niet dragen van een hoofddoek? Wat zet de moslim aan tot het dragen van een stuk textiel? Er moet toch psychologisch iets ferm mis zijn als men daar niet mee om kan gaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:06   #266
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De vraag was zeer duidelijk en behoeft geen politiek correcte hersenspoeling.
neen. Een ruwe poll kan geinterpreteerd worden al naar gelang de ingesteldheid van de poll-deelnemer.

Iemand kan ja geantwoord hebben omdat hij vooral het veiligheids of hygiene aspect in overweging neemt.

Iemand anders kan ook ja geantwoord heben omdat hij gewoon een islamofoob is.

dus uiteindelijk is die poll niet veel waard.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:07   #267
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Die hele hoofddoeken -affaire begint me zo een beetje mijn strot uit te hangen!
Ik zal me heus niet als een bronstige stier gaan gedragen als ik een vrouw met onbedekte haren zie hoor!
Je kan het ook omdraaien,de meeste(en ik ga niet veralgemenen hier )moslimmannen lopen in de zomer toch ook met een korte broek rond en met een korte t-shirt!
Gaan dus alle vrouwen zich op hun werpen of hebben die minder libido dan?
Domme regels en daar blijf ik bij en als je de statistieken bekijkt van de geboortecijfers tussen allochtonen en autochtonen.............tja dan heeft die hoofddoek weinig effect op het libido van de mannen,grapje
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:10   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Of hoe sommige werkgevers mensen ontmenselijken door hen als persoon te verplichten tot een dubbelleven: één waarin ze als neutraal ogende machines moeten werken en één, bij voorkeur achter de coulissen van de publieke ruimte, waar ze 'mensen' mogen zijn van vlees en bloed, met een eigen overtuiging, een eigen stijl van leven, kleden en denken.
Vertel mij eens hoe een werkgever iemand kan verplichten voor hem te werken bovendien op diens condities.
Oud 17 juni 2006, 23:11   #269
averechts
Partijlid

Standaard

Je moet tegenwoordig echt oppassen met je gevoel voor humor want moraalridder Joseph de Witte en zijn midgets liggen op de loer net zoals die piwis van het VB je een oor proberen aan te naaien!
Alles polariseren tot in het oneindige en tot vervelens toe.
Wil je met een hoofdoek rondlopen,mij best maar je weet dat je ook in een land leeft die geen Isamitische achtergrond heeft en als je dan nog eens probeert om jouw vreemd geloof in te neten in deze maatschappij dan weet je dat je in de problemen zal raken!
Net hetzelfde als mijn vrouw niet in Saoudi-Arabie kort gekleed mag rondlopen!
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:11   #270
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
neen. Een ruwe poll kan geinterpreteerd worden al naar gelang de ingesteldheid van de poll-deelnemer.

Iemand kan ja geantwoord hebben omdat hij vooral het veiligheids of hygiene aspect in overweging neemt.

Iemand anders kan ook ja geantwoord heben omdat hij gewoon een islamofoob is.

dus uiteindelijk is die poll niet veel waard.
In het licht van deze zaak, is het hygiëne en veiligheidsaspect totaal overbodig : de hoofddoek zit als receptioniste achter een desk.
De polldeelnemer weet dat als hij het krantenbericht gelezen heeft.
De polldeelnemer heeft in zijn beoordeling dus geen rekening gehouden met die aspecten, mits ze niet relevant waren.
Oud 17 juni 2006, 23:14   #271
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen.
men wenst die hoofdoek niet omdat men vreest dat klanten het niet leuk gaan vinden...
zie je, er is dus iets mis met de mensen/klanten die een bedoeling gaan zoeken achter het doekje.
Niks geen bedrijfscultuur. ze zijn alleen bang bepaalde klanten (racistische, islamofobe, xenofobe) te verliezen, dus geld...
dat is het.
Het bron van het kwaad ligt bij die bekrompen klanten die geen hoofddoek kunnen verdragen, en niet bij het meisje dat een hoofddoek wilt dragen.
Hoe gek kun je zijn. Neen, het probleem ligt bij de persoon die het kopvod draagt. Het is een uiting van misprijzen en verwerpen van de westerse maatschappij en het opdringen van haar eigen achterlijke godsdienst. En dat klanten daar aanstoot aan nemen is niet meer dan normaal. Het zou pas abnormaal zijn indien men daar GEEN aanstoot aan zouden nemen. Dan kunnen alle mannen hier beter een baard laten groeien en de vrouwen een voorraad kopvodden inslaan. De ultime natte droom voor styllo_ben.
Oud 17 juni 2006, 23:15   #272
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat deze dame hiermee zal bereiken is dat er geen allochtonen meer zullen aangeworven worden door bewakingsfirma's. Mss maar goed ook, dit laat ik in het midden.
Want de bewakingsfirma treft geen schuld. Waarom niet?
Een bewakingsfirma is altijd een tussenpersoon.
Eén of andere multinational vraagt een bewakingsfirma een dienst. Kan je mij 2 receptionisten leveren en een aantal bewakingsagenten? Wat gaat dat mij kosten en stilzwijgend kan je alleen heren of alleen dames leveren. liefst jonger dan 30 (past beter bij het jong imago van ons bedrijf), of kan jij liever geen allochtonen leveren? (want dat zien we liever niet aan onze receptie).
Weinig firma's zullen het toegeven maar zien liever toch geen allochtoon voor de deur, die hun goed bewaakt of achter hun receptie plaatsneemt. Zelfs een Amerikaanse multinational niet.
Wij hopen dat dat lukt want anders zien wij ons genoodzaakt een andere firma in te schakelen. Want die zijn er genoeg.
Voor sommigen mss verbazend maar zo werkt dat dus echt.
Een bewakingsfirma kan dus kiezen of delen. Maar voor een grote klant zal ze zeker kiezen. Vooral voor de centen maar ook voor de werkzekerheid van haar andere werknemers.
Mss kan deze dame hier wel haar gelijk halen via het gerecht maar voor de toekomst van andere allochtonen ziet het er somber uit in de bewakingssector.
Sommigen zullen daar allicht blij om zijn. Dus men doet maar.
Wat de blauwe vakbond betreft, zij stellen eigenlijk niks voor en zeker binnen de bewakingssector niet.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 23:18   #273
averechts
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Het enige wat deze dame hiermee zal bereiken is dat er geen allochtonen meer zullen aangeworven worden door bewakingsfirma's. Mss maar goed ook, dit laat ik in het midden.
Want de bewakingsfirma treft geen schuld. Waarom niet?
Een bewakingsfirma is altijd een tussenpersoon.
Eén of andere multinational vraagt een bewakingsfirma een dienst. Kan je mij 2 receptionisten leveren en een aantal bewakingsagenten? Wat gaat dat mij kosten en stilzwijgend kan je alleen heren of alleen dames leveren. liefst jonger dan 30 (past beter bij het jong imago van ons bedrijf), of kan jij liever geen allochtonen leveren? (want dat zien we liever niet aan onze receptie).
Weinig firma's zullen het toegeven maar zien liever toch geen allochtoon voor de deur, die hun goed bewaakt of achter hun receptie plaatsneemt. Zelfs een Amerikaanse multinational niet.
Wij hopen dat dat lukt want anders zien wij ons genoodzaakt een andere firma in te schakelen. Want die zijn er genoeg.
Voor sommigen mss verbazend maar zo werkt dat dus echt.
Een bewakingsfirma kan dus kiezen of delen. Maar voor een grote klant zal ze zeker kiezen. Vooral voor de centen maar ook voor de werkzekerheid van haar andere werknemers.
Mss kan deze dame hier wel haar gelijk halen via het gerecht maar voor de toekomst van andere allochtonen ziet het er somber uit in de bewakingssector.
Sommigen zullen daar allicht blij om zijn. Dus men doet maar.
Wat de blauwe vakbond betreft, zij stellen eigenlijk niks voor en zeker binnen de bewakingssector niet.
Idd Xmordan en ze schept dan nog eens een precendent,nl dat die bewakingsfirma in de toekomst waarschijnlijk geen moslimas meer zal aannemen om geen probelemen te krijgen en dan stel je eens voor dat de bewuste dame haar gelijk haalt via het gerecht?
Wat zal zij daar mee opschieten?
Niets waarschijnlijk
Oud 18 juni 2006, 01:58   #274
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

3 ,volgens haar vruchtbare jaren, Werkt ze reeds zonder hoofddoek a.d. receptie. Waarom dan nu ineens eentje opdoen? Het wordt nèt zomer aldus denk ik dat ze ook nog eens het verkeerde tijdstip heeft uigekozen!

Verder zou ik me als werkgever enorm bedrogen voelen. Temeer deze vrouw haar hoofddoek naar alle waarschijnlijkheid niet op had bij haar sollicitatie. Maar of de WG bedrog kan inroepen in onze 'rode rechtzalen' is nog maar de vraag.
Oud 18 juni 2006, 02:03   #275
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niks geen bedrijfscultuur. ze zijn alleen bang bepaalde klanten (racistische, islamofobe, xenofobe) te verliezen, dus geld...
Misschien verliezen ze nu wel antiracistische klanten
ze komen er in ieder geval mee in opspraak.
ik denk niet dat dat positief voor hen is.
Oud 18 juni 2006, 17:33   #276
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Boerka,hoofddoek,men gebruikt dat tegenwoordig gewoon om te zien hoever ze kunnen gaan,ze willen zich niet aanpassen,en gebruiken dan maar het meest misbruikte woord tegenwoordig(Racisme)Als men zich hier niet gelukkig voelt dan gaat men toch terug,maar ja die goede sociale voorzieningen hé,en waarom na 24 jaar plots die hoofddoek,ja dat roept toch vragen op,nietwaar.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 17:45   #277
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen.

men wenst die hoofdoek niet omdat men vreest dat klanten het niet leuk gaan vinden...
Daarom ook dat een bedrijf streeft voor neutraliteit, om zo weinig mogelijke klanten tegen de haren te strijken.

Citaat:
zie je, er is dus iets mis met de mensen/klanten die een bedoeling gaan zoeken achter het doekje.

dat is het.

Het bron van het kwaad ligt bij die bekrompen klanten die geen hoofddoek kunnen verdragen, en niet bij het meisje dat een hoofddoek wilt dragen.
hiermee bevestig je waarom een bedrijf neutraliteit wenst te zijn
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 17:46   #278
Amon_Re

Standaard

Citaat:
die poll is zeer ruw. men had het kunnen verfijnen door meer uit te wijden. als ze zouden vragen of een werkgever een hoofddoek mag verbieden voor veiligheids of hygienische redenen, dan zou zelfs 99% ja stemmen, ik ook.

Maar vanaf het moment dat andere dingen bij komen kijken, dan wordt het ook anders: de meeste mensen zouden dan nee zeggen.
Maak een poll eh, ik stem zowiezo tegen elke zichtbare uiting van religieuze symbolen, hoofddoek inclus
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 juni 2006, 17:47   #279
Amon_Re

Standaard

Citaat:
geef eens een link.
You've gotta be kidding......

Allé, om da'k toch efkes tijd had:
http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Europe
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_conquest_of_Persia

Mensen moeten echt wel wa meer geschiedenis leren

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 18 juni 2006 om 18:00.
Oud 18 juni 2006, 17:49   #280
ilfalco
Minister-President

Standaard

vroeger mocht je in de kals ook géén klak dragen ... Maar een hoofdoek zou je dan wel mogen dragen zeker? neen , elke instelling heeft z'n eigen wetten. maar het probleem met de islam is dat zij ALTIJD en OVERAL hun achterlijke islamwetten uit de middeleeuwen boven de regels van een bedrijf of de wetten van het land stellen.

moslims worden niet gediscrimineerd , ze zetten zichzelf met hun fundamentelisme buitenspel. of denk je dat je met een mijter aan aan de balie mag gaan zitten... Dit is puur imperialisme.
naakt zonder hoofdoek? tsjonge toch , het toont alleen aan hoe gebrainwasht die mensen wel zijn.

Het staat die vrouw trouwens vrij om elders een werkgever te zoeken die dit wel accepteert, en het staat die werkgever vrij aan te nemen wie hij wil.
het is dan ook wraakroepend dat ze naar de liberale vakbond staopt en steun krijgt... want het is juist de vrijheid van een ondernemer om aan te werven wie hij het best geschikt acht voor de job. En het staat een werknemer vrij zich niet te houden aan de bedrijfsregels en zich daarmee buiten het bedrijf te zetten.

Al de rest is PC dictatuur.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be