![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Jij hebt de kindertjes in communistisch China, Cuba, Korea e.a. hun staat nog niet horen bezingen, zeker?
|
|
|
|
#322 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wie geen wiskundig inzicht heeft, zal nooit opmerken waar de fout zou zitten.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Europees Commissaris
|
Oorspronkelijk bericht door Judokus [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Okee laten we eens een interessant spoor volgen: Een Belgisch islamistisch gezin vindt het niet okee dat ze in hun school geen genoeg aandacht schenken aan Islam-waarden en wil zélf hun kinderen opvoeden. Ook zij hebben het ook niet begrepen met de mensenrechtenverdragen etc. Vinden de verdedigers van P.B. en A.C. (thuisonderwijs zonder teveel bijkomende voorwaarden) dat ook dit gezin mag zorgen voor eigen onderwijs??? Dit moet pas een verschrikkelijk verscheurend dilemma zijn voor extreem rechts ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zelfs die optie proberen de zo verdraagzame rooien onmogelijk te maken. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Minister
|
Ik vind dat men dat systeem van thuis leren moeten afschaffen voor IEDEREEN.
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat er nu heel wat types als Jan van den Berghe rondlopen.. Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 13:36. |
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar hoeft het VB dus niet eens voor aan de macht te komen...
|
|
|
|
#329 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
n-va'er zeker?
|
|
|
#330 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#331 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voor wie tijdig met thuisonderwis begint is middenjury absoluut niet 'te laat', maar een wezenlijke tijdswinst.
Lees eens aandachtig de praktijkgevallen die Jos Verhuslt hier aanhaalt. Citaat:
![]() Geen slaagverplichting, geen sancties, geen postcontroles,....... geldt evengoed voor het reguliere onderwijs. Citaat:
Ge wilt de thuislesgevers nog eens extra in de beurs tasten, terwijl ze tienduizenden euro's besparing voor de staat betekenen. Citaat:
Voor mijn part onderwijst iedereen thuis wat hij wil. Als het voor de middenjury niet volstaat, dan volgt er gewoon geen diploma. Punt aan de lijn. Aan spijbelen heb ik hier nog geen letter besteed, laat staan over schande gesproken.
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En nu nog één goed argument.
|
|
|
|
#334 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit is een interssante tekst over Ayn Rand's tautologie Je zal er lezen dat Rand's zogezegde "objectivisme" er eigenlijk helemaal geen is. Bij "Introducing Objectivism" lees ik wel het libertarisch adagio bij uitstek: "Reason (the faculty which identifies and integrates the material provided by man's senses) is man's only means of perceiving reality, his only source of knowledge, his only guide to action, and his basic means of survival. " Mentaal beperkt tot "rationality" dus. Een mensbeeld in strijd met de werkelijkheid.
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had geen staatscontrole nodig om mijn kinderen lichamelijk en geestelijk gezond te houden. IK had destijds geen weet van het thuisonderwijs want anders hadden alle drie mijn kinderen die vorm van onderwijs genoten. Ze waren te intelligent voor het staatsonderwijs dat ze kregen en verveelden zich zodanig dat ze er zelfs buikpijn van kregen.
|
|
|
|
#336 | |
|
Minister-President
|
Maar wel aannemelijk
Citaat:
"Wie ze op school tegen komen" biedt een meer gevarïeerde groep, dan "soort zoekt soort". De wet voorziet thuisonderwijs als een optie. Daar gaat het niet om. In het belang van het kind heeft de overheid het recht en de plicht om daar voorwaarden aan te stellen. Dat is waar het wel om gaat.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 19 juni 2006 om 13:28. |
|
|
|
|
|
|
#337 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Banneling
|
Oorspronkelijk bericht door filosoof
![]() Als je met je eigen auto rijdt worden je belastingen ook gebruikt voor openbaar vervoer. Als je in de stad woont worden je belastingen ook gebruikt om de landbouw te steunenen gewestwegen waar JIJ nooit komt aan te leggen en te onderhouden. Als je pacifist bent worden je belastingen ook gebruikt om het leger te betalen etc, etc... Je kunt gewoon niet eisen dat je belastingen enkel voor jou zouden uitgegeven worden: ik trek geen kinder geld, maar betaal wel mee voor het kindergeld van alle kinderen van het land... Citaat:
Belastingen zijn zo oud als samenlevingen. Zoek een onbewoond eiland en verklaar je onafhankelijk.(en kom dan ontwikkelingshulp vragen, uiteraard Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2006 om 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
U gelooft het of niet, is ben zo niet. Raar dat het uitgerekend gij moet zijn die daar een probleem zou van maken. |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik pleit er simpelweg voor om belastingen drastisch te verminderen, omdat 'de samenleving' volgens mij inderdaad niet moet opdraaien voor het pensioen van de thuiszittende moeders en de onafhankelijken die enzoverder... Mocht de staat zich beperken tot haar kerntaken, zou ze dit misschien A. iets efficiënter en B. veel goedkoper kunnen doen, zodat de belastingen voor iedereen férm naar beneden kunnen. Zodat mensen weer zélf voor hun pensioen kunnen sparen; zodat mensen terug zelf een zaak kunnen starten zonder gepluimd te worden door de RSZ; enzoverder. Wat zeg ik? Mocht de staat zich beperken tot haar kerntaken, zou ze waarschijnlijk zelfs kunnen overleven op vrijwillige bijdragen... Hoedanook zou de belastingdruk misschien nog 10% BBP bedragen, of zelfs maar 5% BBP. Nettolonen de hoogte in, winsten de hoogte in, werkgelegenheid de hoogte in, enzoverder.
|
|