![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik denk niet dat ik mij al uitgesproken heb over de onderwijsdoelstellingen van de familie Belien-Coolen, die naar ik aanneem deugdelijk zijn,gezien de kinderen universiteit volgen, wel mis ik wat de universitaire resultaten om mij een beter idee te geven over de prestatie. |
|
|
|
|
|
|
#402 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Aanwezig!
[SIZE=1]Ik ben echter wel nog naar school gegaan terwijl ik thuisonderwijs, euh, gaf aan mezelf. [/SIZE]
|
|
|
|
#403 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar controleren inspecteurs van de inrichtende macht of het gespendeerde geld besteed wordt op de wijze waarop en volgens de normen waarmee de inrichtende macht het onderwijs inricht. Bij thuisonderwijs betaalt de prive-persoon, en bepaalt die wat er gegeven wordt, al dan niet met het oog op het behalen van eendiploma van de Centrale examencommissie. Daar heeft geen enkele inspecteur affaires. Citaat:
Lenen ze de jouwe? In welke maateenheid wordt attitude uitgedrukt?
|
|
|
|
|
#404 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#405 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#406 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat wel relevant is: de uitslagen behaald voor de middenjury voor de stof waarin ze thuis onderwezen werden: Ik antwoordde dat mijn kinderen deelnemen aan de examens ingericht door de examencommissie van het ministerie, en dat zij voor deze examens slagen (mijn oudste kinderen behaalden de voorbije jaren via de “middenjury” hun diploma secundair onderwijs Trouwens: gezien die kinderen blijkbaar toegelaten zijn aan de univ, wildat zeggen dat hun thuisonderricht wat betreft het middelbaar onderricht afgerond met diploma voor middenjury, geslaagd mag heten.
|
|
|
|
|
#408 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke misbruiken? Wat onderwerpen?
|
|
|
|
#409 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een onderwijs/opvoeding is te belangrijk om enkel de eindresultaten als criterium te nemen, zonder mogeliojkheid tot bijsturen. Dergelijk project bestaat in de praktijk bijna niet meer, zelfs in de beroepswereld zijn er tussentijdse controles en evaluaties. maar mij niet gelaten, gij uw gedacht, ik het mijne. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
|
Compleet naast de kwestie natuurlijk, maar voor de volledigheid:
|
|
|
|
#411 |
|
Minister-President
|
Je moet dat wel nog zelf tekenen ook hé, Percalion. Anders is het niet geldig vrees ik.
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je kan natuurlijk de zaken ook proberen belachelijk te maken, dat helpt een stuk. |
|
|
|
|
|
|
#413 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat denk je van zoiets als groepsdruk, verplicht worden tot samenwerken met mindere goden voor een project, het zich moeten schikken aan uren en afspraken, .... |
|
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom?
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 juni 2006 om 18:51. |
|
|
|
|
|
|
#417 | |
|
|
Citaat:
Alleen: in het secundair onderwijs kraait daar zo goed als geen haan naar; in het geval van thuisonderwijs zou het plots wél nodig zijn om dat te controleren?!
|
|
|
|
|
#418 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal het even herformuleren: Hoe kan een inspecteur een totaal subjectief gegeven objectief meten om er nadien conclusies aan te verbinden i.v.m. schooldwang? Citaat:
Het bouwen van huizen, het rijden met wagens, financiële zaken, beesten houden,....... zijn allemaal zaken waarmee je andermans fysieke vrijheid kan in het gedrang brengen. Het al dan niet bijbrengen van 'respect voor respect' heeft daar geen zak mee te maken. Integendeel zelfs. Precies het respectloos in vraag stellen van elke opinie, mening of stroming, staat garant voor méér (geestelijke) vrijheid, zonder dat die van anderen er mee in 't gedrang komt.
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daar wordt lustig omheen gewalst.
|
|
|
|
#420 |
|
Europees Commissaris
|
Jij vroeg toch of de controle dwangmatig moest zijn ?
Controle schrikt misbruik af, en kan het ook vaststellen. Als het niet dwangmatig is, dan kan het op vrijwillige basis, tijdverlies, iemand die wil gecontroleerd worden is waarschijnlijk met alles in orde. Blijft nog geen controle. Dan laat je kinderen zonder meer over aan de goodwil van hun ouders, stiefouders, voogden, .... om hen thuisonderwijs te verschaffen. Als jij er van overtuigd bent dat dit altijd, en effectief en doelmatig zal gebeuren, dan hoeft er inderdaad geen controle. Ik geloof dat niet |
|
|
|