Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 17:03   #81
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Welke landen kennen nog de doodstraf? Islamistische landen zoals Iran en Saoudi-Arabië, Afrikaanse Warlord-landen en Aziatische landen zoals China, Sri Lanka,...
+ biblic belt staten in de VS van A niet te vergeten, wat daar een wedstrijd tussen staten is geworden.

Het al dan niet hebben van de doodstraf zegt véél over de interne democratie van een land.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 17:32   #82
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Welke landen kennen nog de doodstraf?

Een lijst van alle landen die de doodstraf toepassen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Use_of_death_penalty
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 18:27   #83
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Private First Class Bekijk bericht
a
f
m
a
k
e
n
Doodstraf is tegen de mensenrechten.
Saddam is ook ne mens, zij het ne slechte mens.
Oud 22 juni 2006, 18:34   #84
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nog zo van die massamoordenaars, die zelf wart afstand namen van het "vuile werk" dat ze door anderen lieten opknappen. Ik zou voor dergelijke lieden een speciale gevangenis voorzien, met ruime mogelijkheden om over hun "leven als dictator potentaat" na te denken.
Geef hun adres aan hun slachtoffers en laat die mensen hen brieven schrijven, die ze moeten beantwoorden.

Misschien hebben ze aanvankelijk geen gewetenslast : maar gaandeweg zullen ze hun slachtoffers wel blijven horen & de antwoorden die ze geven aan hun slachtoffers zullen een nuttige bloemlezing zijn voor diegenen die de weg van totalitaire dictaturen willen inslaan.

Zo moeten wij ons niet aan hun bloed bezondigen en komt er misschien nog iets nuttigs uit.
Oud 22 juni 2006, 18:45   #85
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, dan gaan de communisten nooit nog aan leiders geraken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 18:58   #86
zeddie
Banneling

Standaard

Een rechtbank zou moeten komen tot de Waarheid, niet de schuldige.
Door de schuldige te doden verhinderd men de weg naar de Waarheid.

Save Saddam for later use...

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 19:52   #87
Private First Class
Vreemdeling

Private First Class's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Een rechtbank zou moeten komen tot de Waarheid, niet de schuldige.
Door de schuldige te doden verhinderd men de weg naar de Waarheid.

Save Saddam for later use...

GreetzZ
YYYOOOOO afmaken zeg ik U hoeveel heeft hij er vermoord laten vermoorden hoeveel doden vallen er nu nog door die nest daar!!!Ben niet voor Amerika he ze hadden daar inderdaad moeten wegblijven maar mijn collega's wat daar zijn aan het vechten aan het front,hoeveel sneuvelen er niet!!!
Private First Class is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 20:16   #88
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Private First Class Bekijk bericht
hoeveel heeft hij er vermoord laten vermoorden
Wel, weet u het? Interesseert het u? Zullen we het laten onderzoeken en vastleggen voor de geschiedenis? Laat hem dan eerst terecht staan voor alle zaken waarvan hij beschuldigd is. Dan weten we het tenminste en dan kennen we de waarheid. Of interesseert de waarheid u niet?
Citaat:
hoeveel doden vallen er nu nog door die nest daar!!!Ben niet voor Amerika he ze hadden daar inderdaad moeten wegblijven maar mijn collega's wat daar zijn aan het vechten aan het front,hoeveel sneuvelen er niet!!!
Die 'nest' werd niet door Saddam veroorzaakt maar door de VS. De dood van Saddam verandert daar evenveel aan als de dood van Al Zarqawi: niets namelijk.
Om een einde te maken aan het sneuvelen van uw soldaten is er maar één remedie: support the troops, bring 'em home!
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 20:27   #89
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik zou voor dergelijke lieden een speciale gevangenis voorzien, met ruime mogelijkheden om over hun "leven als dictator potentaat" na te denken. Geef hun adres aan hun slachtoffers en laat die mensen hen brieven schrijven, die ze moeten beantwoorden.
Zo moeten wij ons niet aan hun bloed bezondigen en komt er misschien nog iets nuttigs uit.
Dat vind ik een goed voorstel. Ik zou het nog wat uitbreiden ook: de slachtoffers en familieleden mogen op bezoek komen en hun klacht rechtstreeks tot de dictator richten. Als hij honderduizend slachtoffers heeft gemaakt, dan zijn er zeker een half miljoen familieleden. Geef die allemaal een uurtje met hem en we komen aan 500.000 uur gedeeld door 10 uur per dag geeft 50.000 dagen. Genoeg dus voor meer dan 100 jaar bezoek.
Lijkt me zeer therapeutisch, zowel voor de slachtoffers als voor de dader.

Het doet wat denken aan herstelrecht waarbij men via bemiddeling daders en slachtoffers bij elkaar brengt met als doel de schade te doen herstellen, de dader inzicht te verschaffen in zijn acties en het slachtoffer te helpen bij het verwerkingsproces.
Oud 22 juni 2006, 21:04   #90
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Dat vind ik een goed voorstel. Ik zou het nog wat uitbreiden ook: de slachtoffers en familieleden mogen op bezoek komen en hun klacht rechtstreeks tot de dictator richten. Als hij honderduizend slachtoffers heeft gemaakt, dan zijn er zeker een half miljoen familieleden. Geef die allemaal een uurtje met hem en we komen aan 500.000 uur gedeeld door 10 uur per dag geeft 50.000 dagen. Genoeg dus voor meer dan 100 jaar bezoek.
Lijkt me zeer therapeutisch, zowel voor de slachtoffers als voor de dader.

Het doet wat denken aan herstelrecht waarbij men via bemiddeling daders en slachtoffers bij elkaar brengt met als doel de schade te doen herstellen, de dader inzicht te verschaffen in zijn acties en het slachtoffer te helpen bij het verwerkingsproces.
Potverdorie, sommigen van uw communistische leiders (U kent ze wel... Stalin, Mao, Pol Pot...) zouden dan bijna 25.000 jaar moeten blijven geleefd hebben...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 juni 2006 om 21:11.
Oud 22 juni 2006, 21:23   #91
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Potverdorie, sommigen van uw communistische leiders (U kent ze wel... Stalin, Mao, Pol Pot...) zouden dan bijna 25.000 jaar moeten blijven geleefd hebben...
SHIT! Nee, liever niet. Maar ze confronteren met het leed dat ze veroorzaakt hebben vind ik wel een goed idee. Gij niet?

by the way: het zijn noch waren ooit mijn leiders. Mij adagium is nog altijd 'ni dieu, ni maître'. Ik heb maar twee leiders en die géven leven in plaats van het weg te nemen.

Laatst gewijzigd door kaatd : 22 juni 2006 om 21:23.
Oud 22 juni 2006, 22:12   #92
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ocharme, hij is nu wel genoeg gestraft. Ik zou die gewoon in het midden van Bagdad loslaten, het wel van een dag of 2 van op voorhand aankondigen, waar en wanneer men hem loslaat.Of hij het ontvangstcomité gaat appreciëren weet ik niet, maar dat zijn dan mijn zaken niet meer hé?! De man is volwassen, vrij...hij ziet het maar zelf8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 22:16   #93
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ja, ocharme, hij is nu wel genoeg gestraft. Ik zou die gewoon in het midden van Bagdad loslaten, het wel van een dag of 2 van op voorhand aankondigen, waar en wanneer men hem loslaat.Of hij het ontvangstcomité gaat appreciëren weet ik niet, maar dat zijn dan mijn zaken niet meer hé?! De man is volwassen, vrij...hij ziet het maar zelf
Ik zou maar goed opletten waar je hem achterlaat. Op sommige plaatsen is hij nog altijd bijzonder populair. De meeste Iraki's hadden een véél beter leven onder Saddam dan nu onder de illegale bezetting. Misschien ben jij dat vergeten maar zij nog niet.
Oud 22 juni 2006, 22:18   #94
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou maar goed opletten waar je hem achterlaat. Op sommige plaatsen is hij nog altijd bijzonder populair. De meeste Iraki's hadden een véél beter leven onder Saddam dan nu onder de illegale bezetting. Misschien ben jij dat vergeten maar zij nog niet.
De soennieten mss, maar Koerden en Sjiiten zijn niet zo happig op Hussein.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 22:43   #95
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ja, ocharme, hij is nu wel genoeg gestraft. Ik zou die gewoon in het midden van Bagdad loslaten, het wel van een dag of 2 van op voorhand aankondigen, waar en wanneer men hem loslaat.Of hij het ontvangstcomité gaat appreciëren weet ik niet, maar dat zijn dan mijn zaken niet meer hé?! De man is volwassen, vrij...hij ziet het maar zelf8)
In Sadr-City, de Shi'iten-wijk van Bagdad! Krijgen we nog is een molestering te zien, da's geleden van voor het Amerikaans offensief in Fallujah, 2004 (dacht ik toch).

Laatst gewijzigd door Twanne : 22 juni 2006 om 22:44.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 08:35   #96
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Tijdens de legale bezetting van de Russen hadden de Afghanen het, naar het schijnt, ook veel beter dan nu onder de illegale bezetting...
Oud 23 juni 2006, 08:45   #97
Private First Class
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is geen mens!!!
Oud 23 juni 2006, 08:46   #98
Private First Class
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wel, weet u het? Interesseert het u? Zullen we het laten onderzoeken en vastleggen voor de geschiedenis? Laat hem dan eerst terecht staan voor alle zaken waarvan hij beschuldigd is. Dan weten we het tenminste en dan kennen we de waarheid. Of interesseert de waarheid u niet?

Die 'nest' werd niet door Saddam veroorzaakt maar door de VS. De dood van Saddam verandert daar evenveel aan als de dood van Al Zarqawi: niets namelijk.
Om een einde te maken aan het sneuvelen van uw soldaten is er maar één remedie: support the troops, bring 'em home!
Ja ik zie dat niet gebeuren!!!Er werdt al gedood voor de VS er was he!
Oud 23 juni 2006, 09:29   #99
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tijdens de legale bezetting van de Russen hadden de Afghanen het, naar het schijnt, ook veel beter dan nu onder de illegale bezetting...
1) de huidige bezetting van Afghanistan is naar de normen van het internationaal recht niet illegaal
2) Afghanen hadden het beter onder de communistische regering, vooral de vrouwen, dan onder de Taliban of de huidige warlords. Kijk maar op www.rawa.org
Oud 23 juni 2006, 09:43   #100
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah bon, maar kunnen alle misdaden bv. begaan door Bosnische Serviërs op het conto van Servië geschreven worden? Werkten de Bosnische Serviërs in opdracht van de het Servisch leger of de Servische President? Neen dus ...
Dat beweert het ICTY dan ook niet:

Citaat:
By trying individuals on the basis of their personal responsibility, be it direct or indirect, the ICTY personalizes guilt. It accordingly shields entire communities from being labelled as collectively responsible for others’ suffering
Bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be