Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 10:29   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waar ik overigens ook niet goed van word, is de onwaarschijnlijke massahysterie en -psychose die werktuigelijk schijnt te moeten losbarsten bij dit soort situaties. Mensen die zeggen 'dat ze nu niet meer durven buiten te komen' komen, waanzinnige berichtjes naar de premier op ATV, de media die alle puisten weer openknijpen, straks weer een vrije tribune van opper-recuperator JM De Decker en een malle mars nog aan toe.
Wel, misschien moet de overheid dan eens durven erkennen dat er een probleem is en niet steeds de zwarte piet naar het Vlaams Belang doorschuiven. Dat de overheid eens luistert naar de mensen en het allochtoon probleem aanpakt. Als de overheid echter het niet doet, moet men niet verwonderd zijn dat de zoveelste zwarte zondag eraan komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:29   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Waar werd Superstaaf ervan beschuldigd een blokker te zijn??

Jan heeft gelijk, ik heb dat ook ergens gelezen, alleen weet ik niet meer waar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:33   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Nee, superstaaf heeft ons niet beschuldigd van hem Blokker te noemen. Dat heb jij gedaan, dus zou je best de bron geven ook.
Superstaaf lacht dat soort beschuldigen idd weg.
Zeker als ze van onnozele bubbels komen.
Oud 25 juni 2006, 10:34   #64
Kakare
Vreemdeling

Standaard

Jan Dupont heeft uiteraard gelijk. Wat mij ook stoort is de verklaring over de doodsoorzaak van die arme man. Hij heeft een hartstilstand gehad. Goed, dat zal wel, als je doodgeslagen wordt krijg je vanzelfsprekend een hartstilstand. Het lijkt erop of men stelt nu reeds dat de man alleszins zou gestorven zijn, ook zonder slagen, want hij kreeg een hartstilstand! En hoe zit dat met de medereizigers? Waren die er niet? Of keken die alleen maar toe? En de buschauffeur .... keek die ook toe?
Kakare.
Kakare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:39   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakare Bekijk bericht
Jan Dupont heeft uiteraard gelijk. Wat mij ook stoort is de verklaring over de doodsoorzaak van die arme man. Hij heeft een hartstilstand gehad. Goed, dat zal wel, als je doodgeslagen wordt krijg je vanzelfsprekend een hartstilstand. Het lijkt erop of men stelt nu reeds dat de man alleszins zou gestorven zijn, ook zonder slagen, want hij kreeg een hartstilstand! En hoe zit dat met de medereizigers? Waren die er niet? Of keken die alleen maar toe? En de buschauffeur .... keek die ook toe?
Kakare.
Ongetwijfeld zullen we in het avondjournaal een stukje uit de preek van kardinaal Danneels horen waarin hij van leer trekt tegen de "overschilligheid" en "waar de bewakers waren gebleven?" Of zal de kardinaal, in het zog van de PC'ers, zijn mond houden?
Oud 25 juni 2006, 10:48   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de duistere duikboot
Waar ik overigens ook niet goed van word, is de onwaarschijnlijke massahysterie en -psychose die werktuigelijk schijnt te moeten losbarsten bij dit soort situaties. Mensen die zeggen 'dat ze nu niet meer durven buiten te komen' komen, waanzinnige berichtjes naar de premier op ATV, de media die alle puisten weer openknijpen, straks weer een vrije tribune van opper-recuperator JM De Decker en een malle mars nog aan toe.
Ik heb er anders NIETS van gemerkt dat jij er niet goed van werd toen de onwaarschijnlijke massahysterie losbarste na de moordpartij van HVT. Noch na de waanzinnige beschuldiging van Karel De Gucht, noch na de vrije tribune van opperrecuperator Verhofstadt, noch voor, tijdens of na de Antwerpse witte mars, noch over de media die deden wat er van overheidswege van hen verwacht werd.

Je verschil in benadering als er allochtone jongeren bij het moorden betrokken zijn valt nog geen klein beetje op.
Toeval, zeker?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 10:52   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zullen we in het avondjournaal een stukje uit de preek van kardinaal Danneels horen waarin hij van leer trekt tegen de "overschilligheid" en "waar de bewakers waren gebleven?" Of zal de kardinaal, in het zog van de PC'ers, zijn mond houden?
Waar WIJ bleven, bedoel je zeker?

Nochtans is wat die man overkwam het resultaat van de beschuldigende houding die de Belgische kardinaal na de moord op Joe op ons allemaal aannam. Had die doodgeslagen man GEEN gevolg gegeven aan de morele oproep van de geestelijke marionet, hij had vandaag nog geleefd.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juni 2006 om 10:54.
Oud 25 juni 2006, 11:05   #68
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Als een politieinspecteur een dader met een welgericht schot "uitschakelt" hebben we een goede overheid ; als de dader(s) kunnen wegvluchten hebben we plots een slechte overhei. Was er ooit een overheid in ons land die ervoor kon zorgen dat er geen misdaden gepleegd werden ? Inderdaad : als er iemand tijdens een caféruzie een mes trekt, is dat nooit de schuld van de overheid, indien iemand zijn ex-lief dood klopt en daarna zegt dat hij een "Black Out" had komt hij er met een vrij gematigde straf van af. Ook deze daders zullen een matige straf wegens "doodslag" krijgen....

Eén ding staat vast : jongeren zijn tegenwoordig gewelddadiger dan pakweg 25 jaar geleden.. wat verder naar het verleden haédden we steekpartijen in kermisdanstenten, mod's en rockers enz.. Ik denk dat preventie kan helpen.
Maar wat zeker niet helpt is alle acties gericht op preventie afdoen als "pamperen" en alles op repressie te zetten.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:14   #69
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Als een politieinspecteur een dader met een welgericht schot "uitschakelt" hebben we een goede overheid ; als de dader(s) kunnen wegvluchten hebben we plots een slechte overhei. Was er ooit een overheid in ons land die ervoor kon zorgen dat er geen misdaden gepleegd werden ? Inderdaad : als er iemand tijdens een caféruzie een mes trekt, is dat nooit de schuld van de overheid, indien iemand zijn ex-lief dood klopt en daarna zegt dat hij een "Black Out" had komt hij er met een vrij gematigde straf van af. Ook deze daders zullen een matige straf wegens "doodslag" krijgen....

Eén ding staat vast : jongeren zijn tegenwoordig gewelddadiger dan pakweg 25 jaar geleden.. wat verder naar het verleden haédden we steekpartijen in kermisdanstenten, mod's en rockers enz.. Ik denk dat preventie kan helpen.
Maar wat zeker niet helpt is alle acties gericht op preventie afdoen als "pamperen" en alles op repressie te zetten.
Kan ik het grotendeels mee eens zijn. Wel meen ik dat men momenteel zowel op preventie- als op repressievlak onvoldoende doortastend optreedt. hardere en langere straffen zijn noodzakelijk. Een betere omkadering van de jeugd ook.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:15   #70
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Als preventie natuurlijk meer geld en aandacht krijgt dan repressie, dan kan je wel degelijk spreken over pamperen.

Zeker als je dan merkt dat er twee maten en gewichten zijn, waarbij de allochtone gemeenschap wordt ontzien, hoewel ze veel meer betrokken zijn bij criminaliteit. Ook in de media kan men deze tendens waarnemen: Het gaat altijd over 'jongeren' als het over kut-Marrokanen gaat en steevast over 'autochtone jongeren' als het over ons eigen krapuul gaat.

Ik geef U te raden hoeveel maal meer we kunnen lezen over criminaliteit gepleegd door 'jongeren'. Meer repressie zou hier het gevoel van straffeloosheid wat kunnen minderen.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:17   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén ding staat vast : jongeren zijn tegenwoordig gewelddadiger dan pakweg 25 jaar geleden..
Als de media het woord "jongeren" in de mond neemt, dan weten we wel over wie ze het hebben. Allochtonen.

Knalt er immers een Vlaamse jongen iemand omver dan krijgen we zijn naam en toenaam er boven op. Gaat het om allochtonen, dan haalt men het modewoord "jongeren" boven.
Oud 25 juni 2006, 11:18   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een politieinspecteur een dader met een welgericht schot "uitschakelt" hebben we een goede overheid ; als de dader(s) kunnen wegvluchten hebben we plots een slechte overhei.
Waar is de tijd dat politieagenten werden veroordeeld omdat ze niet met een 'kussentje' konden omgaan zoals het de bedoeling van de wetgever was.

Effen afwachten dus hoe het deze politieagentinspecteur zal vergaan....
Oud 25 juni 2006, 11:30   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen Bekijk bericht
Als preventie natuurlijk meer geld en aandacht krijgt dan repressie, dan kan je wel degelijk spreken over pamperen.

Zeker als je dan merkt dat er twee maten en gewichten zijn, waarbij de allochtone gemeenschap wordt ontzien, hoewel ze veel meer betrokken zijn bij criminaliteit. Ook in de media kan men deze tendens waarnemen: Het gaat altijd over 'jongeren' als het over kut-Marrokanen gaat en steevast over 'autochtone jongeren' als het over ons eigen krapuul gaat.

Ik geef U te raden hoeveel maal meer we kunnen lezen over criminaliteit gepleegd door 'jongeren'. Meer repressie zou hier het gevoel van straffeloosheid wat kunnen minderen.
Handklapper is precies rap vergeten hoe er gereageerd werd op een doorgeslagen HVT. Moorden gepleegd door één doorgeslagen JONGERE, zullen idd moeilijk kunnen voorkomen worden. Maar toen was er een link die al te goed van pas kwam en had noch de politiek correcte meute, noch de media de behoefte om zich één seconde in te houden.
Nu er sprake is van een hele groep doorgeslagen jongeren, maar er geen link kan gelegd worden met het VB, zijn ze opeens weer opvallend mild en begripvol, onze pc-kontenkruipers.
Oud 25 juni 2006, 11:49   #74
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Schandalig dat dit nog kan gebeuren in klaarlichte dag. En de overheid heeft idd jarenlang toegezien. Mede omdat er geen plaats was in de instelling en geen geld om ze te bouwen. Ik blijf wel staan achter de straathoekwerkers omdat zij preventief reageren, al is dat in sommige gevallen onmogelijk zij hebben al menig misdaad voorkomen.
De regering moet inderdaad strenger optreden, na de moord op Joe werd het jongerenstrafrecht al verstregd, daarna de wapenwet. Ook hier dient de overheid gepaste maatregelen te nemen.
Dat het VB zich er buiten houdt vind ik wel een slimme zet, maar langs de andere kant zij hebben niet het patent om discussies rond allochtonen en misdaden. Incidenten als deze kan je op niet voorkomen, zulke misdaden zullen altijd blijven bestaan. Ook al heb je twee flikken op een straathoek staan, dingen als dit zullen blijven gebeuren. Om dit dan aan te wenden om te zeggen 'zie je wel..." vind ik echter een beetje verregaand. Misdaden als dit zullen blijven gebeuren hoeveel gevangenissen je ook bouwt en hoe lang je mensen ook opsluit. Wel dient de overheid ook hier lessen te trekken en maatregelen te treffen zoals bij de incidenten van de laatste maanden.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 11:56   #75
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je tegen de gewelddaden van een HVT niets kan doen, daar ben ik het mee eens. Maar de groeiende plaag van allochtoon jongengeweld kan wel aangepakt worden. De vakantie begint en 't is weer prijs : geweld en vandalisme in recreatieparken, groepjes allochtone hangjongeren die de straten en het openbaar vervoer onveilig maken, t'is altijd hetzelfde. En de overheid laat maar begaan, al jaren lang.
Misschien de vakantie afschaffen?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:22   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Jammer genoeg zou dat voor jouw soort geen enkel verschil maken.
Oud 25 juni 2006, 12:25   #77
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Net gehoord, Verhofstadt wil de wet Lejeune afschaffen voor dit soort misdaden. Al een goed signaal.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:28   #78
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Voor hen wel, ja. In de nor heerst er geen vakantiesfeertje.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:34   #79
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Voor hen wel, ja. In de nor heerst er geen vakantiesfeertje.
Maar soms zou je wel denken dat ze er wel met vakantie zijn hé ....

Nu ja dat m'n het weer naar het VB zou doorschuiven dat kan dus totaal niet meer hé, pas op hé, ik zal nooit een VB stemmer worden maar zou het eens niet tijd worden om met enkele van hun voorstellen rekening te houden, vooral dan op vlak van de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen. Hetgene wat er gisterenavond gebeurd is kan gewoonweg niet meer, dat is onvoorstelbaar gewoon maar toch gebeurd en eigenlijk zouden alle partijen hier moeten samenwerken over de partijgrenzen heen, de handen in elkaar slaan en er ALLEMAAL TE SAMEN iets aan doen want het gaat hier toch over mensen en mensenlevens hé. En als iedereen hier wat met iedereen zou rekening houden van alle kanten, dus ook van het VB uit maar ook naar het VB toe zou zo'n onrecht misschien al verminderen.

Nog effe terzijde: Zou Hugo Coveliers dan toch geen betere keuze geweest zijn dan Patrick Janssens na de VISA affaire in 2003 (of was het 2002?).

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 12:37   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Schandalig dat dit nog kan gebeuren in klaarlichte dag. En de overheid heeft idd jarenlang toegezien. Mede omdat er geen plaats was in de instelling en geen geld om ze te bouwen. Ik blijf wel staan achter de straathoekwerkers omdat zij preventief reageren, al is dat in sommige gevallen onmogelijk zij hebben al menig misdaad voorkomen.
De regering moet inderdaad strenger optreden, na de moord op Joe werd het jongerenstrafrecht al verstregd, daarna de wapenwet. Ook hier dient de overheid gepaste maatregelen te nemen.
Dat het VB zich er buiten houdt vind ik wel een slimme zet, maar langs de andere kant zij hebben niet het patent om discussies rond allochtonen en misdaden. Incidenten als deze kan je op niet voorkomen, zulke misdaden zullen altijd blijven bestaan. Ook al heb je twee flikken op een straathoek staan, dingen als dit zullen blijven gebeuren. Om dit dan aan te wenden om te zeggen 'zie je wel..." vind ik echter een beetje verregaand. Misdaden als dit zullen blijven gebeuren hoeveel gevangenissen je ook bouwt en hoe lang je mensen ook opsluit. Wel dient de overheid ook hier lessen te trekken en maatregelen te treffen zoals bij de incidenten van de laatste maanden.
De wapenwet verandert nauwelijks iets.

Als de wetgever alle mogelijke moordwapens moet afschaffen moeten ook de boksijzers, de keukenmesjes en honkbalknuppels verboden worden, inclusief handen en voeten geamputeerd.

De overheid heeft, om welbekende redenen, duizende malen meer aandacht en energie gestoken in VB-bestrijding dan in het bestrijden van 'kleine' criminaliteit en de bescherming van de zich steeds meer bedreigd voelende burger.
Wat voor de brave, maar machteloos gemaakte burger al jaren realiteit is werd door onze zoveel beterwetende 'volksvertegenwoordigers' steevast afgedaan als 'een gevoel van onveiligheid' en dus onterecht.

Niet de autochtone zwakkeling die begint te flippen na dit alles (zoals HVT werd) wordt de pc-handen boven het moegetergde hoofd gehouden, maar de straatbendes die naar school gaan en studeren maar tijdverspilling vinden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juni 2006 om 12:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be