Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 13:38   #81
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
En hoe, als ik vragen mag, weet gij dat? Hebt gij die jongeren gecontroleerd? Kunt gij zien wat er zich al dan niet aan abonnementen in hun portefeuille bevindt? Hebt gij een X-ray-brilleke waarmee gij door hun kledij kunt zien wat er in hun jas- of broekzakken zit?

Of dénkt gij alleen maar dat ze geen abonnement hebben? Gaat gij d'er gemakshalve van uit dat ze er geen kùnnen hebben? Is het - bij wijze van spreken - een vooroordeel?
Wie met de bus rijdt moet bij het opstappen van de bus ofwel het abonnement tonen ofwel een ticket kopen. Blijkbaar doen zij geen van beide, en de mensen trekken hun conclusies.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:41   #82
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Wie met de bus rijdt moet bij het opstappen van de bus ofwel het abonnement tonen ofwel een ticket kopen. Blijkbaar doen zij geen van beide, en de mensen trekken hun conclusies.
In Brussel wel opde lijnen van de MIVB maar in de rest van Vlaanderen durven de chauffeurs geen vervoersbewijs meer vragen en hoe zou dat toch komen???
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:45   #83
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Ach je moet die brave allochtoontjes toch een beetje kunnen vertrouwen nietwaar, naar een vervoersbewijs vragen is dus onnodig. En wie dat toch doet is een vuile racist, een VB'er.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 13:56   #84
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe, als ik vragen mag, weet gij dat? Hebt gij die jongeren gecontroleerd? Kunt gij zien wat er zich al dan niet aan abonnementen in hun portefeuille bevindt? Hebt gij een X-ray-brilleke waarmee gij door hun kledij kunt zien wat er in hun jas- of broekzakken zit?

Of dénkt gij alleen maar dat ze geen abonnement hebben? Gaat gij d'er gemakshalve van uit dat ze er geen kùnnen hebben? Is het - bij wijze van spreken - een vooroordeel?
Kaatje,

Doe jezelf eens een lol?
Ga in Brussel-Noord een paar bussen op en vraag aan alle passagiers (zogezegd in het kader van een studie) of ze een kaartje kopen of een abbonement hebben. Vraag ook dat ze het tonen.
Wedden dat je minstens geen antwoord gaat krijgen uit allochtone hoek of anders een goei mossel op u toote?

Er rijden trouwens niet teveel allochtone jongeren met een abo. Die cijfers kan je opvragen bij de Lijn.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 14:12   #85
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik ben idd een extreem links liberaal dat hebt ge goed gezien. Maar daarmee hebt ge niks ontkracht.
Ik vind dat je gelijk hebt. Iedereen zou zoals jij moeten doen. Niet werken en dan zeggen "ene lege zak kan je toch niet uitschudden". Echt waar, iedereen zou jou voorbeeld moeten volgen... Akkoord? Jou leven zou het nieuwe staatsmodel moeten worden! Geen communisme want daar moesten de mensen nog werken gaan.... Neen neen, jou voorbeeld volgen...

Helaas is dit wishful thinking omdat de meeste mensen een goed (ik geef toe materialistisch) leven willen hebben waar losers altijd zullen op blijven teren als parasieten.

Nu ja, je doet maar... maar weet dat de sociale zekerheid geen eeuwigdurend sprookje is.

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 3 juli 2006 om 14:13.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 14:18   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga als zuivere (linkse ) liberaal en georgist uit van een solidariteit van de rijken naar de armen toe.
Opgelegde solidariteit, that is?
Oud 3 juli 2006, 14:22   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom niet ? draait ge er als werkende mens dan liever zelf voor op ? masochist
Als werkende mens kies ik er precies voor dat rijkdom niet "aangepakt" wordt.

Citaat:
... marxistische blabla geschrapt...

want de arbeider produceert en de kapitalist incasseert terwijl hij op zijn luie krent zit.
U heeft het rode sprookjesboek perfect afgerammeld: proficiat!

Wij hebben dit allemaal meegemaakt en gezien wat het meebracht: armoede, dwingelandij en concentratiekampen. Op dat soort klap past dus maar één antwoord:

Laatst gewijzigd door baarle : 3 juli 2006 om 14:23.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 14:24   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
toffe maatschappij. ik zie die madammekes die in de koekestad een creemke gaan eten hun gezicht al als ze hun pas moeten laten zien voor ze op de bus mogen.
Zij behoren niet tot de doelgroep, in de praktijk zullen ze hun paske niet moeten laten zien. Gij ook niet, als ge u dagelijks wast en met twee woorden spreekt.
Oud 3 juli 2006, 14:27   #89
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En hoe, als ik vragen mag, weet gij dat? Hebt gij die jongeren gecontroleerd? Kunt gij zien wat er zich al dan niet aan abonnementen in hun portefeuille bevindt?
Een a-bon-ne-ment...!!!

Waar blijft ge ze toch halen, Kaat?
Oud 3 juli 2006, 14:46   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht
Ik heb nog nooit zwartgereden op de bus, tram, metro en trein maar blijkbaar mag dat tegenwoordig allemaal. Domme mens die ik ben!

Ik schrok toch ook hoor de laatste keren dat ik de bus/tram nam, ik was precies den enigen die een kaartje kocht, ...

al de rest liep zo op en af, in mijne jongen tijd moest ik toch da abonnement toch laten zien, als 't "den hitler" (buschaufeur met kepie en hitlermoustach) was, dan moesten we da papierken zelf afgeven zodat hij kon zien of 't wel nog geldig was ...

nu is da inderdaad precies allemaal nie meer nodig, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 14:59   #91
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik schrok toch ook hoor de laatste keren dat ik de bus/tram nam, ik was precies den enigen die een kaartje kocht, ...

al de rest liep zo op en af, in mijne jongen tijd moest ik toch da abonnement toch laten zien, als 't "den hitler" (buschaufeur met kepie en hitlermoustach) was, dan moesten we da papierken zelf afgeven zodat hij kon zien of 't wel nog geldig was ...

nu is da inderdaad precies allemaal nie meer nodig, ...
nodig des te meer, maar de vraag is : wie durft.....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 15:08   #92
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus een christelijke egyptenaar niet dan bvb ?
die sturen we naar Rome. Dan kan hij aan de paus politiek asiel aanvragen, en in het Vaticaan gaan wonen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 15:16   #93
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iemand heeft al wat langer geleden ook eens gezegd dat als het volk geen brood (basisbehoeften ) meer heeft het hek dan van de dam is. iemand anders die toen nogal veel te zeggen had antwoordde daar dan op door te zeggen "kan het volk dan geen croissants eten zoals iedereen ? " niet heel veel later was ze haar kop wel kwijt.

mensen uitbuiten en uitsluiten en hun basisbehoeften ontzeggen is wel even leuk mss maar de rekening daarvan presenteert zich nadien hoe dan ook dubbel en dik.
la Revolution Française...zover zijn we hier niet.Maar het klopt wel dat mensen pas écht gevaarlijk worden als ze écht honger hebben.Dan heb je immers niets meer te verliezen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 15:22   #94
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou wel bereid zijn om fultime bussen en trams te gaan kuisen maar dan wel tegen minimaal 1200 euro netto he
Onderkruiper!
Rat!
Onder de prijs gaan werken, ge moest beschaamd zijn!

Even serieus:

Ik wil graag het drie- of vierdubbele aan verkeerstaks betalen, zelfs voor mijn twee wagens, desnoods een autowegenvignet boven hola, als........... als daardoor het openbaar vervoer betaalbaar of gratis wordt, én bruikbaar op elk uur van de dag en elke plaats én als daardoor alle klootvissen die nu de oneindige files veroorzaken van de (auto)weg blijven.
Alle wieties op trein, tram, bus, de autoweg vrij voor Staaf en andere serieuze mensen die voor hun boterham met beleg +/- 60.000 km per jaar moeten rijden.
De uren die ik daarmee zal uitsparen, het gemak, de luxe,..... 't is het me meer dan waard.
Oud 3 juli 2006, 15:31   #95
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
In Brussel wel opde lijnen van de MIVB maar in de rest van Vlaanderen durven de chauffeurs geen vervoersbewijs meer vragen en hoe zou dat toch komen???
Mijn buurman is chauffeur bij De Lijn die rijdt in en rond Antwerpen . Die kan daar boeken over schrijven.
Reglementair moet iedereen vooraan op de bus opstappen. "Jongeren" stappen achteraan op. Hij heeft het afgeleerd om daarop te reageren.
"Ouderen" die met een Buzzypas (al of niet verlopen) opstappen en mompelen "abbonement" terwijl een Buzzypas maar tot 26 jaar is, enz, enz...
"Vorige week", vertelde hij me, "waren ze daar de "meerijders" van De Lijn in vol ornaat toen de TV erbij was. Anders zie je die niet!"
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 15:36   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ja en een lege zak kan men niet leegschudden dus die boete gaat gewoon verjaren .
Simpel; inhouden op uwen dop of op uw leefloon, net zoals dat met andermans loon kan gebeuren wanneer ze schulden hebben.
Kom je dan niet meer rond zeg je? Is dat een probleem dan? 8)

Stel je uitdagend genoeg op en je krijgt zo'n reacties
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 17:06   #97
humble
Burgemeester

Standaard

Cynikus, een goede oplossing hem heropvoeden, in Nederland hebben ze zeer goede ervaringen met dergelijke parasieten.
's Morgens om 06.00uur opstaan 10 minuten om toilet te maken, ontbijt, ze leren daar zelfs terug, dank u, zeggen en aub.
Geweldige successen hebben ze, zoveel dat ze nu al beginnen werken met recidivisten vanaf 25 jaar.
Of stuur hem eens mee op een storm cursus op hoge zee in een zeilbootje van 9 meter. Daar is geen vluchten het is, waker zijn, werken, ziek , nat en moe zijn of verzuipen. Ik heb grote bekken van mannen zo klein als een muis zien worden en schreeuwen als een kind. Op zijn knieen gaat hij met zo een attitude

Laatst gewijzigd door humble : 3 juli 2006 om 17:07.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 17:23   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
aah zeg wat een schande .
Inderdaad een schande, dat dat jong vreemd gespuis zomaar, zonder betalen, gebruik maakt van ons openbaar vervoer. En dat alles met een "air" of de wereld is van hen, en je moet maar naar hun smoel kijken en ze voelen zich nog beledigd ook...
Of was het dat niet dat je bedoelde?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 17:42   #99
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat stel je voor ? hand afhakken ? bij de tweede keer de andere hand ? en bij de derde keer stenigen ?
Vingerafdrukken en foto's nemen, hun zogezegde "Belgische profiteurs-papieren" afnemen en het land uitzetten. Naar waar? zoeken ze zelf maar uit, of er nog een land is dat ze onderdak wil geven.
Blijft altijd over: een moslimland, waar ze uiteindelijk thuishoren.
Oud 3 juli 2006, 17:44   #100
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Kan een boete (dit is het toepassen van het bestaande reglement) ook?
Zou moeten kunnen, ja. Maar dan heb je weer een legertje ambtenaren en politiemensen nodig om aan je centen te geraken, of het is het ocmw (en dus de belastingbetaler) die er nog zal voor opdraaien...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be