Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Zijn VB-stemmers dommeriken?
Ja 26 37,68%
Neen 43 62,32%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2006, 11:57   #101
Silhoutte
Banneling

Silhoutte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
Karel dG , ben jij dat ?
Verdorie, ik ben ontmaskerd
Silhoutte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 14:19   #102
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silhoutte Bekijk bericht
Nu gaan alle proteststemmen en stemmen van de domme massa - die 980.000 idioten - naar het VB.
Het getuigt van een ongelooflijke arrogantie om iemands intellectuele capaciteit af te meten aan de hand van zijn persoonlijke, politieke keuze.

Wie bent u om te beslissen op welke partij iemand dient te stemmen? En wie bent u om kritiek te leveren op die beslissing? De kiezer heeft altijd gelijk, ongeacht u al dan niet akkoord bent met de uitslag.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 14:42   #103
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen;
Je onbreekbaar geloof in je medemens siert je.

Citaat:
in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
Dat is dan weer onfatsoenlijke onzin.
Oud 8 juli 2006, 14:45   #104
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Partijen die met een eerlijk en constructief verhaal komen hebben grote moeite om op te boksen tegen deze maatschappelijke trend.
Van zulke partijen heb ik er de voorbije 15 jaar maar één gezien: de VLD met de Burgermanifesten. Enig idee waar die ondertussen zijn beland (neen, niet bij DeSlegte)?

Theorie: de exponentiële groei van het VB is omgekeerd evenredig met de succesvolle uitvoering van de Burgermanifesten.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juli 2006 om 14:45.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 14:48   #105
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik vind de mensen die er stemadvies voor geven nog veel erger, want zij misleiden die 1.000.000 sukkelaars.
Hans, heb je de tekst van jullie media-vonnis al gevonden?
Oud 8 juli 2006, 14:50   #106
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Het zijn gewoon burgers die het huidig beleid willen afstraffen door op het VB te stemmen, niet persé om het VB aan de macht te hebben.
Een verstandige - hoewel onvolledige - reactie.
Oud 8 juli 2006, 14:52   #107
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
een partij die zich voornamelijk toelegt op het stigmatiseren van andere mensen en die van het oppoken van primaire gevoelens haar handelsmerk heeft gemaakt.
Ach die stigmatiserende clichés...

Dat is zo afgesleten. Heb jij al iemand ontmoet die iets meer doet dan schouderophalen als je daarmee afkomt?

Ik zou graag eens échte argumenten tegen het Belang lezen. Tot nu vind ik die enkel (schaars) op het linkse deelforum.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juli 2006 om 14:53.
Oud 8 juli 2006, 14:56   #108
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Andere partijen die al jaar en dag beweren het 'signaal' van die kiezers te hebben begrepen maar er niet schijnen in te slagen dat begrip om te zetten in een passend beleid.
De kern van de zaak.

Al de rest is overbodige lulkoek. De bal ligt in het kamp van de - zichzelf verdraagzaam noemende - machtspartijen.

De groei van het VB is, zoals VHS bij het begin van zijn regeerperiode zo ongelooflijk scherp opmerkte, omgekeerd evenredig met de succesvolle uitvoering van de Burgermanifesten.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juli 2006 om 14:57.
Oud 8 juli 2006, 15:02   #109
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hete eerste en meest belangrijke patijstandpunt van het VB is de haat tegenover vreemdelingen.
Kan je dat wat uitwerken? Citeer bijvoorbeeld eens de VB-programmapunten waaruit moet blijken dat de partij vreemdelingen zou haten.
Oud 8 juli 2006, 15:04   #110
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga mijn mening over VB-stemmers iet of wat bijsturen.
Eerder zij ik dat het angsthazen zijn die zich als verwaande en gefrustreerde kinderen gedragen.
Nu beantwoordt ik de vraag positief: JA, VB-STEMMERS ZIJN DOM!!!

Enkel nog wat scheldend geschreeuw hieronder en ze bevestigen...opnieuw!
Chunga, ik heb hier in de korte tijd dat je hier post al heet wat bedachtzame, intelligente en diepgravende berichten van jou gelezen.

Hoe komt het dat je dat allemaal teniet doet met plat gebazel en geschreeuw als hierboven?

Of is er iemand anders in je huis die jouw login gebruikt?
Oud 8 juli 2006, 15:07   #111
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Chunga, ik heb hier in de korte tijd dat je hier post al heet wat bedachtzame, intelligente en diepgravende berichten van jou gelezen.

Hoe komt het dat je dat allemaal teniet doet met plat gebazel en geschreeuw als hierboven?

Neen, louter een impulsieve reactie omwille van de misplaatste insinuaties en de kinderlijke reacties van sommigen mbt de pot en de ketel. Ik weet het, ik meen dat eigenlijk niet, maar ik was gewoon boos. Om het met een Angelsaksische boutade
Oud 8 juli 2006, 15:07   #112
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, louter een impulsieve reactie omwille van de misplaatste insinuaties en de kinderlijke reacties van sommigen mbt de pot en de ketel.
Ik weet het, even kinderachtig en ik meen dat eigenlijk niet, maar ik was gewoon boos. Om het met een Angelsaksische boutade te zeggen: "Shit happens!"
Ik heb er echter geen probleem mee om toe te geven dat ik in deze verkeerd ben dus: sorry, als iemand zich hierdoor benadeeld voelt.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 8 juli 2006 om 15:09.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 15:11   #113
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Knuppel,

Ik volg je berichten al een tijdje en je lijkt me een intelligente en invoelende vrouw. Volgens jouw zeggen stemde je eerst Volkunie, toen NVA en nu VB. En DAT verbaast me.

Waarom zou je kiezen voor een partij die ook (Let op het woordje ook'')onderdak biedt aan extreem-rechts en ander onverdraagzaam gespuis, racisten en homofoben.
Waarom wil je daarmee geassocieerd worden? Waarom niet NVA? Teleurstelling wegens politieke keuzes? De NVA is toch net zo vlaams-nationalistisch?

Waarom laat het VB zich zo besmetten? Waarom geen schoon schip? Waarom kieperen ze niet alle onverdraagzamen uit de partij? Ik denk, dat als ze dat doen, ze nog meer stemmen zullen krijgen dan nu.
Beste Gelre,

Jij bestudeert Vlaanderen noogedwongen vooral via het internet. In het bovenstaande, onthutsende bericht, lees ik minstens twee �* drie zinnen die erop wijzen dat je de Vlaams/Belgische situatie ten gronde niet kent.

Knuppel zou je uitgebreid kunnen bijwerken, en misschien zal ze dat ook doen, maar het lijkt me best dat je een diepgaandere kennis van de geschiedenis, de recente geschiedenis en de huiidge politieke situatie verwerft alvorens verdragende oordelen als hierboven neer te schrijven.

Kom eens naar een meeting, in een persoonlijk geprek kan men zoveel efficiënter diepte-informatie doorgeven.

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juli 2006 om 15:12.
Oud 8 juli 2006, 15:13   #114
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Bovenstaande vragen gelden ook voor Jazeker en Jan van den Berghe. Ook hun berichten kan ik goed waarderen maar hun politieke keuze is voor mij onbegrijpelijk.
Dat zou je minstens toch tot enige grondige twijfels over je oordelen moeten inspireren.

Je oordeelt vanuit een Nederlandse achtergrond.
Oud 8 juli 2006, 15:17   #115
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Er zijn alternatieven hee.
Blanco of ongeldig, LSP, BuB, NU,.................. om het even wat.

Enige idee waarom die niet evengoed aanslaan?
Oud 8 juli 2006, 15:20   #116
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
och degenen die er voor stemmen zijn lomperikken...
zij die dat blok verdedigen zijn boosaardige volksmisleiders en/of zelf misleidde super stouterikken...
punt uit...
De hoogstaande kwaliteit van uw argumentatie-areaal is verbluffend.
Oud 8 juli 2006, 15:21   #117
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, louter een impulsieve reactie omwille van de misplaatste insinuaties en de kinderlijke reacties van sommigen mbt de pot en de ketel.
Ik weet het, even kinderachtig en ik meen dat eigenlijk niet, maar ik was gewoon boos. Om het met een Angelsaksische boutade te zeggen: "Shit happens!"
Ik heb er echter geen probleem mee om toe te geven dat ik in deze verkeerd ben dus: sorry, als iemand zich hierdoor benadeeld voelt.
Ach iedereen kan zich al eens laten gaan, het overkomt me ook.

Laat je niet afleiden door domoren en schreeuwers, en blijf de kwaliteit van je berichten hoog houden, zoals we van je gewoon zijn!

Laatst gewijzigd door baarle : 8 juli 2006 om 15:22.
Oud 8 juli 2006, 16:05   #118
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof, na alles wat we weten over extreem-rechts dat je ofwel dom moet zijn of totaal onwetend om ook maar te overwegen voor een fascistoïde partij als het VB te stemmen. Het enige "valabele" excuus is dat het voor veel mensen de enige manier is om "foert" te zeggen tegen de traditionele partijen; in België krijgen nieuwe en jonge partijen immers geen kans in de media, terwijl traditionele en zelfs racistische partijen overheidsgeld ontvangen.
Ik denk dat dit wel een goede weergave is.

Er is een gebrek aan een middenvleugel in de politiek.
oftewel moet je VB gaan en dus rechts of wel moet je helemaal de andere kant op naar links.
Er is helaas geen tussenpartij meer.
En jonge partijen die meestal verfrissend en modern zijn krijgen geen kans in de media en door de kiesdrempel komen ze meestal ook niet verder dan wat kleine lokale succesjes.

Ik hoop toch dat er ooit nog een nieuwe partij komt, die pleit voor eenheid en rechtvaardigheid.
maar ook voor eerlijkheid en vrijheid voor iedereen.

Een eerlijkere verdeling van de welvaart en rijkdom is noodzakelijk.
De strijd tegen het kapitalisme moet worden opgevoerd.
Stimuleren van internationale vakbonden voor arbeiders en dergelijke.
harde aanpak van de criminaliteit, strengere straffen voor walgelijke misdrijven zoals moord, verkrachtingen en pedofilie en zinloos geweld.
Gelijkheid tussen man en vrouw internationaal aanmoedigen.
strengere en zeer zware straffen voor milieu vervuilers en dierenmisbruikers. (ook weer internationaal aanmoedigen)
onderwijs moet nog meer gratis worden en dit overal in de wereld.
strijd tegen het fundamentalisme door de dialoog aan te gaan met vooraanstaande religische leiders en respect te tonen voor de keuze van elk individu inzake zijn geloof.(ook hier moet de gelijkheid van man en vrouw aangemoedigd worden want ik denk dat dit 1 van de grootste struikel blokken is van het westen ten opzichte van de moslims en andere religies en dat is de status van de vrouw)

concurrentie tussen mensen,landen,bedrijven,zakenleven en alle andere verminderen en streven naar samenwerking.
De mensheid moet niet met zichzelf concurren om te overleven, met samenwerken komen we veel verder en zorgt voor eerlijkere en gelijke sociale rechten en welvaart voor iedereen.

en ga zo maar door
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 02:26   #119
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Gelre,

Jij bestudeert Vlaanderen noogedwongen vooral via het internet. In het bovenstaande, onthutsende bericht, lees ik minstens twee �* drie zinnen die erop wijzen dat je de Vlaams/Belgische situatie ten gronde niet kent.

Knuppel zou je uitgebreid kunnen bijwerken, en misschien zal ze dat ook doen, maar het lijkt me best dat je een diepgaandere kennis van de geschiedenis, de recente geschiedenis en de huiidge politieke situatie verwerft alvorens verdragende oordelen als hierboven neer te schrijven.

Kom eens naar een meeting, in een persoonlijk geprek kan men zoveel efficiënter diepte-informatie doorgeven.
Allereerst: Jazeker, Knuppel en Jan van de Berghe, bedankt voor jullie openhartige reactie.

Beste Baarle,

Nee, ik ken Vlaanderen/Belgie niet alleen van internet. En volgens mij weet ik veel van de ontwikkeling van de vlaamse beweging. Maar ik wil wel toegeven: Hoe meer ik van Belgie weet, hoe minder ik begrijp.

Als u mijn bericht goed heeft gelezen heeft u ook gezien dat het niet uit verwijten bestaat maar uit vragen. Ik wil het gewoon doorgronden. Daarom mijn post. Van u wist ik het niet zeker of u VB-stemmer bent, van JvdB weet ik dat hij partijlid is en Knuppel en Jazeker zijn VB-stemmers. Ik vroeg het juist aan deze drie omdat ze op mij overkomen als fatsoenlijke mensen van wie ik niets éxtreems' merk (behalve een ironisch neo-nazi grapje van Jazeker af en toe). Als ik het van u zeker had geweten had ik u ook gevraagd.

U kent, net zo als ik, de berichten van de neo-nazi's en 'nationaal-solidaristen' die soms letterlijk zeggen: Wat we met de vreemdelingen gaan doen mogen we juridisch hier niet zeggen maar er zullen er niet veel overblijven'. Deze mensen zijn naar eigen zeggen VB-leden en stemmers.

Dat de gehele partij uit dat soort lieden bestaat heb ik nergens gezegd, ik denk het zelfs niet. Maar het VB trekt ze wel aan. Wat ik me afvraag is waarom het VB daar geen duidelijk afstand van neemt. Meer niet.

De boodschap kan even sterk zijn en hoeft niet verlochend te worden als de partij eens duidelijk stelling neemt.

Pim Fortuyns naam is hier een paar keer gevallen. Dat is iemand die wel duidelijk stelling heeft genomen tegen de onverdraagzamen. Toch kwam zijn partij met 27 zetels de kamer in.

Oh ja, het antwoord op de draadvraag: Nee, VB-stemmers zijn zeker niet dom.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 04:43   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pim Fortuyns naam is hier een paar keer gevallen. Dat is iemand die wel duidelijk stelling heeft genomen tegen de onverdraagzamen. Toch kwam zijn partij met 27 zetels de kamer in.
Pim had geen separatistische boodschap en werd niet achter een cordon sanitaire gezet.
Hij noemde nochtans de islam een achterlijke godsdienst.
FdW moest maar zeggen dat hij bang was van de islam om de zoveelste aanklacht aan zijn broek te krijgen bij de Belgische tegenhanger van het KGB.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be