Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2006, 13:37   #1361
LouisIX
Vreemdeling

LouisIX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Oorlog voeren is NOOIT een oplossing, daarover zijn velen het wel ongeveer eens. Indien het allemaal een kwestie is van armoede, waarom tasten de (onvoorstelbaar) rijke Arabische oliestaten dan niet eens in hun Zwitserse bankrekeningen en doneren de "bedreigde" islam-staten met genoeg dollars om hun eigen grondgebied te financieren (al dan niet met renteloze leningen) ? Als ze dat al zouden willen... Blijkbaar zijn er méér dollars te verdienen aan het instandhouden van de ongelijkheden... En daarvoor dienen dan de godsdienst- ras- en cultuurverschillen... Israël beladen met alle spreekwoordelijke zonden is makkelijk (het verleden heeft dat al duidelijk gemaakt), maar (vooral in landen als België) de Arabische staten met de vinger wijzen lijkt erg onoverkomelijk...
Hoe denkt u de aankoop van Palestina te kunnen financieren. En dan, wat kunnen we met dat geld. Toch niet naar Olmert trekken en zeggen hier, we hebben een koffertje geld, pak maar en wij krijgen dat en dat en dat stuk land. Israël zal vriendelijk bedanken. Ze krijgen genoeg van de Amerikanen. Neen, dat geloof ik dus niet.
Anderzijds is het inderdaad zo dat Europa veel minder moedig is om te veroordelen. Staten die nog autoritair worden bestuurd en waar er geen godsdiensvrijheid is of de godsdienst de staat uitmaakt en waar men terroristen financieel steunt, die moeten minder gesteund worden dan andere. Maar ik begrijp dat het moeilijker is voor Europa om dat te doen dan voor Amerika. We hebben een dichtere band (ook geografisch) met Arabieren. Toch moet je 'je goeie vriend die thuis zijn vrouw slaat eerst voorzichtig aanmanen dat ie niet goed bezig is en desnoods zeg je dat je hem voorlopig niet meer steunt'.
En nog iets. Oorlog lost wel iets op. Dat heeft het al vaak gedaan. Alleen is het een zeer pijnlijke, ten groten prijze te vermijden manier.

L.
Oud 22 juli 2006, 13:38   #1362
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Doden is of was uw vak, niet de mijne........ de mijne is universele vrede.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:39   #1363
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Men heeft natuurlijk wel het recht zijn eigen kinderen als bommen te gebruiken en andere onschuldige mensen in duizenden stukjes de lucht in te laten vliegen...

't Is hallucinant, zelfs genant...

Zouden sommigen in 't vervolg niet kunnen meerijden met de supportersbus van de VRT?
Neen, dat recht hebben ze ook niet. Zie verder in mijn betoog.
Oud 22 juli 2006, 13:44   #1364
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LouisIX Bekijk bericht
Neen, dat recht hebben ze ook niet. Zie verder in mijn betoog.
Excuus, zie eerder in mijn betoog.
Oud 22 juli 2006, 13:45   #1365
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met de vraag wie de terroristen moet arresteren? U weigert manifest op die vraag te antwoorden waaruit ik enkel kan concluderen dat u ze liever ongemoeid wil laten.
Indien de VS en Israël het internationaal strafhof zouden erkennen, beste Jozef, dan zouden VN-troepen kunnen instaan voor het arresteren van personen die verdacht worden van genocide, misdaden tegen de mensheid en oorlogsmisdaden. En nu wil het toch wel lukken zeker dat terrorisme aanzien wordt als "misdaden tegen de mensheid". Maar Israël en de VS weigeren dat strafhof te erkennen, omdat zij dan ook gedwongen zijn om internationale conventies na te leven als ze niet het risico willen lopen dat ook hun militairen worden vervolgd door het strafhof. En nu wil het toch wel lukken zeker dat Israël en de VS het nogal moeilijk hebben met het naleven van die conventies. Snap je nu het verband een beetje, Jozef?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:47   #1366
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Oorlog voeren is NOOIT een oplossing, daarover zijn velen het wel ongeveer eens. Indien het allemaal een kwestie is van armoede, waarom tasten de (onvoorstelbaar) rijke Arabische oliestaten dan niet eens in hun Zwitserse bankrekeningen en doneren de "bedreigde" islam-staten met genoeg dollars om hun eigen grondgebied te financieren (al dan niet met renteloze leningen) ? Als ze dat al zouden willen... Blijkbaar zijn er méér dollars te verdienen aan het instandhouden van de ongelijkheden... En daarvoor dienen dan de godsdienst- ras- en cultuurverschillen... Israël beladen met alle spreekwoordelijke zonden is makkelijk (het verleden heeft dat al duidelijk gemaakt), maar (vooral in landen als België) de Arabische staten met de vinger wijzen lijkt erg onoverkomelijk...
Waarom zouden de rijke oliestaten de fouten van Israël, de VS en ook de EU moeten rechttrekken ? Volgens u moeten de Arabieren de door Israël vernielde infrastructuur dus herstellen. U maakt wel een onredelijke omweg om aan de schadeclaim van de Palestijnen en anderen tegemoet te komen.
Maar elke steun om hen uit deze situatie te halen is natuurlijk welkom.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:48   #1367
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Men heeft natuurlijk wel het recht zijn eigen kinderen als bommen te gebruiken en andere onschuldige mensen in duizenden stukjes de lucht in te laten vliegen...

't Is hallucinant, zelfs genant...
Palestijnen zijn mensen die hun eigen kinderen als bommen gebruiken om andere onschuldige mensen in duizenden stukjes de lucht in te laten vliegen.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 13:53   #1368
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Laat ons hopen dat er ook een Vlaamse delegatie opstapt in de vredesmanifestatie die er vandaag in Amsterdam wordt gehouden.

Vlamingen zouden zich juist verwant moeten voelen met het Palestijnse volk omdat ze honderden jaren door bezetters van allerlei slag werden onderdrukt.

Die Vlaamse delegatie hoeft daarom niet uitsluitend uit ex-leden en 'wapenexperten' van het Vlaams-nationalistische Voorpost te bestaan.
De echte vaderlandsliefde en begrip voor onderdrukte volkeren is inderdaad meer aanwezig bij de zogezegd linkse sympathisanten.
Weeral iets dat we weten.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 22 juli 2006 om 14:03.
Oud 22 juli 2006, 14:02   #1369
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat doen ze niet (kijk naar Oslo 1995 en Camp David in 1978, maar het gaat moeizaam vooruit, zeer moeizaam. En vaak heb je in crisissen herval, terugval, ja, maar uiteindelijk gaan we vooruit.
De Palestijnen (de die hards) willen het recht op de eigen staat voor Israël ook ontzeggen. Waar staan we dan?
En de harde kolonisten, zij zouden die arme Palestijnen nog eerder vandaag dan morgen allemaal willen zien vertrekken naar Afghanistan of Pakistan of waar ook. En dan waar staan we dan?
Er zijn voor beide partijen politieke, geschiedkundige, economische, religieuze en zelfs psychologische dingen te zeggen om te kunnen spreken van 'we hebben recht op een eigen staat'. Voor beide en wellicht een klein beetje meer voor de ene dan voor de andere, but who cares als al die voornoemde dingen mijlenver diep in de ziel zitten ingebakken en in tijd terug gaan tot de bijna-oorsprong van de mensheid?
Het kan niet anders dan dat het ooit goed komt, want wat nu gebeurt is hetzelfde als wat er zou gebeuren mochten ze vreedzaam kunnen samenleven. In dit geval leven ze ook samen, maar dan in oorlog. Ik geloof dat de mens er in se voor kiest om gerust gelaten te worden en dus dit geweld niet wilt. Alleen moeten we het met ons allen ietske sneller willen (in)zien. Want heelder ingepakte soldaten, bewapend tot op het bot en met een razend verbeten gezichtdie geweren richten op huilende kind van 3 of 4, en ze zelfs neerblaffen af en toe, dat hoort niet, dat kan niet. Daar hebben ze verdomme het recht niet toe. Net zo min, miljaar, als die stupide gordeldragers die zichzelf de lucht in laten vliegen op een bus waar Joodse kinderen op zitten die onschuldig naar school gaan, zoals ze elke dag doen en waar de vruchtbare hersentjes her en der verspreid liggen over 't straat. Neen, dat kan niet.

L.
Neen natuurlijk kan dat niet, absoluut niet ...... maar volgens mij doen ze echt niet hun best opdat er daar vlug een oplossing zou komen, integendeel. Ik vind dat ze niet goed bezig zijn.
Oud 22 juli 2006, 14:03   #1370
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Weeral een puike argumentatie. De waarheid is dat een aantal mensen de VN liever ziet verdwijnen, omdat de VN - ondanks het feit dat ze volgens diezelfde niets presteren - al te vaak (maar niet vaak genoeg) stokken in de wielen heeft kunnen steken voor hun eigen oorlogsplannetjes. Eén van de redenen waardoor de VN zo verzwakt wordt is dat o zo democratische vetorecht waar sommigen zo graag gebruik van maken.
Het spijt me, maar de VN heeft in zijn rangen (en had dat al met uitmuntend democratische Stalin) veel landen die nog geen democratie hebben en niksken geliberaliseerd zijn. Als je bedenkt dat Iran daar in zit, en Soedan, en vroeger met Chili mannen zoals Pinochet en met Zuid-Afrika alleen maar de witte medemens, dan ben je blij dat het alleen nog maar democratieloze China is die daar een vetorecht heeft. De teerlingen zijn geworpen in 1942 en daar dragen we nu nog de gevolgen van. Ik wil klappen, ja en samen besturen, ja, amper met het Blok, maar zeker niet met Iran bij wijze van voorbeeld. Nu, als Amerika de toon wilt blijven aangeven, dan zal het toch een paar dingen anders moeten gaan doen en dat kan zijn, zoals u of iemand anders eerder zei, Den Haag erkennen, of wat minder hun vetorecht gebruiken. Trouwens, ik denk dat het al gebeurt: waarom werd Noord-Korea niet direct bestookt of wordt de volgende as van het kwaad niet bepoteld?

L.
Oud 22 juli 2006, 14:04   #1371
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Neen natuurlijk kan dat niet, absoluut niet ...... maar volgens mij doen ze echt niet hun best opdat er daar vlug een oplossing zou komen, integendeel. Ik vind dat ze niet goed bezig zijn.
Ze zijn er mee bezig en dat ze niet goed bezig zijn, dat ook. Maar wat stelt u voor? Ik weet het nog niet goed, hoor...
Oud 22 juli 2006, 14:05   #1372
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
zie de frustratie......kapotlachen....
Wie akkoord was om in Irak hetzelfde te doen kan moeilijk een andere voor die feiten veroordelen.
Oud 22 juli 2006, 14:08   #1373
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens u is een staat dus niet verantwoordelijk voor de operaties die vanop zijn grondgebied georganiseerd en gelanceerd worden. Als Israel dus bijvoorbeeld aan een privé-militie van extremistische Joden de mogelijkheid zou bieden om vanop Israelisch grondgebied aanvallen te organiseren in Libanon en in de Palestijnse gebieden en daarbij tientallen mensen om te brengen, dan zou u daar geen probleem mee hebben.
Volgens uw logica (nou ja) draagt Ariel Sharon bijvoorbeeld ook geen enkele verantwoordelijkheid voor de slachtpartij in Sabra en Chatilla.
Ben jij een beetje dom of is het gewoon kwade trouw? Ik keur helemaal niets goed. Ik heb geen greintje sympathie voor Hezbollah en zijn daden (en dat heb ik hier al een keer of dertig gezegd). Alleen heb ik nog minder sympathie voor de buitenproportionele reactie van Israël. Omdat door die reactie vrede verder te zoeken is dan ooit. Omdat ik inderdaad de staat Libanon niet verantwoordelijk acht voor de daden van Hezbollah. Omdat het leger van Libanon niet op de hoogte was van het doden en ontvoeren van die Israëlische soldaten. En omdat het Libanese leger zelfs niet de macht heeft om op te treden tegen Hezbollah.

Wat Sabra en Shatila betreft, beste Jozef, was de situatie wel even anders. Op het moment van de bloedbaden, waren de kampen omsingeld door het Israëlische leger. Dat leger had in ieder geval vrij snel door dat er bloedbaden aan de gang waren. Die informatie is zelfs tot bij de Israëlische regering geraakt. Dat leger was sterk genoeg om in te grijpen. En toch hebben ze niets gedaan. Dat toenmalig minister van defensie Sharon in deze ook een verantwoordelijkheid draagt staat dus buiten kijf. Dat heeft zelfs een Israëlische commissie bevestigd die de zaak onderzocht.

Dat jij het ontvoeren en doden van enkele soldaten bovendien vergelijkt met een bloedbad dat door de VN werd bestempeld als genocide (aangezien er hoofdzakelijk burgers werden afgeslacht) is zonder meer pervers.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:13   #1374
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De echte vaderlandsliefde en begrip voor onderdrukte volkeren is inderdaad meer aanwezig bij de zogezegd linkse sympathisanten.
Weeral iets dat we weten.
In Vlaanderen bestaat er maar één partij die zogezegd voor de belangen van alle Vlamingen en voor alle onderdukte volkeren in de wereld opkomt: het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 juli 2006 om 14:17.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:14   #1375
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zijn er mee bezig en dat ze niet goed bezig zijn, dat ook. Maar wat stelt u voor? Ik weet het nog niet goed, hoor...
Staakt-het-Vuur en een wereldwijd vredesfonds (Israël, VS, EU en rijke Arabische landen) voor de heropbouw van de Gazastrook en de vernielde infrastructuur in Libanon met de uitdrukkelijke veroordeling van zowel terroristische organisaties als buitensporig geweld gepleegd door Israël en de VS en de plicht om in de toekomst vreedzaam samen te leven tot ieders tevredenheid.
Maar naar mij zullen ze wel niet luisteren zeker ? Ik betwijfel of Madam Rice mijn vredesproza zit te lezen. Maar hoop doet leven.
Oud 22 juli 2006, 14:16   #1376
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
In Vlaanderen bestaat er maar één partij die zogezegd voor de belangen van alle Vlamingen opkomt: het Vlaams Belang.
Vanf nu ben ik overtuigd ( nog meer dan vroeger ) dat ze hiermee zuivere Vlaamse Bankrekeningen bedoelen.
Oud 22 juli 2006, 14:21   #1377
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Staakt-het-Vuur en een wereldwijd vredesfonds (Israël, VS, EU en rijke Arabische landen) voor de heropbouw van de Gazastrook en de vernielde infrastructuur in Libanon met de uitdrukkelijke veroordeling van zowel terroristische organisaties als buitensporig geweld gepleegd door Israël en de VS en de plicht om in de toekomst vreedzaam samen te leven tot ieders tevredenheid.
Maar naar mij zullen ze wel niet luisteren zeker ? Ik betwijfel of Madam Rice mijn vredesproza zit te lezen. Maar hoop doet leven.
Oké, dat is dan al min of meer dat wat we samen willen. Het probleem daarbij, labyrinth, is dat iedereen zoiets wilt, staakt het vuren en wereldwijde vrede. En toch... Wat uw fonds betreft, daar wil ik het graag anders (we moeten een beetje afpsreken hee als we samen naar madam Rice gaan) mee: enkel landen die democratie hebben, dus Saoudi Arabië: buiten mannen, even aan de deur gaan wachten en uw huiswerk opnieuw maken.
Die proza moeten we blijven voeren, of Rice nu aan de thee zit of ligt te ronken.
Oud 22 juli 2006, 14:21   #1378
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar de VN heeft in zijn rangen (en had dat al met uitmuntend democratische Stalin) veel landen die nog geen democratie hebben en niksken geliberaliseerd zijn. Als je bedenkt dat Iran daar in zit, en Soedan, en vroeger met Chili mannen zoals Pinochet en met Zuid-Afrika alleen maar de witte medemens, dan ben je blij dat het alleen nog maar democratieloze China is die daar een vetorecht heeft. De teerlingen zijn geworpen in 1942 en daar dragen we nu nog de gevolgen van. Ik wil klappen, ja en samen besturen, ja, amper met het Blok, maar zeker niet met Iran bij wijze van voorbeeld. Nu, als Amerika de toon wilt blijven aangeven, dan zal het toch een paar dingen anders moeten gaan doen en dat kan zijn, zoals u of iemand anders eerder zei, Den Haag erkennen, of wat minder hun vetorecht gebruiken. Trouwens, ik denk dat het al gebeurt: waarom werd Noord-Korea niet direct bestookt of wordt de volgende as van het kwaad niet bepoteld?

L.
Misschien gewoon omdat ze geen poten genoeg hebben om gans de wereld ineens te betasten....... Gelukkig !
Oud 22 juli 2006, 14:21   #1379
Breda
Minister

Breda's schermafbeelding

Locatie: Cuba & Socialistische Stadsrepubliek Breda / Bruxelles , Belgique
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breda Stuur een bericht via MSN naar Breda
Standaard

De Joden hebben Recht op Palestina , de Arabieren waren niet eens uitgevonden toen de Joden zich vestigen in Palestina 1000 jaren geleden

toen kwam Mohammed , deed alsof hij een Profeet was (al is het Weterschapelijk aangestoont dat hij lijd aan Epilepsie ...daarom dacht hij dat hij Gabriel zag) hij begon zijn eigen Gang (Moslims) , vermoorde burgers om hun te dwingen tot de Islam , hij ging dood en er brak een gevecht uit tussen de leiders , en blablabla toen eeuwen later kwamen de Engelse en Fransen en Bezetten (zo kon je het zien , ook in Libanon) Palestina / Libanon ....toen kregen de Joden na WO2 hun eigen staat , en nu staan ze elkaar nog na het leven

Het Midden Oosten zou beter af zijn als het Joods & Christelijk was

*een kleine stukje Geschiedenis *
Oud 22 juli 2006, 14:22   #1380
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Misschien gewoon omdat ze geen poten genoeg hebben om gans de wereld ineens te betasten....... Gelukkig !
inderdaad. één voor één.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be