Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2006, 20:09   #21
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Prima raad voor mentaal gehandicapten en comapatiënten.
Daar zou geen discussie mogen over zijn. Aan sommige maatschappelijke steunen mag nooit geraakt worden!
Iets anders zijn de tienduizend vacatures voor bijvoorbeeld vrachtwagenbestuurder die niet ingevuld raken.
Als je alle getallen bij elkaar gooit die de laatste maanden in het nieuws werden vernoemd ivm het niet vinden van geschikte kandidaten (bouw, truckbestuurder, etc...) dan kom je algauw aan een 50.000 jobs (in een 5-tal beroepen.)

Maar hoe kunnen er dan honderdduizenden werklozen zijn?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 22 juli 2006 om 20:10.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 01:08   #22
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
USA: tenminste een land om fier op te zijn en vrede te nemen met belatingen
70% van de Amerikanen heeft een schuldenberg waar ze zonder hulp nooit meer vanaf geraken. Schuldigen zijn de creditcard- en warenhuisbetaalkaartbedrijven die (gedoogde) maffiapraktijken hanteren.

De VS hebben in 2005 voor 480 miljard dollar aan militaire uitgaven gedaan. Op die manier wordt dus belastinggeld rechtstreeks naar bevriende bedrijven (Lockheed, Northrop, General Dynamics e.a.) versluisd.

Laatst gewijzigd door Daphne : 24 juli 2006 om 01:12.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 01:20   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
70% van de Amerikanen heeft een schuldenberg waar ze zonder hulp nooit meer vanaf geraken. Schuldigen zijn de creditcard- en warenhuisbetaalkaartbedrijven die (gedoogde) maffiapraktijken hanteren.

De VS hebben in 2005 voor 480 miljard dollar aan militaire uitgaven gedaan. Op die manier wordt dus belastinggeld rechtstreeks naar bevriende bedrijven (Lockheed, Northrop, General Dynamics e.a.) versluisd.
Toch zien economen de toekomst van de vs rooskleuriger dan deze van europa, zeker van het oude europa.
Maar in elk geval, beide gaan in de toekomst voorbijgestoken worden door china, rusland, india, brazilie...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 01:21   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Eens effe kijken naar de nieuwe cadeautjes wat aangekondigt zijn:

- De schoolpremie: 50 tot 70 Euro/Jaar
Kostprijs: 87,6 miljoen Euro
(uitbetaling met het kindergeld)
Aangezien ik geen kinderen heb is mijn rendement dus: 0 Euro

- De jobkorting: 20 tot 30 Euro/Jaar
Kostprijs: 74 miljoen Euro
(direct verrekend door kleinere afhouding op het loon, begin december)
Hier val ik dus in de prijzen: 20 a 30 Eurootjes!!

- De laagste pensioenen: 60 tot 90 Euro/Jaar
Kostprijs: 4,7 miljoen in 2006, 57 miljoen vanaf 2007
(vanaf 1 december)
Ik heb nog steeds geen pensioen, dus 0 Euro rendement

Samengevat: Mijn koopkracht gaat dit jaar omhoog met het ongelooflijke bedrag van 30 Euro..

MAAR

Ik heb dit jaar wel 150 Euro méér belastingen mogen betalen dus mijn feitelijke koopkrachtverhoging is .. -120 Euro!

Een verhoging van de koopkracht aankondigen om de feitelijke verlaging ervan te verdoezelen?
Dank u Verhofstadt voor alweer een hoop nonsens
Dat Paars de belastingen heeft verhoogd onder de noemer belastingsverlaging is niet iets wat uit het hoofd van de gemiddelde mens alleen komt gekropen... De OESO heeft al berekend dat België de hoogste belastingsdruk kent en naast de scandinavische landen die ook een hoge belastingsdruk kennen eerder stijgt terwijl de Scandinaven hun belastingen laten dalen.

VLD = grootste bedrog ooit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 01:44   #25
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht

tsss tsss
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 01:46   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat Paars de belastingen heeft verhoogd onder de noemer belastingsverlaging is niet iets wat uit het hoofd van de gemiddelde mens alleen komt gekropen... De OESO heeft al berekend dat België de hoogste belastingsdruk kent en naast de scandinavische landen die ook een hoge belastingsdruk kennen eerder stijgt terwijl de Scandinaven hun belastingen laten dalen.

Och paars heeft met veel tamtam de personenbelasting wat verlaagd (en terecht, het werd hier helemaal te gek).
Maar ze hebben dan weer ne hoop andere belastingen verhoogd, of ingevoerd. Het gevolg is, dat de belastingsdruk de laatste jaren niet is verlaagd.
Trouwens vanaf het ogenblik dat men de kans schoon ziet om een aanval op de vermogens in te zetten, staan ons nog leuke tijden te wachten.
Oud 24 juli 2006, 08:51   #27
vulpes
Gouverneur

Standaard

een poging om het positief te zien: misschien heb je vorig jaar véél meer verdiend, zodat je nu meer belastingen mag betalen ...

wat die schoolpremies betreft:van een verkiezingsstunt gesproken (en een ander mag zelfs geen ballonnetje meer cadeau doen).

want.. oh toevallig.. wat lees (of beter las) ik in de krant: de schoolpremie voor het secundair onderwijs zou structureel zijn, maar de schoolpremie voor de lagere school zou slechts voor twee jaar zijn: 2006 en 2007... en laat het dan nu toevallig net geen verkiezingen zijn...
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 08:52   #28
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Eens effe kijken naar de nieuwe cadeautjes wat aangekondigt zijn:

- De schoolpremie: 50 tot 70 Euro/Jaar
Kostprijs: 87,6 miljoen Euro
(uitbetaling met het kindergeld)
Aangezien ik geen kinderen heb is mijn rendement dus: 0 Euro

- De jobkorting: 20 tot 30 Euro/Jaar
Kostprijs: 74 miljoen Euro
(direct verrekend door kleinere afhouding op het loon, begin december)
Hier val ik dus in de prijzen: 20 a 30 Eurootjes!!

- De laagste pensioenen: 60 tot 90 Euro/Jaar
Kostprijs: 4,7 miljoen in 2006, 57 miljoen vanaf 2007
(vanaf 1 december)
Ik heb nog steeds geen pensioen, dus 0 Euro rendement

Samengevat: Mijn koopkracht gaat dit jaar omhoog met het ongelooflijke bedrag van 30 Euro..

MAAR

Ik heb dit jaar wel 150 Euro méér belastingen mogen betalen dus mijn feitelijke koopkrachtverhoging is .. -120 Euro!

Een verhoging van de koopkracht aankondigen om de feitelijke verlaging ervan te verdoezelen?
Dank u Verhofstadt voor alweer een hoop nonsens
misschien heb je een hoger loon gekregen?
Oud 24 juli 2006, 08:53   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en toch kent Belgie de laatste 7 jaar een boven-gemiddelde economische groei
strookt niet echt met jouw diepe argumenten
Oud 24 juli 2006, 10:00   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
en toch kent Belgie de laatste 7 jaar een boven-gemiddelde economische groei
strookt niet echt met jouw diepe argumenten
Boven-gemmideld boven wat ? De buurlanden zijn geen vergelijking. Heel het oude europa zinkt weg in het moeras. De doelstellingen en de verwezenlijkingen van het Lisabonverdrag liggen mijlenver uit elkaar.
In elk geval een flink stuk minder dan de opkomende landen, en zelfs dan de vs.
En trouwens wat heeft economische groei met belastingsheffingen te maken ?
Oud 24 juli 2006, 10:01   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien heb je een hoger loon gekregen?
Of is de onroerende vhf, of de gemeentebelastingen, of... wel verhoogd.
Oud 24 juli 2006, 10:28   #32
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Want voor jou moet de maatschappij ervoor opdraaien als jij iets wil?
Als ik deze reactie lees kan ik m'n ogen niet geloven. Iemand die jaren gewerkt heeft en versleten is of door een (arbeids)ongeval niet meer voor zichzelf kan zorgen moet maar zijn plan trekken? Ik hoop dat niemand dit tegenkomt. Je mag dan u nog zo sterk voelen de gezondheid is niets. Vandaag ben je goed morgen kan je invalide zijn.

Morgen kan je evengoed een ongeval/ziekte krijgen waardoor je niet meer in staat bent om te werken. Volgens uw redenering moet je dan maar creperen. En zeg niet dat je maar moet zorgen dat je ervoor verzekerd bent. De verzekering zal je niet heel uw leven blijven bijstaan, het is geen liefdadigheidsinstelling. Als je al één kan afsluiten omdat je een lichte lichamelijke afwijking hebt.

Laatst gewijzigd door Den Bal : 24 juli 2006 om 10:28.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 10:29   #33
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Partij Voor Langzame Denkers
Oud 24 juli 2006, 12:40   #34
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Boven-gemmideld boven wat ? De buurlanden zijn geen vergelijking. Heel het oude europa zinkt weg in het moeras. De doelstellingen en de verwezenlijkingen van het Lisabonverdrag liggen mijlenver uit elkaar.
In elk geval een flink stuk minder dan de opkomende landen, en zelfs dan de vs.
Wat een onzin. Europa is tot nader order de grootste economie ter wereld. China moet nog een eeuw verder groeien als ze ons welvaartspeil wil bereiken. De VS hebben een reeel werkloosheidscijfer van 15%.

Ik moet daar allemaal eens goed mee lachen. Natuurlijk staat Europa voor een uitdaging. Maar al die bombastische taal die je hier leest, meestal vergezeld van termen als "moeras", is absurd.

Citaat:
En trouwens wat heeft economische groei met belastingsheffingen te maken ?
Als je dat niet weet, dan is de toestand hopeloos - maar gelukkig niet ernstig.
Oud 24 juli 2006, 12:41   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Partij Voor Langzame Denkers
De vereiste denksnelheid om op zo'n anagram te komen is anders ook niet direct een maatstaf.
Oud 24 juli 2006, 12:44   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vereiste denksnelheid om op zo'n anagram te komen is anders ook niet direct een maatstaf.
Hij was inderdaad rapper dan jij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 12:47   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Als ik deze reactie lees kan ik m'n ogen niet geloven. Iemand die jaren gewerkt heeft en versleten is of door een (arbeids)ongeval niet meer voor zichzelf kan zorgen moet maar zijn plan trekken? Ik hoop dat niemand dit tegenkomt. Je mag dan u nog zo sterk voelen de gezondheid is niets. Vandaag ben je goed morgen kan je invalide zijn.

Morgen kan je evengoed een ongeval/ziekte krijgen waardoor je niet meer in staat bent om te werken. Volgens uw redenering moet je dan maar creperen. En zeg niet dat je maar moet zorgen dat je ervoor verzekerd bent. De verzekering zal je niet heel uw leven blijven bijstaan, het is geen liefdadigheidsinstelling. Als je al één kan afsluiten omdat je een lichte lichamelijke afwijking hebt.
Er is een verschil tussen het invullen van de basisbehoeftes van deze mensen, en het invullen van alles dat ze willen. Of niet? Waar zeg ik concreet dat ze sowieso maar moeten creperen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2006, 14:00   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Europa is tot nader order de grootste economie ter wereld. China moet nog een eeuw verder groeien als ze ons welvaartspeil wil bereiken. De VS hebben een reeel werkloosheidscijfer van 15%.
Nu zijde de VS toch wel aan het verwarren met Wallonie. Het werkloosheidscijfer in de VS is 4,9% (in Wallonie eerder 20% dacht ik).
Citaat:
Als je dat niet weet, dan is de toestand hopeloos - maar gelukkig niet ernstig.
Ernstig is hij nooit, zeker niet voor de persoon in kwestie. Het zijn altijd de anderen die opgescheept zitten met de hopeloze gevallen
Maar als ik het goed begrijp zijn hoge belastingen synoniem voor een welvarende economie ? Maw hoe meer groei, hoe hoger de belastingen ?
Oud 24 juli 2006, 14:29   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hij was inderdaad rapper dan jij.
ah, en is dat dan al een maatstaf? vleiende taal uit onverwachte hoek
Oud 24 juli 2006, 14:39   #40
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu zijde de VS toch wel aan het verwarren met Wallonie. Het werkloosheidscijfer in de VS is 4,9% (in Wallonie eerder 20% dacht ik).
Ja dat is een val waarin wel meerderen lopen. Het reele cijfers is tussen de 15 en 20%. De officiele cijfers bevatten enkel degenen die een uitkering aanvroegen. Velen doen dit niet eens, omdat het (a) niet nodig is of (b) ze er niet voor in aanmerking komen.

Citaat:
Ernstig is hij nooit, zeker niet voor de persoon in kwestie. Het zijn altijd de anderen die opgescheept zitten met de hopeloze gevallen
Maar als ik het goed begrijp zijn hoge belastingen synoniem voor een welvarende economie ? Maw hoe meer groei, hoe hoger de belastingen ?
Toch niet, hoe lager de belastingen, hoe aantrekkelijker voor een bedrijf en prefessionals om zich te komen vestigen in een land/regio. Daar profiteert de economische groei bij.

NEt gelezen trouwens dat er in California 100.000 huizen zonder electriciteit zitten. Net een onwtikkelingsland, soms.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be