![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Parcifal's ontkrachting van Steven Jones redenering wat betreft het gesmolten staal gaan we wellicht niet meer horen.
Laatst gewijzigd door exodus : 27 juli 2006 om 08:07. |
|
|
|
|
#1382 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Het is toch overduidelijk op beelden waar te nemen dat verdieping 78 t.e.m 110 door het begeven van een hoek schuin "kantelen", waardoor een domino-schokeffect veroorzaakt wordt. Citaat:
En dan nog: Geschat wordt dat de duizenden liters kerosine een temperatuur van 1000 tot 1500 graden Celsius opleverden en dat had serieuze gevolgen voor de sterkte van de draagconstructies. Een kerosinebrand, verspreid over tien tot vijftien verdiepingen, is vrijwel onmogelijk te blussen. |
|||
|
|
|
|
#1383 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Havana : 27 juli 2006 om 08:18. |
|
|
|
|
|
#1384 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1385 |
|
|
Er zijn sterke aanwijzingen. Maar jij en ik weten even goed dat al het materiaal in sneltempo verwijderd werd van de site. Daarmee werden de bewijzen vernietigd. Jij vraagt dus in essentie het onmogelijke.
|
|
|
|
|
#1386 |
|
|
|
|
|
|
|
#1387 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Hou er rekening mee dat de WTC toren 63.4m breed waren. Je zit dus naar een werkelijk gigantische wolk te kijken. |
|||
|
|
|
|
#1388 | |
|
|
Citaat:
Hou rekening met de unieke constructie. Bovendien nog wat leuke foto's van de unieke "net-constructie"; ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 juli 2006 om 14:24. |
|
|
|
|
|
#1389 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Het overgrote deel moet verneveld zijn of neergeslagen in het gebouw zelf. Als we uitgaan dat 50% (een zeer bescheiden schatting) uiteindelijk neerkwam in het gebouw spreken we nog altijd over een dikke 30 000 liter kerosine die hevig brandt gedurende+- tien minuten. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juli 2006 om 15:32. |
|||
|
|
|
|
#1390 | |
|
|
Citaat:
"I deal in facts." Als slechts een fractie van die kerosine is opgebrand, wat heeft dan die enorme wolk veroorzaakt? (Hou toch eens rekening met die enorme dimenties!) Hoe is die kerosine verneveld geraakt, rekening houdende met de eigenschappen van kerosine en de hoeveelheid die ontplofte? Kerosine brand enorm snel op en dat hebben we ook gezien op de videobeelden van de explosie. Een vonk en 't is weg. Wil jij beweren dat van hetzelfde volume sommige deeltjes ontploft zijn en sommige deeltjes niet, waarvan die laatste dan gebleven zijn om gedurende meer dan een uur de brand aan te wakkeren? Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 juli 2006 om 15:23. |
|
|
|
|
|
#1391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Lees misschien eens wat de mensen van NIST in mijn quotes hierboven schrijven over het brandverschijnsel in WTC 1 en 2. |
|
|
|
|
|
#1392 | |
|
Banneling
|
Van de site www.brandweer.nl
(toch mensen die er iets vanaf weten, lijkt me? Of is dat ook al niet goed genoeg?) Cees Bal, schat dat zelfs 80% van de kerosine in het gebouw terecht kwam en effectief hitte ontwikkelde. Citaat:
|
|
|
|
|
|
#1393 | |
|
|
Citaat:
2) Ik apprecier het niet dat je NA mijn reactie nog delen gaat toevoegen aan je oudere post om er mij later daarmee te kunnen counteren. Desondanks zal ik de betreffende quotes even doornemen. 3) Als ik geen kaas heb gegeten van fysica, geef dan op zijn minst aan waar ik fout zit. Als ik een fout gemaakt heb, zal ik deze toegeven, in tegenstelling tot anderen. |
|
|
|
|
|
#1394 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik las jouw reactie slechts NADAT de aanpassingen waren ingevoegd. |
|
|
|
|
|
#1395 |
|
|
In post 1389 quote je de truss-theory, hier vind je een interessant onderzoek naar de correctheid van die theorie:
http://911research.wtc7.net/mirrors/...demolition.htm |
|
|
|
|
#1396 |
|
|
Ik zoek een verklaring hoe de voorwerpen aanwezig in de torens in staat waren een temperatuur van 650° te creëren nadat de kerosine opgebrand was. (Dus 10 minuten na de impact, uit jouw quote.) Kan je me daarbij even helpen?
|
|
|
|
|
#1397 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kerosine raakt verneveld oiv druk & temperatuur, dat is een algemeen verschijnsel dat je zelfs soms kan waarnemen als je gewoon tankt met de auto. (een bepaald % van de diezel of benzine wordt gasvormig en kan zich binden aan stofdeeltjes in de lucht en tot een explosieve nevel leiden). Door het crashen van het vliegtuig tegen de wand van het WTC scheurden alle brandstoftanks met als gevolg : De kerosine verspreidt zich zowel in vloeibare fase als in gasfase over de getroffen verdiepingen. (dit bedoelde ik dus met 'verneveling') De kerosine-gasnevel explodeerde inderdaad onmiddelijk, hetgeen zorgde voor een steekvlam die alle kerosine in vloeistoftoestand aanstak. Deze brandt echter als een gewone vloeistofbrand, waarbij dus enkel het OPPERVLAK van de vloeistof brand. Een dergelijke brand duurt tot de zuurstof op is OF tot de brandstof op is. En dit kan dus héél lang duren afhankelijk van de hoeveelheid brandstof. 10 minuten lijkt me een bijzonder redelijke schatting. |
|
|
|
|
|
#1398 | |
|
|
Citaat:
Daarnaast heb ik nog een vraag. Kerosine heeft een kooktraject van 150 tot 325 graden. Ik neem aan dat bij die explosie de temperaturen erg hoog waren. Moet de kerosine dan niet verdampen en exploderen, resulterende in de enorme vuurbal die we zagen? Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 juli 2006 om 16:09. |
|
|
|
|
|
#1399 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Een paar tienduizend liter kerosine, op een oppervlak van 60 x 60 meter, verspreid over verschillende verdiepingen. Hoe het juist verdeeld werd en verspreid is moeilijk te schatten, lijkt me. De kerosine die vloeibaar is is mogelijk opgewarmd maar komt dus niet in haar kookfase en blijft dus gewoon vloeibaar. mogelijk iets minder visceus. Je zou ook moeten weten dat vloeistoffen relatief traag opwarmen (in vergelijking met vaste stoffen). Citaat:
Heb jij ooit les gehad over fase-overgangen en aggregatietoestanden? Dan zou dat toch allemaal duidelijk moeten zijn? Laatst gewijzigd door parcifal : 27 juli 2006 om 16:27. |
||
|
|
|
|
#1400 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://wtc.nist.gov/WTC_Conf_Sep13-15/Sunder_WTCTechnicalConference_091305short.pdf Citaat:
|
||
|
|