Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 14:40   #61
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ze mag een mening hebben maar waarom zou ze zich moeten schamen over een reactie van een Vlaming ten opzichte van "zijn" koningshuis.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:41   #62
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
heb jij altijd argumenten nodig voor kristalheldere evidenties?
het is een hoop gelul.
nationaliteit hangt samen met etnische afkomst voor mijnheer stef leeuwendarm.
mij goed, dan is filip dewinter zeker geen vlaming na een genetisch onderzoekske. mag die al helemaal zijn bek houden over vlaanderen en belgië.
Er bestaan geen 'kristalheldere evidenties'. Dat heet 'meningen'. En die moeten beargumenteerd worden om geloofwaardig over te komen. Begin dus met argumenten te zoeken, of ga op een ander de trol uithangen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:41   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom nieuw Belgen/Vlamingen(net zoals autochtone Belgen/Vlamingen) geen mening zouden mogen hebben over België, Vlaanderen, Saksen-Coburgs,...

Overigens zijn er genoeg Vlamingen met een mening over Catalonië, Baskenland.
Logica voor beginners:

a=>b <=> !b=>a
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:42   #64
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Overigens zijn er genoeg Vlamingen met een mening over Catalonië, Baskenland.
Ik heb daar ook een mening over maar ik moei mij daar verder niet mee.

PS. Heb je trouwens al gevonden waar ik schrijf dat ze mijn "republiekje" moeten verlaten?
Oud 29 juli 2006, 14:45   #65
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Er bestaan geen 'kristalheldere evidenties'. Dat heet 'meningen'. En die moeten beargumenteerd worden om geloofwaardig over te komen. Begin dus met argumenten te zoeken, of ga op een ander de trol uithangen.
nu moet je niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, maar ik heb iets teveel leute om op jouw bevelen in te gaan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:48   #66
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
nu moet je niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, maar ik heb iets teveel leute om op jouw bevelen in te gaan.
Dat je veel plezier hebt daar kan ik inkomen maar als je niks constructiefs te melden hebt wat hang je hier dan eigenlijk op dit forum rond? Verveel je je? Je brengt niks bij en discusieert niet inhoudelijk, alleen hier en daar belachelijke comentaartjes als je het met iemand niet eens bent.
Oud 29 juli 2006, 14:52   #67
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
PS. Heb je trouwens al gevonden waar ik schrijf dat ze mijn "republiekje" moeten verlaten?
Jij hebt inderdaad niet gezegd dat ze het land moet verlaten, maar wel dat ze, wegens haar afkomst, geen mening over het koningshuis mocht hebben omdat ze daar buiten stond.
Bijgevolg pleit je indirect voor een statuut als 2derangsburgerschap voor allochtonen.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:54   #68
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijgevolg pleit je indirect voor een statuut als 2derangsburgerschap voor allochtonen.
de ware aard van stef en de andere leeuwendarmen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:55   #69
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jij hebt inderdaad niet gezegd dat ze het land moet verlaten, maar wel dat ze, wegens haar afkomst, geen mening over het koningshuis mocht hebben omdat ze daar buiten stond.
Ze mag zij daar wel een mening over hebben, zoals ik al zij heb ik zelf ook een mening over Baskenland en Catalonië maar moei ik mij daar verder niet mee. Waarom zou ze zich moeten schamen over wat een Vlaming te vertellen heeft over het koningshuis, ik schaam mij toch ook niet als het Britse koningshuis wordt besmeurd?
Oud 29 juli 2006, 14:58   #70
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
de ware aard van stef en de andere leeuwendarmen.
Nee helemaal niet. Nadat Vlamingen decenia lang als tweederangsburger behandeld zijn en na die lange strijd die de Vlaamse beweging heeft moeten voeren om te staan waar we nu staan ga ik als Vlaamsnationalist nu zelf anderen niet als tweederangsburger behandelen. Je snapt er weer eens niks van, maar ik neem het je niet kwalijk.
Oud 29 juli 2006, 15:05   #71
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Het zijn wel domme Nederlanders bij de TROS. Ze weten niet eens dat Marnix het Wilhelmus geschreven heeft.

Ik vind dat hij grotendeels gelijk heeft, hoewel ik vind dat hij op een te slijmerige en een te hoogdravende manier zijn uitleg doet. Dat laatste is dan ook niet zijn schuld, maar te wijden aan de domme mensen van TROS die hun eigen geschiedenis niet eens kennen, laat staan die van ons.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 15:06   #72
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Advies geven' is iets anders dan bevelen
Wat doet u hier in feite? Te koop lopen met uw onvermogen een discussie op niveau te voeren?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 15:07   #73
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
+ Brabanders, Antwerpenaren, Luikenaars, Luxemburgers, Henegouwenaars, Namenaars. Leuk.
Antwerpenaren kan je Brabanders noemen. Wallonië kan je opsplitsen in Walen, Fransen en Picarden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 juli 2006 om 15:07.
Oud 29 juli 2006, 15:15   #74
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat heeft België dan aan Carl gegeven als ik vragen mag? Ik schaamde me eerder over Belle, de discussie ging over het koningshuis en was interesant en kritisch. Toen kwam Belle met haar enige inbreng: Maxoma die haringen eet...

Inderdaad. Ze moesten gelukkig tijdig ophouden, of ze zou het over bitturballuh met mosturd en Heinekun hebbuh!
Oud 29 juli 2006, 15:17   #75
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom nieuw Belgen/Vlamingen(net zoals autochtone Belgen/Vlamingen) geen mening zouden mogen hebben over België, Vlaanderen, Saksen-Coburgs,...

Dat werd niet gezegd. Er werd enkel geïnsinueerd dat Belle weinig inhoud weergaf wegens het feit dat ze vast dichter bij haar Spaanse (Andalusische) roots staat. Communitaire strijd in België zou haar vast ook koud laten.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 juli 2006 om 15:22.
Oud 29 juli 2006, 15:18   #76
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het tadoe van een Vlaamse onafhankelijkheid brokkelt dag na dag verder af. Vroeger mochten mediafiguren België zeker niet in vraag stellen.
Dat is een feit.
Oud 29 juli 2006, 16:41   #77
humble
Burgemeester

Standaard

Mathilde gestudeert? Zoals Freya en Fillip zeker?
Overigens is onze kroonprinses er wel in geslaagt drie jaar achtereen geen balans neer te leggen bij de Nationale bank, moet je ook eens proberen.
En is het nu het schaap of die tante van Laurant maar een van Beide is twee maal in faling gegaan, d�*�*r moet je voor gestudeert hebben.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 17:03   #78
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Mathilde gestudeert? Zoals Freya en Fillip zeker?
Overigens is onze kroonprinses er wel in geslaagt drie jaar achtereen geen balans neer te leggen bij de Nationale bank, moet je ook eens proberen.
En is het nu het schaap of die tante van Laurant maar een van Beide is twee maal in faling gegaan, d�*�*r moet je voor gestudeert hebben.
Waarom zou zij een balans moeten neerleggen bij de Nationale bank?
Overigens jaarrekeningen moeten neergelegd worden bij de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie.

Laatst gewijzigd door puud : 29 juli 2006 om 17:07.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 18:06   #79
humble
Burgemeester

Standaard

pUUD
Vergeten dat dit schaap een bedrijf had als logopodiste ( meerdere dus na elkaar)
Jaarrekeningen moeten wel neergelegd worden op de balanscentrale van de Nationale Bank, mogelijke boetse betaal je aan bv de FOD
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 18:19   #80
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, omdat het dan einde europa is. Ik ben een voorstander waarin landen LOGISCHER worden ingedeeld, namelijk een confereratie der nederlanden die als aanspreekpunt geldt voor europa, waarin de deelstaten vrij veel macht hebben. Verenigd Limburg (om het zo maar te noemen) zou hierin goed staan, met de prachtige stad maastricht als hoofdstad.

En geen Vlaams artificieel gedrocht dat gewoon Belgie 2 wordt op de lange termijn....
Het is alleen maar spijtig dat landen niet op een logische wijze worden ingedeeld er is altijd een grensstreek waar men elkaar ontmoet.. minder landen en meer ontmoeten lijkt een goede slogan.

Maar inderdaad : bij een voortdurende Eu uitbreiding wordt de afstand met de burger te groot - wij zijn geen Chinezen die een staat met 1,3 miljard inwoners moet zijn.. een laaglandse federatieve republiek, naast een franse, duitse italiaanse enz..
zou een overzichtelijker Europa als resultaat kunnen hebben.
Vraag het eens aan de Warande boys.. wedden dat ze tegen zijn ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be