Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 15:34   #4221
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Misschien denken die protesterende Joden ook wel zo.

Kunnen we de zaak eventjes anders bekijken .....
Israël is uit op de verovering van Europa. Het heeft zich eigenlijk tegen onze wil in genesteld in hartje Europa, dat hebben de Islamieten beslist. Israël zet overal blokkades op in Europa en keldert zo onze economie, ziekenvervoer, onderwijs en vermoeilijkt onze basisbehoeften zoals stroom en watervoorziening. Bovendien beschouwen ze ons als absolute nietsnutten en terroristen en zijn overtuigd dat zij het uitverkoren volk zijn. Af en toe doden ze ook enkele burgers in hartje Europa en bombarderen ze wat om hun macht te tonen. Daardoor ontstaan verzetsgroeperingen die inderdaad wat terreur gaan zaaien in het gebied dat Israël al heeft weten te veroveren in Europa.

Ik kan u verzekeren dat ze hier vlug zouden buitenvliegen en zelfs niet de gelegenheid zouden krijgen binnen te vallen. En maar goed ook als ze zich zo gedragen.

Maar wat hebt U nu over die 'bijgewerkte' foto te vertellen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 15:50   #4222
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

dat Israël meer dan waarschijnlijk krak hetzelfde doet, zie De Standaard van gisteren. daarbovenop doet Israël nog aan manipulatie via het internet door tienduizenden surfers aan zich te binden en te organiseren om voor hun kant van de zaak te argumenteren, zoals werkgroep morkhoven al minstens 5 keer heeft verteld
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 15:52   #4223
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

chipie, ik vraag mij trouwens met de minuut meer af wat jij op een forum over politiek doet. ik heb je alleen nog maar weten wat pseudograppige oneliners formuleren, begeleid door een overdosis smiley's
Oud 12 augustus 2006, 16:41   #4224
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
chipie, ik vraag mij trouwens met de minuut meer af wat jij op een forum over politiek doet. ik heb je alleen nog maar weten wat pseudograppige oneliners formuleren, begeleid door een overdosis smiley's
Tja... ik ben ook maar een muis, hé... Niet zo'n groot licht als U en zeker niet zo'n grote 'denker' als U van uzelf denkt...

Zie eens naar de topic over ons Fidelleke, die stil was gevallen, en die de spitsmuis met een artikeltje nieuw leven heeft ingeblazen en waar U een verloren gevecht tegen Lombas aan het vechten bent...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2006 om 16:45.
Oud 12 augustus 2006, 16:48   #4225
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
dat Israël meer dan waarschijnlijk krak hetzelfde doet, zie De Standaard van gisteren. daarbovenop doet Israël nog aan manipulatie via het internet door tienduizenden surfers aan zich te binden en te organiseren om voor hun kant van de zaak te argumenteren, zoals werkgroep morkhoven al minstens 5 keer heeft verteld
Foto's vervalsen is niet hetzelfde als surfers oproepen (dat deed de VLD ook )...
Of snapt Samsalabim dat niet?
Oud 12 augustus 2006, 17:15   #4226
bk232214
Gouverneur

Standaard Mag niet stoppen

Israel zou een fout maken als het zou stoppen van het verdrijven van Hezbollah .Zij moeten hezbollah uitroeien tot de laatst man zoals onkruid dat laat je ook niet staan het moet er uit .En dan kan er een overeenkomst komen voor Isael en Libanon . Als ze nu stoppen binnen een jaar is het weer oorlog
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 17:27   #4227
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor dezelfde moeite, en met minder risico's zou Israël gewoon 1 atoombom in Beiroet kunnen laten exploderen, gewoon leveren met een Rode halve maan ambulace. En gewoon een zo primitief mogelijke bom gebruiken, volgeplant met subtiele verwijzingen naar Iran. In het geval er toch iemand over zou struikelen.

Is dat het niveau van een VB kiezer ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 17:32   #4228
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Buiten het onbeantwoorden van uw opmerking over die foto geeft u mij dus gelijk met de vergelijking vermits u er niets op aan te merken hebt.
Oud 12 augustus 2006, 17:34   #4229
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja... ik ben ook maar een muis, hé... Niet zo'n groot licht als U en zeker niet zo'n grote 'denker' als U van uzelf denkt...

Zie eens naar de topic over ons Fidelleke, die stil was gevallen, en die de spitsmuis met een artikeltje nieuw leven heeft ingeblazen en waar U een verloren gevecht tegen Lombas aan het vechten bent...
waar staat dat ik mezelf een groot licht vind?

wie zegt dat ik dat 'gevecht' tegen lombas aan het verliezen ben?

en wie zegt dat als een topic waarin ik met nog iemand anders aan het discussiëren ben stilvalt, ik niks meer te zeggen heb? misschien heb ik ook andere dingen te doen dan op dit forum zitten...
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Oud 12 augustus 2006, 17:37   #4230
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foto's vervalsen is niet hetzelfde als surfers oproepen (dat deed de VLD ook )...
Of snapt Samsalabim dat niet?
ik zei dat israël naast het zeer waarschijnlijk vervalsen van foto's (dat zeg ik dus niet alleen, dat beweert De Standaard, een bron die u daarjuist ook al citeerde ivm 'fidelleke') ook surfers oproept en organiseert. maar goed, ik zeg eigenlijk nog eens krak hetzelfde als daarjuist, als u het toen niet meer in uw overvolle brein gepropt kreeg, zal dat nu ook wel niet het geval zijn
Oud 12 augustus 2006, 18:04   #4231
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zei dat israël naast het zeer waarschijnlijk vervalsen van foto's (dat zeg ik dus niet alleen, dat beweert De Standaard, een bron die u daarjuist ook al citeerde ivm 'fidelleke') ook surfers oproept en organiseert. maar goed, ik zeg eigenlijk nog eens krak hetzelfde als daarjuist, als u het toen niet meer in uw overvolle brein gepropt kreeg, zal dat nu ook wel niet het geval zijn
Zeer waarschijnlijk is natuurlijk niet hetzelfde als beweren...

Maar ja, met uw 'andere politiek' is dat wss wel het geval...
Uw onverdraagzame trekjes zullen U alleszins in die 'andere politiek' ver laten brengen...

En U hebt idd nergens gezegd dat U een groot licht bent... Ik heb geschreven dat U dat bent... Leren lezen...
En niet vergeten te reageren op een spitsmuis...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2006 om 18:05.
Oud 12 augustus 2006, 18:53   #4232
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Komkom, vernietiging van Israël... Heeft Israël ooit al excuses aangeboden voor de vernietiging van Palestina in 1948? De verwoesting van honderden Palestijnse dorpen toen? De verdrijving van honderdduizenden Palestijnen? Laat Israël op dat punt eens consequent zijn, zijn excuses aanbieden, een einde maken aan zijn bezettings- en kolonisatiepolitiek en dán kan het met recht en reden Hezbollah met de vinger wijzen. Met zijn huidige politiek staat Israël niet bepaald in een situatie om anderen de les te spellen.

Duizend doden echt niet veel? Wat maak jij je dan druk om enkele tientallen doden aan Israëlische kant? Laat staan het handvol doden dat vóór deze oorlog gevallen is onder die voorhistorische Hezbollah-Katoesja's? Als jij eerlijk bent, weet jij ook best dat deze oorlog niet meer goed te praten valt met het argument 'zelfverdediging'. Dit is een hopeloze oorlog die veel onschuldige doden zal vragen en uiteindelijk zal Israël na deze oorlog moeten vaststellen dat er niets is opgelost.

Een bezetting die wettelijk geregeld is? Dat is een goeie. Wees dan ook even zo vriendelijk om even de tekst voor te leggen waarmee je dat kan verdedigen. Goed?

Syrië steunt Hezbollah wel degelijk. Dat dat enkel gaat omwille van een 'vijand van mijn vijand is óók mijn vijand-idee', verandert daar niets aan.
Een correcte analyse!!8)
Oud 12 augustus 2006, 18:56   #4233
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Bij de erkenning van Israël in 1948 speelde heel sterk het emotionele argument van de Holocaust mee. De wereld moet zich niet helemaal niet excuseren voor de erkenning van Israël. Wél zou het van respect getuigen dat de wereld erkent welk onrecht de Palestijnen toen is aangedaan en dat geldt natuurlijk in de eerste plaats voor Israël. Voor dat eerste punt zeg ik nogmaals: Je kan een ander niet op een geloofwaardige manier verwijten jou te willen vernietigen als je zélf na 60 jaar niet in staat bent om excuses aan te bieden voor de persoonlijke vernietiging van andermans land.

Neen. Het vermoorden van meer dan duizend Libanezen, het vernietigen van de Libanese infrastructuur en het veroorzaken van zo'n gigantische vluchtelingenstroom staat niet in verhouding tot de schade die Hezbollah in het verleden aanrichtte. Bovendien zal Israël na deze oorlog opnieuw moeten vaststellen dat niets is opgelost en dat een onderhandelde oplossing onvermijdelijk is.

Het is Israël dat Libanon binnenviel en niet omgekeerd.
Alweer voor de vole 100% correct, er zijn echter nog heel wat posters die niet niet (willen) inzien
Oud 12 augustus 2006, 19:03   #4234
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Heel wat Joden zijn niet akkoord met het zionisme en de politiek van Olmert en zijn clan
Volgens een in Israël wondende collega was vóór de oorlog 90% van de Israëli tegen een inval en blijkt dat momenteel bijna 80% niet goedkeurt dat een land wordt aangevallen omwille van de gevangenneming van een soldaat in dienst.
Oud 12 augustus 2006, 20:13   #4235
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Alweer voor de vole 100% correct, er zijn echter nog heel wat posters die niet niet (willen) inzien
Tja... Ieder zijn waarheid zeker?
Oud 12 augustus 2006, 20:38   #4236
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja... Ieder zijn waarheid zeker?
Als ieder bij zijn waarheid blijft dan is vrede verder dan ooit en is oorlog enkel de aanloop tot een volgende.
Oud 13 augustus 2006, 02:04   #4237
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Verwonderlijk. Mijn laatste opmerking is eentje om te vermijden.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 04:16   #4238
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]even posten hier; heb mij speciaal geregistreerd om hier even reactie te schrijven omdat dit conflict en de reacties erop mij wel intrigeren/interesseren.

Ik denk dat veel posts hier op dit forum veel gelijkheden tonen met het conflict zelf namelijk dat de menselijke onverdraagzaamheid tegenover anderen onder nul staat. De werkelijke schuld van dit conflict zullen we nooit weten (we weten al maar zo weinig; nl wat de media ons voorschotelt) dus geloof ik dat we beter niet teveel vooroordelen hebben.

Nu dat Israël wordt gesponsord door Amerika dat ziet zelf een blinde. Dat Hesbollah een speeltje is van Mahmoud
[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3]AhmadiNejad[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3] en andere moslim extremistische leiders ziet nog niet iedereen maar dat komt wel. En dus dat dit conflict veel verder zal escaleren als het niet rap gestopt wordt zit er dik in.

Nu is er een VN-resolutie maar ik zou wel willen weten wat dat concreet kan doen stel nu dat Hesbollah die twee ontvoerde soldaten terugstuurt zonder kop, of dat Israël weigert te vertrekken?[/SIZE][/FONT]
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 10:25   #4239
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Is dat het niveau van een VB kiezer ?
Ik ben een anti democraat, wat dat is de dictatuur van de dommen.

Vlaams belang, SPa PS CD&V whatever, dat zijn stuk voor stuk groepen mensen die mij komen vertellen wat zij denken wat goed voor me is. En dat nog willen doen met mijn inkomsten.

Eneuh, ik kan er ook niet aan doen dat ik wat bloeddorstiger en gemener ben dat de doorsnee geitewollen sok, en een mensenleven even hoog aansla als dat van bijvoorbeeld van een hond.
Oud 13 augustus 2006, 11:26   #4240
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waar het reguliere leger van Libanon zit. Hun grenzen worden geschonden en de Libanese overheid, legertop sluit de ogen. De Israeli's vechten tegen de Hesbollah maar nooit tegen Libanese soldaten. Durven ze een confrontatie niet aan? Of steunen ze diep vanbinnen de acties van israel om de aanvallen van de hesbollah tegenover Israel te stoppen? Dat laatste lijkt me weinig waarschijnlijk.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be