Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2006, 21:11   #121
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een andere oplossing is alle vlaams blokkers ergens een eigen land te geven. (bijvoorbeeld antartica) Dan is 70% van de bevolking hier tevreden.
Als je 't maar weet.
Oud 13 juli 2006, 21:15   #122
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
.

Ne kleuter dus, of laat het ons anders stellen, enen die zijn kleuterfasse alleen fysichs ontgroeid is...
en Flick is een gastje (of grietje) dat aan het blokken is om zijn/haar lagere-schooldiploma te halen...
Oud 13 juli 2006, 21:18   #123
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah en wie gaat bepalen wat racistisch is ? ... je hebt eerst een veroordeling nodig me dunkt
Het VB negeert elke veroordeling wegens racisme. Dus op dat tuig van de richel maakt een veroordeling niet veel indruk.
Oud 13 juli 2006, 21:20   #124
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij vindt het dus normaal dat iemand onterecht wordt geslagen door de politie?
Alleen als het een antiracist is, zal deze dappere De-Bie-fan antwoorden.
Oud 13 juli 2006, 21:22   #125
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Aan de linkerzijde werd het geweld op de bus vooral geminimaliseerd, maar dat moet je natuurllijk wel willen onder ogen zien hé.
Hiermee bewijst u dat u alleen dit forum en de VB-website leest. Er is zo onderhand niet veel verschil meer tussen die twee.
Wat doe ik hier nog?
Oud 13 juli 2006, 21:33   #126
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je ook dit gelezen?

Echtpaar in shock legt klacht neer wegens gewelddadig politie-optreden

Vannacht werd in de Bouwmeestersstraat een zestigjarige man wel erg gewelddadig gearresteerd na een telefoontje over vermeend huiselijk geweld. De man kreeg rake klappen van twee politieagenten en werd uiteindelijk geboeid naar het ziekenhuis gebracht. Het is niet de eerste keer dat de Antwerpse politie ogenschijnlijk zonder aanleiding optreedt met geweld. Eerder deze maand diende een sociaal werker uit Deurne klacht in tegen twee politieagenten die hem nodeloos hardhandig zouden hebben aangepakt omdat hij een affiche van het Vlaams Belang van een muur had getrokken.

Bron: http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2488
Wat een oeverloos uitweiden over dat echtpaar. Eerst en vooral: waar kwam dat vermeend telefoontje vandaan? Er moet toch iemand de politie hebben gebeld? Ik geloof ook totaal niet (sta op je kop voor mijn part) dat die agenten die man zomaar hebben in elkaar geramd, zonder aanleiding, toen de brave man gewoon de deur open deed terwijl zijn lief vrouwke al dan niet in bed lag te slapen. Dat geloof je toch zelf niet?
Je verhaaltje vertelt zero nul komma nul. Er ontbreken nogal wat details, me dunkt, stop dus ook met er over te zemelen, tenzij je ergens het volledige verhaal hebt.
Dankt u!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 21:37   #127
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vreemd, ik ken geen hopen mensen die dat geregeld overkomt, zoals jij. Rare kenissenkring heb jij. Komen die dan zoveel met de politie in aanraking?

Je kan dan inderdaad klacht neerleggen en je kan naar het comité P gaan, maar het is dan natuurlijk jouw woord tegen dat van de agenten en dan wordt de klacht meestal geseponeerd wegens gebrek aan bewijzen. Zelfs als iemand er verwondingen aan over houdt, want dan wordt het uitgelegd als zou die persoon verzet hebben geboden bij het één of het ander. Maar hoe kan je in godsnaam bewijzen dat dat niet zo was als dat bijvoorbeeld in het midden van de nacht zonder getuigen gebeurt? In dit geval kwam de vrouw beneden als de man al op de grond lag, de agenten kunnen dus vertellen wat ze willen. Nochthans had die man in ieder geval geen misdaad begaan: hij was gewoon thuis aan het werk toen de politie kwam aanbellen omdat ze een oproep hadden gehad dat men een vrouw had horen gillen in zijn huis. Zijn vrouw lag echter gewoon te slapen. Waaraan die man dan wel schuldig zou kunnen zijn zoals jij sugereert is mij een raadsel!
Die man kan dus ook vertellen wat hij wil, zonder getuigen, maar zoals jij hier strijdt voor een op zijn minst onduidelijk verhaaltje dat totaal niks met het topic van doen heeft, zou ik bijna durven vragen:
Was jij er soms bij?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 13 juli 2006, 21:42   #128
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Nog maar eentje van dat bruine uitschot dat zijn vulgaire bek niet meer in bedwang kan houden.
Filip, je zult je moeten voorbereiden op een serieuze ontkenningskuur.
Als je nu gewoon even de tijd neemt om de replys van malinois in dit topic onder de loep te nemen en dan neem je bovenstaande quote in ogenschouw, met de nadruk op de zinsnede "vulgaire bek"...

Ik durf het bijna niet te vragen malinois, maar ken je dat spreekwoord over die splinter en die balk?

Oud 13 juli 2006, 21:43   #129
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hiermee bewijst u dat u alleen dit forum en de VB-website leest. Er is zo onderhand niet veel verschil meer tussen die twee.
Wat doe ik hier nog?
Niks, overduidelijk!

Oud 13 juli 2006, 22:56   #130
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die man kan dus ook vertellen wat hij wil, zonder getuigen, maar zoals jij hier strijdt voor een op zijn minst onduidelijk verhaaltje dat totaal niks met het topic van doen heeft, zou ik bijna durven vragen:
Was jij er soms bij?
Niets met het topic te maken? De titel is nochthans "Antwerpenaar klaagt ruwe aanpak politie aan". Dat zijn er dan al 2 op korte tijd. Get the picture?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 22:58   #131
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een oeverloos uitweiden over dat echtpaar. Eerst en vooral: waar kwam dat vermeend telefoontje vandaan? Er moet toch iemand de politie hebben gebeld? Ik geloof ook totaal niet (sta op je kop voor mijn part) dat die agenten die man zomaar hebben in elkaar geramd, zonder aanleiding, toen de brave man gewoon de deur open deed terwijl zijn lief vrouwke al dan niet in bed lag te slapen. Dat geloof je toch zelf niet?
Je verhaaltje vertelt zero nul komma nul. Er ontbreken nogal wat details, me dunkt, stop dus ook met er over te zemelen, tenzij je ergens het volledige verhaal hebt.
De man is in ieder geval niet aangeklaagd voor eender wat. Er loopt wel een klacht tegen de agenten.
Oud 13 juli 2006, 23:30   #132
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe ik hier nog?
Of het bewijst dat hoe langer hoe meer mensen de leugens rond het VB niet meer geloven en deze partij een faire kans willen geven.
Oud 13 juli 2006, 23:44   #133
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doe ik hier nog?
Weet niet. Misschien iedereen op dit forum proberen te overtuigen dat u het extreem-linkse en multiculturele gedachtengoed met volle overtuiging en met diepe genegenheid tegen uw 'verdraagzame' boezem drukt? Ach, zal wel gelukt zijn denk ik...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 06:18   #134
Chyron0
Partijlid

Chyron0's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals zwijg je wijselijk over de grond van de zaak. Het verwonden van een onschuldige burger door de politie, noem ik inderdaad overdreven geweldadig optreden. Of zou jij het aanvaarden indien het jou zou overkomen, misschien?

Waar haal je het vandaan dat ik geen probleem zou hebben met criminaliteit of dat ik het werk van de politie niet zou waarderen? Dat slaat echt nergerns op. Ik heb alleen een probleem met wangedrag vanwege sommige agenten. Dat een bepaalde partij dat wangedrag geen enkel probleem vindt, zegt dan ook veel over die partij.
Natuurlijk zou ik onterecht geweldddig optreden van de politie niet aanvaarden, niet tegen mijn persoon en zelfs niet tegen jouw persoon.
Wat jij de "grond van de zaak" noemt, dat bestaat zelfs niet want het is geen voorwerp van discussie.

De échte grond van de zaak is het gebruik dat je van een bepaald bericht wil maken, de tendentieuse interpretatie en de politieke insinuatie die je er zoekt aan te geven, kortom de stemmingmakerij die je ermee beoogt.

Integendeel tot wat jouw theoretische leefwereld, kan ik wél begrijpen dat de politie schijnbaar te gewelddadig k�*n optreden in situaties die potentieel risicovol zijn voor hetzij de politiemensen zelf, hetzij voor onschuldige burgers; ik kan zelfs begrijpen dat daarbij soms harder wordt opgetreden dan naderhand nodig bleek : dat is niet noodzakelijk foutief gedrag.
Je kunt niet altijd wachten tot het kwaad geschied is om dan tot de verlate conclusie te komen dat er moe(s)t opgetreden worden : dat is het "veiligheidsbeleid" dat de regering Verhoftstadt nu al maanden tentoon spreid, een beleid dat gaat over een pad bezaaid met vele doden.

Het feit dat tegen politiemensen klacht wiordt ingediend, betekent op zichzelf niets. We leven in een tijd waar ook gangsters en zware criminelen klacht indienen, zowaar frequent met succes, tegen de politiemensen die hen met gevaar voor eigen leven overmeesterd hebben.

Een al dan niet allochtone boef is onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar een politieman is meteen schuldig wanneer iemand klacht tegen hem indient ?

Ik ben al brutale agenten tegengekomen en dat stoort mij.
Maar ik ben niet enggeestig, pietluttig noch bekrompen genoeg om niet te kunnen inzien dat een echte politieman (ik bedoel een "crime fighter" en niet de koffiemadam of de sociale werker) al eens uit de toon kan vallen in een (klein)burgerlijke situatie zoals een banaal verkeersincident.

Het is oneerlijk en onterecht om van een paar uitschuivers een groot maatschappelijk probleem te maken zoals jij doet.
Rotte appelsl (zoals overvloedig aanwezig waren in het multiculturele korps van Boom) moeten er radicaal uit.
Een uitschuiver kan gesanctioneerd worden, rekening houdend met de totaliteit van de prestaties van de betrokken agent. Net zoals een burger voor een uitschuiver een boete kan krijgen zonder dat dat een stigma is op zijn persoon noch op de burgerlijke maatschappij als dusdanig.
Chyron0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 05:57   #135
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Weet niet. Misschien iedereen op dit forum proberen te overtuigen dat u het extreem-linkse en multiculturele gedachtengoed met volle overtuiging en met diepe genegenheid tegen uw 'verdraagzame' boezem drukt? Ach, zal wel gelukt zijn denk ik...
Ach, dit soort reacties zijn typisch voor het merendeel van de posters op dit forum: "alle tegenstanders van racisme behoren tot het extreem-linkse kamp" of met andere woorden: "alle tegenstanders van het VB behoren tot het extreem-linkse kamp".
Ik heb wat anders te doen dan te bekvechten met onverbeterlijke extremisten.
Oud 19 augustus 2006, 11:16   #136
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw meer klachten over de politie
Citaat:

vr 04/08/06 - Voor het vijfde jaar op rij is het aantal klachten over de politie gestegen. Dat zegt het comité dat toezicht houdt op de politie, het zogenoemde Comité P.

Vorig jaar kreeg het Comité P ruim 2.200 klachten over de politie binnen. Dat is 16 procent meer dan in 2004.

De meeste klachten betreffen de lokale politie, veel meer dan de federale politie, en gaan vooral over een gebrek aan neutraliteit en ongelijke behandeling.
De klachten worden meestal per brief ingediend. Volgens het Comité P is een achtste van de klachten wel degelijk gegrond en ontvankelijk.
Vorig jaar zijn in totaal 123 leden van de lokale politie veroordeeld wegens misbruiken. Bij de federale politie bedroeg dat aantal 27.
De stijging van het aantal klachten komt er echter ook omdat het veel gemakkelijker is geworden om een klacht in te dienen.
Zo kunnen burgers die zich benadeeld voelen, via de website www.comitep.be online een formulier met hun klacht invullen.
Bron: VRT

Citaat:
Meer agenten krijgen een tuchtstraf
Citaat:

vr 18/08/06 - Het aantal tuchtstraffen bij de politie is zowat vervijfvoudigd sinds de invoering van de nieuwe tuchtwet vijf jaar geleden.

Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) op een parlementaire vraag.

Vorig jaar kregen 690 agenten een lichte of een zware tuchtstraf, vijf keer meer dan in 2001.
Het gaat vooral om drugs- en alcoholgebruik tijdens de werkuren, geweld tegen personen of goederen en het laattijdig afhandelen van processen-verbaal.
Opvallend is dat een vijfde van de tuchtzaken tegen agenten slaat op gedrag buiten de uitoefening van het politieambt.

"Onvoldoende kennis van de spelregels"

Er zijn ook meer tuchtprocedures tegen lokale dan tegen federale agenten, maar dat is niet verwonderlijk, zegt Fernand Koekelberg, adviseur van minister Dewael.

"Er zijn ongeveer 27.500 agenten bij de lokale politie tegenover 11.000 bij de federale politie", zegt Koekelberg.
"Bovendien komt de lokale politie elke dag in contact met de burger en is het risico groter dat bepaalde tussenkomsten verkeerd kunnen worden ingeschat."
Koekelberg geeft toe dat er onvoldoende kennis bestaat over de normen waaraan agenten zich moeten houden.
Hij verwacht veel van de nieuwe deontologische code die sinds half juli van kracht is. In die code staan de rechten en plichten van politieagenten beschreven.
Bron: VRT

Maw er is duidelijk een "probleempje" bij de politie hé!

Laatst gewijzigd door Edina : 19 augustus 2006 om 11:19.
Oud 19 augustus 2006, 11:21   #137
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb wat anders te doen
We zouden het anders niet zeggen.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be