![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Gaat een ander iets wijsmaken. Hoelang was Waterschoot (momenteel voorzitter Henegouwen van Unie) bij u in de partij en hoeveel moeite heeft deze man gedaan om Nederlands te leren? Hoe noodzakelijk is het binnen BUB om tweetalig te zijn of te willen zijn? Niet noodzakelijk. Je neemt iets op in uw programma dat nog niet eens kan worden toegepast op een groepje van 20 mensen die voorstander zouden zijn van deze regel. |
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Europees Commissaris
|
BUB is franskiljons: niks nieuw.
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Herlees wat ik daadwerkelijk schreef op http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283: "Waar meerdere taalgroepen met een significant aantal burgers zich vestigen, dient de overheid zich aan te passen, en twee- of meertalig haar burgers te bedienen." Hetgeen ik deze keer in 't blauw markeerde, maakt uw onozele voorbeelden tot complete non(sens)-argumenten. Als ge wilt tekeer gaan, doe het dan tegen wat ik écht schreef, niet tegen de van de pot gerukte onzin die ge me ten onrechte in de mond legt over een Turk en een Marokkaan in Antwerpen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 augustus 2006 om 21:44. |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet omdat het ideale nog niet bestaat dat we het niet mogen onderkennen, en nastreven.
Foute boel elders, is geen excuus voor foute boel alhier. Waarom zouden we op bestuurlijk-taalkundig vlak geen voorsprong nemen? Onze achterstand in democratie op Zwitserland is al groot genoeg.
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De faciliteiten zullen eerder verder gebetonneerd worden, dan afgebroken. De franssprekenden hebben immers geen communautaire eisen, en faciliteiten is de pasmunt waarmee de eventuele Vlaamse eisen zullen betaald worden.
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In een debat is het mogelijk dat er tegengestelde meningen uitgesproken worden. Die meningen mag je gerust onderuithalen en als fout aantonen. Als dat niet lukt, zoals meestal in jouw geval, dan hoef je dat niet eens toe te geven. Hou dan gewoon je snater in plaats van beledigingen naast de kwestie te spuien.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 augustus 2006 om 21:58. |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
-de belangrijkste is GELD voor hun communautaire en deficitaire Franstalige gemeenschap draaiende te houden, om Brussel financieel te kunnen besturen. -de faciliteiten of grote Brussel zijn geen louter pasmunt: dit zijn hun communautaire eisen. -recent hebben ze er ook gehad: tabaksreclame, wapenwet, enz... Ze hebben er nu ook Laatst gewijzigd door Ferre : 19 augustus 2006 om 22:22. |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Europees Commissaris
|
Franstaligen hebben rechten, maar als we over hun PLICHTEN beginnen dan gedragen ze zich plots als de grootste randdebielen!
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pas dan ?
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
Europees Commissaris
|
Sssst ik bevind mij nog in het vriendelijkheidshalve-stadium8)
Maar als ze het dan nog niet begrijpen wil ik het best nog eens hebben (oh ironie
Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 20 augustus 2006 om 02:46. |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zo spreekt een Franskiljon van 'het' ergste soort.
|
|
|
#396 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#397 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
On verra. Het zijn allemaal pogingen om een staat te redden die al een tijdje dood is. Elke uitbreiding van de faciliteiten of grenswijziging brengt het daadwerkelijke einde van België dichterbij. Dat zou jou moeten verontrusten.
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die bestuurlijk-taalkundige vooruitgang dient enkel om 'België' te versterken. Maar het kan natuurlijk ook anders uitdraaien en leiden tot een Vlaanderen zonder Brussel. Hetgeen geen goeie zaak is voor Vlaamse Belgicisten. Ik zie moeilijk een gewest/stadsstaat dat economisch en financieel op apegapen ligt, vorstelijke salarissen uitbetalen aan flamouchen, ook al zijn het goeie (ex-)Belgen. [ironie]Mss moeten we toch even stil staan bij dit ongeneeslijk geval en de mogelijkheid van collocatie overwegen al was het maar voor eigen bestwil. Maar niet in Dendermonde.[/ironie]
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij hanteert blijkbaar andere technieken zoals mij letterlijk voor gepatenteerde leugenaar uitmaken, zonder ook maar één leugen te citeren, laat staan er één te weerleggen. Voorts wijs ik even op twee essentiëel verschillende patronen: -Klaarblijkelijke onzin onbeantwoord laten -Met de mond vol tanden staan en als zwaktebod 'niet reageren', althans niet met inhoud, maar met een scheldpartij. 8)
|
|
|
|
|
#400 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat: