Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2006, 15:29   #41
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je mag zeker zeggen dat jij het niet vies vind en niet begrijpt waarom hij dat wél vindt, maar je hebt niet te zeggen in de aard van "jij moét dat niet vies vinden", meen ik zo.

Dat wilde ik gewoon even zeggen.
De spijker op de kop.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 20:46   #42
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je mag zeker zeggen dat jij het niet vies vind en niet begrijpt waarom hij dat wél vindt, maar je hebt niet te zeggen in de aard van "jij moét dat niet vies vinden", meen ik zo.

Dat wilde ik gewoon even zeggen.

Er is vies vinden en vies vinden.
Je kan persoonlijk spruitjes niet lekker vinden en het idee dat je zelf spruitjes zou eten hoogst onaantrekkelijk vinden, maar dat is nog geen reden om het feit dat er mensen zijn die wel graag spruitjes eten als walgelijk te bestempelen, en zeker niet om personen die wel graag spruitjes eten als "vies" (of pervers of onnatuurlijk) te bestempelen, of zelfs te willen verbieden dat anderen spruitjes zouden eten, enkel omdat jij spruitjes niet lekker vindt (dat zou wel heel egocentristisch zijn).

In dat opzicht vind ik het perfect normaal dat de meeste mannen het idee om zelf met een man te huwen onaantrekkelijk vinden (gewoon omdat ze niet verliefd worden op mannen), maar is dat nog geen reden om andere mannen die wel op een andere man verliefd worden en die liefde ook met een huwelijk willen bezegenen als "vies" te bestempelen.

Stel je eens voor dat ik als homo zou zeggen: "jouw huwelijk met een vrouw is walgelijk, want ik val zelf niet op vrouwen?"... Dat zou bijzonder onbeleefd en onrespectvol zijn voor de liefdesband dat jij met je vrouw hebt. Zeggen dat mijn relatie vies is, is even onbeleefd.

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 augustus 2006 om 20:49.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:55   #43
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Je kan persoonlijk spruitjes niet lekker vinden en het idee dat je zelf spruitjes zou eten hoogst onaantrekkelijk vinden, maar dat is nog geen reden om het feit dat er mensen zijn die wel graag spruitjes eten als walgelijk te bestempelen, en zeker niet om personen die wel graag spruitjes eten als "vies" (of pervers of onnatuurlijk) te bestempelen, of zelfs te willen verbieden dat anderen spruitjes zouden eten, enkel omdat jij spruitjes niet lekker vindt (dat zou wel heel egocentristisch zijn).

In dat opzicht vind ik het perfect normaal dat de meeste mannen het idee om zelf met een man te huwen onaantrekkelijk vinden (gewoon omdat ze niet verliefd worden op mannen), maar is dat nog geen reden om andere mannen die wel op een andere man verliefd worden en die liefde ook met een huwelijk willen bezegenen als "vies" te bestempelen.

Stel je eens voor dat ik als homo zou zeggen: "jouw huwelijk met een vrouw is walgelijk, want ik val zelf niet op vrouwen?"... Dat zou bijzonder onbeleefd en onrespectvol zijn voor de liefdesband dat jij met je vrouw hebt. Zeggen dat mijn relatie vies is, is even onbeleefd.

nog altijd aan het zagen over uw pervers seksleven?Amaai!Dat is godverdomme een échte obsessie! Hebt ge uw pillekkes niet vergeten vanmorgen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 21:58   #44
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nog altijd aan het zagen over uw pervers seksleven?Amaai!Dat is godverdomme een échte obsessie! Hebt ge uw pillekkes niet vergeten vanmorgen?
Ik heb het over liefde, relaties en huwelijk (allemaal zeer eerbare zaken). Als jij de discussie verengt tot een heel klein aspect dat er maar zijdelinks mee verband houdt, dan zegt dat meer over jouw sex-obsessie van over mijn visie over relaties...

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 augustus 2006 om 22:00.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:03   #45
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Uw relatie is niet vies maar wel onnatuurlijk. In de natuur is het namelijk de bedoeling dat u paart met een vrouwtje zodat u nakomelingen voortbrengt; waardoor het menselijk ras niet uitsterft.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 augustus 2006 om 22:03.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:17   #46
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Uw relatie is niet vies maar wel onnatuurlijk. In de natuur is het namelijk de bedoeling dat u paart met een vrouwtje zodat u nakomelingen voortbrengt; waardoor het menselijk ras niet uitsterft.
Ik denk dat er heden nog maar weinig mensen in de natuur leven.
Oud 21 augustus 2006, 22:19   #47
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ik denk dat er heden nog maar weinig mensen in de natuur leven.
Behoren we dan niet meer tot de groep van de zoogdieren?
Oud 21 augustus 2006, 22:28   #48
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Behoren we dan niet meer tot de groep van de zoogdieren?
Je hebt mij niet begrepen denk ik.
Al ooit een neushoorn kippefiletjes zien braden in een Tefal pannetje? Neen? Of een andere dier? Oeioei, dan is dat dus 'onnatuurlijk' en dus even verfoeilijk als homoseksualiteit?!
Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit : de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt : De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie : "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt." ) Kom dus a.u.b. niet te 'snel' af met het gedrag van dieren (natuur) om iets over de mens te zeggen. Dank u!

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 21 augustus 2006 om 22:30.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 22:34   #49
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt mij niet begrepen denk ik.
Al ooit een neushoorn kippefiletjes zien braden in een Tefal pannetje? Neen? Of een andere dier? Oeioei, dan is dat dus 'onnatuurlijk' en dus even verfoeilijk als homoseksualiteit?!
Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit : de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt : De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie : "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt." Kom dus a.u.b. niet te snel af met het gedrag van dieren (natuur) om iets over de mens te zeggen. Dank u!
Ah zo, omdat we niet meer letterlijk in de natuur leven zijn we geen natuurlijke/aardse wezens meer? Euh, probeer jij je maar eens voort te planten als homo...gaat het niet? Dan is dat toch feitelijk onnatuurlijk? Waar maak je je zo druk over?
Oud 21 augustus 2006, 22:38   #50
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Ah zo, omdat we niet meer letterlijk in de natuur leven zijn we geen natuurlijke/aardse wezens meer? Euh, probeer jij je maar eens voort te planten als homo...gaat het niet? Dan is dat toch feitelijk onnatuurlijk? Waar maak je je zo druk over?
Toegegeven, technisch en biologisch gesproken zou ik wel kunnen, maar omwille van emotionele en principiële redenen wil ik dan weer niet. En u bent het er toch mee eens dat men geen kinderen op de wereld moet zetten indien men er eigenlijk geen wil?
Oud 21 augustus 2006, 22:51   #51
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Toegegeven, technisch en biologisch gesproken zou ik wel kunnen, maar omwille van emotionele en principiële redenen wil ik dan weer niet.
Ik bedoelde dat 2 homo's (of 2 lesbiennes) als koppel geen nakomelingen kunnen voortbrengen. man + man = noppes en vrouw + vrouw = noppes. Je moet mij daarvoor niet beginnen aan te vallen; ik heb de natuur niet zo gemaakt...
Citaat:
En u bent het er toch mee eens dat men geen kinderen op de wereld moet zetten indien men er eigenlijk geen wil?
Ja maar de oplossing om dan homo of lesbische te worden, is toch ook wel een beetje extreem.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 21 augustus 2006 om 22:52.
Oud 21 augustus 2006, 22:53   #52
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

ik ben pro homo-huwelijken, het is al moeilijk genoeg om echte liefde te vinden. En diegene die er niet mee kunnen leven tja jammer voor hun
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2006, 23:03   #53
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde dat 2 homo's (of 2 lesbiennes) als koppel geen nakomelingen kunnen voortbrengen. man + man = noppes en vrouw + vrouw = noppes. Je moet mij daarvoor niet beginnen aan te vallen; ik heb de natuur niet zo gemaakt...
Daar heeft de vindingrijke mens al iets op gevonden : Kunstmatige inseminatie en draagmoederschap.
Citaat:
Ja maar de oplossing om dan homo of lesbische te worden, is toch ook wel een beetje extreem.
Wil je hier soms beweren dat homoseksualiteit een keuze is?
Oud 21 augustus 2006, 23:08   #54
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heeft de vindingrijke mens al iets op gevonden : Kunstmatige inseminatie en draagmoederschap.
Inderdaad. Maar ze hebben nog altijd het sperma of de eicel van een derde persoon nodig; samen op natuurlijk wijze is het noppes.
Citaat:
Wil je hier soms beweren dat homoseksualiteit een keuze is?
Wil je hier soms beweren dat het aangeboren is?
Oud 21 augustus 2006, 23:14   #55
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar ze hebben nog altijd het sperma of de eicel van een derde persoon nodig; samen op natuurlijk wijze is het noppes.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!
Citaat:
Wil je hier soms beweren dat het aangeboren is?
Mocht homoseksualiteit een keuze zijn, dan was deze vlugger gemaakt dan bedacht want door het leven gaan als hetero zorgt er wel voor dat je met minder problemen te kampen hebt zowel emotionele, relationele als maatschappelijke. Laat je dus niet overdonderen met dit gezegde want er zit helemaal geen waarheid in. Trouwens, we kunnen de rollen ook omkeren niet? Zouden de hetero's ervoor gekozen hebben om hetero te zijn? Zouden zij zomaar kunnen omschakelen van seksueel gedrag zonder de minste twijfel? Het antwoord is ons wel bekend, niet?

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 21 augustus 2006 om 23:14.
Oud 21 augustus 2006, 23:21   #56
Apocalyps
Minister

Standaard

*foutje

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 21 augustus 2006 om 23:22.
Oud 21 augustus 2006, 23:27   #57
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht homoseksualiteit een keuze zijn, dan was deze vlugger gemaakt dan bedacht want door het leven gaan als hetero zorgt er wel voor dat je met minder problemen te kampen hebt zowel emotionele, relationele als maatschappelijke. Laat je dus niet overdonderen met dit gezegde want er zit helemaal geen waarheid in.
Nee, volgens jou zit er geen waarheid in. De natuur heeft er toch geen enkel belang bij om homoseksualiteit aangeboren te laten voorkomen en deze mensen geen mogelijkheid te geven zich voort te planten? Zo zou het menselijk ras kunnen uitsterven; dus het is niet aangeboren.
Citaat:
Trouwens, we kunnen de rollen ook omkeren niet? Zouden de hetero's ervoor gekozen hebben om hetero te zijn? Zouden zij zomaar kunnen omschakelen van seksueel gedrag zonder de minste twijfel? Het antwoord is ons wel bekend, niet?
Je wordt geboren als hetero. Daarna kunnen allerlei andere invloeden/ gebeurtenissen enz.. ervoor zorgen dat je seksuele voorkeur verandert.
Oud 22 augustus 2006, 00:11   #58
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, volgens jou zit er geen waarheid in. De natuur heeft er toch geen enkel belang bij om homoseksualiteit aangeboren te laten voorkomen en deze mensen geen mogelijkheid te geven zich voort te planten? Zo zou het menselijk ras kunnen uitsterven; dus het is niet aangeboren.
Reeds 6,5 miljard mondjes op deze Aarde, ondanks homoseksualiteit. De hoeveelheid homoseksuelen is volgens onderzoekers altijd in de zelfde hoeveelheid geweest sinds ze het kunnen inschatten!
Citaat:
Je wordt geboren als hetero. Daarna kunnen allerlei andere invloeden/ gebeurtenissen enz.. ervoor zorgen dat je seksuele voorkeur verandert.
Is dat officieel bevestigd? Zoja, graag een bronvermelding. Dank u!
Oud 22 augustus 2006, 00:33   #59
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Reeds 6,5 miljard mondjes op deze Aarde, ondanks homoseksualiteit. De hoeveelheid homoseksuelen is volgens onderzoekers altijd in de zelfde hoeveelheid geweest sinds ze het kunnen inschatten!
Er zijn inderdaad altijd al homoseksuelen geweest (voor zover de onderzoekers het kunnen inschatten..); maar altijd in dezelfde hoeveelheid doorheen de geschiedenis? Daar heb ik zo mijn twijfels over, want vanaf het moment dat dit echt wel populair werd (na de seksuale revolutie) kreeg men opeens te maken met AIDS. Protest van de natuur?
En net zoals homo's, zijn er ook altijd al pedofielen, perversen enz... geweest. Niemand beweert toch dat dit gedrag aangeboren is? Misschien willen de homo's hun geweten sussen omdat wat ze doen tegen de natuur in gaat; dus "onnatuurlijk" is.
Citaat:
Is dat officieel bevestigd? Zoja, graag een bronvermelding. Dank u!
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je de natuur negeert en wil geloven dat het aangeboren is, that's your choice, want wat jij beweert is ook helemaal niet officieel bevestigd.
Oud 22 augustus 2006, 00:37   #60
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het eeuwige nature vs nurture debat.

Homofilie is in mijn ogen iets wat bij een klein percentage personen is aangeboren. Het is een afwijking waar nu eenmaal (nog) niets tegen valt te doen. Voor de rest zijn in mijn ogen 95% van de homosexuelen een hoop sexueel geperverteerden.

De gay-parade bevat volgens mij voor 2% echte homo's, de rest zijn een mengeling van exhibitionisten en geperverteerden (nu ja, eigenlijk synoniemen).

Laatst gewijzigd door Metternich : 22 augustus 2006 om 00:38.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be